Se poate reduce consumul prin incalzire carburant ?, Am gasit o piesa interesanta
![]() ![]() ![]() |
Se poate reduce consumul prin incalzire carburant ?, Am gasit o piesa interesanta
1055 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|||
bv-08-fgm |
![]()
Post
#2
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Nu prea mult,functioneaza mai mult iarna cand motorul e rece...in rest nu prea
|
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nici macar iarna, pentru ca lichidul de racire tot bocna e, si pe cand se incalzeste ala, s-a incalzit si carburatorul de la galerie, prin urmare si camera de nivel constant. Cel putin asa vad eu din poza aia mica, ca functioneaza cu lichidul de racire, nu electric.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
1055 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Mda, se monteaza in locul teu-lui de aerisire a circuitului mic de racire
|
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(1055 @ 16 May 2011, 20:27) Plimbindu-ma printre dacii mai vechi si mai noi aflate pe ultimul lor drum am gasit aceast a"piesa" Foloseste la incalzirea benzinei inainte ca aceasta sa ajunga in carburator. la prima mea dacie am avut sudata o teava de cupru pe interiorul capacului de la culbutori,prin,teava trecea benzina,am fost tare multumit . |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
Alex4u |
![]()
Post
#6
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
mda am si eu asa ceva...gandeste'te putin ca la 80 de grade cat ajunge sa aiba apa din circuitul de racire...combustibilul ajunge si el pe la 60 de grade....si se produc anumiti vapori ...si o sa ai niste detonatii de toata frumusetea in carburator..stiu pentru ca eu am probat asa ceva:D
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu se produce nimic, dar nici nu ajuta cu nimic. Vara corpul carburatorului ajunge si la 80 de grade de la galerie, prin urmare si CNC, si nu detoneaza nimic.
This post has been edited by argon: 17 May 2011, 15:59 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#8
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Principiul care stă la baza acestei drăcovenii este acela că amestecul aer-carburant este mai omogen atunci când combustibilul este sub formă de vapori. Prin încălzire se accelerează evaporarea benzinei. Asta face oricum pata caldă de sub carburator, nu-i nevoie de nimic suplimentar.
Deasemenea e cunoscut faptul că benzina arde / explodează când e în stare de vapori, nu lichidă. Prin urmare, teoretic, drăcia aia scade consumul. DAR, termodinamica din liceu spunea că randamentul unui motor crește când diferența de temperatură între amestecul ce intră în camera de ardere și gazele rezultate în urma arderii este mai mare. Așa că, una peste alta, în practică drăcia aia nu ajută la nimic. This post has been edited by C a t a l i n: 17 May 2011, 16:04 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#9
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
bucatzel |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Jucaria aia e utila iarna, e practic un ajutor suplimentar peste pata calda.
@C a t a l i n. Nu uita ca evaporarea e un proces care se face cu cedare de caldura. L.E. ca indiciu. Termenul de jivraj iti zice ceva? This post has been edited by bucatzel: 17 May 2011, 17:52 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#11
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Știu la ce te referi, dar la o mașină cu circuitul de răcire în parametrii, cu termostat funcțional și ELV nu apare jivrajul oricât de frig ar fi afară.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
andreiboca22 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 20 April 11 ![]() |
amestecul carburant este format in medie din 15 parti aer si o parte benzina. In conditii normale de temperatura nu are sens piesa descrisa, iar in conditii de iarna, daca aerul e rece (15 parti!) cat poti sa incalzesti benzina?
Din experienta mea cu o 1300 din '79 imi consuma 9.5 vara si 10 iarna, puteam sa-i cer mai mult? |
--------------------
dacia
1310 CLI break
2003
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la masinile pe motorina poate fi util
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#14
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mașinile serioase pe motorină au un mic radiator ce răcește motorina, nicidecum nu o încălzește.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#15
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Gresit,la masinile mai vechi pe motorina au intradevar un mic radiator pe motor prin care trece antigel si sunt bagate atat furtunul de tur cat si cel de retur,astfel incat sa se incalzeasca motorina atat cea din pompa cat si cea din rezervor.Bineinteles ca functioneaza atunci cand faci drumuri mai lungi.
|
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#16
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Aruncă o privire la un 320D, modelul anterior, în compartimentul motor, lângă filtrul de motorină.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#17
|
![]() - Group: Members Posts: 22.727 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 19 May 2011, 15:58) Mașinile serioase pe motorină au un mic radiator ce răcește motorina, nicidecum nu o încălzește Ala se monteaza sub masina de lungul lonjeronului in paralel cu tevile ...This post has been edited by IRONICK: 20 May 2011, 13:43 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
La masinile pe motorina, o incalzire pe timp rece a combustibilului poate fi utila, in unele cazuri. Compozitie nepotrivita anotimpului, biodiesel, chestii de genu'.
Oricum, in topicul de fata comparatia motorina-benzina nu are nici un rost. @andreiboca. Problema amestecului aer-benzina se pune in carburator. Unde, o benzina mai calda, odata pulverizata, are mai multe sanse sa se evapore in amestec, ceea ce ar duce la o ardere mai buna. @C a t a l i n. Jivrajul pomenit de mine este cazul extrem. Nici in cazul normal, nu este foarte cald pe acolo. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#19
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 19 May 2011, 16:58) QUOTE(C a t a l i n @ 20 May 2011, 13:10) Ce prosti spui , arunca un ochii la un opel model 2001-2002 tdi si vei observa ca incalzeste motorina pana si cele din 2008 sunt la fel , iarcircuitul de incalzire se afla in cutia filtrului de motorina. Prea mult il periati pe domnul nava ! Revenind la subiect doar pe timp de iarna isi face treaba jucaria desi eu la 1310 nu am avut nevoie pornea la sfert. This post has been edited by djasu82: 20 May 2011, 14:36 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Acel radiator de sub masina este pe circuitul de retur al carburantului si este montat pentru a raci combustibilul inainte ca acesta sa reintre in rezervor. Cand se intorc 2-3 litri de combustibil incalzit in rezervor unde mai ai 3 litri, nu are cum sa se raceasca corespunzator. Daca in rezervor ai 20-30 de litri de motorina, motorina incalzita intoarsa pe retur va fi neglijabila.
This post has been edited by ionutctn: 20 May 2011, 16:26 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#21
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 20 May 2011, 13:57) La masinile pe motorina, o incalzire pe timp rece a combustibilului poate fi utila, in unele cazuri. intradevar exista acest lucru la masinile mai pretentioase si destinate anumitor clienti (tari) QUOTE(ionutctn @ 20 May 2011, 15:08) Acel radiator de sub masina este pe circuitul de retur al carburantului si este montat pentru a raci combustibilul inainte ca acesta sa reintre in rezervor. Cand se intorc 2-3 litri de combustibil incalzit in rezervor unde mai ai 3 litri, nu are cum sa se raceasca corespunzator. Daca in rezervor ai 20-30 de litri de motorina, motorina incalzita intoarsa pe retur va fi neglijabila. mai pe scurt, motoarele diesel sunt limitate la performante in functie de temp. combustibilului.... din cauza acestui lucru avem pe pompa HP senzor de temp..... sunt cateva sute de reglajele ECU ale injectiei in functie de acest factor (avans, timp de injectie, ecartul intre injectiile unui singur ciclu, etc) |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th July 2025 - 23:59 |