DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Acvaplanare, neplacuta experienta...

to_the_limit
post 14 Jun 2005, 15:56
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




sorry driverx..nu am prins ideea.cum adica cobor pe liber?
pai tocmai era vb de condus in regim sportiv..

motorsport...ai permis?
daca da..ce masini ai condus la viata ta si cat km..?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 14 Jun 2005, 15:58
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




QUOTE(driverx @ 14 Jun 2005, 14:04)
Te rog, lasa-te de sfaturi, nu de alta, ....
*


Da! Da!
Cum zice driverx! Cum zice driverx!


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Diac
post 14 Jun 2005, 20:11
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 18 April 05
From: Bucuresti.




Hai ca va povestesc si eu o experienta de-a mea cu acvaplanarea incadrata in acest bulanclub. Imi pare rau de ceea ce putea sa se intample si este adevarat ca iti dai seama de gravitatea situatiei abia dupa ce s-a intamplat.
Eram cu Dacia 1300 si veneam de la Campina spre Bucuresti, era dupa amiaza si ploua. La intrarea intr-o comuna eu incetineam de la 80km/h spre 70-60km/h. Tampitu' de mine atipisem la volan, nu am vazut ca in fata mea era o masina oprita la o trecere de pietoni. Eu mergeam linistit, intr-o stare de motaiala, vedeam ce se intampla, aveam ochii intredeschisi, dar nu reactionam. Este o alta experienta foarte tampita si extrem de periculoasa.
Norocul meu a fost ca eram cu prietena care vazand ca nu reactionez a tipat la mine. M-am speriat. Am pompat frana tare, masina a derapat, adica mi-a plecat spatele si am ajuns aproape de-a curmezisul drumului, am redresat-o si am oprit pe marginea drumului.
Acuma concluzii: AM FOST UN BOU!
1.am mancat ca purcelu inainte de a pleca la drum.
2.am plecat la foarte scurt timp dupa masa.
3.am mers cu caldura la maxim, ceea ce mi-a provocat toropeala aia.
4.nu mi-am dat seama la timp ca ma ia somnul.

Nici masina aia oprita nu avea nici o lumina aprinsa, desi ploua, si era foarte intuneric, si mai era si gri sau neagra, dar asta nu scuza vina mea.
AM AVUT NOROC:
1.prietena care a tipat la mine din timp.
2.incetineam, cand am franat aveam deja cred 65km/h.
3.nu mai erau alte masini in jur.


--------------------
Renault Megane sedane/Nissan X-trail 2005/2017 Influence/Tekna - HAN/AIZ/DIA
Alexandru.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 15 Jun 2005, 00:30
Post #34


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Ce va salveaza din situatia asta (am trecut de 2 ori prin asa ceva) ar fi numai ESP-ul ... care, evident, nu este disponibil la logan .. si chiar daca ar fi disponibil nu si-ar lua prea multi.
Eu cand am comandat meganu' cu optionala ESP mi-a zis dealerul ca nu au pe stoc asa ceva caci anul asta eu sunt primul care cere esp iar anul trecut au vandut numai 3 renouri cu esp sad.gif. Majoritatea prefera jante de aliaj ESP-ului ... adica, ca romanu' .. sa arate bine .. nu sa mearga bine .. pfuiiii .


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 15 Jun 2005, 01:34
Post #35


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Sincer, nu prea vad cum te poate ajuta ESP-ul la acvaplanare; trebuie sa existe cat de cat o aderenta ca sa isi faca treaba ESP, dar la acvaplanare masina practic pluteste.

PS. Liviu, pana la urma o sa ai ESP pe Megane sau nu ??
Cam asa e romanul, sunt satul de soferi de genul care sustin ca ABS, ESP, etc nu e bun de nimic, mai rau te incurca, la fel si despre centura ca nu ajuta deloc, ca te ti de volan, ca anvelopele de iarna sau tractiuena 4x4 nu conteaza pe zapada daca esti sofer bun...


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lar
post 15 Jun 2005, 02:06
Post #36


Agent Smith


Group: Members
Posts: 456
Joined: 27 September 04
From: Bucuresti




Hai ca e tare ce se discuta pe aici si cum se dau sfaturi despre ce manevre sa faci in situatia acvaplanarii. Am vaga impresie ca unii din cei cu sfaturi nu au trait exact experienta, poate au avut doar impresia fenomenului de acvaplanare. Eu vreau sa spun ca in privinta asta nu se poate face nimic, ba chiar ai putea face mai rau incercand sa pui frana sau sa accelerezi. Acvaplanarea apare de regula la trecerea cu viteza ridicata peste pelicule de apa continue pe carosabil, iar masina se comporta exact ca pe polei (gheata sticla, nu partie de zapada batatorita), si orice ai face nu ai nici un control asupra ei. Cum intri si cu viteza evenimentele se deruleaza extrem de repede asa ca frana de motor sau alte solutii sunt simple povesti (ganditi-va cum ar fi sa intrati brusc pe o bucata de gheata ca pe patinoar cu viteze peste 100 km/h). Eu am trecut prin asta cu o masina destul de grea (VW Passat) si am avut norocul sa fie balta scurta, ca daca mai avea vreun metru sau doi cred ca eram pa. sad.gif Concluzia mea este ca oricat ar fi masina de buna si anvelopele trebuie redusa viteza cand observati apropierea de o balta pe sosea sau pe ploaie torentiala. Altfel doar norocul mai poate face ceva pentru nefericitii din masina.


--------------------
Seat Leon 1P 2009 Sport Pack - B xx xxx
Curiozitatea omoara pisica !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 15 Jun 2005, 07:30
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




QUOTE
Am vaga impresie ca unii din cei cu sfaturi nu au trait exact experienta, poate au avut doar impresia fenomenului de acvaplanare


Hai frate ca e plina tara de sfatosi... tongue.gif Astia stiu cum e cu acvaplanarea din NFS...
Am trait de mai multe ori senzatii tari de tot legate de acvaplanare... Ultimele cu Fiesta. Aveam cauciucuri destul de late pe fata si ploua torential... ma intorceam de la pescuit de la Oradea spre arad. Si la un moment dat ma pune dreacu sa ma bag cu rotile pe urmele alea paralele din sosea, facute probabil de tiruri... si acolo era plin de apa... baltea apa... si io meream cam cu 110. Instantaneu a inceput masina sa danseze sub mine, am calcat-o la maxim ca sa ies din situatie.. uffff, in momentele astea nu mai ai timp sa te gandesti, reactionezi din instinct... efectiv imi amintesc fractiuni din situatia prin care am trecut... vedeam cu salta acul de la turometru (se invarteau rotile in gol blink.gif ), masina dansa iar io ma chinuiam sa nu o scap in afara drumului... efectiv m-am luptat cu masina cateva secunde, am reusit sa ies de pe urmele alea buclucase si tot drumul nu am mai trecut de 90...

Ma bucura foarte mult cand persoanele care trec prin astfel de faze apuca sa mai si povesteasca prin ce au trecut. Sfaturi de genul: "pui frana inainte de viraj, apoi accelerezi ... contrabalansezi, frana de motor..." astea sunt frectie la picior de lemn. E usor sa dai sfaturi, mai greu e sa le aplici in situatii-limita. In astfel de situatii doar reflexele si instinctul (+ un gram de noroc) te mai salveaza.

Numai bine!


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 15 Jun 2005, 08:26
Post #38


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




La profilul Montanelor, numai de rezistenta impotriva acvaplanarii n-au auzit..


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lexy
post 15 Jun 2005, 09:21
Post #39


Just ME


Group: Members
Posts: 531
Joined: 9 December 04
From: Bucuresti




Evident ca unii din voi au avut bafta cu carul..sa speram ca s-a invatat ceva(sunt convinsa!) si mai ales cei care nu au patit-o s-o lase mai moale pe ploaie ca nu degeaba scrie in regulament adaptarea mersului la conditiile de drum....Oricum inca o dovada ca viteza e sfanta!Si te poate salva sau te poate ucide...



--------------------
Toyota Corolla 1,6 VVTI / SOL - B-01-LEXY
Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 15 Jun 2005, 09:37
Post #40


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Reducerea vitezei, frana de motor, reducerea in treapta inferioara... Perfect adevarat, dar am precizat ca am patit beleaua intr-o curba larga, unde pe timp uscat si daca conditiile de trafic permit intru cu 110-120 (fac saptamnal traseul acela). Daca era o curba stransa, evident reduceam viteza din timp si nu pateam nimic.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 15 Jun 2005, 10:10
Post #41


Membru


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(radian @ 15 Jun 2005, 09:37)
pe timp uscat si daca conditiile de trafic permit intru cu 110-120 (fac saptamnal traseul acela). Daca era o curba stransa, evident reduceam viteza din timp si nu pateam nimic.
*



Cumva pe timp uscat mai franai si dupa ce intrai in curba?


--------------------
Ford/ BMW Mondeo/ 650GS 2018/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 15 Jun 2005, 10:12
Post #42


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Asta imi aduce aminte de faza aia cu pilotii MIG-ului caruia i se busise compul si de abia abia l-au adus la aterizare..
Din conversatia celor doi cand au vazut ca se opreste avionul...:
"Maaaare-i Dumnezeeeeu!"
"Gatii ma-sii de treaba!"


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragos.avramescu
post 15 Jun 2005, 10:28
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 6 May 05




QUOTE(B_28_URA @ 14 Jun 2005, 12:27)
Eu am patit o chestie asemanatoare, doar ca a fost un picut mai usoara redresarea. La 3 zile dupa ce imi luasem permisul am plecat cu un prieten mai tampit de altfel sa ne plimbam(cu 2 masini), iar pe vacaresti el ma depasit, eu aveam vreo 110km/h, ploua ingrozitor, si nu aveam eu idee de acvaplanari si efectul umezelii asupra masinii, si eram pe banda 1 cu 110km/h, si am dat intr-o mare balta, care era sa ma propulseze intr-un taxi de pe banda 2, l-am evitat milimetric, nici mie nu-mi venea sa cred, senzatia a fost extraordinar de urata, am zburat efectiv de pe banda 1 pe banda 2, am avut noroc, ca tata ii pusese cauciucuri noi de iarna chiar cu vreo 2 zile inainte sa imi i-au permisul, si am vazut apoi din experienta ca ajuta extraordinar de mult cauciucurile. Am avut noroc ca nu am pus frana, atunci a fost din bulan faptul ca nu am apasat frana, nu din experienta. De atunci, pe ploaie merg mult mai usor si mai prudent.
*


Tatal tau decat sa dea bani pe cauciucuri de iarna, mai bine iti punea zahar in benzina ! acum tot cu 110 mergi, sau mergi mai tare, ca nu mai esti incepator ?


--------------------
Dacia Logan Ambition - B-64-TUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Diac
post 15 Jun 2005, 10:42
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 18 April 05
From: Bucuresti.




QUOTE(asarban @ 15 Jun 2005, 10:12)
Asta imi aduce aminte de faza aia cu pilotii MIG-ului caruia i se busise compul si de abia abia l-au adus la aterizare..
Din conversatia celor doi cand au vazut ca se opreste avionul...:
"Maaaare-i Dumnezeeeeu!"
"Gatii ma-sii de treaba!"
*



Chiar asa au zis?
cred ca dupa aia i-au zis ceva mesterului care lucrase la avion.


--------------------
Renault Megane sedane/Nissan X-trail 2005/2017 Influence/Tekna - HAN/AIZ/DIA
Alexandru.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 Jun 2005, 10:46
Post #45


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




OK. S-a aberat destul. Am avut si specimene experte care incercau sa ne explice cum ii cu acvaplanarea. Ajunge. Topci-ul a fost binevenit sa ne mai deschida mintile si sa ne mai gandim inainte sa strivim pedala de acceleratie in podea, mai ales cand conditiile meteo sunt nefavorabile.

Topic closed.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 01:23
Forum Renault