DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Se poate reduce consumul prin incalzire carburant ?, Am gasit o piesa interesanta

1055
post 16 May 2011, 19:27
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 22 October 07




Plimbindu-ma printre dacii mai vechi si mai noi aflate pe ultimul lor drum am gasit aceast a"piesa"

Foloseste la incalzirea benzinei inainte ca aceasta sa ajunga in carburator.

phpmvppsdam.th.jpg

Ajuta asta la reducerea consumului ?


--------------------
Dacia Dacia 1300
Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 16 May 2011, 19:56
Post #2


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




Nu prea mult,functioneaza mai mult iarna cand motorul e rece...in rest nu prea


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 May 2011, 20:01
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nici macar iarna, pentru ca lichidul de racire tot bocna e, si pe cand se incalzeste ala, s-a incalzit si carburatorul de la galerie, prin urmare si camera de nivel constant. Cel putin asa vad eu din poza aia mica, ca functioneaza cu lichidul de racire, nu electric.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1055
post 16 May 2011, 20:51
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 22 October 07




Mda, se monteaza in locul teu-lui de aerisire a circuitului mic de racire


--------------------
Dacia Dacia 1300
Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai7575
post 17 May 2011, 15:42
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 744
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




QUOTE(1055 @ 16 May 2011, 20:27)
Plimbindu-ma printre dacii mai vechi si mai noi aflate pe ultimul lor drum am gasit aceast a"piesa"

Foloseste la incalzirea benzinei inainte ca aceasta sa ajunga in carburator.




*


la prima mea dacie am avut sudata o teava de cupru pe interiorul capacului de la culbutori,prin,teava trecea benzina,am fost tare multumit .


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 17 May 2011, 15:53
Post #6


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




mda am si eu asa ceva...gandeste'te putin ca la 80 de grade cat ajunge sa aiba apa din circuitul de racire...combustibilul ajunge si el pe la 60 de grade....si se produc anumiti vapori ...si o sa ai niste detonatii de toata frumusetea in carburator..stiu pentru ca eu am probat asa ceva:D


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 May 2011, 15:58
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu se produce nimic, dar nici nu ajuta cu nimic. Vara corpul carburatorului ajunge si la 80 de grade de la galerie, prin urmare si CNC, si nu detoneaza nimic.

This post has been edited by argon: 17 May 2011, 15:59


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 May 2011, 16:03
Post #8


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Principiul care stă la baza acestei drăcovenii este acela că amestecul aer-carburant este mai omogen atunci când combustibilul este sub formă de vapori. Prin încălzire se accelerează evaporarea benzinei. Asta face oricum pata caldă de sub carburator, nu-i nevoie de nimic suplimentar.
Deasemenea e cunoscut faptul că benzina arde / explodează când e în stare de vapori, nu lichidă.

Prin urmare, teoretic, drăcia aia scade consumul. DAR, termodinamica din liceu spunea că randamentul unui motor crește când diferența de temperatură între amestecul ce intră în camera de ardere și gazele rezultate în urma arderii este mai mare. Așa că, una peste alta, în practică drăcia aia nu ajută la nimic.

This post has been edited by C a t a l i n: 17 May 2011, 16:04


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 17 May 2011, 16:05
Post #9


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




QUOTE(argon @ 17 May 2011, 15:58)
Nu se produce nimic, dar nici nu ajuta cu nimic. Vara corpul carburatorului ajunge si la  80 de grade de la galerie, prin urmare si CNC, si nu detoneaza nimic.
*


cat de repede pornesc daciile..nu zic toate majoritatea vara cand se evapora benzina ??


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 May 2011, 17:50
Post #10


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.506
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Jucaria aia e utila iarna, e practic un ajutor suplimentar peste pata calda.

@C a t a l i n. Nu uita ca evaporarea e un proces care se face cu cedare de caldura.

L.E. ca indiciu. Termenul de jivraj iti zice ceva?

This post has been edited by bucatzel: 17 May 2011, 17:52


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 May 2011, 17:59
Post #11


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Știu la ce te referi, dar la o mașină cu circuitul de răcire în parametrii, cu termostat funcțional și ELV nu apare jivrajul oricât de frig ar fi afară.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreiboca22
post 19 May 2011, 13:18
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 20 April 11




amestecul carburant este format in medie din 15 parti aer si o parte benzina. In conditii normale de temperatura nu are sens piesa descrisa, iar in conditii de iarna, daca aerul e rece (15 parti!) cat poti sa incalzesti benzina?
Din experienta mea cu o 1300 din '79 imi consuma 9.5 vara si 10 iarna, puteam sa-i cer mai mult?


--------------------
dacia 1310 CLI break 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 May 2011, 15:54
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




la masinile pe motorina poate fi util


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 19 May 2011, 15:58
Post #14


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Mașinile serioase pe motorină au un mic radiator ce răcește motorina, nicidecum nu o încălzește.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 20 May 2011, 10:08
Post #15


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




Gresit,la masinile mai vechi pe motorina au intradevar un mic radiator pe motor prin care trece antigel si sunt bagate atat furtunul de tur cat si cel de retur,astfel incat sa se incalzeasca motorina atat cea din pompa cat si cea din rezervor.Bineinteles ca functioneaza atunci cand faci drumuri mai lungi.


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 20 May 2011, 12:10
Post #16


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Aruncă o privire la un 320D, modelul anterior, în compartimentul motor, lângă filtrul de motorină.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 20 May 2011, 13:43
Post #17


-


Group: Members
Posts: 22.727
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(C a t a l i n @ 19 May 2011, 15:58)
Mașinile serioase pe motorină au un mic radiator ce răcește motorina, nicidecum nu o încălzește
Ala se monteaza sub masina de lungul lonjeronului in paralel cu tevile ...

This post has been edited by IRONICK: 20 May 2011, 13:43


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 20 May 2011, 13:57
Post #18


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.506
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




La masinile pe motorina, o incalzire pe timp rece a combustibilului poate fi utila, in unele cazuri. Compozitie nepotrivita anotimpului, biodiesel, chestii de genu'.

Oricum, in topicul de fata comparatia motorina-benzina nu are nici un rost.


@andreiboca. Problema amestecului aer-benzina se pune in carburator. Unde, o benzina mai calda, odata pulverizata, are mai multe sanse sa se evapore in amestec, ceea ce ar duce la o ardere mai buna.

@C a t a l i n. Jivrajul pomenit de mine este cazul extrem. Nici in cazul normal, nu este foarte cald pe acolo.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 20 May 2011, 14:35
Post #19


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(C a t a l i n @ 19 May 2011, 16:58)
Mașinile serioase pe motorină au un mic radiator ce răcește motorina, nicidecum nu o încălzește.
*




QUOTE(C a t a l i n @ 20 May 2011, 13:10)
Aruncă o privire la un 320D, modelul anterior, în compartimentul motor, lângă filtrul de motorină.
*


Ce prosti spui , arunca un ochii la un opel model 2001-2002 tdi si vei observa ca incalzeste motorina pana si cele din 2008 sunt la fel , iarcircuitul de incalzire se afla in cutia filtrului de motorina.
Prea mult il periati pe domnul nava !

Revenind la subiect doar pe timp de iarna isi face treaba jucaria desi eu la 1310 nu am avut nevoie pornea la sfert.

This post has been edited by djasu82: 20 May 2011, 14:36


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 20 May 2011, 15:08
Post #20


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Acel radiator de sub masina este pe circuitul de retur al carburantului si este montat pentru a raci combustibilul inainte ca acesta sa reintre in rezervor. Cand se intorc 2-3 litri de combustibil incalzit in rezervor unde mai ai 3 litri, nu are cum sa se raceasca corespunzator. Daca in rezervor ai 20-30 de litri de motorina, motorina incalzita intoarsa pe retur va fi neglijabila.

This post has been edited by ionutctn: 20 May 2011, 16:26


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 20 May 2011, 20:20
Post #21


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




QUOTE(bucatzel @ 20 May 2011, 13:57)
La masinile pe motorina, o incalzire pe timp rece a combustibilului poate fi utila, in unele cazuri.

intradevar exista acest lucru la masinile mai pretentioase si destinate anumitor clienti (tari)

QUOTE(ionutctn @ 20 May 2011, 15:08)
Acel radiator de sub masina este pe circuitul de retur al carburantului si este montat pentru a raci combustibilul inainte ca acesta sa reintre in rezervor. Cand se intorc 2-3 litri de combustibil incalzit in rezervor unde mai ai 3 litri, nu are cum sa se raceasca corespunzator. Daca in rezervor ai 20-30 de litri de motorina, motorina incalzita intoarsa pe retur va fi neglijabila.

mai pe scurt, motoarele diesel sunt limitate la performante in functie de temp. combustibilului.... din cauza acestui lucru avem pe pompa HP senzor de temp..... sunt cateva sute de reglajele ECU ale injectiei in functie de acest factor (avans, timp de injectie, ecartul intre injectiile unui singur ciclu, etc)


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th July 2025 - 23:59
Forum Renault