Logan 1,5 dci nu porneste, nu se aprinde nici un martor
![]() ![]() ![]() |
Logan 1,5 dci nu porneste, nu se aprinde nici un martor
vld22 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() membru daciot Group: Members Posts: 287 Joined: 5 February 11 From: iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
MCV 1.5 DCI
- B - 43 -MCJ
|
|||
natalia |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 18 September 08 ![]() |
Cumpara o baterie noua sau pune bateria pe care o ai pe masina pe redresor.
|
--------------------
dacia logan
dacia logan
2006/diesel
- Bz.06.spx
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
...si nu uita sa verifici instalatia de incarcare a bateriei.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
vld22 |
![]()
Post
#4
|
![]() membru daciot Group: Members Posts: 287 Joined: 5 February 11 From: iasi ![]() |
nici cu alta baterie nu porneste,imi fura curent de la 12,8 V la 2,58 V, nici nu am mai lasat bateria pusa pe ea , nu stiu ce are ,cred ca hopa sus pe platforma si dusa in service
|
--------------------
Dacia
Logan
MCV 1.5 DCI
- B - 43 -MCJ
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Incearca sa scoti firele de la alternator, si vezi daca iti mai "refuza incarcarea".
![]() Atentie mare la operatiune, firul gros duce direct la baterie, si daca l-ai scapat pe o masa, s-ar putea sa dai foc la masina. Banuiala mea este ca unele alternatoare de Logan nu opresc releul de incarcare atunci cind se opreste motorul - desi nu pare cazul tau. Am patit de vreo 3-4 ori cu un laureate 1.4 sa descarce bateria fara vre-un motiv explicabil. In citeva ore, si fara a uita ceva pornit. Mentionez ca acea baterie are 8 (opt) ani si inca duce fara probleme. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(vld22 @ 2 Apr 2013, 07:16) nici cu alta baterie nu porneste,imi fura curent de la 12,8 V la 2,58 V, nici nu am mai lasat bateria pusa pe ea , nu stiu ce are ,cred ca hopa sus pe platforma si dusa in service esti sigur ca bateria care ai pus-o este buna si incarcata? 2 Apr 2013, 12:32: QUOTE(mario1980 @ 2 Apr 2013, 08:50) Banuiala mea este ca unele alternatoare de Logan nu opresc releul de incarcare atunci cind se opreste motorul - desi nu pare cazul tau. Am patit de vreo 3-4 ori cu un laureate 1.4 sa descarce bateria fara vre-un motiv explicabil. In citeva ore, si fara a uita ceva pornit. Mentionez ca acea baterie are 8 (opt) ani si inca duce fara probleme. esti sigur? de afirmatia asta ? cel mai sigur daca zici ca a fost de la alternator sigura piesa care poate face asta poate fi pintrea redresoate , ca sa te lamuresti uite o schema aproximativa This post has been edited by bygy007: 2 Apr 2013, 12:32 Attached thumbnail(s) schema_alternator.jpg ( Size: 50.27k ) Number of downloads: 811 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
In primul rind, cred ca am scris destul de clar: "Banuiala mea este...".
In al doilea rind, ce-i asa neobisnuit in ceea ce am afirmat? Nu pot vedea, cel putin momentan schema ta, dar este putin probabil sa ai dreptate cu afirmatia ca un releu nu poate sa "incarce" si dupa oprirea motorului. Defectele componentelor electronice si efectele lor te pot uimi citeodata. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai releul se alimenteaza din becu ala de sta aprins(inseriat) si cinse stinge este alimentat din alternator ptintr-o punte secundara care alimenteaza releul si excitatia , nu mai ia de nicaieri doar din ce produce alternatoru
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Releul nu se poate alimenta prin becul martor, caci pe excitatie se poate duce, cred, chiar si 1A. Mai degraba, prin acel bec martor, se da un semnal de "enable", si releul este alimentat din baterie/iesirea alternatorului care sunt legate impreuna.
|
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
io zic sa mai te interesezi sa vezi cum e chestia , eventual sa iei un alternator sa il desfaci si sa il masori
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Din cate mi-aduc eu aminte, "becul ala martor" e de fapt un led. Cu rezistenta aferenta.
Si tot din cate mi-aduc aminte de acum vreo 7 ani, cineva zicea pe aici ca daca se scoate firul care duce la martorul de baterie, redresorul ... numai incarca. Nu stiu daca si acum e la fel, dar pe primele variante de logan cam asa era. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Tot asa e. Totusi curentul de excitatie nu circula prin acel fir.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca totusi vrei explicatie de functionare iti explic
te uiti la schema mea pusa mai sus , si observi ca in prima faza cind ai pus contactu releul regulator se alimenteaza prin bec , led etc , si acea tensiune ajunge si la excitatie prin releul regulator A pornit motorul , alternatorul se invirte , acea tensiune mica e de ajuns sa produca un cimp magnetic in asa fel incit in stator sa se induca o tensiune mica dar nu destul de mare ca sa intre in baterie fiind blocata de puntea principala de diode, aceasta insa este suficient de mare sa deschida puntea secundara si sa alimenteze releul crescind tensiunea de alimentare a releului si implicit a tensiunii de excitatie ,becul este inca aprins , acest proces se repeta pina tensiunea depaseste tensiunea bateriei si becu se stinge (ca si cum un ciine incearca sa isi prinda coada , nu reuseste si se invirte din ce in ce mai repede) cam asta se intimpla cu alternatoru la pornirea motorului |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Aproape ca ai dreptate. Doar ca schema de mai sus nu este a alternatorului de pe logan, ba mai mult, este o schema principiala de la bosch. La logan bateria este legata la alternator printr-o singura conexiune. Semnalul din bord aclansaza un releu electronic cu automentinere (sa zicem un fel de monostabil). In rest e cam cum spui.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
![]() Am inteles si eu in sfarsit de ce nu merge incarcarea cand e scos martorul din circuit. Desi nu inteleg de ce trebuiau neaparat sa se bazeze pe asa ceva (poate doar pentru simplitatea schemei) cand puteau sa faca circuitul de alimentare initial separat, fara a trece prin piese care se pot arde (mai ales daca e un martor pe bec), iar afisajul il faceau cu un comparator de tensiuni. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vld22 |
![]()
Post
#17
|
![]() membru daciot Group: Members Posts: 287 Joined: 5 February 11 From: iasi ![]() |
deci a fost dusa la service Dacia Iasi, pentru ca s-a incercat sa fie pornita de prea multe ori si bateria era terminata s-a blocat nu ce dracu prin circuitul ala electronic. A fost adusa ala baterie pe masina, si a pornit, dar intr-un mod ciudat : au adus un nissan SUV care avea baterie de 90ah ,pus cabluri de pe bateria lui la a mea si a pornit, care o fi explicatia? Important este ca acum merge
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
MCV 1.5 DCI
- B - 43 -MCJ
|
|
Alx1000 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 22 April 13 ![]() |
Amperajul mai mare.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nt nici aia pusa pe masina nu era buna ,
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ady24 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 23 December 09 ![]() |
QUOTE(vld22 @ 14 Apr 2013, 08:43) deci a fost dusa la service Dacia Iasi, pentru ca s-a incercat sa fie pornita de prea multe ori si bateria era terminata s-a blocat nu ce dracu prin circuitul ala electronic. A fost adusa ala baterie pe masina, si a pornit, dar intr-un mod ciudat : au adus un nissan SUV care avea baterie de 90ah ,pus cabluri de pe bateria lui la a mea si a pornit, care o fi explicatia? Important este ca acum merge ![]() La diesel foarte important este amperajul bateriei. Chiar daca ea invarte dar daca nu mai exista suficent amperaj nu porneste. De aceea este recomandat o verificare periodica a bateriei, chiar daca e noua, au mai fost cazuri cand au fost in scurt, sau posibil exista vre-un consumator mai puternic. |
--------------------
Logan
Laureate
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 02:19 |