DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nu mai cupleza in nici o viteza

vincere
post 8 Jun 2011, 19:40
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 25 June 10
From: IASI




Am coborat o panta cam inclinata, cu a 2-a si masina plina cu 4 insi grei pe o straduta ingusta. Jos la intersectie m-am oprit sa ma asigur sa fac stanga intr-un viraj stramt de 90 grade pe alta straduta ingusta, si am plecat cam in tromba cu 1-a, ca e traficata si ingusta. Cand sa fac virajul am auzit un "CLONG", dau sa plec motorul merge NORMAL, tureaza bine, dar rotile nu clupleaza si raman pe loc in viraj. Bag 1-a, 2-a, 3-a, 4-a de pe loc , intra normal schimbatorul in viteze, pedala de ambreaj merge cu cursa normala - dar nu cupleaza. DACIA 1300 din 1974. Un mester mi-a schimbat acum 1 an o planetara cu una rectificata. Nu am avut timp sa vad ce are ca ma grabeam. Am impins-o sa o urc jumate pe bordura sa nu incurc circulatia si curgea usor, rotile paralele. CE POATE FI ?


--------------------
DACIA DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6 2015 - IS31DIO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian MC
post 8 Jun 2011, 20:52
Post #2


Mandru Posesor De Dacie Sport


Group: Members
Posts: 628
Joined: 17 May 09
From: Iasi




E foarte simpla problema ta. Te duci frumos la un mester sa iti puna alt cui la planetara ca din cate pare e sarita planetara din tripoda . Am avut si eu destule probleme de genul asta cu o batranica. Sau mutat putin lonjeroanele in timp ca ai incarcato si la viraj maxim fortata sare din tripoda. Spor la treaba .


--------------------
Dacia Un sport si un break 1989 1410 si 1995 1410 - IS-60-GVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Jun 2011, 20:53
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poate fi si o planetara (acelasi lucru cind patinezi cu o roata pe gheata) , poate fi si un defect de cutie sau ansamblu ambreiaj placa de presiune


trebuie ca ambele roti sa fie blocate , sa aibe aderenta pentru a misca masina de pe loc urmareste planetarele daca se invirte asi masina sta pe loc de acolo e buba


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Jun 2011, 20:58
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




S-a rupt o planetara, in partea dinspre fuzeta, imediat dupa partea canelata. acolo cedeaza.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vincere
post 9 Jun 2011, 14:06
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 25 June 10
From: IASI




Intradevar era rupta planetara sub burduful de cauciuc spre fuzeta, am pus una de la dezmembrari 100 ron lunga (aveau si scurte la 150 ron)


--------------------
DACIA DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6 2015 - IS31DIO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai7575
post 11 Jun 2011, 18:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 744
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




QUOTE(vincere @ 9 Jun 2011, 15:06)
Intradevar era rupta planetara sub burduful de cauciuc spre fuzeta, am pus una de la dezmembrari 100 ron lunga (aveau si scurte la 150 ron)
*


bine ca a fost din planetara,mai rau si mai greu era daca sa-r fi defectat placa de presiune.


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 12 Jun 2011, 12:56
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




Off topic: placa de presiune nu cade decat atunci cand discul este uzat la maxim si se merge cu el asa.. o zgarie niturile discului care tin ferodourile pe disc si gata placa.. alta situatie nu vad in care sa cedeze placa de presiune..

De regula discul se schimba inainte sa ajunga pe nituri pentru a nu zgaria placa.. Daca pui disc de ambreiaj nou pe o placa zgariata il va uza pe disc cu mult inainte de termen

This post has been edited by panter1: 12 Jun 2011, 12:58


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian MC
post 15 Jun 2011, 20:21
Post #8


Mandru Posesor De Dacie Sport


Group: Members
Posts: 628
Joined: 17 May 09
From: Iasi




Sau se mai duce placa iarna de la diferente de temperatura daca pleci ca inecatul. Tio zic din proprie experienta! Oricum e o bucata de fier si poate crapa oricand daca ai ghinion sa ai goluri de aer in piesa . Sa nu uitam calitatea pieselor care se fabrica acum pentru dacia . O "simpla" crapatura in placa de presiune care nu o poti sesiza poate sa iti faca nefunctionala placa de presiune.
Scuze de Off topic dar vroiam sa il lamuresc pe colegul


--------------------
Dacia Un sport si un break 1989 1410 si 1995 1410 - IS-60-GVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 15 Jun 2011, 20:29
Post #9


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




se duce placa de presiune mai ales dupa cat de proasta e. a crapat de 2 ori la vechea dacie. intr-o zi frumoasa de vara, la pranz, undeva pe langa magazinul tomis in centru, pe la 25 000 km, pusa noua de cooperatie iar a trosnit la 30 k km.
discul nu era uzat.

mai am prieteni care s-au trezit cu ea plesnita.

placa de presiune e stricata in urmatoarele cazuri:
-uzura normala
-uzura provocata de un disc distrus, cum s-a mai mentionat
-fisuri:
e de ajuns o mica fisura in placa de presiune ca sa nu mai poata sa debraieze si sa fie inutilizabila(nu neaparat sa se uzeze la maxim suprafata care face contact cu discul). mica fisura= o fisura, o ruptura f mica , uneori greu de observat.
- uzura provocata de rulment : datorita soferului, datorita rulmentului(blocat), datorita mecanicului care a montat stramb rulmentul)


placa de presiune se mai poate strica de la soferul prost din urmatoarele motive:
-plecat cu scarturi
-sprijinit piciorul in ambreiaj, rulmentul sta pe placa, se toaca si pana la urma intra prin placa

sau din cauza unui mecanic care a reglat ambreiajul aiurea si rulmentul sta tot timpul pe placa

calitatea materialelor din care este facuta
rulment blocat

cele mai dese le-am vazut cu fisuri sau uzura excesiva pana a trecut rulmentul prin ea.
altele au avut uzura de la disc, dar doar patinau, masina era utilizabila, inca se puteau schimba vitezele.

This post has been edited by brigada_diverse: 15 Jun 2011, 20:33


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 15 Jun 2011, 22:56
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




frumos explicat wink.gif

This post has been edited by panter1: 15 Jun 2011, 22:57


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 17 Jun 2011, 09:25
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 461
Joined: 10 April 09
From: Madrid




Dacä se duce placa de presiune nu mai debraiazä - adicä nu mai poti bäga în vitezä decît cu motorul oprit . Varianta cu placa de presiune era exclusä din start ... biggrin.gif


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 09:24
Forum Renault