DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motor 102.00 sunet ciudat intre 2000-3000rpm

Docsa
post 5 Jun 2011, 09:48
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 21 November 09
From: Satu Mare




Bună ziua, am observat azi seara un fel de țăcânit la motor între turațiile de 2000-3000 la accelerare usoară (așa bătrânește pt. consum). Problema asta nu am observat păna acum ca în general ascult musică...
Deci zgomotul părea a fi ceva de genul ce fac barzele cu ciocu radmasa.gif ... n-am alta comparație.
Știu că s-a mai discutat, dar nu mi-se părea descrierea co-forumiștilor asemănătoare cu a mea.

This post has been edited by Docsa: 5 Jun 2011, 09:49


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 - SM-91-WIT
DO not take any advice seriously form a Dacia 1310 driver!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 5 Jun 2011, 09:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Poate vr-eun tachet ,verifica jocu


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 6 Jun 2011, 20:26
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




Pot fi "n" cauze din care sa iti bata motorul, nu vreau sa te sperii si sa ti-le enumar pe cele mai sumbre. Incearca simplu sa verifici jocul la tacheti, sau poate fi vreo aparatoare rupta, ceva, care doar la anumite vibratii flambeaza.
Numai bine.

This post has been edited by aditza579: 6 Jun 2011, 20:27


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanutza_77
post 6 Jun 2011, 20:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 19 December 10
From: Bucuresti-Pitesti-Campulung




Ma gandesc la urmatoarele:
Joc la culbutori
Fulie slabita
Element de caroserie care vibreaza
Avans dereglat
Bolt sarit la piston


--------------------
dacia 1310 Break 1993 - Ag 01 Jxg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Docsa
post 6 Jun 2011, 23:40
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 21 November 09
From: Satu Mare




Luna viitoare o duc la service să-mi fac frânele că-s deja cam slabe, și le cer la domnii mechanici să se uita și pe la motor.

Mulțumesc pt. răspunsuri.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 - SM-91-WIT
DO not take any advice seriously form a Dacia 1310 driver!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 7 Jun 2011, 02:55
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Cand ceri un sfat, noi ne gandim ca vrei sa o repari chiar tu, problema poate fi de la tacheti sau inclusiv avansul daca nu e reglat cum trebuie dupa anumita turatie sau pana intr-o anumita turatie bate.
tacheti ii verifici simplu, fara sa mai desfaci capacul. iei o surubelnita o pui pe capac in dreptul pistonului respectiv si bagi, pui degetul mare pe capatul surubelnitei si incheietura degetului in ureche, asculti daca de acolo e jocul, daca nu treci la urmatorul piston. Daca nu auzi de acolo bataia, tureaza motorul pe loc si vezi daca se aude bataia, daca nu se aude si se aude doar in sarcina arculetul de la vacum sau avansul este prea mare. Sunt foarte multe batai si chestii la o dacie, dar mai bine decat sa te duci in service si sa iti ia aia o gramada de bani, la o dacie, mai bine o faci tu ca nu e deloc complicata. Ah doamne ce dor imi e de ele.

This post has been edited by Hacker: 7 Jun 2011, 02:55


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Docsa
post 7 Jun 2011, 12:15
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 21 November 09
From: Satu Mare




Azi m-am uitat sub capacul cubutori, si am tras de tija împingatoare cu mâna, și s-a mișcat foarte ușor... poate o fi de acolo... oricum sunetul asta nu se aude decât dacă sunt foarte atent ziua (fiind trafic). Deci dacă m-aș încumeta să-o reglez eu cam cum ar trebuii sa fie jocul? Și de unde il reglez... și cu ce scule? Nu prea am expreința cel mai big deal ce am făcut era să îmi pun aprindere electonică singur... și odată curătat carburator deci noah...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989 - SM-91-WIT
DO not take any advice seriously form a Dacia 1310 driver!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai7575
post 7 Jun 2011, 14:39
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 744
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




QUOTE(Docsa @ 7 Jun 2011, 13:15)
Azi m-am uitat sub capacul cubutori, si am tras de tija împingatoare cu mâna, și s-a mișcat foarte ușor... poate o fi de acolo... oricum sunetul asta nu se aude decât dacă sunt foarte atent ziua (fiind trafic). Deci dacă m-aș încumeta să-o reglez eu cam cum ar trebuii sa fie jocul? Și de unde il reglez... și cu ce scule? Nu prea am expreința cel mai big deal ce am făcut era să îmi pun aprindere electonică singur... și odată curătat carburator deci noah...
*


sfatul meu e sa mergi la un mecanic auto,sa-ti regleze culbutorii,sau tachetii,cum ,le mai spunem noi smile.gif


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 7 Jun 2011, 15:57
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




QUOTE(Docsa @ 7 Jun 2011, 13:15)
Azi m-am uitat sub capacul cubutori, si am tras de tija împingatoare cu mâna, și s-a mișcat foarte ușor... poate o fi de acolo... oricum sunetul asta nu se aude decât dacă sunt foarte atent ziua (fiind trafic). Deci dacă m-aș încumeta să-o reglez eu cam cum ar trebuii sa fie jocul? Și de unde il reglez... și cu ce scule? Nu prea am expreința cel mai big deal ce am făcut era să îmi pun aprindere electonică singur... și odată curătat carburator deci noah...
*


Deci, desfaci capac culbutori, ai sa vezi ca fiecare culbutor in partea unde este ridicat de tija impingatoare, are in surub cu o piulita(ma rog, contrapiulita), iar jocul este acela dintre acest surub si capatul tijei impingatoare. Daca ai acasa lere(acele "fasii" de tabla de diferite grodimi poansonate pe ele)poti regla culbutorii singur, este usor. Desfaci umpic contrapiulita, rotesti surubul, bagi lera dedesupt(intre capatul surubului si tija), si apoi strangi surubul, pana loveste in lera, strangi si contrapiulita si apoi scoti lera. Jocul la culbutori este(in manualul de repartatii) de 0,15mm la admisie si 0,2mm la evacuare. Faci asa la toate supapele, apoi pui capacul la loc si dai o cheie. Dupa asta intri pe forum si ne zici si noua daca a disparut zgomotul sau daca mai este prezent.
Bafta


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 7 Jun 2011, 17:00
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




0,15A si 0.20E smile.gif


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 7 Jun 2011, 18:11
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




QUOTE(aditza579 @ 7 Jun 2011, 16:57)
Deci, desfaci capac culbutori, ai sa vezi ca fiecare culbutor in partea unde este ridicat de tija impingatoare, are in surub cu o piulita(ma rog, contrapiulita), iar jocul este acela dintre acest surub si capatul tijei impingatoare. Daca ai acasa lere(acele "fasii" de tabla de diferite grodimi poansonate pe ele)poti regla culbutorii singur, este usor. Desfaci umpic contrapiulita, rotesti surubul, bagi lera dedesupt(intre capatul surubului si tija), si apoi strangi surubul, pana loveste in lera, strangi si contrapiulita si apoi scoti lera. Jocul la culbutori este(in manualul de repartatii) de 0,15mm la admisie si 0,2mm la evacuare. Faci asa la toate supapele, apoi pui capacul la loc si dai o cheie. Dupa asta intri pe forum si ne zici si noua daca a disparut zgomotul sau daca mai este prezent.
Bafta
*



Pasii sunt urmatorii, nu-i respecti, faci motorul varza:
1. Se pune cilindrul 1 la punctul mort superior (PMS). Asta o faci simplu, rotesti motorul la mana cu bujiile scoase pana cand semnul de pe volanta ajunge in fereastra. Apoi bagi lera intre coada supapei si culbutor si daca nu intra ferm, nu usor, cu joc strangi surubul si il asiguri cu contrapiulita. Este gresit sa strangi pe lera, o sa iasa jocul mai mic si ramane supapa deschisa, bagi lera prin sondaj, pana intra ferm, nu usor, nici fortat.
2. Dupa ce faci jocurile la cilindrul 1 treci la 3. Intai rotesti motorul la mana o jumatate de tura, si urmaresti supapele de la cilindrul respectiv sa fie ambele pe inchis. Atunci reglezi jocurile ca la punctul 1.
3. Aceiasi pasi la cilindrul 4.
4. Aceiasi pasi la cilindrul 2.
Eu gasesc PMS introducand tija comparatorului pe locasul bujiei la fiecare cilindru, e mai sigur dar necesita obisnuinta.

This post has been edited by D-Ice: 7 Jun 2011, 20:51


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 7 Jun 2011, 18:49
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




QUOTE(aditza579 @ 7 Jun 2011, 15:57)
Deci, desfaci capac culbutori, ai sa vezi ca fiecare culbutor in partea unde este ridicat de tija impingatoare, are in surub cu o piulita(ma rog, contrapiulita), iar jocul este acela dintre acest surub si capatul tijei impingatoare. Daca ai acasa lere(acele "fasii" de tabla de diferite grodimi poansonate pe ele)poti regla culbutorii singur, este usor. Desfaci umpic contrapiulita, rotesti surubul, bagi lera dedesupt(intre capatul surubului si tija), si apoi strangi surubul, pana loveste in lera, strangi si contrapiulita si apoi scoti lera. Jocul la culbutori este(in manualul de repartatii) de 0,15mm la admisie si 0,2mm la evacuare. Faci asa la toate supapele, apoi pui capacul la loc si dai o cheie. Dupa asta intri pe forum si ne zici si noua daca a disparut zgomotul sau daca mai este prezent.
Bafta
*



Lera se baga intre varfu de la culbutor si coada supapei ,daca o bagi intre surubu de reglaj si tija impingatoare vei avea un joc de peste 1 cm


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 7 Jun 2011, 19:50
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




Mii de scuze, ca am zic ca se baga acolo lera, cand era in partea cealalta, si ca am uitat sa mentionez, ca pistonul trebuie sa fie in PMI (adica inainte sau in momentul declansarii scanteii) cand ambele supape sunt inchese. Ordinea este cum s-a mai zis 1-3-4-2. Merci oricum ca nu ati dat cu parul cand am gresit. Bafta


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th May 2024 - 14:40
Forum Renault