BMW E30 325i
![]() ![]() |
BMW E30 325i
marian-j |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
|
||
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|||
Marty |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Si sa apara si cu factura doveditoare.
SiloaSe, eu stiu o vorba printre batrinii care repara BMW-uri: daca-i dai jos chelioasa si nu-i pui buloane noi, merge motoru' ca o pwla! Misto ursache, imi place! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#63
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Apropo de consum, am calculat aseara consumul mediu pe care l-am avut la fest ( BZ - Ploiesti - BV - cateva drumuri prin oras - urcare in poiana - Prejmer - Siriu - Buzau ) si mi-a rezultat 9.7 L/100km.
Nu ma intereseaza alt tip de motor. Ma intereseaza sa mearga asta bine. ![]() Iar in ceea ce priveste manopera, incerc sa o fac eu in cea mai mare proportie. Cred ca jumatate din placerea de a avea o masina veche e sa poti sa umbli la ea si sa fie facuta cu mana ta. @Marty, daca te referi la prezoane chiulasa cand spui buloane, sa stii ca le-am schimbat si p-alea. This post has been edited by SiloS: 4 Jul 2013, 14:52 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
Marty |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Alea, alea... Ai bloc de Al sau de fonta?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
corbex |
![]()
Post
#65
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Sta la curte.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
SiloS |
![]()
Post
#66
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Blocul este de fonta, este mare si este greu.
Saptamana trecuta, impreuna cu un prieten am reusit sa schimbam chiulasa. Si baia de ulei. Chiulasa "noua" am cumparat-o complet echipata cu tacheti si axa cu came, am urcat-o pe motor si sunetul lui s-a schimbat radical, insa tot nu e ce trebuie. Inainte de schimbare exista un sunet asemanator unei "batai" puternice care crestea liniar cu turatia - astfel incat de la 3000+ ture batea foarte tare si deranjant. Chiulasa "noua" are tachetii galagiosi si nu pot sa le dau de cap - am incercat mai multe reglaje pentru ei, dintre care 2 dintre ele au fost facute in service (am crezut ca sunt/em prost/i si nu ma/ne pricep/em). Partea buna e ca la turatie mare nu prea se mai simte "clinchetul" de la tacheti, ba mai mult, urechile profane nu sesizeaza zgomotul. Daca reusesc sa ii mai potolesc clinchetul din reglaje, e bine. Daca nu, asta e! Daca o sa ma imbogatesc suficient, o sa ii schimb culbutorii si rampele lor. Un tachet costa 55 de lei. Am 12 tacheti. Nu am 660 de lei pentru asa ceva. Noua baie de ulei este de fapt vechea baie de ulei care era crapata in dreptul busonului de golire. Am dus-o la un sudor priceput care a reparat-o foarte bine, i-a adaugat o bucsa filetata pentru a-mi monta sonda de temperatura ulei acolo unde trebuie ea sa stea de fapt ( initial, pentru a evita schimbarea baii de ulei, am montat-o pe un T-eu ce pleca de la sonda originala de presiune ulei ) si, pentru viitor, i-a adaugat un stut pentru retur turbo. Am schimbat si termostatul. Nu ma deranja pe mine foarte tare ca acul de la temperatura nu ajungea niciodata la jumatate si nici faptul ca nu prea mai baga caldura, dar avand in vedere ca pretul lui a fost de 35 de lei... merita! Si am mai facut ceva... am confectionat "o blana" pentru capota din burete. Sper sa se murdareasca repede - momentan arata ca nuca in perete 3 bucati de burete crem pe o capota inchisa la culoare. Sper ca de acum incolo sa merg mai mult cu masina, caci anul asta nu prea m-am putut folosi cu placere de ea din cauza bataii de la motor. In oras am mers cu batranul E30, dar in afara orasului m-am folosit de alta masina. Pentru cine nu are idee cat de rau poate sa se auda o axa cu came care bate intr-o chiulasa stricata, atasez : Maine o sa fac cu ea un drum pana in Bucuresti, sper sa se comporte bine. Daca nu, innebunesc!!! Ma las de fiare si ma apuc de pus bilete la pariuri. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
MuciX |
![]()
Post
#67
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
This post has been edited by MuciX: 5 Dec 2013, 23:19 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#68
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
sunetul din clip este noua configuratie?Se aude tare rau.
la un serch rapid am gasit asta . http://e21.tricord.be/e21/about/m20/valve-adjustment.php distributia e pusa bine?? |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
turbodxman |
![]()
Post
#69
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
|
--------------------
---------
----------
------------
|
|
MuciX |
![]()
Post
#70
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Sa mor daca mi-am dat seama.
![]() This post has been edited by MuciX: 5 Dec 2013, 23:19 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#71
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Sunetul din clip este din vechea configuratie. Cu chiulasa veche reglam degeaba tachetii - bataia provenea de la axa cu came care "zburda" dintr-o parte in alta a lagarelor. Ba chiar se simtea bataia si cand tineam mana pe capacul motorului.
O sa fac un clipulet si cu ce mersul motorului de acum. Distributia este destul de simplu de aranjat. Nu prea am ce sa gresesc. In plus, bataia din clip a disparut o data cu schimbatul chiulasei. Cu consumul nu am stat niciodata prea bine. Eu imi calculez benzina pentru un consum de 15% in oras si 10% in afara. Dar, asa cum am scris si mai sus, cand am fost la E30 FEST in vara am reusit un consum de 9.7%. Minimul obtinut in afara a fost de 8.3%. Maximul obtinut in afara orasului a fost de 12+%. Ce-i drept, motorul meu niciodata nu a consumat foarte bine - sunt M20-uri, asa cum e al tau, care consuma mai putin. De curiozitate, o sa ii fac un consum si pentru drumul de Bucuresti pe care urmeaza sa-l fac. Daca voi obtine 9.x%, voi fi multumit. Daca as avea 8.x%, ar fi ideal. Eu cred ca e posibil cu bujii, fise, delcou NOI si cu debitmetru, sonda lambda, traseu evacuare, sonda temperatura apa (cea pentru calculator) in stare buna. 6 Dec 2013, 19:47: Consumul nu a putut fi calculat. Benzina este inca in rezervor. Am asamblat gresit motorul, am zgariat garnitura de chiulasa cu o supapa si drept urmare in vasul de expansiune am un capucino. Iar uleiul se smecleieste. Asa ca la 40 de km departare de barlog, ursul s-a hotarat sa se intoarca cu coada intre picioare. Macar la 140 km/h se aude prea putin motorul si mai mult vantul cum fasaie pe langa masina. Si macar ca baga caldura! This post has been edited by SiloS: 6 Dec 2013, 18:47 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
MuciX |
![]()
Post
#72
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Capriciosi ursii astia. Sper sa o rezolvi cat mai repede.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
argon |
![]()
Post
#73
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Capricioase garniturile de chiulasa zgariate vrei sa spui, nu are legatura cu un anume motor.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
MuciX |
![]()
Post
#74
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Ideea era de multe oale sparte in capul omului, ca o fi zis si el ca vede limanul.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
4x4 |
![]()
Post
#75
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
SiloS |
![]()
Post
#76
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE Am asamblat gresit motorul, am zgariat garnitura de chiulasa cu o supapa si drept urmare in vasul de expansiune am un capucino. Iar uleiul se smecleieste. S-a dovedit ca nu am gresit la asamblare, ci doar am cumparat o chiulasa fisurata. Pacat de munca, pacat de bani, pacat de uzura motorului care a mers cu un amestec ulei-antigel aproape 100 de km. Singura parte buna e ca baiatul de la care o cumparasem mi-a dat banii inapoi pe ea. Intre timp am facut comanda de alta chiulasa, cand mi-a sosit pachetul la Bz am aflat ca expeditorul mi-a trimis alt model de piesa ( pentru motoarele de 2.3 ) asa ca am refuzat pachetul. Am pierdut cateva zile. Intre timp am cumparat inca o chiulasa, am asteptat sa-mi treaca bolile si sa treaca sarbatorile si astazi, cu ajutorul aceluiasi prieten, am reusit sa punem pe motor noua chiulasa. Am pornit jucaria in seara asta: se aude cum trebuie. Dupa 10 minute de mers a inceput sa bata un tachet - sigur s-a desfacut piulita de la excentrica cu care reglez distanta - maine ramane sa punem la respect tachetul buclucas si sa schimbam apa din motor cu antigel. Multi bani risipiti, multa munca in plus, dar macar acum se aude motorul asa cum trebuie! Transmit pe aceasta cale un pachet de injuraturi si de blesteme celor care mi-au stricat chiulasa si din cauza carora am avut in loc de masina o troncanitoare timp de un an de zile si din cauza carora s-au cheltuit cel putin 1000 RON. Tineti-mi pumnii; maine seara vreau sa plec la Bucuresti cu BMW-ul! |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
turbodxman |
![]()
Post
#77
|
------------- Group: Members Posts: 3.327 Joined: 1 August 08 From: Ro ![]() |
Ce sa zic...asa e in Romania...
![]() Bafta cu masinuta si drum bun! ![]() |
--------------------
---------
----------
------------
|
|
cdadan |
![]()
Post
#78
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
R E M U S |
![]()
Post
#79
|
![]() Group: Modelatori Group: Members Posts: 531 Joined: 14 May 13 From: ¯\_(ツ)_/¯ ![]() |
Dupa un rodaj de 500-1000 km e recomand sa se verifice jocul tachetilor si dupa caz sa se regleze din nou.
|
--------------------
Mitsubishi
Colt
2009 sa mergi tare intrand pe contrasens in toate curbele? MEAH sa mergi tare pastrandu-ti banda? asta inseamna sa fii mafiot restu' e cancan... |
|
hitman1234 |
![]()
Post
#80
|
![]() Bringing secsi back Group: Members Posts: 1.791 Joined: 9 February 08 ![]() |
la motorul asta nu prea mai ai ce regla de la varsta incolo, si eu am incercat si a iesit o varza, au uzura, nu-s hidraulici..se schimba
|
--------------------
bemfe
vewe
. "Cearta pe net ca e ca paraolimpiada: chiar daca castigi, tot handicapat esti." Nalodaniel
|
|
SiloS |
![]()
Post
#81
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am facut un drum de 25 de kilometri. Motorul se aude perfect. Nu se amesteca uleiul cu apa. Nu apar bule in vasul de expansiune.
In sfarsit... De acum incolo ma pot preocupa de altele... |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#82
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE De acum incolo ma pot preocupa de altele... Intre timp interiorul a fost dus la retapitat. Detalii in momentul in care o sa fie gata. Problema pentru care cer ajutorul in aceasta comunitate on-line este una de ordin electric: - am cumparat un kit de incalzire in scaune - kitul contine cablurile de alimentare care nu sunt foarte groase. - doresc sa imi fac instalatia singur. - nu vreau sa fac alimentarea prin contact. - releul din poza atasata ar trebui sa aiba niste indicative. Care sunt alea? ps: am cumparat kitul de aici: http://www.importplaza.ro/kit-incalzire-sc...ne-auto-i-1-set .Transportul gratuit! Recomand! pps: doresc sa folosesc butoane de fabrica, pentru a pastra un aspect original. Attached thumbnail(s) gjghj.jpg ( Size: 67.06k ) Number of downloads: 876 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#83
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Pam-pam!
Urmatorul obiectiv este un diferential tip LSD + schimbatul tuturor bucselor de pe puntea spate + vopsit bratele si puntea. This post has been edited by SiloS: 14 Feb 2014, 23:50 Attached thumbnail(s) DSC09954.JPG ( Size: 1.72mb ) Number of downloads: 876 DSC09953.JPG ( Size: 1.86mb ) Number of downloads: 895 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
l@u |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
SiloS |
![]()
Post
#85
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Momentan am cumparat bucsele de pe spate care, spre surprinderea mea, au fost relativ ieftine.
Am cumparat si butoane pentru incalzirea in scaune care, asa cum ma asteptam, au fost greu de gasit si scumpe. Nu gasesc sa imi cumpar un diferential autoblocant. Avand in vedere ca in comunitatea BMW sunt cativa, majoritatea, oameni mai putin seriosi, chiar de-a dreptul tepari, nu vreau sa ma arunc cu capul inainte si sa cumpar o piesa uzata peste masura/stricata. In alta ordine de idei, am sesizat ca jucaria pierde lichid de frana pe traseul sistemului de ambreiaj (frana nu are probleme). Pompa am schimbat-o acum 5-6 ani cu una noua de la magazin; cilindrul receptor cred ca are 25 de ani. Dar nu o sa cumpar o piesa de 200 RON pana cand nu o sa fiu sigur care e piesa cu probleme. Paste fericit! |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#86
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am schimbat bucsele de la puntea spate.
Am cumparat si bieletele antiruliu cu ocazia asta, inca nu am apucat sa le montez; au costat 35 RON/bucata. Am cumparat si cilindrul receptor; a fost 170 RON de la ATE. Cel mai important, am gasit si un diferential LSD. Asteapta sa fie montat. Dar, cel mai important si cel mai stresant obiectiv pentru zilele care urmeaza este reprezentat de aerisitorul rupt de la etrierul stanga spate. Din cauza lui aerisirea nu s-a facut cum trebuie si frana tine in podea. Imi doresc foarte mult sa termin de schimbat/reparat/montat/retusat vopsea pana in weekendul 20-22 iunie, cand o sa fie evenimentul E30 FEST 2014. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
MyKe89 |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Unde ai gasit diferentialul si cat a costat?
![]() |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
SiloS |
![]()
Post
#88
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
La Constanta, am fost personal sa il iau pentru ca aveam drum acolo.
A fost 900 RON. Baiatul de la care l-am luat inca il avea pe masina, asa ca m-a lasat sa dau o tura cu masina, un burn-out si cateva cercuri. ![]() Sambata urmeaza sa il spal si sa ii schimb uleiul. 75W140. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
MyKe89 |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Super! Ce raport?
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
SiloS |
![]()
Post
#90
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Masina are acum 3.73 - diferentialul original al masinii. La 3000rpm am ~115 km/h.
Am vrut ceva "un pic mai lung", un 3.64. Baiatul de la care l-am luat l-a masurat si i-a rezultat ca e 3.64, dar pe carcasa lui este mazgalit un 3.73. Placuta originala unde e scris raportul nu mai exista. In urma unei discutii tehnice inclin sa cred ca a masurat corect. Cutia Getrag de pe motoarele 12v are raportul treptei a 4a de 1 si a 5a de 0.81. Cutia ZF de pe motoarele 24v (asa cum e si cazul masinii de pe care l-am dat jos) are raportul treptei a 5a de 1. In concluzie, treapta a 4a de la 12v este echivalenta cu treapta a 5a de la 24v. Eu la 100 km/h cu a 4a am un pic peste 3000. Masina de pe care am dat jos diferentialul avea la 100km/h cu a 5a un pic sub 3000. In concluzie, cred ca e 3.64. Raspunsul final il voi avea Sambata sau Duminica. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 10:36 |