Duster sau mai bine alta masina, povesti, povestiri, pareri, ganduri
![]() ![]() ![]() |
Duster sau mai bine alta masina, povesti, povestiri, pareri, ganduri
cristic1982 |
![]()
Post
#1771
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|||
dacian ms |
![]()
Post
#1772
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 18 April 13 ![]() |
Vezi pe forumduster la subiectul pornire la rece. Pentru facelift.
|
--------------------
Dacia Duster 1.6 16V
Laureate
2012
- MS 11 FJS
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1773
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(cristic1982 @ 22 Apr 2015, 20:39) Ironick, desi tu zici ca e marketing, chiar conteaza la parcari si cand vrei sa faci o iesire mai aventuroasa. In fine, nu stau sa ma contrez cu tine. Dacian, care e problema cu "datul in nas" la diesel? E pe faza 2 sau pe 1? (nu am auzit de asta pana acum) Dupa logica asta, multi nu au ce cauta cu masinile pe strazi sau offroad. cm aia se pierd imediat ce ai pus niste bagaje sau pasageri in spate, suspensia este prea moale pentru asa ceva. <span class='edit'>23 Apr 2015, 08:18:</span> QUOTE(AR-18-MOS @ 22 Apr 2015, 15:09) Cateva, la botu' calului. Poze pe PS n-am facut, ca inca nu-s amenajate. Astazi inca se lucreaza pe ele. Harta generala a raliului. Harta Shakedown si harta detaliata a SS (Arad Rally Show). Si rabla care a fost prima victima a traseului. I-am distrus o planetara. IMG_0481.JPG ( Size: 853.94k ) Number of downloads: 503 La ce foloseste o iesire aventuroasa daca i se rup planetarele ... This post has been edited by IRONICK: 23 Apr 2015, 09:19 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Iszy |
![]()
Post
#1774
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 17 April 10 From: Cluj ![]() |
|
--------------------
Dacia
DUSTER 1,5 DCi 110 HP 4 x 4
2012/Laureate ' Intilnirea - un inceput; a ramine impreuna - un avans; a conlucra - un succes ' (Henry Ford)
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#1775
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 23 Apr 2015, 09:09) Dupa logica asta, multi nu au ce cauta cu masinile pe strazi sau offroad. cm aia se pierd imediat ce ai pus niste bagaje sau pasageri in spate, suspensia este prea moale pentru asa ceva. <span class='edit'>23 Apr 2015, 08:18:</span> La ce foloseste o iesire aventuroasa daca i se rup planetarele ... Pai d-aia ai nevoie de niste cm in plus pt. atunci cand mai pui niste lest in masina... Interesant cum i s-au rupt transmisiile, chiar is curios cum a facut, ca asta chiar n-am vazut-o la un duster care a facut off-road... PS1. Stiu, conform unora de pe acest forum, dusterul nu e bun de nimic si era de asteptat sa crape ceva la el... PS2. Mai exista si unele masini cu pretentii de off-road carora le ies transmisiile (Wrangler - cauta pe youtube ca sigur gasesti), asta le face proaste? |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1776
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(cristic1982 @ 24 Apr 2015, 06:59) Pai d-aia ai nevoie de niste cm in plus pt. atunci cand mai pui niste lest in masina... Interesant cum i s-au rupt transmisiile, chiar is curios cum a facut, ca asta chiar n-am vazut-o la un duster care a facut off-road... PS1. Stiu, conform unora de pe acest forum, dusterul nu e bun de nimic si era de asteptat sa crape ceva la el... PS2. Mai exista si unele masini cu pretentii de off-road carora le ies transmisiile (Wrangler - cauta pe youtube ca sigur gasesti), asta le face proaste? Deci de fapt cm in plus la Duster sunt pentru greutate suplimentara in masina ca se lasa de fund. Coooool! |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#1777
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Normal ca intelegi doar ce vrei...
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1778
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#1779
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Inainte sa-mi ceri argumente, poti incepe cu argumentele tale pentru suspensia aia prea moale
![]() Bineinteles ca ma astept sa raspunzi pe langa spunand ce proaste sunt daciile ca nu folosesc solutii de ultima ora patentate de Ironick. Oricum, inteleg ca iti e greu sa lupti cu frustrarile. Sper ca la noul loc de munca sa nu ai parte de insatisfactie lucrand pe rable ![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1780
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(cristic1982 @ 24 Apr 2015, 09:26) Inainte sa-mi ceri argumente, poti incepe cu argumentele tale pentru suspensia aia prea moale ![]() Bineinteles ca ma astept sa raspunzi pe langa spunand ce proaste sunt daciile ca nu folosesc solutii de ultima ora patentate de Ironick. Oricum, inteleg ca iti e greu sa lupti cu frustrarile. Sper ca la noul loc de munca sa nu ai parte de insatisfactie lucrand pe rable ![]() Ups, iar am fost dat afara de la Dacia. ![]() Eu imi permit sa dau solutii, s-au dovedit functionale si preluate. Tu? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#1781
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
La ce ai dat solutii ? Ai exemple?
Cine le-a preluat? |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#1782
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
QUOTE(Iszy @ 23 Apr 2015, 12:03) Corect ar fi fost: Der neue Vitara 5-Türer…sau făceai referire la Vitara în 3 portiere care poate mai mult pe coclauri? Ca idee: Câți ar achiziționa A7 pentru off-road pe dune? Au tras de el, pare a fi funcțional în acel decor, dar… This post has been edited by Squirrel: 24 Apr 2015, 13:13 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1783
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Iszy |
![]()
Post
#1784
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 17 April 10 From: Cluj ![]() |
Cu exemplul din ' D ' am vrut sa clarific niste probleme ' matematice ' legate de preturile de vinzare ale anumitor modele mult ravasite cu citeva postari mai sus. Stiu ca in D sunt ' mobilizatoare ', dar presupun ca nici la noi nu-s cu mult mai prejos.
This post has been edited by Iszy: 24 Apr 2015, 21:08 |
--------------------
Dacia
DUSTER 1,5 DCi 110 HP 4 x 4
2012/Laureate ' Intilnirea - un inceput; a ramine impreuna - un avans; a conlucra - un succes ' (Henry Ford)
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#1785
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.341 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 24 Apr 2015, 18:23) Faptul ca m-ai angajat si tu pe langa foarte multi altii in domeniul auto, este o recunoastere. O apreciere. ![]() Nu iti contest cunostintele in domeniul auto, dar stim amandoi de unde ai o mare parte din aceste cunostinte. In fine, o las asa si nu mai dezvolt subiectul. Ca sa fiu ontopic, astept ca acest Suzuki sa aduca un plus pentru clienti din partea tuturor competitorilor (calitate, pret etc.). |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1786
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(cristic1982 @ 25 Apr 2015, 05:36) Nu iti contest cunostintele in domeniul auto, dar stim amandoi de unde ai o mare parte din aceste cunostinte. In fine, o las asa si nu mai dezvolt subiectul. Ca sa fiu ontopic, astept ca acest Suzuki sa aduca un plus pentru clienti din partea tuturor competitorilor (calitate, pret etc.). Parca am mai auzit undeva poveste asta cu constintele invatate. Nu imi aduc aminte de unde am invatat, poate totusi imi reamintesti. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dacian ms |
![]()
Post
#1787
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 18 April 13 ![]() |
In cautarea raspunsului la intrebarea care ma apasa in ultima perioada respectiv Duster sau alta masina, am facut azi drive testul cu suzuki vitara si in cele ce urmeaza o sa punctez e scurt unele impresii. Am avut sansa sa conduc o masina nou-nouta abia sosita la dealer cu 25 de km la bord, fiind primul client care a incercat-o. Testul a insumat aproximativ 30 de km, atat pe drum cat si in off. Masina a fost un diesel cu al treilea nivel de echipare.
In primul rand vreau sa remarc atitudinea reprezentantului suzuki care a fost deschis la orice doleanta exprimata de mine in ceea ce priveste traseul, ba chiar mai mult, indemnandu-ma sa aleg trasee si mai dificile pentru a vedea calitatile masinii. Mi-a fost foarte mila de micuta bijuterie, noua si lucioasa, dar cu asentimentul reprezentantului am condus-o pe traseele pe care de obicei conduceam dusterul. In zona a plouat vreo doua zile. Ca aspect masina vazuta in aer liber arata putin diferit de cum apare in showroom. Este ceva mai mica decat dusterul atat in lungime cat si in inaltime, e cumva mai concentrata, mai dodoloata. In latime este ceva mai mare decat dusterul (daca facem abstractie de rotile mult iesite in afara ale daciei. Deci ca prima impresie e mai mogaldeata dar e bine desenata si bine inchegata constructiv. Ca design exterior se pot observa liniile clasice ale vitarelor. Nu stiu cum dar aduce cu vechile vitare ce cutreiera off-urile patriei. Mi-a placut asta. Garda la sol e mai mica decat la duster, asta stiam dar masinile puse una langa alta nu aratau dramatic de diferit: garda mai mica a vitarei nu era chiar un capat de tara. Si un lucru fain: inaltimea pragurilor era si inaltimea minima a masini, altfel spus mai jos de nivelul pragurilor nu era nimic, nu mai treceau conducte sau esapamante. Pozitia la volan este buna si se poate regla in multiple feluri deoarece scaunul se regleaza in inaltime cu sistem tip macara (nu in trei pozitii fixe ca la duster) spatarul cu maneta ca la dusterul ph1 iar volanul se poate regla si in profunzime. Cu alte cuvinte multe posibilitati. Totusi am remarcat ca sistemul de reglare a inclinarii spatarului nu functioneaza asa usor ca la dusterul meu fiind nevoit sa trag putin de spatar sa vina in fata. Aici un plus pentru duster. De asemenea, spatarul scaunului este foarte tare. Una peste alta concluzionez ca in privinta pozitiei la volan Vitara nu este peste duster, senzatia data de scaunul mai lung si mai inalt fiind stricata din plin de rigiditatea materialului din care e facut. Aici am avur o mica dezamagire. Consider ca scaunele de duster ph2 sunt mai bune. Motorul a functionat ireprosabil si silentios fiind cea mai silentioasa masina diesel pe care am condus-o pana acum. Ca sa fac o comparatie nu se auzea mai tare decat un duster benzinar ph1 cu zgomotul lui caracteristic de toba sparta. Motorul avea 320 sau 340 de Nm nu mai stiu exact si asta se facea simtit. Cutia de viteze etajata ca la o masina normala (asta e un plus dar si un minus, voi arata mai incolo de ce). Vitezele se schimba usor iar cursa schimbatorului este mica. Masina merge fara trepidatii si nu am auzit greierasi chiar daca am condus-o pe drumuri cu piatra si pamant iar suspensia pare mai rigida decat la duster. Asta e un plus pentru vitara cu toate ca mie imi place dusterul cand are ruliul acela de vapor. In concluzie suspensia vitarei este mai tare dar totusi nu scutura; senzatia la volan, din acest punct de vedere, fiind de confort si de siguranta, de masina bine facuta si inchegata. Am inceput testul cu un drum pe macadam in urcare pentru ca apoi sa coboram intr-o vale lunga cu iarba uda si noroi atat de alunecos incat aveam probleme si la mersul pe jos. La coborare, cu toate ca avea o gramada de sisteme electronice, masina a alunecat ca pe gheata in lateral incat a fost o adevarata aventura acea coborare. Am ajuns intr-un loc ceva mai drept si am inceput testee pentru 4x4 dar eu unul nu am reusit sa merg cu masina nici 10 metri in linie dreapta, atat de tare fugea fundul si derapa incat deja devenea si periculos si enervant. Am coborat si l-am rugat pe domnul de la reprezentanta sa conduca putin masina in jurul meu sa imi dau seama din exterior cum e cu garda la sol mica si cu unghiul de atac la fel. Surpriza a fost sa constat ca 18,5 cm de garda la sol nu ridica probleme fiind suficienti pentru utilizarea ca masina de familie pentru usoare iesiri de pe drum pentru un gratar sau o plimbarica dar fara aventuri riscante. Mai periculos este botul acela mai lung ce necesita ceva atentie ca nu cumva iarba sa ascunda vreun sant ca te infigi sigur in el. Dar cu grija la condus se poate trece peste acest impediment. Problema a fost ca dupa ce ne-am saturat de invarteli prin noroi si masina arata ca un porc plin de noroi am incercat sa iesim din acea vale iar aici lucrurile au inceput sa devina triste. In primul rand anvelopele de vara de pe masina nu aveau nimic de a face cu off road-ul si am ramas la mijlocul dealului cu toare rotile invartindu-se eu tinand motorul la 3000 de ture iar masina stand pe loc. Am tot incercat in fata, in spate: nimic, masina ba fugea de fund, ba aluneca intr-o parte. Am crezut ca acolo vom astepta vara. Dupa ceva chin si truda am hotarat sa coboram dealul cu spatele pana gasim un loc mai drept pentru avant. Zis si facut. Ne-am luat avant, am omorat motorul de vreo 5 ori si pana la urma a pornit. AM tinut motorul la peste 3000 de ture. Simteam ca ajunge la limita cu tot cu cei340 Nm a lui dar am reusit cumva sa ajungem pe culme. Aici trag urmatoarele concluzii: vitara nu este o masina de off chiar daca are un motor puternic si o transmisie 4x4 mai elaborata decat a dusterului. Nu o ajuta cutia de viteze, nu are acea treapta I-a foarte scurta. Dupa ce am terminat cu vitara am luat dusterul benzinar cu un cuplu mai mic de jumatate si am urcat dealul acela de 2 ori fara mari emotii (cu mici emotii ca sa fiu mai clar). In acest sens m-am edificat definitiv: intre masinile astea mici dusterul e imbatabil in off (daca Doamne fereste nu se rupe vreo planetara). Dupa noroiala am facut vreo 25 de km si pe asfalt. Aici masina era in largul ei. Mergea linistit, zgomotul de rulare era mic. MOtorul abia se auzea si chiar in frana de motor uneori nici nu il sesizam. Nu am putut sa il conduc la viteze mai mari decat viteza legala in localitate sau in afara deoarece ne aflam in coloana dar l-am turat in viteze inferioare si motorul nu a racnit deloc. Zgomotul era mai mult decat decent in interior. Spre exemplu: la 3000 de ture suna ca la 2000 de ture. Excelent zic eu. Viteza de deplasare nu se simtea deloc. Abia puteam sa stau la 60 la ora in localitate. Imi tot venea sa intru in depasire. La duster pot foarte bine sa pastrez viteza legala deoarece viteza se simte in interior. Nu stiu sa fiu mai explicit. Directia este moale la vitara, atat de moale incat la viteze mici sau pe loc volanul se poate invarti cu degetul mic. Totusi, chiar daca are asistare progresiva volanul ramane destul de moale si la viteze ceva mai mari si asta nu mi-a prea placut. Poate ca e vorba doar de obisnuinta, dusterul benzinar avand o directie grea, barbateasca. Din cauza acestui volan moale se poate pierde usor directia daca nu esti atent si asta iti da o usoara incordare la volan. Din interior, senzatia la condus este aceea de SUV, asemenatoare cu cea din duster chiar daca ceva mai joasa. La finalul scurtei mele relatari o sa incerc unele concluzii comparative: Vitara este o micuta bijuterie de care te poti usor indragosti. Si cam atat. Este o masina moderna ancorata in prezent si pe care gasesti cam exact aceleasi dotari si senzatii care sunt prezente pe toate masinile moderne. Nimic in plus nimic in minus. Totusi pretul ei o face foarte atractiva. Nu stiu daca se poate face o comparatie cu dusterul. Parerea mea e ca nu sunt pe acelasi segment chiar daca toata lumea afirma contrariul. Faptul ca au cam aceleasi dimensiuni si 4x4 si pretentii de SUV sunt doar abureli. Eu cred ca dusterul nu se afla in segment cu tiguan, vitara yeti etc, Acestea sunt doar crossovere, cuposibilitati aproape 0 de off road. El se afla in segment cu lada niva si suzuki jimny, adica a masinilor cu dotari oarecum invechite dar solide, cu pretentii mai mici sau mai mari de off road. EU cred ca aici trebuie judecata masina noastra. A o compara cu vitara noua e ca si cum am compara-o cu golf inaltat sau cu capture sau cu peugeotul 3008. In privinta off road-ului cred ca linia de departajare intre masini de strada si cele de off este reductorul. Aici dusterul sta chiar la mijloc il si are dar nici nu il are. Oricum in privinta comoditatii la volan vitara este per ansamblu cu foarte foarte foarte putin mai buna, in privinta sigurantei si dotarilor vitara este cu 10 ani peste duster iar in privinta finisajelor sa nu mai vorbim. In schimb in off road (si aici vorbesc de cel usor, de santieristi sau doar familii mai aventuroase) dusterul este castigator detasat. Acestea fiind spuse, in urma drive testului de azi inca tot nu stiu ce masina sa imi cumpar. Altfel spus, am plecat bou si ma intorc vaca. This post has been edited by dacian ms: 30 Apr 2015, 18:29 |
--------------------
Dacia Duster 1.6 16V
Laureate
2012
- MS 11 FJS
|
|
PaulT |
![]()
Post
#1788
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Atata timp cat rotile se invarteau in gol (deci nu cuplul la roata era problema... iar o trepta mai scurta mai mult ar fi incurcat, mai ales tinand cont de cuplul dezvoltat de motor) si garda la sol nu crea probleme (18,5cm sunt destui si dupa parerea mea pentru orice iesire de pe asfalt), unicul impediment era reprezentat de anvelopele care nu aveau nici o treaba cu noroiul... Si nu, Duster nu are ce cauta intre masini care sunt offroadere adevarate, cum sunt cele enumerate de tine (Lada Niva si Suzuki Jimny). Duster este un crossover si nimic mai mult.
This post has been edited by PaulT: 30 Apr 2015, 20:06 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
dacian ms |
![]()
Post
#1789
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 18 April 13 ![]() |
QUOTE(PaulT @ 30 Apr 2015, 21:05) Atata timp cat rotile se invarteau in gol (deci nu cuplul la roata era problema... iar o trepta mai scurta mai mult ar fi incurcat, mai ales tinand cont de cuplul dezvoltat de motor) si garda la sol nu crea probleme (18,5cm sunt destui si dupa parerea mea pentru orice iesire de pe asfalt), unicul impediment era reprezentat de anvelopele care nu aveau nici o treaba cu noroiul... Si nu, Duster nu are ce cauta intre masini care sunt offroadere adevarate, cum sunt cele enumerate de tine (Lada Niva si Suzuki Jimny). Duster este un crossover si nimic mai mult. Nu sunt in totalitate de acord deoarece: 1. Cu dusterul am facut acelasi traseu de doua ori cu cauciucurile cu care am cumparat-o acum 3 sezoane si am reusit de doua ori sa urc (asa cum am relatat). VIteza I nu te ajuta daca nu te ajuta cauciucurile (teoretic) dar totusi pe mine m-a ajutat. Treapta I mai scurta ar fi ajutat-o in primul rand sa nu-i moara motorul la pornire. Apoi ca sa nu-i moara motorul la pornire a trebuit turata foarte tare inca de la inceput. Daca am turat-o tare inca de la inceput s-a rupt aderenta si a patinat fara sa se miste si nu am mai putut sa imi iau avant. Iar tot fara treapta I scurta, azi am vazut cum un motor diesel de peste 300 Nm fiind turat la cuplul maxim poate sa moara incet- incet pana la zdruncinatura finala. Chiar daca putem merge mai departe cu teoria eu sustin un lucru: daca iei doua masini le pui pe acelasi drum, in aceleasi conditii, cu acelasi sofer si una se descurca si cealalta nu atunci cea care se descurca a castigat intrecerea. Nu mai vad rostul comentariilor aici. 2. Poate ca dusterul nu are ce cauta intre cele doua dar tot acolo bate. Nu am spus ca e mai buna in off decat jimny sau decat niva, nu am avut din acestea. In schimb stiu foarte foarte bine ce face dusterul. Si poate face multe daca nu te doare sufletul sa o duci prin locuri de unde poate iesi cu daune. Fiecare masina are limitele sale. Am vazut, de exemplu o niva care a ramas suspendata in bara de protectie la o urcare mai abrupta ce depasea unghiul de degajare. Dusterul a trecut. 3. Dusterul este un crossover, de acord dar si mai mult. Asa cum am spus, demarcatia dintre masini de off si crossovere o vad in existenta sau inexistenta reductorului. Dotari, suprainaltare, planetare speciale etc etc toate pot avea sau nu. Dar daca nu ai reductor nu poti avea pretentii de off. Aici dusterul si are si nu are. Cu totii stim ca nu o sa gasim reductor dar viteza intai este comparabila cu una din treptele de reductor de pe un suzuki vitara vechi. Am facut aceasta comparatie cu prietenul @adailton si asa a iesit. De asemenea am rulat sute de metri peste o aratura proaspata, cu prietenii @cristianD si @timekruzer de pe forumduster, de sareau masinile ca iepurii de camp printre brazde mari cat bolovanii. Eu cred ca e ceva mai mult decat poate face un crossover. 4. As putea sa pariez ca peste vreo 10-15 ani o sa vedem o gramada de dustere ph1, cumparate cu 2-3000 de euro, tunate pentru off road, ce vor lua locul vitarelor vechi prin padurile patriei si pe care copiii nostri le vor lauda ca ce masini bune au fost si sunt (asta bineinteles daca ne va mai da voie partidul si statul sa mai intram in mod liber prin padure ca am auzit ca prin alte locuri acest lucru incepe sa cam fie prohibit). This post has been edited by dacian ms: 30 Apr 2015, 21:15 |
--------------------
Dacia Duster 1.6 16V
Laureate
2012
- MS 11 FJS
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1790
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Su eu am traversat un camp arat cu un Tico. Si ca sa vezi, surpriza, nu am ramas suspendat.
Referitor la Duster, m-am lamurit pe alt topic ce poate sa faca masina si cat de mult conteaza spatiul dintre volan si scaun. Oricat de mult crezi tu in teoriile tale. Asa cum a spus si Paul, conteaza foarte mult cauciucul si adaptabilitatea. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
dacian ms |
![]()
Post
#1791
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 18 April 13 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 30 Apr 2015, 22:56) 1. Su eu am traversat un camp arat cu un Tico. Si ca sa vezi, surpriza, nu am ramas suspendat. 2. Referitor la Duster, m-am lamurit pe alt topic ce poate sa faca masina si cat de mult conteaza spatiul dintre volan si scaun. Oricat de mult crezi tu in teoriile tale. 3. Asa cum a spus si Paul, conteaza foarte mult cauciucul si adaptabilitatea. 1. Campuri si campuri, oricum felicitari. In acest caz Tico este crossover sau offroader? ![]() 2. Te rog sa imi indici si mie acel topic. Sunt curios sa il citesc deoarece recunosc ca inca nu am reusit sa termin toate subiectele de la sectiunea duster. Oricum din fericire eu m-am lamurit personal de ce poate masina dar din pacate m-am lamurit personal si de cum e facuta masina. Pana la urma e o perversiune si asta sa iti cumperi de noua o masina care stii ca e stricata. Iti da un sens in viata. Poti sa incepi reparatia inca din prima zi... Dar sa nu fim rai: nu e intotdeauna asa. 3. Nu comentez. In cele din urma nu sunt decat un novice. Dar invat repede ![]() This post has been edited by dacian ms: 30 Apr 2015, 22:15 |
--------------------
Dacia Duster 1.6 16V
Laureate
2012
- MS 11 FJS
|
|
indrecan_calin |
![]()
Post
#1792
|
Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 6 April 12 ![]() |
@dacian ms: din punctul meu de vedere, alegerea intre Duster si Vitara este destul de simpla. 3 stele Duster vs 5 stele Vitara.
Sa-ti cumperi masina noua in 2015 si sa fi obtinut doar 3 stele mi se pare bataie de joc din partea constructorului. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
2005
- MM 05 xxx
|
|
dacian ms |
![]()
Post
#1793
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 18 April 13 ![]() |
Siguranta pasiva este cu adevarat o problema care ma preocupa mult si are o importanta deosebita la alegerea masinii.
Totusi dacia duster putea obtine (pe veche reglementare) 4 stele in privinta protectiei pasagerilor fiind la data testului (2011) depunctata din cauza unor amanunte tehnice: ex: lipsa esp de pe modelele de serie sau protectie scazuta pentru pietoni si alte amanunte care acum imi scapa dar pot fi citite pe situl euroncap.com. Ulterior aceste probleme de dotare au fost rezolvate deci daca ne-am intoarce in 2011 dusterul ar fi creditat cu 4 stele euroncap. Numai ca de atunci regulile de acordare a stelelor au devenit mai dure si se puncteaza o gramada de artificii tehnice care ar trebui sa fie montate pe masina si care nu tin neaparat de protectia imediata a ocupantilor. Una peste alta Vitara are un procent de protectie de 89% iar dusterul de 74% (daca bine tin minte). Prima e excelenta dar nici cea de-a doua nu este foarte rea. Pe de alta parte, mai in gluma mai in serios, dusterul iti impune o deplasare cu viteza scazuta ceea ce poate fi un factor de evitare a accidentelor. This post has been edited by dacian ms: 1 May 2015, 09:59 |
--------------------
Dacia Duster 1.6 16V
Laureate
2012
- MS 11 FJS
|
|
tavi_ro |
![]()
Post
#1794
|
Membru autentic Group: Members Posts: 868 Joined: 11 September 05 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 30 Apr 2015, 21:56) Su eu am traversat un camp arat cu un Tico. Si ca sa vezi, surpriza, nu am ramas suspendat. Referitor la Duster, m-am lamurit pe alt topic ce poate sa faca masina si cat de mult conteaza spatiul dintre volan si scaun. Oricat de mult crezi tu in teoriile tale. Asa cum a spus si Paul, conteaza foarte mult cauciucul si adaptabilitatea. Si eu care ma gandeam cu ce ai urcat pe Transbucegi.... ![]() Prefer oricand o masina cu o garda la sol cat mai mare decat sa ma risc sa raman intepenit pe asfalt. Din cauza unor santuri de zapada/gheata de 20 cm inaltime. Parerea mea, conteaza fiecare centimetru din garda de la sol. Imi place vitara dar din ce zice Dacian aici raman la Duster. Si inca benzina deocamdata. Nu e prima data cand dau de jos, grija e mai mult la grupul spate care are o valoare astronomica. Apropo de cand am luat dusterul am uitat ce insemna sa imping la masina. Poti spune la fel ? PS: Pune si tu ceva poze sa vedem si noi cat de buna e piesa aia de care care tot pomenesti, referitor la propria persoana. Ca pana nu vad nu (te)cred. Dacian vad ca ai ajuns la vorba mea...reductorul face legea la un 4x4. Si eventual blocante. This post has been edited by tavi_ro: 1 May 2015, 15:00 |
--------------------
Duster
Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4
Q-Box plus Logan Laureate 2005-1.4 MPI
|
|
PaulT |
![]()
Post
#1795
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacian ms @ 30 Apr 2015, 20:30) Nu sunt in totalitate de acord deoarece: 1. Cu dusterul am facut acelasi traseu de doua ori cu cauciucurile cu care am cumparat-o acum 3 sezoane si am reusit de doua ori sa urc (asa cum am relatat). VIteza I nu te ajuta daca nu te ajuta cauciucurile (teoretic) dar totusi pe mine m-a ajutat. Treapta I mai scurta ar fi ajutat-o in primul rand sa nu-i moara motorul la pornire. Apoi ca sa nu-i moara motorul la pornire a trebuit turata foarte tare inca de la inceput. Daca am turat-o tare inca de la inceput s-a rupt aderenta si a patinat fara sa se miste si nu am mai putut sa imi iau avant. Iar tot fara treapta I scurta, azi am vazut cum un motor diesel de peste 300 Nm fiind turat la cuplul maxim poate sa moara incet- incet pana la zdruncinatura finala. Chiar daca putem merge mai departe cu teoria eu sustin un lucru: daca iei doua masini le pui pe acelasi drum, in aceleasi conditii, cu acelasi sofer si una se descurca si cealalta nu atunci cea care se descurca a castigat intrecerea. Nu mai vad rostul comentariilor aici. 2. Poate ca dusterul nu are ce cauta intre cele doua dar tot acolo bate. Nu am spus ca e mai buna in off decat jimny sau decat niva, nu am avut din acestea. In schimb stiu foarte foarte bine ce face dusterul. Si poate face multe daca nu te doare sufletul sa o duci prin locuri de unde poate iesi cu daune. Fiecare masina are limitele sale. Am vazut, de exemplu o niva care a ramas suspendata in bara de protectie la o urcare mai abrupta ce depasea unghiul de degajare. Dusterul a trecut. 3. Dusterul este un crossover, de acord dar si mai mult. Asa cum am spus, demarcatia dintre masini de off si crossovere o vad in existenta sau inexistenta reductorului. Dotari, suprainaltare, planetare speciale etc etc toate pot avea sau nu. Dar daca nu ai reductor nu poti avea pretentii de off. Aici dusterul si are si nu are. Cu totii stim ca nu o sa gasim reductor dar viteza intai este comparabila cu una din treptele de reductor de pe un suzuki vitara vechi. Am facut aceasta comparatie cu prietenul @adailton si asa a iesit. De asemenea am rulat sute de metri peste o aratura proaspata, cu prietenii @cristianD si @timekruzer de pe forumduster, de sareau masinile ca iepurii de camp printre brazde mari cat bolovanii. Eu cred ca e ceva mai mult decat poate face un crossover. 4. As putea sa pariez ca peste vreo 10-15 ani o sa vedem o gramada de dustere ph1, cumparate cu 2-3000 de euro, tunate pentru off road, ce vor lua locul vitarelor vechi prin padurile patriei si pe care copiii nostri le vor lauda ca ce masini bune au fost si sunt (asta bineinteles daca ne va mai da voie partidul si statul sa mai intram in mod liber prin padure ca am auzit ca prin alte locuri acest lucru incepe sa cam fie prohibit). Pe tine te-a ajutat aderenta la sol si nimic mai mult. Cauciucurile tale probabil sunt M+S (chiar sunt curios cu ce e echipat Duster-ul). De asemenea, probabil te-a ajutat foarte mult faptul ca esti obisnuit cu Duster-ul, pentru ca, din ce ai relatat, sa turezi la 3000rpm in treapta 1 (care nici la Vitara nu e tocmai lunga) un motor care dezvolta cuplul maxim de 320Nm (ceva mai greu de "dozat" fara o oarecare experienta sau macar obisnuinta cu masina) la 1750rpm nu este tocmai varianta optima de abordare a unei rampe cu aderenta scazuta (noroi)... Atata timp cat rotile patineaza este lipsa de aderenta, nu de cuplu la roata. Daca spuneai ca ai ramas suspendat era clar o limitare data de garda la sol (totusi la 18,5cm nu prea este cazul de asa ceva). Functie de cine este la volan si de cum apreciaza terenul pe care il abordeaza poti vedea si un Landcruiser sau un Hummer H1 blocat/rasturnat, etc. Si nu, reductor nu este nici pe departe acelasi lucru cu o treapta 1 scurta. Iar teoria ta cu doua masini conduse de acelasi sofer se aplica in niste conditii care nu prea s-au intrunit aici: echipare cu anvelope similare, soferul sa fie cu experienta si adaptabilitate (imi cer scuze anticipat daca te deranjeaza paragraful, dar modul de abordare a situatiei descris m-a facut sa trag concluzia ca nu esti obisnuit cu offroad-ul si cu masini diesel in general). Repet inca odata, nu are nici cea mai mica legatura treapta 1 scurta cu faptul ca ai urcat rampa. Aderenta anvelopelor a ajutat masina sa puna la sol suficient pentru a urca. @tavi_ro - nici eu nu am impins si nu imping la masina desi n-am un 4x4... si circul in toate anotimpurile. Nici n-am lovit vreodata podeaua masinii de ceva, nici chiar cand am condus masini cu 12-13cm garda la sol. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
tavi_ro |
![]()
Post
#1796
|
Membru autentic Group: Members Posts: 868 Joined: 11 September 05 ![]() |
QUOTE(PaulT @ 1 May 2015, 20:35) @tavi_ro - nici eu nu am impins si nu imping la masina desi n-am un 4x4... si circul in toate anotimpurile. Nici n-am lovit vreodata podeaua masinii de ceva, nici chiar cand am condus masini cu 12-13cm garda la sol. Eu am impins pana si loganul cu toate ca are ceva garda la sol din cauza ca erau ceva santuri transversale destul de adanci, santuri din zapada/ gheata in parcarea asfaltata din fata blocului. Am impins batrana dacie de 'nspe ori cand eram la pescuit pe niste balti unde a ajuns noroiul si apa in bobina de inductie. Depinde pe ce drumuri mergi. Acum pe drumul ala de care face IRONIK misto ( de fapt el face misto cam de toti si de toate )aveai 2 posibilitati, ori mergeai pe urmele de la masini de teren dedicate, alea care fac drumuri prin Bucegi cu garda la sol peste 30 cm sau o luai pe deasupra si tineai santul intre roti. Din pacate la prima tentativa de acest gen, din cauza cauciucurilor all seazon (continental pe care le are de fapt si Dacian pe masina) pur si simplu am alunecat si cazut in sant. Asa ca am luat-o pe urmele lor, dar am atins usor in 2 locuri. Pe fata nu ma deranjeazeaza ca are scut de otel dar diferentialul spate e doar 70 mil si nu are scut. Dacia veche nu aveai probleme, avea scuturi si pe fata si pe spate asa ca ramanea suspendata frumos pe ele. Fara nici un fel de pagube. Cat am avut passat-ul asa e, o singura data am atins usor baia de ulei intr-un capac de canal un pic prea inalt, pe o sosea relativ buna. Ca iarna in parcare nu aveam chef sa dau la lopata si il lasam pana scadea nivelul zapezii era partea a 2-a. Ca idee am impins odata un seat, 5 persoane, in parcare, ramas suspendat pe zapada, 5 barbati de 90-100kg. Zicai ca e sudat, extrem de greu l-am scos si dand la lopata, nu impins/tras. Cum reusiti sa circulati in orice anotimp pe sosele si parcari cu santuri in zapada peste 20-30cm e un mister pentru mine. Si pentru restul vecinilor mei care ies greu iarna din parcare si dau extrem de des de jos. PS: tot cu cauciucurile alea am urcat si la cabana Ciucas, in rampa pe pietris peste 30 grade, unde se recomanda AT-uri....Asa ca il inteleg pe Dacian. Ce nu inteleg e de ce moare motorul la un cuplu atat de mare. Dar am vazut si un Vitara cu MT-uri in fata mea cat de usor a urcat pe reductor....motor tot de 1.6 benzina. This post has been edited by tavi_ro: 1 May 2015, 21:26 |
--------------------
Duster
Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4
Q-Box plus Logan Laureate 2005-1.4 MPI
|
|
PaulT |
![]()
Post
#1797
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
La lopata n-am zis ca nu dau...
![]() Multumesc pentru confirmarea tipului de anvelope. Acum este clar de ce Duster-ul lui dacian a urcat respectiva rampa. Daca ar fi pus cauciucuri de vara ar fi patit exact ca Vitara-ul. Motorul moare pentru ca nu e controlat de cel de la volan... Daca apasa acceleratia putin prea tare rotile se invart in gol, iar daca apasa ceva mai putin decat trebuie evident ca in cateva secunde motorul se va opri daca ambreiajul nu este calcat. This post has been edited by PaulT: 1 May 2015, 22:39 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Iszy |
![]()
Post
#1798
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 17 April 10 From: Cluj ![]() |
Pentru cei care se apleaca sa ia o piatra, mentionez ca e doar o stire care nu-mi apartine.
Traducerea: Care SH poate fi vindut la cel mai bun pret? Achizitia unei masini nu este o investitie rentabila. Daca totusi cumparam o masina noua, nu e indiferent, cit va valora ca SH. EUROTAX, lider in analiza pietei auto europene, a adunat marcile care i-si pastreaza cel mai bine valoarea. In fruntea listei de 30 de marci gasim un invingator surpriza: http://www.haszon.hu/cegvezetes/42849-mely....html?showall=1 This post has been edited by Iszy: 1 May 2015, 23:04 |
--------------------
Dacia
DUSTER 1,5 DCi 110 HP 4 x 4
2012/Laureate ' Intilnirea - un inceput; a ramine impreuna - un avans; a conlucra - un succes ' (Henry Ford)
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#1799
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
QUOTE(tavi_ro @ 1 May 2015, 21:59) .... batrana dacie ....... unde a ajuns noroiul si apa in bobina de inductie. ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
paul_p |
![]()
Post
#1800
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(Iszy @ 1 May 2015, 23:03) In fruntea listei de 30 de marci gasim un invingator surpriza: http://www.haszon.hu/cegvezetes/42849-mely....html?showall=1 Nu e chiar surpriza: http://www.autohome.com.cn/news/201406/819...pvareaid=101356 This post has been edited by paul_p: 2 May 2015, 01:29 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:32 |