DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> modificare date la computer de bord, split de la resetarea computerului...

gheghe
post 22 Jun 2005, 08:07
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




In toata povestea asta cu socotelile cred ca nu e clar cum se face consumul mediu: pe baza indicatiei date de consumul instantaneu (de catre actionarea injectoarelor) sau pe baza consumului inregistrat prin intermediul sondei din rezervor. Inclin sa cred ca pe baza injectoarelor, cu toate ca asta duce la o f. mica abatere liniara care poate fi pusa foarte greu in evidenta pe baza determinarii consumului prin metode plinului la pompa.
Un lucru e insa cert: Loganul consuma benzina. biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 22 Jun 2005, 09:29
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 437
Joined: 8 April 05
From: Iasi




QUOTE(gheghe @ 22 Jun 2005, 08:07)
In toata povestea asta cu socotelile cred ca nu e clar cum se face consumul mediu: pe baza indicatiei date de consumul instantaneu (de catre actionarea injectoarelor) sau pe baza consumului inregistrat prin intermediul sondei din rezervor. Inclin sa cred ca pe baza injectoarelor, cu toate ca asta duce la o f. mica abatere liniara care poate fi pusa foarte greu in evidenta pe baza determinarii consumului prin metode plinului la pompa.
*



Eu inclin sa cred ca pe baza sondei din rezervor. Erorile date de sonda, din punct de vedere statistic, se anuleaza si asta este cheia preciziei masuratorilor facute de sistem.
1 Daca sonda are o abatere, aceasta nu conteaza, pentru ca este vorba de diferenta intre valori, si nu conteaza valoarea absoluta.
2 Se foloseste o medie a citirilor sondei de benzina (de obicei pe 256 de esantioane), si erorile sint, ati ghicit, foarte mici.

Nu cred in varianta de numarare a deschiderilor injectoarelor, intrucit acest lucru necesita un calcul destul de serios, si in timp real. Este posibil, la viteza cu care functioneaza microcontrolerele de felul acestora, dar nu are datele necesare si nu se justifica din punct de vedere ingineresc (la nivel de cip), si aici nu vreau sa intru in amanunte. Plus ca mai sint si alte functii de realizat, nu?
Si inca un amanunt: centrala de avans/injectie si computerul de bord, sint doua entitati separate atit fizic, cit si "psihic" rolleyes.gif . Iar informatia despre durata impulsurilor de deschidere a injectoarelor este disponibila primei din cele 2 entitati. Pentru a transmite aceste date in timp real, este nevoie de o linie de transmisie, a carei proiectare si realizare estimez eu ca este mai costisitoare decit tot computerul de bord, si duce la complicatii, probleme si scade fiabilitatea. In ce priveste consumul instantaneu, cred ca se transmite doar o informatie prelucrata (poate valoarea numerica a consumului insatntaneu) si nu cred ca se transmite informatia in timp real folosita de injectoare).
Cu toate astea, modaliattile de transmitere si prelucrare a semnalelor pentru computerul de bord, sint foarte variate, si sint echipamente care calculeaza consumul instantaneu si total chiar si la motoare cu carburatie.
Cine a zis ca "Lucrurile trebuie sa fie facute cit mai simple, dar nu mai simple de-atit" (sau ceva asemanator) ?

This post has been edited by mario1980: 22 Jun 2005, 10:53


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 22 Jun 2005, 16:02
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




Hai ca m-ai zapacit! biggrin.gif E drept ca nu e greu.
Pai daca
QUOTE
In ce priveste consumul instantaneu, cred ca se transmite doar o informatie prelucrata (poate valoarea numerica a consumului insatntaneu)
ce ii mai trebuie celei de a doua entitati, cum ii spui tu, sa calculeze consumul mediu ca doar celelalte date le are, nu?


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Jun 2005, 18:03
Post #34


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Avand interesul dovedit fata de subiect, si lipsa de oarece informatii, m-am gandit sa fac un "conspect" din anumite "materiale":

I. Ecrane de afisare calculator de bord
- Carburant consumat (De la ultima resetare).
Capacitate maxima: 999 L

- Consum mediu (in l/100 km de la ultima resetare).
Nu este afisat decat dupa ce s-au parcurs 400 m.
Tine cont de distanta parcursa si de carburantulconsumat de la ultima resetare.

- Consum instantaneu (in l/100 km).
Nu este afisat decat atunci cand viteza vehiculului depaseste 25 km/h.
Aceasta valoare nu poate depasi 29,9 l/100 km.
In absenta impulsului debit timp de 1 s si daca viteza este mai mare de 25 km/h, afisajul este 0 l/100.

- Autonomie previzibila cu carburant ramas
Ea nu este afisata decat dupa ce s-au parcurs 400 m. Este vorba de autonomia potentiala obtinuta tinand cont de distanta parcursa, de cantitatea de carburant ramasa in rezervor si de carburantul consumat.
Capacitate maxima: 9999 km

- Distanta parcursa (De la ultima resetare).
Distanta maxima: 9999 km

- Viteza medie (De la ultima resetare).
Ea nu este afisata decŸt dupa ce s-au parcurs 400 m. Ea este obtinuta impartind distanta parcursa la timpul scurs de la ultima resetare.
Baza de timp este interna calculatorului de bord.


II. Detectare pene
Calculatorul de bord a fost studiat pentru a detecta anomaliile care pot afecta indicatiile date de afisaj sau de indicatori.
Daca indicatiile:
- carburant consumat,
- autonomie carburant,
- consum mediu,
- consum instantaneu,
Sunt inlocuite cu afisajul liniutelor clipitoare, aceasta indica un defect al informatiei debit pe o distanta mai mare de 16 km consecutivi.

Daca numai indicatia de autonomie carburant este inlocuita cu liniute clipitoare si daca martorul luminos pentru alerta nivel minim de carburant se aprinde, aceasta indica un defect al informatiei joja timp de mai mult de 100 s consecutive.
Daca defectul dispare, martorul luminos pentru alerta nivel minim de carburant se stinge si segmentele indicatorului de carburant urca (exceptŸnd cazul in care nivelul de carburant este la minim).
in plus fata de semnalarea unui defect prin clipirea afisajului sau disfunctionarea segmentelor receptorului, calculatorul de bord pastreaza pana in memorie nevolatilizata.

III. Calculatorul de bord prezinta un program de test (secventa diagnosticare):
- a diferitelor segmente ale afisajului,
- a senzorilor utilizati (joja carburant, informatie debit).

Secventa diagnosticare
Pentru a avea acces la secventa diagnosticare, mentineti apasata tasta de resetare si puneti contactul fara sa porniti motorul.
in timpul intregului mod diagnosticare, acul indicatorului de viteza baleiaza cadranul sau pentru vitezele 10, 50, 90, 130, 170 km/h.
in acelasi fel si in acelasi timp, acul indicatorului de turatie motor baleiaza cadranul sau pentru turatiile de 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000, 7000 rot/min.
Aceste doua baleieri se efectueaza periodic prin salt in fiecare secunda in sens crescator, apoi in sens descrescator.

Versiunea program apare
Testul afisaj cu cristale lichide apare
Toate segmentele afisajului cu cristale lichide trebuie sa fie aprinse.
Pentru a trece la urmatorul test, apasati pe tasta resetare.
Testul cantitate de carburant ramas in rezervor apare.
Valoarea afisata trebuie sa corespunda cantitatii de carburant ramas in rezervor in litri.
Pentru a trece la urmatorul test, apasati pe tasta resetare.
Testul debit de carburant in litri/ora apare (motor pornit)
Valoarea trebuie sa fie afisata cu motorul pornit.

Pentru a trece la urmatorul test, apasati pe tasta resetare

IV. Vizualizare pene memorate
a - Pana joja carburant
Daca o pana a jojei de carburant apare doua mesaje se pot inscrie dupa 100 s:
- << Jo >> pentru un circuit deschis al jojei de carburant,
- << Jc >> pentru un scurtcircuit al jojei de carburant.

b - Pana debit de carburant
- Daca exista o pana de debit de carburant mesajul << d >> se poate inscrie.
- << to >> pentru un circuit deschis al sondei de temperatura apa.
- << tc >> pentru un scurtcircuit la masa al sondei de temperatura apa.


Reinitializare si iesire din secventa diagnosticare
Pentru a iesi din secventa diagnosticare, apasati pe tasta resetare. Aceasta are ca efect sa stearga toate penele memorate si sa readuca la zero secventele calculatorului de bord.
Pentru a iesi din secventa diagnosticare fara sa stergeti penele din memorie, intrerupeti pur si simplu contactul.



Detector nivel de carburant:
PRINCIPIU DE FUNCTIONARE
Afisarea < consum instantaneu > pe pagina de asistenta la conducere este data trimisa de calculatorul de injectie (fara modificare a tabloului de bord).
Afisarea < nivel de carburant >, pe pagina de asistenta la conducere si aprinderea martorului luminos < alerta carburant > depind de:
- rezistenta jojei aplatizate,
- rezistenta memorata.
Afisarea < autonomie > depinde de:
- rezistenta jojei aplatizate,
- informatia carburant consumat de injectie

Rezistenta joja:
Valoare masurata de TABLOUL DE BORD :
- Rezervor plin 33 ± 10 Ohmi, 50 litri in rezervor
- Rezervor pe jumatate (5 pavele) 166 Ohmi, 27 litri in rezervor
- Rezervor gol, 313 ± 10 Ohmi, 0 litri in rezervor.

Ps: nota personala: in bord intra doua fire 1. semnal joja si 2. semnal consum carburant. Primul e clar de unde vine. cel de-al doilea vine direct de pe pinul 11 al calculatorului de injectie...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simon
post 22 Jun 2005, 23:39
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 735
Joined: 30 October 04




Ca lumea conspect!


--------------------
Renault Megane III 2009 Dinamique 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 23 Jun 2005, 08:24
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




Toata stima si mandria Domnu Klaus! De unde ai info?


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 23 Jun 2005, 12:30
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 437
Joined: 8 April 05
From: Iasi




QUOTE(gheghe @ 22 Jun 2005, 16:02)
Hai ca m-ai zapacit! biggrin.gif E drept ca nu e greu.
Pai daca  ce ii mai trebuie celei de a doua entitati, cum ii spui tu, sa calculeze consumul mediu ca doar celelalte date le are, nu?
*


Poate transmite date mai putin precise, prelucrate, si nu in timp real, ceea ce inseamna o oarecare abatere de la precizie, la care se adauga, binenteles si abaterea debitului prin injectore. Adica se pot transmite direct numai "numerele" ce-ti apar tie pe afisaj, lucru care se poate face in siguranta, usor, pe un singur fir, dupa cum a remarcat Klaus, poate si fara parti de corectie a erorilor de transmisie, fara nici un fel de complicatii, nu pot sa spun exact, dar cred ca s-a inteles ideea...
De exemplu eu as culege informatia de timp de deschidere a injectoarelor odata sa zicem la jumatate de secunda, si as transmite-o la calculatorul de bord, fara sa ma tem ca am o eroare prea mare.
Consumul instantaneu nu este foarte important din punct de vedere al preciziei ci doar ajuta la economisirea de carburant, si menajarea motorului. Si nu uita ce am spus, calculele necesare sint destul de importante pentru a fi facute in timp real. Nu se doreste incalzirea inutila mai ales a unui cip care este destinat echipamentelor auto (impachetare mai speciala, datorita prezentei vibratiilor), si mai ales complicarea functionalitatii, cresterea ariei de siliciu, si implicit cresterea riscului de aparitie a unui bug, ce poate scapa testelor.
Lucrurile se fac cit mai simplu cu putinta.

This post has been edited by mario1980: 23 Jun 2005, 12:38


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 23 Jun 2005, 13:37
Post #38


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




mario, las-o frate cu explicatiile daca nu te pricepi, a explicat klaus destul de bine. De unde ai scos-o pe asta cu incalzirea... hai ma da-o naibii, ca nu e x86 sa mearga la 150% din frecventa maxima admisibila, si sa aiba nevoie de 2 ventilatoare.... in nici un caz nu se incalzeste de la prea multa informatie procesata, e de-a dreptul hilar ce zici.

QUOTE
De exemplu eu as culege informatia de timp de deschidere a injectoarelor odata sa zicem la jumatate de secunda, si as transmite-o la calculatorul de bord, fara sa ma tem ca am o eroare prea mare.

uite de-aia e bine ca nu faci tu design-ul la calculatoarele de injectie!


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 23 Jun 2005, 18:06
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




Mario, nu te supara pentru colectia de neologisme pe care am pescuit-o din postul tau:
QUOTE(mario1980 @ 23 Jun 2005, 13:30)
date... precise, prelucrate,... timp real, ... abatere... corectie a erorilor de transmisie ...  nu pot sa spun exact, .. culege informatia ... calculele necesare ... incalzirea inutila ... echipamentelor auto (impachetare mai speciala ... complicarea functionalitatii, cresterea ariei de siliciu
*

e clar ca ai cunostinte si vocabular vast in domeniu, sper ca nu numai de pe Discovery. Am incercat prin acel "Hai ca m-ai zapacit! E drept ca nu e greu." al meu din postul anterior sa subliniez discret sa nu mai arunci cu neologismele doar facand presupuneri vagi si parada. Posibil ca nu asta ai intentionat dar cam asta inteleg eu. Si pana la urma, cantitatea fabuloasa de date care trebuie achizitionata in timp real o poate face un banal numarator care trebuie sa prinda fabuloasa frecventa de maxim, sa zicem, 5000 rotatii/min * 4 cilindrii = 20 khz. De fapt ajunge de la un singur injector ca doar nu merg pe sarite. Si informatia asta sa o transforme prin rotunjire in consum mediu cu o precizie de 2 zecimale.
Cred ca nu ripostam daca nu foloseai asa un amalgam de cuvinte pompoase, cred eu, in parte, fara acoperire in problema de fata.
Daca gresesc, Iarta-ma!
P.S. Ti-am citit o parte din posturile de pe forum si mi-au placut. Te exprimi mai pretentios dar asta nu-i un pacat. Eu ma gandesc sa facem pace! wink.gif Am lasat postul asa cum l-am scris pentru ca in esenta imi pastrez parerea. Cele bune!

This post has been edited by gheghe: 23 Jun 2005, 18:41


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 24 Jun 2005, 09:30
Post #40


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




fara cearta ca intram cu radiera si veti beneficia si de bonusuri atractive in % de warn ..mesajele de "pace si prietenie" va rog sa vi le transmiteti pe mesageria privata!!!!!


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 24 Jun 2005, 11:31
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 437
Joined: 8 April 05
From: Iasi




QUOTE(gheghe @ 23 Jun 2005, 18:06)
Si pana la urma, cantitatea fabuloasa de date care trebuie achizitionata in timp real o poate face un banal numarator care trebuie sa prinda fabuloasa frecventa de maxim, sa zicem, 5000 rotatii/min * 4 cilindrii = 20 khz. De fapt ajunge de la un singur injector ca doar nu merg pe sarite. Si informatia asta sa o transforme prin rotunjire in consum mediu cu o precizie de 2 zecimale.
*



Sint putin derutat de calculele tale.
In primul rind, cind ai de proiectat un circuit a carui viteza este critica, pornesti de la cel ma defavorabil caz, adica macar de la 6000 rpm.
In al doilea rind, 5000 rotatii/min * 4 cilindrii = 20000 rot/min = 333,3 Hz nu 20kHz
In al treilea rind, 6000 rpm = 100 rot/s = 200 injectii/s, tu ce spui?
In al patrulea rind, problema nu este numaratorul in sine, pentru ca numararea injectiilor nu este singurul lucru ce trebuie facut, nu? Trebuie reactualizat si consumul de benzina in acelasi timp.
Dupa cum am spus, problema este mai mult a transmiterii datelor, decit a calculelor in sine. Daca intr-adevar se transmit informatii intre computerul motorului si cel de bord printr-un singur fir, inseamna ca si tuartia motorului, poate si viteza, temperatura tot pe el se transmit.
Ai o oarecare inclinatie sa gindesti ca un inginer, dar chiar si numai timpul de deschidere al unuia din cele 4 injectoare, este prea mult de facut.
Cind treci peste liniile de tramvai si din inertie, tie ti se apasa piciorul pe pedala de acceleratie, timpii de deschidere ai injectoarelor se modifica destul de mult in decurs de citeva ture de motor, dar tu nu sesizezi asta pe computerul tau de bord, sau ma insel?
Imi dau seama ca singura chestie putin gratuita spusa de mine este cea referitoare la incalzirea cipului, datorita calculelor suplimentare, in sensul ca la frecventa la care merg de obicei aceste microcontrolere, este cam nesemnificativ, dar exista. Puterea consumata de partile digitale este o functie de numarul de tranzitii efectuate (treceri din 0 in 1 si invers) si de frecventa. Se poate aproxima cu o dependenta liniara de frecventa, dar este o estimare, vezi cazul microprocesoarelor de calculator, care se incalzesc mai tare atunci cind sint forjate, desi tot timpul merg la aceeasi frecventa.

Nu pot sa ma supar cind cineva isi exprima parerea despre mine, chiar daca este una nefavorabila, este liberul sau arbitru...
Numai bine!

This post has been edited by mario1980: 24 Jun 2005, 11:34


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 24 Jun 2005, 11:53
Post #42


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(mario1980 @ 24 Jun 2005, 11:31)
...Daca intr-adevar se transmit informatii intre computerul motorului si cel de bord printr-un singur fir, inseamna ca si tuartia motorului, poate si viteza, temperatura tot pe el se transmit....

Cred ca m-m exprimat eu gresit.
Ref. la consumul de benzina datele se transmit pe un fir de la UCE injectie.
Exista fir separat care intra in bord si pentru turatie, si pentru viteza, si pentru FIECARE martor care se aprinde, si pentru temperatura etc. Este ditamai manunchiu de fire de intra in bord (sunt 2 mufe a 24 de pini... bine, numai una e folosita "plenar", inclusiv niste mase, cealalta are doar vreo 5-7 pini utilizati, daca e cazul - in functie de dotari)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 24 Jun 2005, 21:28
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




QUOTE(mario1980 @ 24 Jun 2005, 12:31)
Sint putin derutat de calculele tale.
In primul rind, cind ai de proiectat un circuit a carui viteza este critica, pornesti de la cel ma defavorabil caz, adica macar de la 6000 rpm.
In al doilea rind, 5000 rotatii/min * 4 cilindrii = 20000 rot/min = 333,3 Hz nu 20kHz
Ai si de ce sa fi derutat. Am gresit - hertii sunt ciclu pe secunda si nu pe minut, greseala de gâgă - dar asta nu face decat sa-mi amplifice de 60 de ori rationamentul. De fapt nu de 60 ci de vreo 48 de ori (6000 rpm versus 5000). Ceea ce cred eu ca e mai probabil ca adevarat, e doar o parere, evident. Consumul mediu este de fapt o simpla functie de integrare din consumul instantaneu. Dar cu "oarecarea mea inclinatie de gandire ca inginer" biggrin.gif "simt" ca extrapolezi niste cunostinte din carti sau din domenii conexe, destul de aprofundate se pare, care nu au acoperire in cazul de fata - o spun asa pentru ca tu nu te superi smile.gif . Volumul de date procesat de calculatorul de bord al unui automobil nu mi se pare comparabil nici cu un solitaire jucat in anii 80 pe un calculator Cobra. Am luat si eu un exemplu din tineretea mea biggrin.gif .
Nu stiu care este legatura fizica dintre cele doua "entitati" dar nu cred ca largimea magistralei de date este o problema (nici tehnica si nici de cost) - Na! am dat si eu in boala exprimarii pretentioase! tongue.gif . Chestia cu sinele de tramvai nu cred ca e relevanta. Toate indicatiile computerului sufera de o mediere intentionata, un histerezis cum s-a mai denumit pe acest forum. Imi pare bine de cunostinta si de existenta ta analitica pe acest forum. (Al, nu te supara), mi-a facut placere!.


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 26 Jun 2005, 01:36
Post #44


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Deja topicul asta NU mai este de LOgan... Se muta la Diverse...


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carman
post 16 Sep 2005, 01:07
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 9 May 05




s-a mai spus, dar cred ca pot sublinia mai bine unele aspecte legate de subiect:

pot confirma acum prin teste succesive ca datele referitoare la consum (litri cosumati, consum mediu, consum instantaneu) furnizate computerului de bord, provin numai din UCE injectie.

mai exact, luand ca referinta un punct fix al sondei litrometru din rezervor, a reiesit chiar si o eroare a UCE in ceea ce priveste consumul, in urma unor observatii repetate pe cicluri lungi de alimentare-realimentare.

dupa 3 cicluri (x50 L), diferenta dintre cantitatea reala din rezervor si cea raportata de computer a fost de fix 2% pentru fiecare. adica la fiecare 50L real consumati, computerul a aratat 49,0 de fiecare data. doua cicluri au fost facute in oras si unul extraurban.

concluzia mea: dupa niste calcule simple asta ar insemna ca, spre exemplu, computerul "fura" (arata mai putin) la consumul mediu urban cu 0,2 l/100km si cu 0,1 l/100km in extraurban. nu e placut dar nici mare belea nu e.

intrebarea care se pune insa e: "Asa face la toate" ? se poate mai bine ? se poate mai rau ? unsure.gif


--------------------
◊ ◊ - ◊
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 23:14
Forum Renault