intrebare, alternator 50 mA
intrebare, alternator 50 mA
evghenin26 |
15 May 2011, 18:15
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 29 April 08 From: Deva |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2017 Prestige SL Plus
- HD26LEA
|
|||
bygy007 |
15 May 2011, 20:12
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
50 mA adica 0,05A ce aprinde cu el leduri?
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
15 May 2011, 20:30
Post
#3
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
PEntru a incarca o baterie de 70 Ah, sunt de ajuns maxim 7A, ca nu trage bateria mai mult de atat, deci e suficient alternatorul de 50, dar se potriveste fizic? Ca 'psihic' e clar ca nu se potriveste, pentru ca nu are releu incorporat ca cel original de solenza, ce faci, te apuci sa pui releu de incarcare separat ca la 1310?
This post has been edited by argon: 15 May 2011, 20:33 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
augustin87r |
16 May 2011, 09:02
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea |
E mai bine cu releu separat ca il schimbi usor cand se strica. Si pe mine cred ca ma asteapta o schimbare si e incomod de desfacut alternatorul.
Cred ca merge si de 50A . Vechile Dacii asa aveau , iar bateria tot cam 60-70Ah. Nu cred ca Solenza are consumatori multi in plus fata de Dacia clasica,deci e un compromis care poate fi facut. |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
hhd_0 |
16 May 2011, 09:23
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 27 September 10 |
QUOTE(argon @ 15 May 2011, 20:30) PEntru a incarca o baterie de 70 Ah, sunt de ajuns maxim 7A, ca nu trage bateria mai mult de atat, deci e suficient alternatorul de 50, dar se potriveste fizic? Ca 'psihic' e clar ca nu se potriveste, pentru ca nu are releu incorporat ca cel original de solenza, ce faci, te apuci sa pui releu de incarcare separat ca la 1310? @argon Ceea ce ai explicat mai sus este recomandarea de incarcare a bateriei pe redresor ! Mai precis , se incarca cu 10% din capacitatea ei timp de 10 ore ( sa iasa cele 100 de procente ) . In schimb pe masina lucrurile stau altfel ! Cand citesti pe un alternator 50 sau 70 A , indicatiile iti spun pt ce baterie a fost gandit . Incarcarea pe masina este complet diferita de cea din casa ! In cazul in care vrei sa incarci o baterie de 70Ah cu un alternator de 50A , ai 2 posibilitati : 1- Este posibil ca bateria sa nu se incarce niciodata 100% ceea ce ne duce la punctul 2 2 - Daca nu se incarca niciodata , alternatorul nu se va opri din incarcat , se va suprasolicita si in timp o sa cedeze . Cateva specificatii ale bateriei si alternatorului : Pe baterie sunt trecute 2 valori ! Exemplu 70 Ah / 400 A . ( nu stiu exact daca a doua valoare este exacta , dar este in jurul a 400 ) 70 Ah - poate sa alimenteze un consumator de 70 A timp de 1 ora 400A - este curentul maxim pe care il poate asigura , pt o scurta durata ( 5-7 secunde) in momentul in care bateria este solicitata maxim ( atunci cand dai la automat ) Alternatorul : NU poate sa asigure niciodata curentul de pornire ( 400A pe timp scurt ) . El incarca cu o tensiune mult mai mare ~ 15 V , dar are si varfuri de 18-20 V . Stabilizatorul de tensiune al alternatorului este BATERIA , ea avand o functie de "condensator" . De aceea nu se recomanda niciodata sa se demonteze in timp ce motorul functioneaza. Tensiunile de 18-20V vor arde instantaneu partea electronica a masinii , inclusiv calculatorul de bord . Intensitatea curentului ( A ) de incarcare se modifica in functie de consumatori sau cat de incarcata este bateria , alternatorul avand cateva trepte de putere . Daca imi aduc aminte bine , are 3 trepte fara treapta sa-i zicem de "standby" . Cu totii ati observat ca atunci cand porniti un consumator mai mare turatia motorului scade 50-100 rot/min , dupa care revine la loc. In alternator apar campuri magnetice care se "opun" motorului . Deci DA , alternatorul se poate comporta ca un sistem de "aer conditionatat " . Pe scurt , orice consumator mareste consumul de carburant ! Sunt convins ca mi-au scapat multe lucruri , dar thread-ul ramane deschis ! Va rog sa ma corectati daca am gresit . This post has been edited by hhd_0: 16 May 2011, 09:26 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- AG-38-RLR
|
|
augustin87r |
16 May 2011, 10:00
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea |
Pe baza explicatiilor de mai sus, cred ca poate sa foloseasca alternatorul de 50A si am explicat si de ce :
1. Probabil e vorba de unul de Dacia clasica, ce avea baterii tot de 60-70Ah 2.Consumatorii celor doua Dacii sunt cam la fel : aeroterma, faruri, stopuri. Cum cu proiectoarele nu mergi mereu, geamurile electrice nu consuma permanent, luneta nu o tii mereu incalzita, nu ai sistem audio care sa suga curent etc ,e un compromis in conditiile in care un alternator Valeo nou costa cam 1000 - 1200 RON. O carpeala poate pana face rost de unul SH bun. Cum Solenza Diesel nu are AC , scaune incalzite si alte sisteme care sa consume enorm, cred ca alternatorul de 50A rezista. Cred ca Renault pun aceleasi alternatoare pe toata masinile, oricat de chele ar fi.. |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
bygy007 |
16 May 2011, 10:11
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
si acum ca sa vin cu un raspuns initiatorului ,
eu zic ca NU merge montat un alternator de capacitate mai mica decit cel montat de fabrica nu are nici o treaba cu bateria masinii treaba are cu consumatorii existenti BATERIA are rolul de TAMPON ea este folosita doar la pornire dupa pornirea motorului TOTI consumatorii se alimenteaza din alternator inclusiv bateria , daca se monteaza alternator mai mic atunci el nu va face fata la consun , consum care va fi preluat de baterie si ea nu se va incarca niciodata curentul absorbit de o bateria la 15-20 minute de la pornirea motorului este sub cei10% din valoarea maxima a curentului de incarcare , undeva intre 2 si 5A |
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
16 May 2011, 10:47
Post
#8
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
QUOTE(hhd_0 @ 16 May 2011, 10:23) @argon Ceea ce ai explicat mai sus este recomandarea de incarcare a bateriei pe redresor ! Mai precis , se incarca cu 10% din capacitatea ei timp de 10 ore ( sa iasa cele 100 de procente ) . Este fapt universal valabil, baterioa nu-si trage mai mult de 10% din capacitate, indiferent de sursa de incarcare. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
hhd_0 |
16 May 2011, 13:15
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 27 September 10 |
QUOTE(argon @ 16 May 2011, 10:47) Este fapt universal valabil, baterioa nu-si trage mai mult de 10% din capacitate, indiferent de sursa de incarcare. Pai bateria nu "trage" , bateria este fortata sa se incarce . Un exemplu pe care ai ocazia sa-l verifici pe loc . Bateriile de telefoane . Majoriatea telefoanelor au baterii cuprinse intre 800mA si 1500mA. O sa-ti dau exemplu de un nokia. Are baterie de 800 mA , 3.6V . OUTPUT-ul incarcatorului are 4.8 sau 5 V si 350 mA . Aceste date le gasesti atat pe bateria telefonului tau ( orice ar fii ) cat si pe incarcatorul original. Daca calculam , o sa vedem ca o incarca cu 43% , nu doar cu 10% . Bineinteles ca din aceasta cauza in timp ( 2-3 ani ) chiar daca bateria este exploatata corespunzator aceasta cedeaza . Acelas lucru se intampla si la bateriile auto , care spre deosebire de a telefoanelor , producatorii au avut spatiul necesar in a alege materialele de costructie corespunzatoare.(cat mai mica si putere mare) . Acest lucru poti sa-l observi si in supermarket . Aceeasi putere , producatori diferiti si volum de ocupare diferit. Deci bila alba pt bateria auto . |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- AG-38-RLR
|
|
tatabobu |
16 May 2011, 13:20
Post
#10
|
membru Group: Members Posts: 4.617 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti |
QUOTE(augustin87r @ 16 May 2011, 09:02) Vechile Dacii asa aveau , iar bateria tot cam 60-70Ah. Nu cred ca Solenza are consumatori multi in plus fata de Dacia clasica,deci e un compromis care poate fi facut. Doua fraze, doua greseli. La 1300 trebuia baterie de 45, nu de 60-70. Nu crezi ca Solenza are consumatori multi in plus? Incearca sa-ti imaginezi cam cat consuma 4 injectoare. Nu lua in considerare gramada de senzori, si concentreaza-te numai pe astea 4 injectoare. |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
argon |
16 May 2011, 13:54
Post
#11
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
evghenin26 |
16 May 2011, 17:16
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 29 April 08 From: Deva |
Haideti sa nu ne certam, pana la urma oricum va face ce vrea el, eu i-am aratat parerile voastre pro si contra, eu unul NU as pune acel alternator, deoarece intradevar solenza are mai multi consumatori decat Dacia 1300. Asa ca cel putin eu voi cauta unul macar de aceleasi caracteristici cu cel care il am acum, el sa faca ce doreste, fiecare e stapan pe masina lui.
Eu mai am o intrebare pt voi, de data asta pt mine , la aprinderea farurilor cam 30 sec - un minut imi palpaie farurile, de la ce ar putea fi, contactele le-am verificat , mi se par bune. Daca tot l-ati ajutat pe el , ajutati-ma si pe mine cu un sfat. multumesc pt amandoi |
--------------------
Dacia
Logan
2017 Prestige SL Plus
- HD26LEA
|
|
hhd_0 |
16 May 2011, 17:22
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 27 September 10 |
QUOTE(evghenin26 @ 16 May 2011, 17:16) Haideti sa nu ne certam, pana la urma oricum va face ce vrea el, eu i-am aratat parerile voastre pro si contra, eu unul NU as pune acel alternator, deoarece intradevar solenza are mai multi consumatori decat Dacia 1300. Asa ca cel putin eu voi cauta unul macar de aceleasi caracteristici cu cel care il am acum, el sa faca ce doreste, fiecare e stapan pe masina lui. Eu mai am o intrebare pt voi, de data asta pt mine , la aprinderea farurilor cam 30 sec - un minut imi palpaie farurile, de la ce ar putea fi, contactele le-am verificat , mi se par bune. Daca tot l-ati ajutat pe el , ajutati-ma si pe mine cu un sfat. multumesc pt amandoi @argon , dar la bateriile cu calciu cum sta problema ? Problema la tine este din releul de incarcare al alternatorului. Exact ce ziceam mai sus cu "treptele de incarcare" . Nu stiu daca gasesti separat releu , dar pe forum am mai vazut discutii despre subiectul asta ! Ne anunti cum ai rezolvat problema . This post has been edited by hhd_0: 16 May 2011, 17:23 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- AG-38-RLR
|
|
i96nds |
16 May 2011, 21:03
Post
#14
|
Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti |
Va reamintesc ca SLZ vine din fabrica cu acumulator de 40 Ah, unele parca au avut de 44 Ah...
Deasemeni va reamintesc ca SLZ cu aer conditionat parca avea un alt model de alternator, un pic mai puternic ? Parca de 80 Ah in loc de 70 Ah? Corectii daca va aduceti aminte mai bine. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
hhd_0 |
16 May 2011, 23:18
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 27 September 10 |
Cu aer conditionat este a mea , dar nush exact ce scrie pe el , si locul este destul de inaccesibil . Si eu cred ca are putere mai mare , deoarece cand merge AC-ul , obligatoriu porneste GMV-ul pe treapta 1 . Cele cu aer oncditionat au gmv cu 2 trepte. Pe masina am o varta de 55 de amperi parca , si culmea , a intrat la fix. Totul este ok si masina mi-a pornit indiferent cat de fring a fost. Este ajutata si de faptul ca merg zilnic cu ea cam 30-40 KM.
In cuncluzie nu prea s-a raspuns la intrebarea "daca pot sa pun alternator de 50A , pe o solenza cu baterie de 70 " . |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- AG-38-RLR
|
|
bygy007 |
17 May 2011, 00:01
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
hhd_0 nu incurca merele cu perele este o mare diferenta intre acumulatoatele auto , si in special cele cu plumb si restul acumulatorilor
la cei cu plumb limitarea incarcarii se face cu limitarea tensiunii aplicata pe el iar la restul cu limitarea curentului evghenin26 problema cu farurile poate sa fie de la releul regulator de pe alternator (releul de incarcare) |
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
augustin87r |
17 May 2011, 00:33
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea |
QUOTE(tatabobu @ 16 May 2011, 14:20) Doua fraze, doua greseli. La 1300 trebuia baterie de 45, nu de 60-70. Nu crezi ca Solenza are consumatori multi in plus? Incearca sa-ti imaginezi cam cat consuma 4 injectoare. Nu lua in considerare gramada de senzori, si concentreaza-te numai pe astea 4 injectoare. Da, corect...Nu stiam ca injectoarele consuma asa mult...Am gasit cateva detalii acum... |
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
argon |
17 May 2011, 07:07
Post
#18
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bogdanelkva |
17 May 2011, 07:48
Post
#19
|
/\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin |
Cred ca raspunsul la intrebarea topicului s-ar gasi aici http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/Bateria81217.php
|
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
bygy007 |
17 May 2011, 08:38
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
e prea complicat pentru unii si prea stufoasa
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
evghenin26 |
17 May 2011, 16:15
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 29 April 08 From: Deva |
intrebarea mea era simpla , daca poti sau nu si daca are rost sau nu sa pui acel alternator. nu cred ca trebuie sa fim mari fizicieni cum vad ca vor unii sa fie. era un raspuns simplu DA sau NU.
This post has been edited by evghenin26: 17 May 2011, 16:18 |
--------------------
Dacia
Logan
2017 Prestige SL Plus
- HD26LEA
|
|
bogdanelkva |
17 May 2011, 19:38
Post
#22
|
/\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin |
Nu trebuie sa fi ditamai savantul sa poti afla raspunsul citind ce scrie portocaliu pe alb intr-un document oarecum amanuntit,(nimeni nu te obliga sa citesti si ceea ce nu te intereseaza),dar sunt sigur ca daca primeai raspunsul simplu DA sau NU,nu erai multumit,intrebai de ce,unde,cum,cand...
Care fizicieni? Bafta,succesuri! This post has been edited by bogdanelkva: 17 May 2011, 19:39 |
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
fnp |
17 May 2011, 20:13
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti |
QUOTE(hhd_0 @ 16 May 2011, 23:18) In cuncluzie nu prea s-a raspuns la intrebarea "daca pot sa pun alternator de 50A , pe o solenza cu baterie de 70 " . Puterea alternatorului se calculeaza in functie de suma tuturor consumatorilor. Asta depinde de motorizarea si echiparea masinii. Poti sa pui de 50A daca se potriveste fizic, dar trebuie sa verifici ce tensiune ai pe baterie la relanti cu toti consumatorii electrici porniti. Daca are 13.8 - 14.1 merge, daca are mai putin o sa-ti scurteze durata de viata a bateriei. |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
evghenin26 |
18 May 2011, 16:48
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 29 April 08 From: Deva |
eram foarte multumit ptr ca asa cum am spus in primul post, nu era ptr mine, ci pentru un prieten, cred ca acest forum este pentru a ne ajuta nu sa ne ......, oricum am sa ii copiez acel document pe hartie si am sa il transmit prietenului meu.
Voua celor din Vulcan , cat mai multe succesuri. Oricum intre timp a fost cu masina si alternatorul la un electrician auto ,meserias ,si dupa masuratori si alte cele i l-a montat, impreuna si cu un releu de incarcare. consider acest topic inchis This post has been edited by evghenin26: 18 May 2011, 16:50 |
--------------------
Dacia
Logan
2017 Prestige SL Plus
- HD26LEA
|
|
augustin87r |
18 May 2011, 18:44
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 18 June 06 From: Rm.Valcea |
Pai de ce sa inchideti topicul? Spuneti-ne cum functioneaza cu alternatorul de 50A. Eu chiar sunt curios...
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
crick |
18 May 2011, 19:21
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 664 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti |
Cum sa functioneze?Cu aceleasi probleme ca la berlina;pe timp de zi fara ploaie foarte bine,pe timp de noapte ploioasa/ninsoare cu faruri aprinse+rezistenta luneta+climatizare+stergator parbriz=la ralanti incarcare mai deloc! Si daca mai adaugi consumul calculatorului impreuna cu pompa de combustibil...Nu degeaba cei de la sectiunea Dacia 1300 vor sa inlocuiasca alternatoarele cu unele mai capabile.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
evghenin26 |
19 May 2011, 10:37
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 29 April 08 From: Deva |
ei bine nu il inchidem, va voi tine la curent. nu de alternator
|
--------------------
Dacia
Logan
2017 Prestige SL Plus
- HD26LEA
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th September 2024 - 21:07 |