Frana de motor, Folosirea franei de motor in diferite sezoane
![]() ![]() ![]() |
Frana de motor, Folosirea franei de motor in diferite sezoane
414--94 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 20 August 16 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2004
|
|||
Lord Hades |
![]()
Post
#2
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Ia răspunde matale la următoarele întrebări mai intai:
Sex (adică ești masculin sau feminin); vârstă; de cât timp ai permis de conducere (asta dacă ai); ce mașina conduci (sau vrei sa conduci) și cu cine pana mea ai făcut școală de soferi? După care elucidam misterul frânei de motor. This post has been edited by Lord Hades: 21 Aug 2016, 06:37 |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
414--94 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 20 August 16 ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 21 Aug 2016, 06:36) Ia răspunde matale la următoarele întrebări mai intai: Sex (adică ești masculin sau feminin); vârstă; de cât timp ai permis de conducere (asta dacă ai); ce mașina conduci (sau vrei sa conduci) și cu cine pana mea ai făcut școală de soferi? După care elucidam misterul frânei de motor. Salut. Masculin (nu vad scopul acestei intrebari), am 19 ani, permisul abia l-am primit si conduc un Logan 2004 benzina. Scoala de soferi am facut-o in Bacau. Cred ca numele celui cu care am facut scoala de soferi este irelevant. |
--------------------
Dacia
Logan
2004
|
|
Urs |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 352 Joined: 31 December 06 From: Siret ![]() |
In frana de motor, motorul loganului meu 1.4 2005 poate ajunge si la 3500-4000 rotatii, nici un stres, nu e solicitat. la fel cum nici in demaraj la 4500 nu tre sa-ti faci griji, cum spunea cineva, motorul 1.4 mpi e indestructibil.
![]() Cu timpul o sa acumulezi kilometrii si o sa simti motorul si masina mult mai bine, n-o sa mai stai cu ochii cat cepele in turometru. Oricum, instructorul tau merita o bere pentru ca te-a invatat de frana de motor, iar tu pentru ca aplici ce ai invatat, soferii de varsta ta sunt foarte grabiti, rup pedala din dreapta pana la cativa metrii de semaforul rosu, pentru ca apoi sa scoata fum din roti, nu iau in considerare ca mersul sportiv ustura la portofel. Bafta si cat mai multi km fara probleme ! |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 tce 2019
|
|
bcg |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 18 May 07 ![]() |
QUOTE(414--94 @ 20 Aug 2016, 14:26) Daca turatia depaseste limita la care eu schimb intr-o treapta superioara, atunci franez putin cu pedala pana cand turatia scade cu 100 - 300 turatii dupa care schimb intr-o treapta superioara si las masina sa coboare cu frana de motor Aici cred ca ai vrut sa spui treapta inferioara si nu superioara. La intrebarea da, daca pentru a frana sa zicem de la 80 la zero trebuie neaparat sa schimbi 4-3-2, raspunsul depinde de contextul in care faci franarea. Daca ai drum drept, liber in fata, nu e nevoie zic eu sa retrogradezi. Daca insa se apropie o curba mai periculoasa, sau un obstacol si ai nevoie de o franare mai rapida, da, atunci vei retrograda. Retrogradarile de treapta nu uzeaza motorul, insa pot uza tampoanele motor care-s nu-s tocmai niste piese ieftine. This post has been edited by bcg: 21 Aug 2016, 12:36 |
--------------------
-
-
-
|
|
MuciX |
![]()
Post
#6
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Motorul este proiectat sa functioneze intre ~750 rpm si ~6000 rpm, de unde teama asta de turatii?
Cu cat motorul are o turatie mai mica, cu atat efectul franei de motor este mai mic. Plautele de frana sunt mai ieftin si mai usor de inlocuit decat volanta sau kit-ul de ambreiaj, asadar nu retrograda inutil doar ca sa te numesti ca ai facut frana de motor. O folosesti cand ai nevoie de ea - conditii de aderenta scazuta, menajarea temperaturii franelor in timpul unei coborari lungi, etc. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
414--94 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 20 August 16 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2004
|
|
MuciX |
![]()
Post
#8
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Nu il distruge, dar retrogradarea presupune folosirea lui, nu? Acum cumulează asta cu faptul că poate nu te pricepi asa bine la inceput deci poti ajunge la o uzura prematură. Depinde mult de tine, oricum.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
414--94 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 20 August 16 ![]() |
QUOTE(MuciX @ 21 Aug 2016, 18:39) M-am speriat. Oricum nu prea folosesc abreiajul; cum a spus si bcg "daca pentru a frana sa zicem de la 80 la zero trebuie neaparat sa schimbi 4-3-2, raspunsul depinde de contextul in care faci franarea. Daca ai drum drept, liber in fata, nu e nevoie zic eu sa retrogradezi.", deci schimb viteza in treapta corespunzatoare cand vreau sa accelerez din nou. |
--------------------
Dacia
Logan
2004
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:49 |