Cum sa faci economie la combustibil, Sa mergi mai incet
![]() ![]() ![]() |
Cum sa faci economie la combustibil, Sa mergi mai incet
corbex |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|||
OAP |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
@argon:Exact, si nu motorul e ala care se strica primul, ci turbina
Mersul subturat e mult mai daunator decat supraturat This post has been edited by OAP: 8 Mar 2011, 12:16 |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
corbex |
![]()
Post
#63
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
La mai multe masini destepte turbina nu merge cind motorul e la relanti.
8 Mar 2011, 13:17: QUOTE(OAP @ 8 Mar 2011, 13:15) @argon:Exact, si nu motorul e ala care se strica primul, ci turbina Mersul subturat e mult mai daunator decat supraturat Evident! Asta-i si cauza pentru care motoarele de pe masinile de curse se uzeaza in 500 de km. This post has been edited by corbex: 8 Mar 2011, 12:17 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
OAP |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
@corbex: discutia nu-i nici despre masini destepte, nici despre alea de curse, e vorba de masini normale, un motor diesel supraalimentat cu turbina nu se simte bine subturat, turbina porneste odata cu motorul...acuma fiecare exploateaza masina cum ii place...
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.465 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Iar economia la mers subturat devine in ceva timp avans la plata unui nou catalizator. turbina, poate o mai reconditionezi, dar pe asta...
Cat despre motoarele de curse, alea sunt gandite sa aiba eficienta maxima pentru exact cat e nevoie de ele. QUOTE(Colin Chapman) Any car which holds together for more than a race is too heavy. This post has been edited by bucatzel: 8 Mar 2011, 12:24 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#66
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 8 Mar 2011, 13:24) Iar economia la mers subturat devine in ceva timp avans la plata unui nou catalizator. turbina, poate o mai reconditionezi, dar pe asta... Il tai jos si bagi o valoare fixa la sonda nr. 2(daca exista), fara restrictie pe evacuare, garantat o sa consume mai putin. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.465 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Hai sa nu ramanem in off-topic. mai sunt destule topicuri despre moduri de condus "taximetresti".
Ideea cu limitarea la 110 are avantajele ei nediscutabile. Si niste dezavantaje la fel de nediscutabile pentru niste oameni care s-au nascut in secolul vitezei. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
corbex |
![]()
Post
#68
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
130 pe autostrada e o viteza rezonabila, dar presupune masini adevarate si aflate in stare tehnica buna. Cum s-a mai spus, nimeni nu te opreste sa mergi mai incet. Pentru cei mai tineri, viteza pe toate soselele nationale din Romania a fost 100 la ora, pe cind multe masini nu puteau prinde vitezxa asta. Cind cu una dintre cele doua mari crize ale petrolului (nu mai tin minte care) viteza a fost redusa la 80, si asa a ramas pina dupa lovilutie. Exact din motive de economie (nationala, nu individuala!).
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Garett |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
Voi habar n-aveti cat e de dificil sa mergi legal!
![]() In Norvegia limita de viteza e de 80km/h pe drumuri "normale" si 90 pe autostrazi iar politia isi face veacul intr-o veselie. Consumul e intr-adevar "spectaculos" dar nivelul de "fun" e zero barat! |
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
cdadan |
![]()
Post
#70
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(argon @ 8 Mar 2011, 12:12) Un calcul simplu: tdiul respectiv papa la relanti cu compresorul de clima in sarcina maxima 0.7l/h, turatia fiind ~830. La 55 km/ in trapta a 6-a, pe tempomat, sosea perfect plana, a papat 2.1 mediu, pe o distanta de 7 sau 8 km. Transformat in litri pe ora, asta inseamana 1.15. La o turatie de ~1200. Un pic mai mult decat la relanti, la o turatie un pic mai mare. Rezonabil, nu? Culmea ca in acel regim motorul nu tremura deloc. QUOTE(OAP @ 8 Mar 2011, 12:15) Defineste subturat si supraturat, daca te referi la ce cred eu, nu ai deloc dreptate. QUOTE(corbex @ 8 Mar 2011, 12:16) Valeu nea corbex, la una ca asta nu ma asteptam de la domnia ta. Incurci cumva egr-ul cu geometria variabila? ![]() This post has been edited by cdadan: 8 Mar 2011, 14:10 |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
corbex |
![]()
Post
#71
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Habar n-am! Nu ma refeream la faptul ca se invirte sau nu ceva, ci ca baga sau nu aer cu presiune mai mare decit cea atmosferica.
This post has been edited by corbex: 8 Mar 2011, 14:33 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
OAP |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cdadan @ 8 Mar 2011, 15:09) Defineste subturat si supraturat, daca te referi la ce cred eu, nu ai deloc dreptate. ![]() ![]() |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
crintea1949 |
![]()
Post
#73
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 24 April 05 ![]() |
IN Ro aceasta este viteza maxima admisa pe Drum European, DN!
Iar de autostrada Sanchi! |
--------------------
dacia
solenza
- B33HRZ
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#74
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
La un logan de 1.4 sau alta masina asemanatoare cum e consumul la 55-60 kmh, mai mic cu a 5-a decat cu a 4-a, sau invers?
![]() |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
cdadan |
![]()
Post
#75
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
A 5-a. Insa e destul de greu. Soseaua trebuie sa fie perfect dreapta. Orice diferenta de nivel, gen podet, te bruiaza. Trebuie sa gasesti regimul perfect stabilizat, apasarea foarte fina a pedalei, nervi de otel, e foarte obositor fara tempomat. Nu te apuca de experimente daca portiunea de sosea nu e libera, e cam nasol sa incurci traficul. Sau ca el sa te incurce pe tine.
Mai e o chestie: tempomatul la reno e foarte agresiv. De ex. setezi 120, masina accelereaza destul de agresiv, opreste accelerarea la viteza dorita, insa din inertie mai castiga 2-3 km/h, intra in frana de motor si stabilizeaza din a 2-a incercare. La alte marci lucreaza mult mai fin si probabil e ceva mai eficient in privinta consumului. Stiu, ultimul pasaj era o paranteza. Ca o concluzie: nu recomand functionarea in acest regim din cel putin 4 motive: e solicitant si obositor pentru sofer, e plictisitor de moarte, e nesigur in privinta sigurantei in trafic si probabil ca nu e foarte sanatos pentru motor. Merge incercat doar asa, strict ca experiment. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
rue |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 18 September 05 From: Internet ![]() |
am mers cu un sofer de meserie cu logan 1.6 si mare mi a fost mirarea ca pe serpentine insista sa urce cu a 4 a pe la 2000 rpm sau putin.
l am rugat sa vada consumul instant pe CB (2005) si avea 11 in medie. am insistat sa schimbe in a 3 a si mergand la 2500 ture lejer cu motorul se consuma 7-8%. la coborare omul insista cu ea pe liber. faptul ca are logan dci acasa nu il acopera pt modul de conducere. |
--------------------
Dacia
Logan
2021, 1.0 TCE eco-G, Comfort
- RUE
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.465 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Imi cer scuze de off-topic, dar cand am dat de pagina de mai jos, mi-am adus aminte de post-ul asta:
QUOTE(argon @ 7 Mar 2011, 13:10) http://www.doubleyoudigital.nl/~cars_digit...0dashboards.php |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
DragosP |
![]()
Post
#79
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Loganu' nu-i!
![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 00:21 |