Aeroterma suplimentara pe Berlina
![]() ![]() ![]() |
Aeroterma suplimentara pe Berlina
Adrian_Boy |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|||
argon |
![]()
Post
#32
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
poti sa-l speli cat vrei ca tot nu o sa circule calumea prin el, unde ai legat turul si returul lui?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Siconi |
![]()
Post
#33
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Adi, eu am curatat un radiator de R18 cu... Cilit Bang si Mr. Musculo Gel. Am lasat vreo 3 ore radiatorul cu solutiile in el, am astupat si l-am introdus intr-o cuva cu apa cat mai fierbinte. Il mai agitam cate-o data la juma de ora. Nu it pot descrie ce a iesit din el
![]() Dar nu m-am zgarcit sa dau 35 de lei pe solutii. Am evitat sa dau mult mai mult pe un radiator nou. Si in zi de azi merge masina cu el (o dacie de la firma). Asta se intampla anul trecut prin primavara parca, deci merge de 18 luni. De regula nu vei reusi sa cureti radiatorul ala ca nou si mereu vor fi celule obturate, deci o racire cu randament scazut. Dar merita sa incerci, daca nu vrei sa scapi de grija si sa faci rost de altul in stare buna. Bafta. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
vladut88 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
este un radiator de aeroterma suplimentara (de lada vezi pagina anterioara) nu este de racire din cate am inteles a fost legat asa returu care iese din caloriferul originar al masinii a fost legat la turul aerotermei suplimentare, si returu de la suplimentara pleaca la pompa de apa ,deci in serie
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
adriane,trebuia sa faci o proba inainte sa o montezi,cu apa calda apoi dat drumu la vetilator si vedeai daca merge
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Probe au fost facute, destul de multe.
Ultima data l-am spalat cu calgon, pe urma legat la un robinet pentru a curge continuu prin el, dar una este puterea care vine pe robinetul de la chiuveta, iar altul este debitul care ti-l da pompa de apa ![]() Dupa ce a stat o ora cu detartrant in el, mizeria care a iesit este ceva gen zat de cafea, iar in noaptea asta l-am cazat cu niste otet prin vene ![]() Ma mai gandesc sa-l bag putin la fiert, tot cu niste otet si ceva ariel, cif, etc. |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
ai mai bagat lichid(antigel sau apa)? se mareste volumul necesar instalatiei de racire prin instalarea aerotermei!
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Siconi |
![]()
Post
#38
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Adi, nu vrei sa ma asculti tu pe mine... te zgarcesti in zadar. Daca faceai ce ti-am spus eu mai sus erai deja cu el montat. Treaba ta, dar macar nu te mai plange. Solutii ai primit deja.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Am scos din el otetul si am bagat iar detartrant.
poze cu potaia ![]() Attached thumbnail(s) HPIM0343.JPG ( Size: 582.8k ) Number of downloads: 1282 HPIM0357.JPG ( Size: 312.77k ) Number of downloads: 1364 HPIM0347.JPG ( Size: 506.58k ) Number of downloads: 1346 HPIM0350.JPG ( Size: 534.68k ) Number of downloads: 1347 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Merced |
![]()
Post
#40
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Tot infundat e?
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Sincer, un pic mai bine, i-mi dau seama cam dupa cat lichid "inghite" si dupa cum ajunge apa, adica bag printr-o gaura si cat de repede iese (se vede) pe cealalta.
Ma duc sa caut un vas, fac focul sub el cu lemne, si eventual dansez in jurul lui, costumul de indian nu am pentru sezonul rece. Ultima varianta i-mi ramane sa tai (decupez) cam 75% din partea laterala unde nu se afla conductele si sa bag acea parte metalica de la stergatoare prin toti fagurii, pe urma cositor si poxipol pentru orice eventualitate. LE> Mai am pe acasa, decanol, un spray de carburator si deruginol. This post has been edited by Adrian_Boy: 5 Nov 2009, 14:25 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Tiberiu-Andrei |
![]()
Post
#42
|
![]() Om al muntelui Group: Members Posts: 721 Joined: 25 September 07 From: Sfantu Gheorghe ![]() |
Te complici prea mult cu decupat, lipit, cositorit.In cazul asta cauti altul SH in stare buna.
Eu tot nu cred ca Nufarul nu dizolva dopul ala.Baga amestecat cu putina apa fierbinte si lasa-l la inmuiat putin. |
--------------------
Dacia
1410
1988 toamna1397 cmc
- CV 03 MBO
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Am fiert tot radiatorul cu detartrant in el, pe urma am varsat continutul in apa care fierbea, rasucit pe toate partile, iar rezultatul este mult mai bun, sau mai desfundat din "tevi"
![]() ![]() Maine proba cu el pe masina. |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#44
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Omul nu cred ca a citit nici reteta mea cu care am desfundat un radiator mare, nu un amarat de calorifer. Dar il las sa se complice cu decupaje, cu lipituri etc.
Ady, cand te saturi de experimentari sa imi dai un PM sau pe mess si poate iti fac rost GRATUIT de unul bun si care sa si incapa intre polita si bord, unde ai vrut tu initial sa il pui ![]() 5 Nov 2009, 21:41: Parca am unul acasa pe undeva luat de pe un Mercedes functional!!! This post has been edited by Siconi: 5 Nov 2009, 21:41 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Inca nu am apucat sa-i fac proba efectiv pe masina, am probat doar radiatorul, nu intreaga aeroterma, am sa incerc azi.
Am facut rost de niste poze cu o aeroterma, cred ca este ce-a turceasca din cauza etichetei de pe dansa, pozele sunt de la o ruda cu dacia, model ca al meu, tot asa problema cu caldura ![]() Sa vedem care o sa bage mai tare ![]() This post has been edited by Adrian_Boy: 9 Nov 2009, 07:53 Attached thumbnail(s) SDC11391.JPG ( Size: 1.78mb ) Number of downloads: 1360 SDC11392.JPG ( Size: 1.75mb ) Number of downloads: 537 SDC11393.JPG ( Size: 1.72mb ) Number of downloads: 536 SDC11394.JPG ( Size: 1.66mb ) Number of downloads: 535 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#46
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Adrian_Boy, coletul tau e gata. Maine il pun la Posta. Ma anunti cand iti soseste radiatorul si daca e in stare buna (dupa transportul cu PR).
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Ma lovesc de o alta "problema" la aeroterma mea, nu-mi place viteza cu care se invarta elicea de la ventilator, faptul ca este prea puternica si vreau sa am mai multe trepte.
Incat am sa fac schema din poza, sau mai am o alta optiune, sa pun rezitente pe un buton cu mai multe trepte, cam 4 trepte. Aici mai intervine problema ca trebuie sa caut ceva de putere, pe ceramica. Un sfat va rog ? ![]() Attached thumbnail(s) Picture_2.jpg ( Size: 224.52k ) Number of downloads: 493 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Minel |
![]()
Post
#49
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Dar oare , nu se poate implementa comanda aerotermei de la CN , ea avand 4 viteze ,ar fi cam tot ce ti-ai dori ...
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Siconi |
![]()
Post
#50
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Vad ca vrei sa te complici cand treaba e simpla de tot...
Ca tot umblii tu pe la dezmembrari... cauta si tu un buton de la ventilatoarele de bord de la orice masina (poate gasesti unul si cu iluminare). Apoi, iti pun aici o schema foarte simpla de conectare a aerotermei. Eu nu stiu exact cat curent trage aeroterma pe nici una din cele 2 trepte. Daca ai cum (un ampermetru inseriat), masoara curentul pentru cele 2 turatii. In acest fel, iti voi putea dimensiona rezistenta respectiva ca sa ai la treapta a doua o turatie intre prima si cea maxima, deci ai 3 trepte. E cel mai simplu de facut si nu te complici cu circuite integrate si mosfeturi si mai stiu eu ce... Daca esti pasionat de electronica, atunci chiar iti recomand sa te apuci de schema cu 555. Daca nu, iti prezint varianta cea mai simpla, cu 3 trepte de turatie. te decizi, masori curentul absorbuit, imi spui valorile pentru cele 2 trepte (alimentate la liber, dar inseriate cu un ampermetru) si apoi vedem restul. Succes! Conectare_aeroterma.JPG ( Size: 18.33k ) Number of downloads: 401 11 Nov 2009, 19:06: Se pot face si 4 trepte... si 5 daca vrei, iar problema rezistentelor de putere chiar nu e o problema. Se gasesc de toate felurile, de orice valoare, la orice putere (pana la 50W, ceea ce nu ai tu nevoie aici). This post has been edited by Siconi: 11 Nov 2009, 19:06 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Pe treapta 1 trage 1,90 Amperi, iar pe a doua 2,85 amperi.
Ce valori sa aiba rezistentele ? ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#52
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Calculez si iti spun. Momentan sunt putin busy. Revin.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
djasu82 |
![]()
Post
#53
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
adrian folosesti schema cu mosul ala dar mosul trebuie sa reziste la curentul care il trage motorul ... si in loc de potentiometrul ala poti monta un comutator cu 3-4 poziti. Prima pozitie montezi doua rezistente una cu valoare ma mica spre D1 sa zicem 1-5K iar a doua rezistenta cu valoare mare spre dioda D2 cu valoare de 40-45K pe pozitia a doua faci sa fie reglajul mediu pe pozitia trei la trei sferturi si pozitia 4 spre maxim.
Poti regurge la potentiometru pentru a loa valorile asa cum vrei ... reglezi o poztieite de minim masori valoarea rezistentelor intre firul central al potentiometrului si o parte laterala spre D1 si scri rezistenta si asa si pe partea celalalta spre D2 si notezi rezistenta . Rezistentele le inseriezi iar la mijlocul lor legi firul de la comutator iar patea de comun de la comutator o legi la pinul 2si 6. Oricum poti experimenta mai multe chesti de genul. Ideea e ca e mai usor sa controlezi cu mosul si curentul consumat e mai mic fata de rezistentele montate normal. Asa au rablele straine de ex la opelu meu regulatorul de la aeroterma e pur eletronic iar montajul e montat pe un mic radiator care acel radiator e pus special in contracurentul creeat de elice pentru racire. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#54
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Nu crezi ca e mai simpla schema mea decat sa se complice (mai ales ca nu se are asa bne cu electronica)?
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Siconi, suntem aici sa invatam cat mai multe
![]() Ma mai streseaza faptul ca poate sa se strice din cauza curentului care "circula" prin masina, pentru asta ma gandesc la a include si un releu, ce zice-ti ? This post has been edited by Adrian_Boy: 12 Nov 2009, 15:38 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
gino73 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 18 September 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(pirvumark @ 21 Oct 2009, 17:28) parerea mea este sa cauti la dezmembrari o aeroterma de cn. Eu am gasit la 1.5 milioane de la o dacie din 2003-2004 accidentata. Pot zice ca e nou nouta aeroterma. Avantajele ar fi: 1. Caldura la greu. 2. Caldura la greu. <span class='edit'>21 Oct 2009, 17:32:</span> si ca sa nu-ti abureasca nici parbrizul bagi 2 aeratoare de solenza(11 lei bucata) pe bord. Mai nou in locul vechii comenzi de climatizare am montat un robinet de vacuum si am acuma directiomare unde vreau(picioare, fata, parbriz) <span class='edit'>21 Oct 2009, 17:38:</span> confectionarea bordului necesita un pic de timp si maini julite. In rest totul e k. Si mai e lupta pe care o duci pe sub bord cu montarea aerotermei. La final insa avantajele te fac sa uiti de toate injuraturile si juliturile. Dca vrei sa faci si vreo doua trei poze si sub capota? sa inteleg mai bine cum ai montat-o sau totul este in habitaclu? Oricum ideea este excelenta si mie mi se pare ca arata si bine. Bravo!!! |
--------------------
Dacia
1410
1989
- GL 29 ADI [SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
|
|
Siconi |
![]()
Post
#57
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Din moment ce ai rezistente de putere, nu cred ca mai e necesar vreun releu. Oricum, ar insemna cate un releu pentru fiecare treapta... nu stiu cat de confortabila e treaba asta. Dar comutatoarele de pe straineze rezista cu brio la curentii aerotermei care sunt insignifiant de mici (pana la 3A nici nu merita sa te gandesti la releu. Contactele rezista... Drai veter suici...
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Am reusit sa fac schema de mai sus, ce-a cu 555 si buz11. Pot zice ca mi-a iesit din prima, spre surpinderea mea, pentru ca nu am mai facut un montaj de 10 ani, cam asa
![]() Este super, sa ai posibilitatea sa reglezi la ce turatie vrei tu, acuma mai urmeaza montajul efectiv pe masina. O sa apara si pozele, asa cum vor fanii ![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Am inceput sa concep noua carcasa pentru aeroterma, cu noul radiator de la Siconi (mare OM).
Materialul folosit este policarbonat, lipit cu niste silicon care are mai mult rolul de a etansa, nu arata ca una de "uzina" dar sper sa-si faca treaba. In unele poze se vedem cum elicia este mai mare decat radiatorul, nu cu mult ....cam cu 1 cm. pe fiecare parte, deci forma finala este mai aerodinamica si tare sunt curios cum o sa reactioneze aerul prin calorifer. This post has been edited by Adrian_Boy: 24 Nov 2009, 19:30 Attached thumbnail(s) 4.jpg ( Size: 40.25k ) Number of downloads: 423 5.jpg ( Size: 43.68k ) Number of downloads: 408 12.jpg ( Size: 41.79k ) Number of downloads: 382 14.jpg ( Size: 37.82k ) Number of downloads: 323 1.jpg ( Size: 30.34k ) Number of downloads: 326 11.jpg ( Size: 39.84k ) Number of downloads: 295 6.jpg ( Size: 31.88k ) Number of downloads: 263 |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 18:52 |