Chiulasa, control
![]() ![]() ![]() |
Chiulasa, control
blDanSM |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 29 November 04 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1300
- SM-04
|
|||
incubus |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 March 05 From: Medgidia-Constanta ![]() |
Nivelul uleiului il verifici la joja, evident, iar despre spuma, cred ca trebuie sa te uiti pe la busonul de ulei....am impresia ca acolo se vede spuma daca ti-a intrat apa.
Sunt mai multe indicii care demasca o garnitura de chiulasa arsa, le-am gasit pe aici pe forum in diferite subiecte, dar unul "clar" este acela ca iti bolboroseste apa in borcan cand merge motorul si daca pui nasul la gura lui, simti miros de gaze (arse sau nearse?). |
--------------------
Dacia
Logan
1,4 mpi
- CT-07-NYO
|
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
Nasol ce ai patit tu, dar ar trebui pe viitor sa-ti pui o portectie , un releu ceva, eu asa am, si cand m-i sa rupt cureaua gata..s-a oprit..
|
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#4
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca garnitura de chiulasa este "cum zici tu", din cate stiu eu, ar fierbe lichidul in vasul de expansiune cand se incalzeste. In al doilea rand, s-ar vedea imediat in ulei. Deci slabe sanse sa fie chiulasa.
Scoate joja, "sterge-o cu degetele", freava degetele intre ele, vezi consistenta uleiului, uita-te la culoarea lui, miroase-l. Iti dai seama imediat daca are si alte substante gen apa in el. ![]() This post has been edited by Sir_Alex: 4 Aug 2005, 09:31 |
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
B30KDT |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 10 May 05 From: bucuresti ![]() |
sau te uiti in vasu cu apa si vezi daca sunt pete mici de ulei,nu tre sa bolboroseasca neaparat,daca sunt pete de ulei atunci e ciupita un pic garnitura si temperatura iti creste si coboara ,abia cand bolboroseste doar creste(si iti creste temp la max dupa 2-3 minute de mers) si e mai mare ciupitura,oricum in ambele cazutri tre sa o schimbi
|
--------------------
DACIA
DACIA
2012
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pt Tutzigureanu, spui ca ai pus un releu care opreste motorul atunci cand s-a rupt cureaua de la altenator. Pai tata daca esti intr-o depasire asa la mustata sa te vad atunci cand releul tau opreste mororul ce faci.
Si garnitura ciupita gaze in borcan (bolboroseste apa), cred ca nu este cazul daca apa nu a trecut de 100 de grade, adica nu ti-sa aprins becul de apa. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
"Pt Tutzigureanu, spui ca ai pus un releu care opreste motorul atunci cand s-a rupt cureaua de la altenator. Pai tata daca esti intr-o depasire asa la mustata sa te vad atunci cand releul tau opreste mororul ce faci."
Ma rog sa nu se rupa cureaua in acele momente ![]() |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pina sa te rogi, mai bine monteaza NUMAI un buzzer pe releul ala care - daca vrei - sa piuie cit mai tare. E de preferat unei coliziuni. In plus, daca totusi scapi dintr-o coliziune d-aia urita si se constata acea improvizatie adio asigurare - intra la modificari neomologate/stare tehnica.
This post has been edited by diaconuliviu: 4 Aug 2005, 13:21 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
TAI |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 8 March 05 From: Hunedoara ![]() |
Nu stiu ce concluzi o sa tragi legat de garnitura si chiuloasa de la Dacia ta dar daca ai rabdare sa citesti iata ce am patit eu:
Anul trecut in toamna dupa multa umblatura, aglomeratie si semafoare in Timisoara am fost prins intr-o coloana ce se deplasa incet (cu frecvente opriri) moment in care releul de la ventilator a cedat si neavand posibilitatea de refugiu s-a fiert motorul. Obligat de circumstante m-am deplaseat cu motorul fiert pret de cateva minute dupa care am reusit sa maresc viteza si motorul s-a racit. In acel moment mi-am pus aceeasi problema, daca trebuie sau nu schimbata garnitura de chiuloasa. Mentionez ca dupa incident, noapte fiind am circulat inca 200 de Km fara alte verificari. Ajuns acasa am luat-o la puricat respectiv lichid de racire, nivel si compozitie ulei, ascultat motorul daca are zgomote suspecte, motor turat etc. si am ajuns la concluzia ca pot sa circul asa cu ea, ceea ce am si facut timp de patru luni. Dupa patru luni, adica iarna dupa o ninsoare zdravana, m-am incapatanat sa bag masina intr-o curte aflata in panta si dupa multe accelerari si patinari am reusit sa fierb motorul a doua oara, spre nedumerirea vecinilor mai in varsta care nu mai vazusera abur iesind din masini de pe vremea locomotivelor cu carbuni. De data asta termocupla nu a lucrat si am constatat cu stupoare ca antigelul tajnea dintr-un colt al motorului acolo unde se imbina chiuloasa cu blocul motor. Am repetat investigatiile dupa racirea motorului si nu am gasit nimic suspect, gaurica pe ude a tajnit antigelul obturindu-se de la sine. Am mai umblat asa inca o luna fara alte incidente dar macinat de indoiala am dus-o la mecanic pt. schimbarea garniturii de chiuloasa. Acolo dupa ce desface motorul din nou stupoare ganitura (albastra cu silicon) nu avea nimica si chiuloasa era perfect dreapta. Dupa multa umblatura am reusit sa fac si rost de garnitura albastra cu silicon, garnitura pe care sincer o apreciez ca fiind foarte buna. Cam asta a fost , blDanSM sa ne ti la curent cu ce ai facut. |
--------------------
Dacia
Nova GT-1999
Dacia 1100-1970
- Alfa Romeo 75-1987
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(Tutzigureanu @ 4 Aug 2005, 08:02) Nasol ce ai patit tu, dar ar trebui pe viitor sa-ti pui o portectie , un releu ceva, eu asa am, si cand m-i sa rupt cureaua gata..s-a oprit.. Pune o curea ca lumea la mașina mea, curelei "originale" i-au ieșit ațele la 4.800 km Am pus una străină, cred că spaniolă, iar pe aia am schimbat-o la 41.000 km, dar numai pentru că nu-mi plăcea cum arăta, nu pentru că nu era bună Bine, și diferența de preț era foarte mare În 2000, când am schimbat originalul (de fabrică) cureaua românească era 16.000 lai iar eu am dat pe cea spaniolă 91.000 lei Partea nasoală la 1300 e că alternatorul (de fapt releul lui) nu are borna pentru becul de control ![]() |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
cata23 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 July 05 From: Tg-Jiu ![]() |
QUOTE(electromatic @ 5 Aug 2005, 14:17) Scuze pt off topic. Electromatic, mie frica de cureaua de la ventiltor. Vrei sa spui ca in cazul in care se rupe o sa semnalizeze la bord, indicatorul pt baterie ? An Nova GT (de curand) si alternatorul si releul par a fi originale. |
--------------------
Dacia
Nova
- GJ-03
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(cata23 @ 5 Aug 2005, 14:27) Vrei sa spui ca in cazul in care se rupe o sa semnalizeze la bord, indicatorul pt baterie ? An Nova GT (de curand) si alternatorul si releul par a fi originale. Desigur Dacă alternatorul și releul sunt originale, releul trebuie să fie încorporat in alternator, nu separat ca la 1300 / 1400 ![]() ![]() |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
"Pina sa te rogi, mai bine monteaza NUMAI un buzzer pe releul ala care - daca vrei - sa piuie cit mai tare. E de preferat unei coliziuni. In plus, daca totusi scapi dintr-o coliziune d-aia urita si se constata acea improvizatie adio asigurare - intra la modificari neomologate/stare tehnica."
Am remediat situatia, am pus un buzer sub bord..mi-a dat de gandit ce ai spus.. ![]() Multumesc..bine ca nu a fost prea tarziu..bagami-as.......in mecanicul care a gandit sistemul initial |
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
blDanSM |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 29 November 04 ![]() |
Mersi la toti de raspunsuri, si scuze ca doar acum reactionez.
Deci in ziua urmatoate deschiderii topic-ului am mers in concediu (asta e adevaratul motiv pentru care nu am raspuns) ieri am revenit, Am facut pe nepusa masa cu ea 1000+ km. Nu e nici o problema cu garnitura de chiulasa, cel putzin nici una din simptome scrise mai sus nu leam semnalat. Oricum astia 1000+ km nu au decurs fara probleme, mia cedat pompa de apa, in fiecare dimineata eram "uscat", am schimbat-o, am pierdut niste ulei asa de control cam .5 - .75 litri dupa estimarile mele langa bujiile 2-3 era plin de ulei le-am mai strans nu mai scapa in fine am ajuns cu bien acasa si spun eu fara prea mari batai de cap. scuze de offtopic. Ideea de baza e cred ca am scapat usor cu garnitura (cel puitin pana acum) si mersi inca o data de raspunsuri. |
--------------------
dacia
1300
- SM-04
|
|
cristidb |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
O curea buna tine foarte mult. Nu are sens sa faceti improvizatii cu buzzere si alte nebunii. Eu am curea Bosch (cu dinti) de 6 ani si 100.000Km. Nu are nici o urma de uzura. Din cea originala au iesit atele destul de repede.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#17
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
QUOTE(cristidb @ 22 Aug 2005, 12:14) O curea buna tine foarte mult. Nu are sens sa faceti improvizatii cu buzzere si alte nebunii. Eu am curea Bosch (cu dinti) de 6 ani si 100.000Km. Nu are nici o urma de uzura. Din cea originala au iesit atele destul de repede. sal. stie cineva daca chiuloasa se poate starnge fara cheie dinamo-metrica . din spusele unui mecanic si observand vasul de apa in momentul acelerari se pot observa niste bule de aer iesind ,nu multe dar sunt cel in cauza adica io ma gandeam sa schimb garnitura de chiuloasa mecanicul a zis ca ar fi de la garnitura poate sa fie ciupita ?? ce credeti !! |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
rtulea |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Daca strangi chiuloasa fara cheie dinamometrica o faco pe propria raspundere, se pot rupe suruburile in bloc si atunci chiar ca e nasol. Daca apar bule in vasul de expansiune atunci mai mult ca sigur este ciupita garnitura. Ai observat cumva, nivelul apei din borcan scade?, daca da atunci fuguta si schimba garnitura pana nu schimbi motorul.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#19
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
QUOTE(rtulea @ 14 Sep 2005, 11:56) Daca strangi chiuloasa fara cheie dinamometrica o faco pe propria raspundere, se pot rupe suruburile in bloc si atunci chiar ca e nasol. Daca apar bule in vasul de expansiune atunci mai mult ca sigur este ciupita garnitura. Ai observat cumva, nivelul apei din borcan scade?, daca da atunci fuguta si schimba garnitura pana nu schimbi motorul. mersi de raspuns in caz ca fac rost de cheie la cat se strange , si la ce sa ma mai uit dupa ce dau chiuloasa jos. iar faza cu apa sincer nu am observat sau nu am dat importanta si am completat la loc |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
Daccia |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
Suruburile se strang incepand de la mijloc si apoi in spirala (capetele suruburilor se inscriu pe o spirala imaginara care are centrul pe unul din suruburile de la mijloc).
Si mai repet, pentru ca e foarte important: dupa 500 km se mai strange o data. A, si daca tot dai chiuloasa jos, verifica daca e perfect etansa la supape (se intoarce invers, pe o foaie de hartie, si se pune apa in cavitatile unde sunt supapele - daca dupa ceva timp ai apa pe hartie, atunci trebuie slefuite scaunele supapelor respective). ... si verifica daca e plana!! ![]() This post has been edited by Daccia: 15 Sep 2005, 18:03 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#21
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
QUOTE(Daccia @ 15 Sep 2005, 16:24) Suruburile se strang incepand de la mijloc si apoi in spirala (capetele suruburilor se inscriu pe o spirala imaginara care are centrul pe unul din suruburile de la mijloc). Si mai repet, pentru ca e foarte important: dupa 500 km se mai strange o data. A, si daca tot dai chiuloasa jos, verifica daca e perfect etansa la supape (se intoarce invers, pe o foaie de hartie, si se pune apa in cavitatile unde sunt supapele - daca dupa ceva timp ai apa pe hartie, atunci trebuie slefuite scaunele supapelor respective). ... si verifica daca e plana!! ![]() thx .am sa incerc sa ma apuc pana nu da frigu .de starns cum starng cu o cheie normala ?? tubulara , fixa , starng la mana ?? bag un prelungitor ?? |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#22
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
QUOTE(B-38-NFS @ 15 Sep 2005, 18:38) thx .am sa incerc sa ma apuc pana nu da frigu .de starns cum starng cu o cheie normala ?? tubulara , fixa , starng la mana ?? bag un prelungitor ?? pt supape am inteles ca exista o pasta .gresesc ?? (pasta de slefuit ) iar pt verificare dupa slefuire am vazut ce se incerca cu folia aia de la pachetul de tigari . pt planeitate tre sa ma duc la service ?? |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
dex lada |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Daccia @ 15 Sep 2005, 16:24) Suruburile se strang incepand de la mijloc si apoi in spirala (capetele suruburilor se inscriu pe o spirala imaginara care are centrul pe unul din suruburile de la mijloc). Si mai repet, pentru ca e foarte important: dupa 500 km se mai strange o data. A, si daca tot dai chiuloasa jos, verifica daca e perfect etansa la supape (se intoarce invers, pe o foaie de hartie, si se pune apa in cavitatile unde sunt supapele - daca dupa ceva timp ai apa pe hartie, atunci trebuie slefuite scaunele supapelor respective). ... si verifica daca e plana!! ![]() se pune benzina nu apa. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Daccia |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
QUOTE(B-38-NFS @ 15 Sep 2005, 18:38) thx .am sa incerc sa ma apuc pana nu da frigu .de starns cum starng cu o cheie normala ?? tubulara , fixa , starng la mana ?? bag un prelungitor ?? Mai, se strange cu cheie dinamometrica. Din cate am vazut eu, pe asta se pune bit tubular(ca la cheia cu clichet). Iar cupla de forta e in jur de 5,5 - 6 kgf. QUOTE(dex lada @ 15 Sep 2005, 21:54) ai dreptate, scuze. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#25
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
QUOTE(Daccia @ 16 Sep 2005, 08:46) Mai, se strange cu cheie dinamometrica. Din cate am vazut eu, pe asta se pune bit tubular(ca la cheia cu clichet). Iar cupla de forta e in jur de 5,5 - 6 kgf. ai dreptate, scuze. da mersi asta stiam si eu dar ,ce se intampla cand nu starng cu o cheie dinamometrica ?? asta era intrbarea ?? iar cu planeitatea cum se verifica la ochi ,in service etc . |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
sonykel |
![]()
Post
#26
|
![]() Actualmente Ing. Group: Members Posts: 1.281 Joined: 30 June 05 From: Constanta ![]() |
in legatura cu chiuloasa si cu suruburile!eu am un prezon rupt la chiuloasa(asa stiu de la taicamiu)sa rupt la revizia de 1000km iar de atunci au trecut 8ani si am facut aproape 100de mii de km!
|
--------------------
DACIA
Logan MCV
2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine
- CT-87-SNK Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume |
|
andu911 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(B-38-NFS @ 16 Sep 2005, 20:14) da mersi asta stiam si eu dar ,ce se intampla cand nu starng cu o cheie dinamometrica ?? asta era intrbarea ?? iar cu planeitatea cum se verifica la ochi ,in service etc . prea tare daca strangi se strica filetul ca e din aluminiu si se invarte surubu in gol, deci nu se mai strange chiulasa, prin urmare arunci blocul motor, daca nu te apuci sa-l carpesti. Eu am strans cu 7.5 si nu-s probleme. |
--------------------
-
-
-
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#28
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
|
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
cardozo |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 3 May 11 ![]() |
poti sa iti dai seama ca ii arsa garnitura de chiuloasa daca aerisesti bine instalatia si o sa vezi ca iti vine caldura si dupa ce prinde aer vine aer rece
|
--------------------
dacia 1310 cl breack
dacia 1310 cl breack
1999
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#30
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Realizezi ca au trecut cam 6 ani de la ultima postare.Cred ca intre timp ori a rezolvat problema ori a scapat de masina.
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:35 |