TEMPORIZATOR STERGĂTOARE, ...asa cum avea până si bătrâna Berlină
![]() ![]() ![]() |
TEMPORIZATOR STERGĂTOARE, ...asa cum avea până si bătrâna Berlină
OldMan |
![]()
Post
#91
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 8 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
Logan
1,5 dci ABS plus
2007
- SV-91-KUL
|
|||
mario1980 |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
O fi monostabil, o fi bistabil ? Sau ambele, poate cadem de acord ca totusi este astabil. Asta daca tot sint asa importante detaliile.
Imi cer scuze de repetitiile greoaie, am vrut in realitate sa inteleaga toata lumea, fara loc de interpretari. Era totusi 2 fara ceva cind am scris postarea, puteati sa sariti peste acest aspect. Daca cineva a citit un patent, nu stiu daca o putem considera lucrare de specialitate, va considera ca ce-am scris eu este parfum... Eu sint obisnuit sa interpretez pe baza informatiilor pe care le am, nu este nevoie intotdeauna sa cunosc toate semnalele, iar ca sa folosesc un osciloscop pentru asa un circuit... cred ca ma descurc si fara. LED-ul este chiar o foarte buna metoda de vizualizare pentru cazul nostru. LED - Light-Emmiting Diode, daca d-vs cuvintul dioda va semnifica ceva liniar, eu ma resemnez in ce priveste corectitudinea exprimarii. Nu este un element liniar, ci are o caracteristica exponentiala de transfer. Poate fi doar pe portiuni aproximata ca fiind liniara. In ce priveste tensiunea din iesire, palierul de "low" este, normal, foarte aproape de 0V, iar cel de "high" este tensiunea bateriei, minus 2 tensiuni de deschidere a unei diode, dupa cum se intuieste, din schema timer-ului. Si, DA, se poate masura si cu digitalul, daca vrei, faci temporizarile mai mari, si masori tensiunea de iesire. Eu cred totusi ca nu s-a inteles un lucru, iesirea este un semnal digital, adica niste impulsuri scurte, urmate fiecare de o "pauza" temporizata. Nu conteaza nivelul efectiv de "high", pentru ca oricum se depaseste nivelul de prag al intrarii UCH. Urmeaza sa fac si proba daca impulsurile parazita care-mi apareau mie erau din cauza lipsei filtrarii sau a ne-legarii reset-ului la +. Va asigur, totusi ca-mi dau putin seama, despre unele aspecte legate de mase, inductante, si alte fenomene conexe. "Condensatorul ala de care amintiti, era bine pus acolo, filtra tensiunea de 12V, si nu avea treaba cu fluctuatiile decat in mica masura, plaja tensiunilor la care functioneaza oscilatorul fiind, minima de 5V. Sa nu spui ca tensiunea cobora sub 5V cand porneau stergatoarele." Eu nu prea am inteles ce ati vrut sa spuneti aici. Care declaratie facuta, vi s-a parut ca nu mi-o asum? Cred ca este destul, nu prea am timp de pierdut... Va multumesc pentru urari, dar o mica observatie mai am, sa nu se creada ca cei care intra pe acest forum au chiulit la toate orele de Lb. Romana: "I-ti urez..." se scrie "Iti urez..." Se desparte cu cratima, cind este vorba de 2 cuvinte diferite: "ati facut", "a-ti da seama"- "a iti da seama". Toate cele bune! This post has been edited by mario1980: 28 Jul 2007, 13:44 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#93
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(mario1980 @ 28 Jul 2007, 14:29) O fi monostabil, o fi bistabil ? Sau ambele, poate cadem de acord ca totusi este astabil. Asta daca tot sint asa importante detaliile. Pai si circuitului basculant astabil ce face ? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Circuitul basculant astabil, sau pe scurt astabil... basculeaza astabil... Este ceea ce avem noi aici in cazul de fata. Sa spui ca este monostabil mai este de inteles, dar sa zici ca este bistabil, nu stiu, cunosc doar bistabili D, JK, RS, dar nu prea se preteaza la ce vrem noi aici. Sau poate nu cunosc eu suficient... Mai sigur, asa este.
Una peste alta, "problema" a fost rezolvata. Nu reset-ul care nu fusese legat la +, era buba (cel putin nu era singura), ci chiar pinul 5 care am zis eu anterior sa-l lasati in aer, ca este o iesire a unui divizor rezistiv. La acest pin 5, se conecteaza un C catre masa (eu am pus 1 uF) pentru a filtra riplurile induse de pe alimentare pe acea tensiune de referinta. Am renuntat la a mai pune un C pe alimentare, pentru ca: odata ca poate sa streseze comutatorul (cind se comuta pe pozitia temporizare maneta, se incaraca acel condensator cu un puls de curent destul de maricel, care trece prin comutator), si este mai eficient sa pui un C micut in pinul 5 al timer-ului. Mai ramine sa gasesc un loc potrivit pentru potentiometru, si gata. Poze cu schema versiunea 2 poate pun mai tirziu, ca acum nu prea am timp. Dar, tot ce aveti nevoie, este deja scris, daca doriti sa incercati. Gasesc destul de utila aceasta imbunatatire, cred ca am sa ma obisnuiesc repede cu ea... ![]() Succes! This post has been edited by mario1980: 28 Jul 2007, 19:39 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
klaus |
![]()
Post
#95
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca pentru nivelul acestui forum exprimarea lui mario1980 era mai mult decat suficienta. Pentru ca aici nu e un forum de electronisti in care sa se dezbata codul sursa, e un forum in care se dau solutii simplu de realizat si imediat aplicabile.
Solutia lui, indiferent de modul cum a ajuns la ea si ce variabile a luat in calcul, daca functioneaza fara probleme, daca e usor realizabila si de mai nepriceputi ca el, este f. buna. Legat de "la ff" sau nu, fiecare dintre noi mai facem niste greseli. De exemplu: QUOTE(OldMan @ 28 Jul 2007, 13:45) trebuie sa ne asumam declaratiile facute, nu de alta da pe aceste forumuri intra diferite persoane de diferite pregatiri si e pacat sa se creada ca e o adunatura de pustani care au facut scoala la FF cu lumina stinsa. [...] I-ti urez succes. Plus ca mario1980 a fost un dragut si a impartasit si altora o metoda simpla si eficace. E usor a barfi lumanarea, mai greu e sa luminezi in intuneric... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
hash |
![]()
Post
#96
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
klaus, haide sa lasam si postari specifice forumurilor de electronica pentru ca poate unii dintre noi de mai pricepem la asa ceva
@OldMan: "Se scoate de pe UCH microcontrolerul, se citeste programul si se salveaza. Pe un microcontroler nou se scrie informatia citita nu inainte de a se modifica adresa cu continutul:" Te rugam sa dai detalii: cu ce montaj ai citit microcontroller-ul ; ce tip de uC este ; ai realizat acest lucru ? Cum faci temporizarea variabila ? This post has been edited by hash: 1 Aug 2007, 16:04 |
--------------------
-
-
-
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
M-am intors! Credeati c-ati scapat de mine?
![]() Schema, versiunea 2, care functioneaza (foarte frumos ![]() Picture_020.jpg ( Size: 124.16k ) Number of downloads: 1866 Montajul pe-un colt de placuta de test ce-aveam prin casa... Picture_011.jpg ( Size: 281.68k ) Number of downloads: 1981 Potentiometrul este plantat pe o bucata de plastic, decupata din carcasa unui CD. Trebuie sa faca un un anumit unghi, cu acel plastic, daca alegeti solutia asta, va prindeti voi... Montajul potentiometrului, scuze pentru calitate: Picture_015.jpg ( Size: 132.08k ) Number of downloads: 1977 As mai fi pus o pozna, cu rezultatul final, dar nu mai am voie din cauza dimensiunii. Un lucru vreau sa mai precizez: temporizarea este de la <1s pina pe la <9s intre 2 baleieri. Daca se doreste temporizare mai mare, se pune un potentiometru mai mare. Daca cu potentiometrul la 0, baleierile se fac fara intrerupere, inseamna ca timpul intre 2 impulsuri succesive este prea mic, si se alege un R2 mai mare pentru a corecta acest neajuns. Pentru cei care doresc, se poate renunta la dioda din schema, impulsul transmis catre UCH, va depinde insa ca durata si de valoarea lui R2 + potentiometru. Adica daca impulsul este suficient de lung, atunci intra in actiune si temporizarea UCH-ului, pe linga cea a timer-ului. Daca se alege R1 mult mai mic decit R2, dar mai mare de 1K, atunci durata impulsului va fi aproximativ egala cu cea a pauzei care urmeaza, adica un factor de umplere de aproape 50% pentru semnalul in cauza. Cum s-ar spune, daca vreti sa nu folositi dioda, aveti o temporizare maxima de aproape 2 ori cit temporizarea din UCH. Mai mult decit suficient. Si un link util cu aplicatii ale 555-ului: http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/LM555.html Succes! This post has been edited by mario1980: 1 Aug 2007, 23:34 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
gomez99 |
![]()
Post
#98
|
Fan TICO Group: Members Posts: 154 Joined: 26 October 05 From: Bucuresti ![]() |
din poze nu imi dau seama unde ai montat potentiometrul.
|
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005 Daewoo Tico AC 1999
Nu intreba ce poate face Dacia pt tine, intreaba ce poti face tu pt Dacia |
|
electronistul |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 13 March 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
hai că asta cu temporizarea o coceam de mult, însă nu aveam timp de experimentări și de plăcuțe de test. Mulțumesc mario pentru că te-ai ocupat de problemă și ai împartășit soluțiile cu noi. O poză mai de departe cu potențiometrul nu ar strica.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 2006 1.5 dCi - conduc ca o băbuță -
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Am sa pun poze mai clare, promit. Acea bucata de plastic, decupata din carcasa de CD, este sufucient de subtire, incit intra intr-o "fanta" din blocul stergatoarelor. ""Butonul" potentiometrului iese prin acel manson de cauciuc, prin care am facut o fanta verticala, deci reglajul se face sus-jos. Potentiometrul sta intr-un plan paralel cu cel facut de batul stergatoarelor, in miscarea lui. Uita-te in centrul pozei, se vad si cele 2 fire care duc la el.
Pentru infigerea suportului de plastic in blocul stregatoarelor a trebuit sa slabesc putin cu o surubelnita in cruce, cele 2 suruburi care se vad cam neclar in poza. Iti dai seama cind desfaci capacul de sus al cochiliei. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
hash |
![]()
Post
#101
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Interesant ar fi de implementat comportamentul de pe skode - dai de maneta si memoreaza intervalul de timp intre 2 actionari ale manetei. Asta ar fi noua temporizare.
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Iertare pentru intirziere... Iata si pozele:
Picture_031.jpg ( Size: 771.8k ) Number of downloads: 1994 Picture_038.jpg ( Size: 662.38k ) Number of downloads: 1840 Picture_018.jpg ( Size: 440.94k ) Number of downloads: 1001 Sint sigur ca voi veti implementa mult mai frumos decit am facut-o eu. Fanta in cauciucul respectiv este bine sa fie taiata cu o lama bine ascutita, sa nu para asa flendurita ca la mine - eu am taiat-o cu un forfecut. Se vede ca a trebuit sa ciobesc putin coltul de jos al potentiometrului, ca agata in cauciuc... Referitor la suportul pentru potentiometru, realizat din carcasa de CD, desi am primit o ironie fina pe tema asta, sa stiti ca se modeleaza excelent cu letconul, dar daca aveti o bucata de textolit subtire la indemina, se poate face ceva mult mai frumos (desi se vede doar cind dai jos capacul cochiliei). Probleme mi-a facut potentiometrul, din cauza stringerii slabe a niturilor sale, daca folositi asemanator sa aveti in vedere... @hash ce vrei tu, nu prea merge implementat analogic, mai degraba cu microcontroler, zic eu... Doar ca vei avea cel putin o sirma in plus de tras pe-acolo. Iar referitor la pinul cu semnalul care se da la actionarea manetei cu o pozitie, daca asta ai vrut sa zici, daca citeai mai la deal, aflai ca este pinul 1 din mufa, adica cel mai din dreapta-sus (spre oglinda retrovizoare), cu mufa cuplata. Toate cele bune! L.E. Parca zicea cineva, ca batul de la Clio (nu stiu care numar) ar fi identic cu cel de Logan, dar are si potentiometru incorporat. Poate cineva da detalii, ce versiune de clio, poate un cod, si mai important, ce valoare are potentiometrul? This post has been edited by mario1980: 8 Aug 2007, 20:12 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
klaus |
![]()
Post
#103
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
La skodele pe care le stiu eu exista un comutator cu pozitii fixe care determina temporizarea. De fapt este tot o rezistenta de temporizare, dar cu valori fixe. Comutatorul face contact pe diferiti pini ai rezistentei, nu e cu variatie continua
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
radioman |
![]()
Post
#104
|
![]() membru D'ala mare Group: Members Posts: 378 Joined: 31 May 05 From: Constanta ![]() |
@hash Ce spui tu am intalnit la VW Sharan, si chiar m-a uimit ca tine minte durata de timp de cand actionam maneta pe prima treapta de viteza...
|
--------------------
Skoda Octavia 3
VW Polo V
2017/2019
- CT-xx-HIT [COLOR=red]Unii se nasc ca un 'original' și mor ca o "copie"..[/COLOR].
|
|
hash |
![]()
Post
#105
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
hai dati-o in colo, eu am avut pe felicia, se putea regla la dorinta - variatie continua, stiu ce vorbesc, la inceput nu intelegeam de ce se temporiza complet incontrolabil
pinul 1 - eu m-am gandit la mufa EHI in UCH - complet gresit ![]() oricum o temporizare mai lunga decat permite UCH nu se poate face prin metoda asta. cu microcontroller ma gandeam, sper sa gasesc timp sa ma joc putin cu un pic ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#106
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(klaus @ 8 Aug 2007, 21:14) La skodele pe care le stiu eu exista un comutator cu pozitii fixe care determina temporizarea. Sau la unele renouri care au maneta cu cateva pozitii prestabilite de viteza. Ca maneta-i cam la fel si daca se folosesc contactii respectivi, zici ca-i de fabrica ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#107
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Temporizare mai lunga se poate face cu putina ambitie, in mai multi pasi:
1. Cu ajutorul unui programel "specializat" (in speta DDT-ul) se mareste suficient de mult durata de temporizare pe intermitent (se schimba valoarea in milisecunde, nu e mare greutate) 2. Se intercaleaza un montaj din categoria celui a lui mario1980. Cu rezistenta variabila liniara sau cu divizor rezistiv fix cu puncte fixe. PS: sa nu ma luati ca nu stiu sa ma exprim "electronic" ca eu sunt economist ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#108
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Tot eu ... adica astea de pe aicea ...
temp.jpg ( Size: 60.9k ) Number of downloads: 1018 EL. Retea rezistiva bre nenea Klaus ... ![]() |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Referitor la marirea temporizarii din UCH, nu cred ca este nevoie, daca am inteles eu bine. Adica ori cu microcontroler, ori cu montajul facut de mine (cel cu dioda), se poate face o temporizare aproape oricit de mare. Circuitul da un puls, stergatoarele baleiaza odata si incepe temporizare UCH, dar care este intrerupta pentru ca se termina pulsul, si apoi se poate seta pauza si 10 min, daca vrei...
Daca cineva vrea sa foloseasca varianta facuta de mine, dar fara dioda, atunci esti limitat oarecum la durata maxima de temporizare, pentru ca durata pulsului poate fi aproape (dar nu mai mica) de durata pauzei. Deci avind un puls mai mic decit temporizarea UCH, ai o pauza aproape la fel de mare, deci per total, o perioada de baleiere de aproape 2 ori mai mare decit cea fixa din UCH. Nu stiu, daca cineva si-ar dori mai mult, totusi... Eu am sa fac si varianta fara dioda, mai ingrijit putin... ![]() Sper ca s-a inteles ce-am vrut sa zic. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
hash |
![]()
Post
#110
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
da, circuitul intercalat 'simuleaza' ceea ce faci de mana - adica scenariul:
'comuta maneta stergatoarelor de la punctul mort la pozitia 1, si apoi dupa 0,5s o dai inapoi la punctul mort, lasi sa treaca un timp , dupa care repeti miscarea' |
--------------------
-
-
-
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Da, hash, am scris asta si in primul meu post pe acest topic, postul #87... Daca tot repet ce-am spus anterior...
This post has been edited by mario1980: 10 Aug 2007, 08:54 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
klaus |
![]()
Post
#112
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Gata, gata, am priceput
![]() Mai greu da am pricipit. Era neuronul meu usor in conced. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#113
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
mario1980, ai putea acum sa modifici pauza intre baleieri dupa viteza masinii. (senzorul de la cutie da 8 imp/rot (1,6m) sau 5 imp/m)
This post has been edited by IRONICK: 14 Aug 2007, 14:30 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Orice se poate (aproape), dar chiar merita complicarea? Oricum, teoretic, se poate transla informatia din frecventa in tensiune (cu o dioda, 2 rezistente si un C) si bagata in pinul 5 al timer-ului. Aici este oleaca de treaba...
Se poate face si digital, dar iti trebuie un numarator si pe de-asupra si niste porti logice. Poate ma gindesc dupa ce vin din concediu... Mai degraba intra in scena baietii cu microcontrolerele. Dar asta nu este accesibil multora pentru DIY. M-am gindit putin la treaba aceasta, si se poate implementa si urmatoarea 'arhitectura': -la 10 Km/h = 2.78 m/s => 14 imp/s -la 144 Km/h = 40 m/s => 200 imp/s -se divizeaza frecventa impulsurilor cu 256 (sau o alta valoare) Se pot folosi 2 CD40175B, ce contin cite 4 bistabili de tip D, iar fiecare poate diviza cu 2, rezulta in total 2 la puterea a 8-a adica divizare cu 256 (pentru 256 impulsuri de la cutie, el da afara doar 1). -dupa divizare avem la 144 Km/h => 1imp la 1.28s si la 10 Km/h => 1imp la 19s -aceste impulsuri obtinute dupa divizare le bagam in intrarea 4 a timer-ului pentru baleiera stergatoarelor. Adica timer-ul este resetat cu pulsurile divizate din semnalul de viteza. La fiecare resetare, el da imediat un puls catre UCH, dupa care face pauza setata din potentiometru. Numai ca daca impulsurile divizate sint mai dese decit pulsurile trimise de timer catre UCH, atunci el nu mai apuca sa-si fac temporizarea lui, ci 'joaca' dupa cit de mare este viteza masinii. Insa, are rolul de a seta o temporizare maxima posibila, caci daca impulsurile de viteza sint rare, el reuseste sa-si fac treaba complet, si numai daca viteza creste peste o anumita valoare, atunci treaba o dicteaza viteza (in sensul scaderii perioadei intre baleieri). Cind masina merge incet, impulsurile divizate sint rare, intre ele au loc baleieri datorita timer-ului, setate din potentiometru. La acumularea numarului de impulsuri de la CV se reseteaza timer-ul, si in felul asta se da un impuls oarecum parazit catre UCH. Daca se doreste evitarea lui, legam iesirea timer-ului la intrarea de reset a bistabilelor, si in acest mod, doar cind se depaseste o anumita viteza, divizorul de impulsuri este lasat sa-si faca treaba. Cu alte cuvinte: la viteza mai mica decit cea de prag, timer-ul dicteaza, si nu-l lasa pe ala micu' sa dea pulsul dupa cele 256 de impulsuri din CV. La viteza mai mare decit viteza de prag, ala micu' este mai rapid si-l reseteaza el pe timer (provocind o baleiere inainte de termen) dupa cum are chef - adica nu el, ci soferul... Dar... mai trebuie si 3 porti SI (AND) cu 3 intrari, si alte 3 SI-NU (NAND) pentru a nu strica divizarea cu 256. Daca cineva vrea sa faca acest circuit am sa explic mai incolo, dar ma indoiesc ca va trece de stadiul de idee, si mi-a cam ajuns cit am scris... ![]() Mai mult mi-a luat sa scriu decit sa gindesc treaba asta... Sper ca macar cineva sa fi inteles ce-am zis eu aici... Numai bine! This post has been edited by mario1980: 14 Aug 2007, 22:57 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#115
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Ma gandeam la altceva mai devreme ... decat o maneta mai scumpa de clio pentru reglaje fixe, mai bine o maneta de mcv din targ si folosite contactele de la stergatorul din spate. Nu mai tin minte in schimb cate pozitii are inelul pentru stergatorul din spate ...
EL. Cum are 2 pozitii in afara de 0, deci se pot folosi 3 reglaje fixe, cu plecare pe una default. temp.jpg ( Size: 59.22k ) Number of downloads: 927 Mersi Klaus de poza. This post has been edited by IRONICK: 15 Aug 2007, 12:01 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#116
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Vezi ca ultima pozitie e cu revenire, ca e pentru stropit luneta.
Pentru a fi pozitie fixa cred ca ar trebui desfacuta maneta si scos arcul care impinge inelul inapoi 15 Aug 2007, 13:22: Schema electrica la maneta cu pozitie si pentru spate. Motorasul de pe spate este 211 Motorasul de stropit parbrizul stropeste si luneta, prin inversarea directiei de rotire. This post has been edited by klaus: 15 Aug 2007, 12:22 Attached thumbnail(s) Pages_from_Scheme_electrice_x3.gif ( Size: 72.38k ) Number of downloads: 857 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ciprishor |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru stang Group: Members Posts: 271 Joined: 18 August 06 From: Iasi ![]() |
Am si eu o idee ca vad ca se discuta aprins despre subiectul acesta.
Ideea ar fi urmatoarea: daca as produce urmatorul kit care sa se ocupe de aceasta temporizare buclucasa, ar fi cineva interesat de el? Ca pentru orice produs trebuie facut un studiu de piata, nu? Modulul ar functiona in modul urmator: Se stie ca pentru a porni stergatoarele automat se trage un fir de la maneta la UCH. Daca pe acest fir vine un semnal de +12v pentru o perioada scurta (max 1 s) atunci stergatoarele balaieaza o data. Eu m-am gandit ca acest impuls sa vina si de la montajul meu cu o periodicitate selectabila dintr-un buton valet in urmatorul fel: Cand este pusa maneta pe temporizare are loc alimentarea montajului si resetarea temporizarii la o anumita valoare (sa zicem 1s). Daca se apasa butonul valet noua temporizare va fi 2s si asa mai departe. Cred ca 4-5 valori sunt suficiente. Cand se pune maneta pe 0 montajul nu mai e alimentat si programul se reseteaza. Ar mai fi si ideea ca temporizarea selectata intr-un ciclu de stergere sa fie pastrata pentru urmatorul ciclu ceea ce nu e foarte greu. Ideea e in stadiu de fasa asa ca mai este de studiat. Astept reactii. |
--------------------
Dacia
Logan 2 Prestige, Easy-R 2016,
Clio IV 2019
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#118
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Cautand altceva chiar am gasit o schema care sa faca exact ce vrei tu. Si tot cu restare la intrerupera alimentarii. Nu i-am dat importanta exact din motivul asta. Stai de fiecare data sa modifici temporizarea. Plus ca este pe neve ca sa zic asa ...ca nu stii niciodata cate sec stau stergatoarele, decat daca le numeri ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
ciprishor |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru stang Group: Members Posts: 271 Joined: 18 August 06 From: Iasi ![]() |
Atunci temporizarea se va salva de la un ciclu de stergere la urmatorul.
|
--------------------
Dacia
Logan 2 Prestige, Easy-R 2016,
Clio IV 2019
|
|
alexis |
![]()
Post
#120
|
![]() daciot Group: Members Posts: 204 Joined: 30 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ciprishor eu sunt interesat de varianta "a la Golf III/Skoda" adica cea cu temporizarea selectata intr-un ciclu de stergere care sa fie pastrata pentru urmatorul ciclu, adica sa stie sa pastreze intervalul dintre 2 actionari ale manetei.
|
--------------------
Dacia
Spring
2021
- B XX HXX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 05:30 |