Frana, bat-o vina !
![]() ![]() ![]() |
Frana, bat-o vina !
wo_name |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|||
Dyda |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(tr01mjy @ 4 Jul 2005, 09:14) aaaaaaaaaaa ii dau foc!!!! am gasit si un pistonas pe spate dreapta blocat si nu am reusit sa il deblochez help si spune-ti cum sa il deblochez Singura solutie in asemenea cazuri este sa umbli la buzunar si sa cumperi unul nou. Blocarera pistonului la cilindri receptori se datoreaza : - gomflarea garniturilor ( folosirea unui lichid neconform - a atacat cauciucul ) - a patruns mizerie, pistonul a frecat in corp ,in timp apare rugina si automat blocajul. Pentru siguranta ta si a celorlalti inlocuieste cilindrul defect |
-------------------- Kox
|
|
Dyda |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 1 Jul 2005, 13:55) As avea totusi o obiectie de facut la ceea ce ai declarat "Dyda". La punctul 3 referitor la cazurile in care se mareste cursa pedalei "uzura saboti sau placute", cred ca acest lucru este valabil doar pentru puntea spate unde ferodourile sunt retrasa dupa franare de catre un arc. La rotile fata pistonasele etrierelor sunt "desfacute" de catre excentricitatea discului de frana. In acest caz NU se modifica cursa pedalei deoarece lichidul de frana ce a intrat in piston la franare nu este "eliminat" complet dupa ridicarea piciorului de pe pedala. Astfel, la urmatoarea franare in pistonas va intra doar volumul de lichid dezlocuit de actiunea excentricitatii discului asupra acestora. Daca ma insel astept argumente. Da ai dreptate dar( nu doresc polemica ) la o deplasare ( cursa) mai mare a pistonului ai nevoie de lichid suplimentar ( volum), aceasta se realizeaza prin cursa mai mare a pedalei si posibil ca necesarul de volum sa nu se realizeze la o singura cursa a pedalei si automat omul intra in panica. Repet fara polemica tot marire de cursa este dar fara remanente. Si inca o chestie. Nu excentricitatea si nici forta centrifuga nu aduce pistonul in starea initiala. Dar asta in alta zi vom discuta Edit Mia culpa Graba strica treaba. Cu scuzele de rigoare rog moderatorul sa repare greseala mea This post has been edited by Dyda: 4 Jul 2005, 11:16 |
-------------------- Kox
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am patit-o:
Am schimbat ieri placutele de frina cu unele unguresti-asta spunea fatuca de la magazin; eu am vazut pe cutie scris in en/de/it.fr numai in maghiara nu; au "ferodoul" cenisiu argintiu, mai moale decit cel clasic. Problema a aparut azi dimineata, in drum spre servici: s-a incins roata stinga, mirosea a cauciuc ars, janta ardea; totusi, discul se misca lejer, nu e blocat. Placutele nu se blocau in acele profile de prindere, totul OK. E drept, inca n-am desfacut roata sa vad ce este acolo; ma gindesc la etrier(piston), garnituri.. A mai patit cineva? Mai sint alte cauze? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
tr01mjy |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 21 December 04 From: de fel Turnu Magurele, dar acum Vitan ![]() |
se poate sa fie un rulment??daca discu nu se blocheaza... dar totusi cred ca discu e .cu roata merge destul de usor, dar fara roata merge mult mai greu sigur
am patit-o si eu. |
--------------------
Dacia
1310 TX
- TR 01 MJY Urgent: schimb dacie rulata cu bmw nou+diferenta !!!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Poate acum sa fie si rulmentul fara vaselina, de la incalzire. O sa vad dupa amiaza ce gasesc acolo. Am mai observat ca frina tine mai bine cu frina de mina ridicata citiva dinti - asta dupa spusele lui Dyda ar fi mecanismul de autoreglare ineficient; totusi, daca are vaselina, se misca usor, de ce nu se autoregleaza? Si asta am vazut-o la mai multe masini.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Dyda |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Jul 2005, 07:20) Am patit-o: Am schimbat ieri placutele de frina cu unele unguresti-asta spunea fatuca de la magazin; eu am vazut pe cutie scris in en/de/it.fr numai in maghiara nu; au "ferodoul" cenisiu argintiu, mai moale decit cel clasic. Problema a aparut azi dimineata, in drum spre servici: s-a incins roata stinga, mirosea a cauciuc ars, janta ardea; totusi, discul se misca lejer, nu e blocat. Placutele nu se blocau in acele profile de prindere, totul OK. E drept, inca n-am desfacut roata sa vad ce este acolo; ma gindesc la etrier(piston), garnituri.. A mai patit cineva? Mai sint alte cauze? Cu multi ai in urma am primit ptr probe ceva placute cu materialul de frictiune folosit la avioane, aceiasi culoare gri cenusiu , f rezistent la frecare, aratau ca si cind ar fi continut ceva urme de grafit.Acelasi fenomen ca la tine, se incingeau f tare discurile, si frinarea pierdea din eficienta cam 30% fata de placutele normale. Posibil si in cazul tau sa fie ceva asemanator.Nu am auzit de cazuri sa se incinga roata fata de la rulment, nu spun ca nu ar fi posibil. Parerea mea inlocuie placutele SAU a fost un moment cind piostonul nu s-a retras. QUOTE(diaconuliviu @ 13 Jul 2005, 09:38) Poate acum sa fie si rulmentul fara vaselina, de la incalzire. O sa vad dupa amiaza ce gasesc acolo. Am mai observat ca frina tine mai bine cu frina de mina ridicata citiva dinti - asta dupa spusele lui Dyda ar fi mecanismul de autoreglare ineficient; totusi, daca are vaselina, se misca usor, de ce nu se autoregleaza? Si asta am vazut-o la mai multe masini. Mecanismul autoreglaj nu mai functioneaza la ""sutime "" cind apar jocuri destul de mari la mecanismele frinare de la roata( bielete, leviere reglaj ). Find jocuri mari + blocarea sectorului dintat mobil conduc la blocarea celor doua sectoare dintate ( levier reglaj si sectorul mobil ). In asemenea cazuri se ajusteaza cu ajutorul unei surubelnite ( 1-2 max dinti ) |
-------------------- Kox
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Multzam, Dyda. Am luat piston etrier si garnituri, sa vad ce gasesc la roti.
A, frina de mina o trageam cam 4 dinti si pedala tinea deja sus. Is de ajuns 2 dinti la mecanism? Editat: Nu cred ca-s placute din alea care incing, am schimbat placutele bilateral iar roata din dreapta nu s-a incalzit decit in limita normala. This post has been edited by diaconuliviu: 13 Jul 2005, 13:41 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ovidelu |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 20 March 05 ![]() |
Salutare
si eu ma confrunt cu cateva (mai multe) probleme cu frana adica: - troncanit puternic pe spate la franare (uneori "harsait" alteori ca o lovitura de ciocan) - discul de pe stanga ovalizat care produce un scartait enervant - pedala tine jos si se aude acelasi fasait de care vorbea cineva pe forum (aproape sigur de la sevo). In legatura cu servo ar mai fi ceva. Masina porneste greu (a 3-a a 4-a cheie) si cand in sfarsit porneste mege in 2 sau 3 cilindri, parca ar fi tractor ![]() Voi ce ziceti, ca simt ca inebunesc? |
--------------------
M3
Sport Tourer
1.4 TCE Privilege 2011
- B-307-CST
|
|
Dyda |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Jul 2005, 12:25) Multzam, Dyda. Am luat piston etrier si garnituri, sa vad ce gasesc la roti. A, frina de mina o trageam cam 4 dinti si pedala tinea deja sus. Is de ajuns 2 dinti la mecanism? Editat: Nu cred ca-s placute din alea care incing, am schimbat placutele bilateral iar roata din dreapta nu s-a incalzit decit in limita normala. Interventia la mecanismul autoreglaj il faci dinte cu dinte, dupa fiecare dinte verifici daca tamburul intra relativ lejer sau ff putin fortat, in caz contrar risti sa nu se monteze tamburul si vei fi obligat sa refaci reglajul |
-------------------- Kox
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Dyda @ 14 Jul 2005, 06:41) Interventia la mecanismul autoreglaj il faci dinte cu dinte, dupa fiecare dinte verifici daca tamburul intra relativ lejer sau ff putin fortat, in caz contrar risti sa nu se monteze tamburul si vei fi obligat sa refaci reglajul Da, asta e normal, multzam inca o data. A plouat si spatele nu l-am reglat. Pe fata am rezolvat-rugina pe piston, el intepenit. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am rezolvat frinele pe spate-pe stinga au fost 4 dinti, pe dreapta 2. Si acum parca frineaza mai bine dreapta spate fata de stinga spate. Problema este de la tamburi, au uzura de 0,3 mm pe raza , evident avind "buza", drept pentru care atunci cind pare ca intra fortat, pe interior este joc. Asa ca o sa demontez iar stinga.
Pedala actioneaza mult mai de sus acum. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
rtulea |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Nu inteleg de ce va chinuiti sa reglati franele numarand dintii fiecarui sector de la fiecare roata. Acei dinti sunt acolo pentru ca mecanismul franei sa se regleze "SINGUR" functie de uzura ferodourilor si a tamburului. Dupa montarea ferodourilor acele sectoare se inchid la maxim iar la apasarea franei se vor deschide intr-atat cat le permite distanta pana la tambur si nu mai mult si nici mai putin.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Dyda |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 19 Jul 2005, 11:23) Nu inteleg de ce va chinuiti sa reglati franele numarand dintii fiecarui sector de la fiecare roata. Acei dinti sunt acolo pentru ca mecanismul franei sa se regleze "SINGUR" functie de uzura ferodourilor si a tamburului. Dupa montarea ferodourilor acele sectoare se inchid la maxim iar la apasarea franei se vor deschide intr-atat cat le permite distanta pana la tambur si nu mai mult si nici mai putin. Se vede treaba ca ai mai multa teorie decit practica. Mecanismul autoreglaj saboti in timp nu mai functioneaza datorita acumularii de mizerie ( blocaj ) si uzurii accentuate la piesele componente( bieleta, levier reglaj, saboti ). In asemenea cazuri trebuie intervenit manual pentru a regla distanta intre sabot si tambur max 0.5mm |
-------------------- Kox
|
|
rtulea |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Avand in vedere ca arcul de rapel care este intre cele doua ferodouri este destul de solid, ca fapt divers la inlocuirea sabotilor am folosit o parghie dintr-un dorn de 8 mm diametru ca sa-l pot intinde, nu vad cum ar putea mizeria sa influenteze functionarea acestuia. Iar mecanismul in sine este pus acolo tocmai pentru a elimina uzura ferodourilor. Sunt curios cum masori distanta dintre tambur si ferodouri avand in vedere faptul ca aceasta, cota, ar trebui masurata in momentul in care oala se sprijina pe ambii rulmenti pentru a nu avea deviatii de la coaxialitate.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(rtulea @ 20 Jul 2005, 08:39) [...]Sunt curios cum masori distanta dintre tambur si ferodouri avand in vedere faptul ca aceasta, cota, ar trebui masurata in momentul in care oala se sprijina pe ambii rulmenti pentru a nu avea deviatii de la coaxialitate. Eu am facut asa: sa intre cu frecare tamburul pe saboti; avind "guler" de uzura mic, jocul real era cel bun; acum am frine OK. A scris Dyda mai sus " dupa fiecare dinte verifici daca tamburul intra relativ lejer sau ff putin fortat". Acel joc teoretic de 0,5 nu-l poti masura, sau nu cu metode directe. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 18:51 |