DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Indicator benzina SLZ Europa, afisare inconsecventa

robert.s
post 10 Mar 2005, 16:45
Post #1


De la munte


Group: Members
Posts: 125
Joined: 19 April 04
From: Campulung Muscel




Salut !
Am aceasta problema de cand am luat masina (SLZ Europa) , dar vreau sa intreb daca si voi ati constatat acelasi comportament :
- in primul rand nu afiseaza imediat nivelul benzinei din rezervor la punerea contactului ci abia dupa 3-5 minute .
- in al doilea rand nu afiseaza nivelul complet dacat daca se porneste motorul , daca stau pe loc cu contactul pus afiseaza cam 80% din cantitatea pe care o afiseaza dupa pornirea motorului .
- in al treilea rand si cel mai suparator este faptul ca seara cand ajung acasa imi afiseaza un nivel iar a doua zi afiseaza cam 80-90 % din ce a afisat seara , deci ceva mai putin .
- in al patrulea rand scala este neliniara pe unele portiuni nivelul scade vazand cu ochii iar in altele merg 100 km si acul de abia se misca .
A mai constatat cineva acest tip de comportamet ?
Asa "face toate" , sau doar europa sau doar a mea ?
Scuze pentru postul lung dar am vrut sa fiu explicit .

THX !


--------------------
Dacia Solenza Europa 2004
Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alan25r
post 10 Mar 2005, 17:18
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 29 December 04
From: Craiova




Exact asa se manifesta si la mine. Masina e noua, cumparata acum 2 saptamani. (Solenza Europa) Nu am nici eu vreo explicatie.


--------------------
Solenza 1.4 MPI Oltcit Club 11 RL - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 10 Mar 2005, 18:11
Post #3


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




asa face toate


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Mar 2005, 19:29
Post #4


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Asa face toate. Insa explicatia exista. S-a cautat eliminarea oscilatiilor acului in momntulin care treceati peste vro denivelare ceva si se misca si benzina in rezervor.Poate ati vazut la berline cu face acul ala, de zici ca-i stergator de parbriz. Solenzele au un sistem un pic mai ingenios care implica un oaresice delay in afisarea rezultatelor. Adica sonda tot se va mai misca in rezervor dar acul va ramane pe pozitii. Avantajul asta insa implica exact toate aspectele pe care le-ati mentionat. E normal comportamentul.

Singura anormalitate pe care am constatat-o si eu e lipsa de liniaritate a scalei. Adica cand acul indica jumatate in rezervor e mai putina benzina, nu 20 de litri.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alan25r
post 10 Mar 2005, 20:11
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 29 December 04
From: Craiova




Becul la benzina se aprinde imediat cand ajunge acul la rosu ? Acul meu indicator inca nu a coborat asa de jos biggrin.gif
Apropo, cat putem merge pe rosu fara sa se strice pompa de benzina ?


--------------------
Solenza 1.4 MPI Oltcit Club 11 RL - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Mar 2005, 21:08
Post #6


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Nu, becul nu se aprinde imediat ce acul ajunge pe rosu. atunci cand se aprinde mai sunt cam 5 litri. Se aprinde numai in ultima parte a zonei rosii. cat se mai poate merge? Nu stiu la ce te referi. La cat se poate merge pana se opreste masina? Pai depinde de stilul de mers de conditiile meteo, de mai multe. dar, laun consum maxim de 10% (iarna, in oras) distanta ar fi de cam 50 km. Cat se mai poate merge fara sa se afecteze pompa de benzina? Nici un km. Discutia e lunga si implica argumente pro si contra defectarii pompei de benzina. Parerea mea e ca nu e bine sa se mearga pe zona rosie nici un km. In caz de urgenta asta e. dar altfel nu. Si explicatii ar fi multe, de la mersul in gol al pompei, racirea care nu se mai face, trasul jegurilor de pe fundul rezervorului, etc. Eu personal nu las acul sa coboare niciodata sub prima linie groasa.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mistyque82
post 10 Mar 2005, 21:47
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 14 January 05




Sal natiune!Sunt de acord cu bogdan 0 nu trebuie lasata sa coboare in nici uncaz sub prima linie groasa(adica aprox 10 litri in rezervor)cu mentiunea ca mie imi arata perfect litri de nenzina(zic eu)!Pana acum de cate ori am fc plinul exact cat mi-a aratat atat a intrat cu o aprox de max 2litri(serios nu credeti ca ma laud si radeti de mine cu int de genul ce mercedes aveam si nu stiam)!!la multi km cu solenzele noastre care colibasiul nu le va mai face blink.gif mad.gif


--------------------
Dacia Solenza - B-82-AAV
"suntem o mare familie nu uita", suntem posesori de dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robert.s
post 11 Mar 2005, 09:35
Post #8


De la munte


Group: Members
Posts: 125
Joined: 19 April 04
From: Campulung Muscel




Mda ...deci "asa face toate" ...
si eu care ma gandeam sa ma duc la garantie cu " broblema" ...
asta e ... sad.gif


--------------------
Dacia Solenza Europa 2004
Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
milu
post 11 Mar 2005, 09:58
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 23 April 04
From: Timisoara




Salve!

Asa-zisa problema: durata mare de timp pentru ca acul sa se ridice e cauzata de existenta unui condensator care face ca variatiile bruste ale valorii tensiunii date de sonda de benzina sa nu fie transmise la indicator, cel putin asa ste la Tico, la care era un condensator de 100microFarazi in paralel cu indicatorul.


--------------------
Duster 1.5 dCi & Logan 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AVT
post 11 Mar 2005, 10:05
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




QUOTE(milu @ 11 Mar 2005, 09:58)
Salve!

Asa-zisa problema: durata mare de timp pentru ca acul sa se ridice e cauzata de existenta unui condensator care face ca variatiile bruste ale valorii tensiunii date de sonda de benzina sa nu fie transmise la indicator, cel putin asa ste la Tico, la care era un condensator de 100microFarazi in paralel cu indicatorul.
*



Nu stiu sigur cum devine chestiunea, dar mi-a explicat un mecanic ca de la sonda ajunge in calculator care face un fel de medie, nu am inteles exact cum, oricum, cu scopul de a nu avea la bord indicatii afectate de inclinarea masinii, franare brusca, etc. De aceea zicea omu' de exemplu atunci cand pui benzina acul nu arata imediat cat este exact in rezervor (acul urca mai greu) ca trebuie sa treaca un timp pana ce calculatorul se convinge de ce spune sonda din rezervor.
Daca nu este corect ce spun eu aici, nu mi-o luati in nume de rau. wink.gif


--------------------
Chevrolet Kalos 1.4 16v 94cp - ----
Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad_solenza
post 11 Mar 2005, 10:14
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 4 January 05




Si la mine face la fel, exact aceleași simptome. Dar chestia am văzut-o la multe mărci de mașini, inclusiv faza cu faptul că după ce o lași peste noapte, a doua zi îți arata mai puțină benzina decât aveai. Da chestia asta chiar nu mi-o explic, o fi ceva legat de vaporii de benzină, nu știu ce să zic...


--------------------
Dacia Solenza Europa - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LeMartin
post 11 Mar 2005, 10:51
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 25 August 04




La mine oscileaza foarte sanatos (tot SLZ Europa), dar m-am linistit, ii pun benzina cand am bani si merg in continuare. De ce ii pun cand am bani ? Pentru ca daca nu pun cand am bani, bag banii in altceva...biggrin.gif

Oricum, oscileaza destul de mult si nu la timp. Adica pot merge nu stiu cat si daca ma iau dupa ac, am destula benzina cat sa mai fac acelasi drum de 4 ori, dar dupa 5 minute daca ma mai uit inca o data, s-au dus vreo 2-3 liniute...


--------------------
Dacia SLZ Europa 2004 alba - B-XX-XHV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alan25r
post 11 Mar 2005, 10:58
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 29 December 04
From: Craiova




Pai si cum eviti sa nu ajungi cu rezervorul gol ?


--------------------
Solenza 1.4 MPI Oltcit Club 11 RL - DJ-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad_solenza
post 11 Mar 2005, 11:10
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 4 January 05




Indicatorul de benzină la Europa este foarte lung, e normal să îți sară în ochi o anomalie cât de mică, da nu e cazu să-ți faci griji că rămâi fără benzină. Atunci la berlină ce să mai zici că dacă demarezi mai tare se aprinde becu cu jumate de rezervor plin.


--------------------
Dacia Solenza Europa - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LeMartin
post 13 Mar 2005, 12:47
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 25 August 04




O fi indicatorul ala imprecis, dar e FOARTE imprecis.

Joi seara, pe zapada si frigul ala, am pus benzina de 180 de mii. Aveam acul imediat deasupra jumatatii de rezervor unde a si stat mai toata seara (cand am mai mers ceva, nu stiu cati KM), dar pana sambata de dimineata acul a coborat la nivelul ultimelor 3 liniute (inclusiv cea groasa) de deasupra portiunii rosii a gradarii. Si facusem numai 30 de KM de joi seara pana sambata la pranz.

Cum am zis deja, sambata la pranza acul imi arata ca am benzina doar cat e linia rosie si inclusiv primele 3 liniute (inclusiv cea groasa) de jos in sus. Adica nu foarte multa as zice eu. Cum aveam ceva bani ma duc sa ii pun niste benzina si anume MOL Tempo Plus 95. Ii pun de 250.000 si cand plec de la benzinarie acul indicator imi arata ca am jumate de rezervor si inca vreo 3 liniute...

Acum, inteleg ca la aproape 2400 de KM sa nu obtin consumuri mai mici de 9 - 9 si ceva, DAR sa consume benzina de 200 de mii in 20 de KM ??

Sper ca dupa 3000 de KM sa intre in parametrii de functionare descrisi in carte pentru ca altfel ma omoara de bani masina asta...biggrin.gif Desi recunosc ca e o placere pentru mine sa o umplu cu prietenii mei si sa ma plimb prin oras, asa fara noima....Dar asta doar acu, cat ma bucur de masina la inceput si cat am avut ceva bani, dar acu nu mai am bani asa ca pentru drumuri scurte, iar apelez la RATB...

Si i-am auzit pe unii pe aici ca o SLZ Diesel ia si 6 - 6 si ceva in oras daca o manui cum trebuie, sau poatre am citit eu gresit...

Dar SLZ a mea, daca ma iau dupa indicator mananca cat un HUMMER H2...




--------------------
Dacia SLZ Europa 2004 alba - B-XX-XHV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 13 Mar 2005, 14:02
Post #16


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Nu te lua dupa acul ala, ca are o liniaritate jalnica. Pai eu cand sunt la prima linie groasa de jos bag benzina ca nu las sa scada sub acea linie. Si daca bag de 150 de mii (deci 5 litri) imi sare acul pana la jumatate. Asta e. Iar daca ii fac plinul, pana apuca sa coboare cred ca merg lejer 70-80km. Dar si cand incepe sa coboare, ma sperii.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carstos
post 13 Mar 2005, 16:24
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 16 February 05




Eu am reusit sa inteleg pe depli acest sistem "complex". Dupa ce fac plinul, sta mult sus de tot (creste optimismul). Dupa 70-80 KM incepe caderea in gol. Da rau. Cand ajunge aproape de ultimul cadran mai am 15l. Cand se aprinde becul rosu mai am 7. Intotdeaua la fel.


--------------------
Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 13 Mar 2005, 17:07
Post #18


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Stai linistit. Mecanismul complex de care zici tu intra in categoria (deja laitmotiv la Dacia) "asa face toate". Pana la urma te obisnuiesti. La inceput am incercat si eu diverse metode, ba chiar mi-a dat prin cap sa mai indoi parghia de la plutitor. Dar am renuntat din lene si din cauza ca deja ma obisnuisem. De facut sa mearga ca lumea slabe sanse si trebuia sa ma obisnuiesc din nou cu alte indicatii.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
carstos
post 13 Mar 2005, 18:17
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 16 February 05




Probabil ca e foarte greu de facut sa mearga bine. Ideea e sa stim sa-"citim" bine, asa cum merge el.


--------------------
Solenza
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
knxdan
post 23 Jun 2005, 14:09
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 8 April 04
From: Targoviste




Salute muritori,
Sunt posesor deosebit de multumit de Solenza Europa [inainte aveam berlina!]
Doresc sa va povestesc ca am plecat la mare cu rezervorul plin si surpriza, am ajuns la mare cu rezervorul plin [360 km!?]!
Asta se intampla anul trecut cu cca. 1.000 km la bord!
De-abia dimineata mi-a indicat corect cata benzina am consumat!
Acum am 17.000 km si vreau sa va linistesc, nu mai am probleme de genul asta!
Cred ca si.a facut indicatorul de benzina "rodajul" wink.gif


--------------------
... the truth is out there ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robert.s
post 24 Jun 2005, 15:44
Post #21


De la munte


Group: Members
Posts: 125
Joined: 19 April 04
From: Campulung Muscel




QUOTE(knxdan @ 23 Jun 2005, 16:09)
Salute muritori,
Sunt posesor deosebit de multumit de Solenza Europa [inainte aveam berlina!]
Doresc sa va povestesc ca am plecat la mare cu rezervorul plin si surpriza, am ajuns la mare cu rezervorul plin [360 km!?]!
Asta se intampla anul  trecut cu cca. 1.000 km la bord!
De-abia dimineata mi-a indicat corect cata benzina am consumat!
Acum am 17.000 km si vreau sa va linistesc, nu mai am probleme de genul asta!
Cred ca si.a facut indicatorul de benzina "rodajul"  wink.gif
*



Salut ! Eu nu cred ca e de la rodaj , pentru ca atunci cand am pus intrebarea aveam aproape 25K , iar acum am 37k si tot asa face ...


--------------------
Dacia Solenza Europa 2004
Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 03:54
Forum Renault