Tema impusa. Sa usuram Dacia cu 100 kg, Idei despre cum sa usuram berlina
![]() ![]() ![]() |
Tema impusa. Sa usuram Dacia cu 100 kg, Idei despre cum sa usuram berlina
hadrian_ |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1
- 16
|
|||
B-34-SGM |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Mergi cu benzina putina, si ai mai scapt de 30kg.
Daca ai bani : capote din carbon,aripi din carbon, fete de usi din carbon. Geamuri din plexicgalss, fixe la toate geamurile, usile decupate pe interior, bord dat jos, lasi doar turometrul si presiunea la ulei,eventual presiunea din turbo... etc... |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
ravenclaw |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 August 05 ![]() |
Salutare....aaa.... un mic amanunt....am tot vazut ca lumea cauta geamuri de plexiglass. Eu am asa ceva (le-am montat de nevoie, am o dacie sport si nu se mai gasesc geamuri pentru tipul ala de portiere) .... si nu sant incantat de ele. Or fi ele mai usoare dar 1. se matuiesc de la frecare (cand le ridici si le cobori) iar 2. nu stiu din ce cauza apar niste crapaturi in ele... mici si multe. Poate or fi mai multe tipuri de plexi...nu stiu.....dar asta care il am eu asa se comporta. Din cate imi aduc eu aminte si geamurile laterale ale alora de pe masinile de curse nu sant foarte clare
|
--------------------
Dacia
Sport
- Gl 02 DHD Always outnumbered ... never outgunned
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
Vai,tocmai tu mi-ai raspuns SGM..
![]() Apropo de carbonul asta..usi,capote,aripi.Are cineva idee cam cat cantareste o aripa sa zicem, din carbon?Oricum,usile la dacie sunt ale grele,ceva tre facut cu ele ![]() Apropo de geamuri din plexi...e vreo firma care face,se gasesc la "metru"?Diferenta de greutate/densitate cat este?Ca sa vorbim la concret.O sa ma uit printr-o carte la densitati,masor,etc si sa vedem cam ce ar insemna in castig de greutate schimbatul geamurilor cu unele de plexi,plus sa zicem pe spate fixe deci scos si macaralele.alte idei..nimic?Apropo,cica exista un demaror cu multe kile mai usor ca ala de pe dacie.A auzit cineva? |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
O aripa de carbon are cam 1 kg +/-200g
Daca piltotul tine un regim alimentar strict, ai mai dat jos 10 kg de pe masina ![]() This post has been edited by B-34-SGM: 23 Oct 2005, 12:31 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
apropo de geamurile din plexiglas...am gasit despre densitatea acestuia,cica e de
1,19gr/cmcub,asta inseamna cam tot atitea kile pe decimetru cub(daca nu ma insel) deci cam de 2,5 ori mai usor ca sticla asta obisnuita.Bun.Deci la aceiasi grosime...vom avea o greutate de 2,5 ori mai mica.O sa cantaresc un geam de la vrun magazin sa vedem cat are...asa in mare nu cred sa aibe mai mult de 4 kile.O sa masor si grosimea cu un subler.Ce grosime de plexi ar fi buna?Vad ca se gasesc placi de 1 , 1.5 ,2 ,3 ,4mm.Pretul e de la vreo 18 dolari cu tva pe metru patrat la una de 3 mm grosime.Asa una peste alta,fara multe calcule,la toate geamurile mobile,s=ar economisi vreo 1o kg.Hm...cam putin. |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#7
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Ansamblu bancheta spate scos afara,scaune fata inlocuite cu scaune sport/fibra...se mai duc 30Kg.
Roti tabla...un compromis discutabil. Scuturiile fata/spate refacute din fibra.E o prostie sa mergi fara ele.Eu am muscato,sti ce zic. Poate cel mai important nu e sa o usurezi extrem de mult cat sa ai o distributie relativ echilibrata a masinii.Dupa toate astea eu personal ma pot lauda cu 57% fata !,masina nu mai subvireaza (e drept,roti de 195) si acum are tedinte usor supraviratoare. This post has been edited by tm8bnz: 23 Oct 2005, 12:55 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
dizzy |
![]()
Post
#8
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.068 Joined: 11 February 04 ![]() |
Pun si eu o intrebare aici:
Unde gasesc documentatie despre cum se toarna cu fibra de carbon, unde gasesc materiale, etc? In plus la ce spuneti voi ati putea pune un rezervor din plastic mai mic, estimez un minus de vreo 5 kg. Scoate de tot capota fata si inlocuieste-o cu o structura usoara din foaie de aluminiu prinsa in 4-5 puncte. Estimez un minus de vreo 10kg. La fel si pt portbagaj, minus 5 kg fiindca scoti si balamalele. Mai extremist: Scoate de tot usile din spate, pune o tabla de aluminiu in loc, nituita. Ai scadea niste kg multe This post has been edited by dizzy: 23 Oct 2005, 14:40 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Stiti golful ala de la VTM care avea in podea gaura langa gaura? Era sita podeaua.A avut rabdare omul sa faca asa ceva.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
QUOTE(dizzy @ 23 Oct 2005, 14:39) Mai extremist: Scoate de tot usile din spate, pune o tabla de aluminiu in loc, nituita. Ai scadea niste kg multe Ce as vrea sa vad figura primului politzai care iti iese in cale ![]() Asta faci pt tine, si nu mai iesi cu masina pe nimic ce inseamna drum public. Eu in loc sa imi pun problema la fiecare cateva sute de grame, mai degrama ma gandesc sa slabesc 3-4 kile. Sunt de acord cu solutiile normale: decupat usi pe interios, micsorat rezervor, incarcat putin, doar cu 2-3 litri de benzina (oricum asta predomina in Ro), aripi, capote de carbon, dar nu sa nituim portierele si bagam table care ar arata ca niste baterii solare. |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
Electronistu' |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
hadrian_ |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
Lasa omul sa isi exprime imaginatia electronistule
![]() Cand sa inchiei,imi veni in mine ce greu e ansamblu fuzeta-portfuzeta -disc pe fata,cand il dai jos trage bine.Sa il facem din AL ![]() |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
QUOTE(hadrian_ @ 23 Oct 2005, 15:36) Aia e, ca niste bucati de tabla nu le putem numi usi ![]() Cat despre gaura langa gaura eu zic ca ajuta. Numai ca imflunteaza randamentul obiectului gaurit. Oare in motor, niste gauri cu burghiu de 3, cu dist de 0,5 mm intre ele cam cat ar da jos? Eu zic ca 100-200 de grame tot se duc. |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
Tonyus |
![]()
Post
#14
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Scoti electromotorul si pornesti motorul cu manivela
![]() This post has been edited by Tonyus: 27 Oct 2005, 22:00 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
Ake |
![]()
Post
#15
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
ma scuzati, nu s-a mai discutat cumva problema asta si acum vreun an?
Nu de alta, dar parca erau idei mult mai pertinente decat astea de acum... |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
Electronistu' |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
Erau. Dar eu unul nu mai gasesc topicul. Asa ca nu vad rostul postului tau? Aaa, sau sa ne spui ca nu is idei pertinente astea? Te poftim sa intri in discutie.
|
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
ydaniel |
![]()
Post
#17
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
sgm nu ma dau tare,dar ai idee ce pret are fibra de carbon?pai o dacie cu aripi fete de usi din fibra de carbon ar costa cam cat un lgn si ceva!si scuturile se inlocuiesc cu unele din plasa,sau se gauresc !dar nu recomand elinminarea lor,asa si adaptarea unui rezervor mai mic din materiela plastice!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
bassfreak |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
QUOTE(bassfreak @ 28 Oct 2005, 12:01) Ideea e buna! ca la motociclete, la curse ![]() |
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
tatabobu |
![]()
Post
#20
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai vreti idei d'astea? Ca am si eu: scoti contactul si legi firele pe direct
![]() |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
driverx |
![]()
Post
#21
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Bai, bai...usurati voi, dar la distibutia greutatii v-ati gandit? Scoateti atatea din spate mai ales (bancheta, luneta, rezervor) si din fata prea putin, si iesi cu o super distributie de rahat a greutatii.
So...scoti electromotorul, filtrul de aer si pui unu sport, Acumulatorul il muti in spate (ajuta ceva la distributie), scoti aeroterma, scoti caloriferul de caldura, scoti bordul, scoti macaralele din usi, scoti mocheta toata. Ai mai putea muta radiatorul + vasul de expansiune in spate, si uite asa te alegi cu o masina care e buna si pe dirt. etc etc |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Electronistu' |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 8 May 05 From: Bacau ![]() |
Chiar, daca scoatem electromotorul, nici de baterie nu mai avem nevoie...se poate scoate si alternatorul... >2kg ne aproiem de 25 kg aproape.
|
--------------------
Dacia
1300
- BC-xx-DAN [I][B]SHAREWARE[/B][/I] |
|
Ciombe |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
Salutare!
Io am invatat sa conduc pe o dacia din 78 folosita cu multi ani inainte la curse... Am facut scoala la ACR, un instructor care era mai mult trosnit decat treaz si de-aia, din alea 30 de ore legale, 28 le-am petrecut in poligon... Dar atunci am observat la masina aia asa: Capota. Pe interior TOATA armatura aia era gaurita, avea gaura langa gaura, totul ca sa fie mai usoara. La fel si capota spate. Se castiga ceva, nu e gluma. Apoi la motor lipsea cu desavarsire filtrul de aer (ala cu carcasa aia ca un tub). Deci, trebe alt filtru mai mic mai usor Ca idei. Trebe alta BATERIE, sa nu uitam ca bateria e foarte grea, cantareste 10 -12 -15 + kg ... Electromotorul poa sa dispara, se poate folosi coarba pt pornirea motorului. Scaunele trebe cu totul schimbate, folositi scaune din material usor tip scoica, castigati intre 5 -15 kg. Scaunul din dreapta poate fi scos de tot. Bancheta spate + scaunul spate poa sa dispara... la fel si armatura aia ce desparte habitaclul masinii de portbagaj- e useless pt curse, poa sa dispara. Schimband sistemul de prindere al capoteor, se elimina iarasi niste kg. Volanta- mi se pare naspa sa o usurezi, iti va sta relanty-ul pe la 2000 ture. Eliminarea rotii de rezerva. Toba de esapament - se elimina complet sau partial. Capotele nu se pot elimina total, nu te lasa politia sa umblii.. Stiu asta pt ca o saptamana am umblat fara capota prin oras, a mea era la vopsit.. .se uita lumea la mine ca la urs ![]() ![]() De asemea, prin eliminarea scuturilor se castiga niste kg. Tavanul - se scoate tapiteria, se gaureste si acolo armatura. Usile: se demonteaza totul de pe ele, se taie armatura - etc, tot ce se poate. Cum zicea cineva mai sus - bordul, se poate da jos, ramane doar volanul si indicatorul de presiune, temperatuura etc. Si in final iese o hidosenie de masina care nu-si merita banii.. ![]() Iar daca va vine ideea sa eliminati uleiul din cutie si pe cel din motor - iaca ati mai castigat 5 kg. Iar volanul are si ala 300 de grame... la fel schimbatorul, aaa, era s uit, se poate elimina cu succes pedala de acceleratie, se trage o sarma de la clapeta carbului pana in masina si cand tragi de ea, se accelereaza masina... alte idsei momenta nu imi mai vin... poate doar eliminarea becurilor din faruri... ![]() |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
driverx |
![]()
Post
#24
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Daca in Argentina exista un caz de masina zburata si rasturnata de suflul de la un motor de avion, in Romania va exista Dacie rasturnata de adierea vantului.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#25
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Capota + aripi + eleronul fata refacute in monobloc din fibra de sticla; doua faruri spot cu lupa si 2 semnalizatoare cat mai mici; bascule, portfuzete din aluminiu, bloc motor din aluminiu, arbore cotit usurat si modelat in forma de cutite; volanta din titan; radiator aluminiu; evacuare din patru tevi care ies lateral in spatele rotiilor fata; tapiterie, bord, mocheta, scoase; scos podeaua si inlocuita cu tabla striata din aluminiu; scoasa portiunea din spatele banchetei si ramforsata cu 2 bari; inlocuite usile cu altele turnate integral din fibra de sticla cu geamuri fixe din plexiglas; luneta plexi; scos rezervor, montat un rezervor mic in spatele banchetei; taiata podeaua portbagajului si inlocuita sau nu cu o folie rigida din plastic; capac portbagaj din fibra de sticla; jante din aluminiu de 13"; anvelope talie joasa; caroseria curatata de vopsea si antifon, grunduita si vopsita cu cate un strat subtire;
Fibra de carbon se modeleaza destul de usor in matrite. Este ca o tesatura moale. Problema ei insa este pretul si faptul ca devine foarte dura doar daca matrita este introdusa in cuptoare industriale cu temperatura foarte inalta. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
driverx |
![]()
Post
#26
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#27
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
n-ai fost atent. rezervorul doar un bidon de plastic de maxim 10 litri montat deasupra puntii spate, eventul langa el, montat si acumulatorul
This post has been edited by vis-a-vis: 28 Oct 2005, 16:34 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
driverx |
![]()
Post
#28
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Aia am inteles, dar ce mai tai de acolo? Asta nu inteleg.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#29
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Bloc motor din Alu....daca imi faci asa ceva la un pret rezonabil iti dau nota 10*...............
|
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
Petea |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
Din punctul meu de vedere nu trebuie sa fac nimic ca sa-mi usurez berlina. In 5...6 ani pierd sigur 100 kg doar prin faptul ca nu am garaj si tin masina afara. Sa mai spuna unii ca ruginirea nu e buna
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 19:42 |