DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Schimbat carburator, Mers neregulat cu socul tras

Georgescu
post 9 Mar 2005, 18:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 9 March 05




Am nevoie de ajutor de la un "surubar". Am o NOVA cu carb.de 1600, dublu corp si cam de un an nu mai e cum a fost. Adica nu mai avea masina putere,venea in nas, etc. L-am dus la un smecher la reglat pe banc, nici o schimbare. Atunci l-am schimbat cu unul de 1400. Merge chiar frumos, i-a revenit puterea, se infige, dar are o mare belea. La rece, dupa ce trag socul, merge ingrozitor, parca ar merge in trei sau chiar mai rau. Dupa ce se incalzeste, merge destul de frumos, chiar daca are o turatie cam mare de 1000-1100. Mi-a zis un nene ca la talpa trebuie sa aiba un orificiu de 1,5 mm, cica sa aiba de unde sa traga aer. Talpa avea acel oriifciu din fabricatie. Am incercat sa-l maresc putin, am zis ca fiind un motor mare, are nevoie de mai mult aer, dar tot urat merge la rece. Iar dupa ce trag socul, in 3-4 secunde se trage singur la loc si moare motorul, trebuie sa-l tin din acceleratie. mad.gif


--------------------
Dacia NOVA - B-97-GXG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 9 Mar 2005, 18:52
Post #2


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Ce filtru de aer ai? Si mie imi intra socul, ca filtrul e sus pe carb., se agata clapeta de soc de garnitura filtrului... am decupat-o putin, si acu e ok.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 9 Mar 2005, 19:01
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Socul se trage singur din cauza arcului de acceleratie prea tare.
Verifica nivelul si reglajul sarmei care leaga clapeta de acceleratie de cea de soc.
Daca scoate fum negru cu socul tras e prea bogat amestecul.
Daca ai marit prea mult gaura calibrata din talpa, prin care trage aer pentru relanti poti monta o duza pe furtun.
Oricum nu ai facut bine ca ai schimbat carburatorul.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 9 Mar 2005, 19:15
Post #4


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




cristidb, de ce sustii asta? omul zice ca ii merge ok, mie si lui paul si altora care avem carb. de 1400 pe motor la Nova ne merge bine si nu consuma mult. Stii bine ca nu oricine se baga la reglaje la dublucorp.


This post has been edited by RIon: 9 Mar 2005, 19:16


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 9 Mar 2005, 19:49
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Pentru ca niciodata cu un carburator simplu nu poti sa iei 0-100 in 11 sec. cum poti cu cel dublu, iar consumul e cam acelasi. 11 in Bucuresti la mine in conditiile in care o alerg.
Cu cel simplu consuma cu 1l mai putin in conditii ideale dar te rogi de ea.
La mine la 150 acceleratia e la jumatate. Masina are rezerve semnificative de putere. Cu cel simplu e la viteza aia esti cu acceleratia la podea (daca se ajunge la viteza aia). Practic la peste 120 nu poti face o depasire.
E o solutie mai buna reglare dublu corpului decat inlocuirea lui. Pe forumul de oltcit e o metoda de reglare. Reglarea circuitului de progresiune e singura diferenta fata de cel simplu. Nu e asa complicat cum pare.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 9 Mar 2005, 21:45
Post #6


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Frate, de la 120 in sus esti ingerash smile.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 10 Mar 2005, 12:26
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Parerea ta..... biggrin.gif La mine viteza de croaziera e 140-150.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georgescu
post 12 Mar 2005, 11:05
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 9 March 05




QUOTE(cristidb @ 9 Mar 2005, 19:49)
Pentru ca niciodata cu un carburator simplu nu poti sa iei 0-100 in 11 sec. cum poti cu cel dublu, iar consumul e cam acelasi. 11 in Bucuresti la mine in conditiile in care o alerg.
Cu cel simplu consuma cu 1l mai putin in conditii ideale dar te rogi de ea.
La mine la 150 acceleratia e la jumatate. Masina are rezerve semnificative de putere. Cu cel simplu e la viteza aia esti cu acceleratia la podea (daca se ajunge la viteza aia). Practic la peste 120 nu poti face o depasire.
E o solutie mai buna reglare dublu corpului decat inlocuirea lui. Pe forumul de oltcit e o metoda de reglare. Reglarea circuitului de progresiune e singura diferenta fata de cel simplu. Nu e asa complicat cum pare.
*



Asa ar trebui, sa fie mai mare puterea cu dublu corp, dar la mine nu era. Era ca o gloaba, chiar dupa ce l-am reglat la un smecher la Bariera Vergului, care dupa ce mi-a reglat carb, mi-a miscat putin la stanga delco-ul si vroia sa ma taxeze si la "reglat aprinderea". Acum simt ca are parca un pic de putere. Ce nu inteleg este de ce totusi nu pot sa reduc turatia la relanti la 800. Sta numai la 1000-1100.


--------------------
Dacia NOVA - B-97-GXG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 12 Mar 2005, 20:14
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




QUOTE(Georgescu @ 12 Mar 2005, 11:05)
Asa ar trebui, sa fie mai mare puterea cu dublu corp, dar la mine nu era. Era ca o gloaba, chiar dupa ce l-am reglat la un smecher la Bariera Vergului, care dupa ce mi-a reglat carb, mi-a miscat putin la stanga delco-ul si vroia sa ma taxeze si la "reglat aprinderea". Acum simt ca are parca un pic de putere. Ce nu inteleg este de ce totusi nu pot sa reduc turatia la relanti la 800. Sta numai la 1000-1100.
*


Ia si verifica pozitia clapetei de acceleratie in interiorul carburatorului. E posibil sa nu inchida perfect in difuzor.


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 14 Mar 2005, 11:39
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(Georgescu @ 12 Mar 2005, 13:05)
Asa ar trebui, sa fie mai mare puterea cu dublu corp, dar la mine nu era. Era ca o gloaba, chiar dupa ce l-am reglat la un smecher la Bariera Vergului, care dupa ce mi-a reglat carb, mi-a miscat putin la stanga delco-ul si vroia sa ma taxeze si la "reglat aprinderea". Acum simt ca are parca un pic de putere. Ce nu inteleg este de ce totusi nu pot sa reduc turatia la relanti la 800. Sta numai la 1000-1100.
*


Nu poti regla relantiul mai mic pentru ca ai marit gaura de aer. Chiar daca inchizi complet clapeta de acceleratie, motorul tot are o cantitate semnificativa de aer. Pune duza pe furtun si rezolvi problema. Regleaza apoi din nou amestecul la relanti.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Mar 2005, 12:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(cristidb @ 14 Mar 2005, 11:39)
Nu poti regla relantiul mai mic pentru ca ai marit gaura de aer. Chiar daca inchizi complet clapeta de acceleratie, motorul tot are o cantitate semnificativa de aer. Pune duza pe furtun si rezolvi problema. Regleaza apoi din nou amestecul la relanti.
*



Mai ales ca duzele din flansa sint de 2 mm in loc de 1,5 mm-e posibil ca 1,5 sa fie cota normala pentru motor de 1289 cmc. (am masurat introducind o coada de burghiu de 2 mm care intra usor dar "fest". Daca ai marit gaura si mai mult ai un amestec sarac.

This post has been edited by diaconuliviu: 14 Mar 2005, 12:54


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
memyselfandI
post 15 Mar 2005, 15:08
Post #12


m


Group: Members
Posts: 191
Joined: 8 March 05
From: Bucuresti




salut. am si eu un necaz cu al meu carburator de 1300.
Axul carburatorului nu mai lucreaza corect, in sensul ca nu mai inchide pina la capat. Rezultatul este un relanti mult prea mare ! I-am pus arcul intins la maxim si degeaba.
Acum vine intrebarea, se merita sa schimb axul ? cum se schimba ? greu, usor ?
Am un coleg cu un carburator care in schimb are un defect de turnare.
So..merita schimbat axul ?
multam !


--------------------
Logan 1.6 2006 - 7727
"la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Mar 2005, 15:20
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(memyselfandI @ 15 Mar 2005, 15:08)
salut. am si eu un necaz cu al meu carburator de 1300.
Axul carburatorului nu mai lucreaza corect, in sensul ca nu mai inchide pina la capat. Rezultatul este un relanti mult prea mare ! I-am pus arcul intins la maxim si degeaba.
Acum vine intrebarea, se merita sa schimb axul ? cum se schimba ? greu, usor ?
Am un coleg cu un carburator care in schimb are un defect de turnare.
So..merita schimbat axul ?
multam !
*


Nu numai ca merita, dar e si necesar.
Un ax e in jur de 100000, un carburator e 1,4 mil, cel putin atit e pe aici.
Totusi, intii uita-te si de ce nu mai inchide pina la capat, asta de regula se intimpla cind corpul carburatorului e murdar(ceva calamina acolo) sau cind axul e deplasat axial.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 15 Mar 2005, 15:30
Post #14


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.514
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




ori axul, ori garniturile de teflon de pe el. Cel mai bine fa o spalare calumea a carb-ului


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 15 Mar 2005, 16:59
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




QUOTE(RIon @ 9 Mar 2005, 21:45)
Frate, de la 120 in sus esti ingerash smile.gif
*



de ce zici asta ? si eu in afara bucurestiului merg cu 150 constant . iar cand merg pe autostrada soarelui ii dau 160 . si masina sta foarte bine pe sosea


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georgescu
post 19 May 2005, 20:59
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 9 March 05




Oameni buni, nu cred ca am facut mare chestie cu schimbatul carburatorului. Incepuse sa mearga din ce in ce mai urat. M-am hotarat sa-l pun la loc pe cel de 1600, dar zic sa schimb si jigloarele, sa pun unele noi. Am cumparat un set, scria pe el "de 1600 cmc". Numai ca erau mai multe in set decat aveam eu in carburator. Cred ca al meu carburator e din primele primele tipuri. Si am impresia ca nu am pus jigloarele care trebuie, in special pe cel de relanti. De ce? Masina merge excelent, dar acum imi ia 15% in oras. Cu jicloare vechi nu sarea de 10. Le-am incurcat cred.
Stie cineva care sunt dimensiunile "default" ale acestora, pe fiecare camerai?


--------------------
Dacia NOVA - B-97-GXG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cei7pitici
post 20 May 2005, 08:08
Post #17


Pilot de carute


Group: Members
Posts: 370
Joined: 24 January 04
From: Pitesti




Carburatorul dublu corp e foarte bun, daca ai zis ca l-ai si reglat si merge prost, l-ai si schimbat si merge prost.....problema e alta. Verifica aprinderea , fisele si bujiile.


--------------------
Dacia 1410 Sport xxx - ag-08-umu
Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 20 May 2005, 14:57
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(Georgescu @ 19 May 2005, 22:59)
Oameni buni, nu cred ca am facut mare chestie cu schimbatul carburatorului. Incepuse sa mearga din ce in ce mai  urat. M-am hotarat sa-l pun la loc pe cel de 1600, dar zic sa schimb si jigloarele, sa pun unele noi. Am cumparat un set, scria pe el "de 1600 cmc". Numai ca erau mai multe in set decat aveam eu in carburator. Cred ca al meu carburator e din primele primele tipuri. Si am impresia ca nu am pus jigloarele care trebuie, in special pe cel de relanti. De ce? Masina merge excelent, dar acum imi ia 15% in oras. Cu jicloare vechi nu sarea de 10. Le-am incurcat cred.
  Stie cineva care sunt dimensiunile "default" ale acestora, pe fiecare camerai?
*



tr 1 112,5 benzina, 210 aer (cel cu tub emulsor) dar merge mai bine cu 120, probabil cel pe care l-ai luat e de 125 si consuma la greu.
tr 2 100 benzina, 160 aer
relanti 52 (merge mai bine cu 55)
econostat 120 (merge mai bine cu 100)
progresiune treapta 2 40
economizor 85
astea sunt toate.
Vezi ca e o schema a carburatorului pe forumul de oltcit, precum si metoda de reglare aamestecului in progresiune si la relanti. E posibil sa fi schimbat jicloare intre ele si de asta sa consume mult.
Nu incerca sa pui jicloare mai mici ca nu tine. Va merge foarte prost.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georgescu
post 22 May 2005, 21:25
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 9 March 05




Multumesc, maine incerc.


--------------------
Dacia NOVA - B-97-GXG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georgescu
post 10 Jun 2005, 19:02
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 9 March 05




Sa stii ca le-am pus cum ai zis. Erau vreo 2 care nu se potriveau. Acum merge ca lumea. Imi consuma bine, ca inainte, in oras imi ia pana in 10, la drum 7. E numai bine, ca vreau sa o vand si sa vada omul acela ceva ca lumea. Multumesc.


--------------------
Dacia NOVA - B-97-GXG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2025 - 14:35
Forum Renault