Calcularea curbei de putere, folosind dispozitive la indemana
![]() ![]() ![]() |
Calcularea curbei de putere, folosind dispozitive la indemana
emircea |
![]()
Post
#1
|
||
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|||
RMS |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
Pentru a calcula, cel putin teoretic, cele zise de tine ai nevoie de: programul mathcad, cateva cunostinte in folosirea programului, greutatea masinii, turatiile de cuplu si putere maxima, valorile maxime ale cuplului si puterii, dimensiunea anvelopelor si calcularea razei dinamice (poate am uitat cate ceva).
Pun si un exemplu, este un document scris in mathcad, unde, scriind alte valori initiale, se schimba toate valorile si graficele automat. Daca nu merge asa, il transform si in .rtf dar nu sunt sigur de calitate si calculele vor trebui facute pentru fiecare relatie in parte. L.E. Cica nu ma lasa sa pun formate din mathcad. Il pun .rtf, arata cam aiurea dar asa l-a salvat mathcad-ul. (pagini libere, asezare aiurea) This post has been edited by RMS: 16 Feb 2008, 22:25 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
b64chr |
![]()
Post
#3
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Poti sa pui orice, daca-l faci zip.
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
paulica |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Inspectore toata stima pentru ce ai facut acolo. Problema este ca eu cred ca Mircea nu stie nici cuplul maxim si probabil nici puterea maxima. Daca nu stie nici turatiile corespunzatoare e belea. Deci el poate sa masoare niste viteze la anumite turatii si eventual accelaratii, dar aici nu stiu cum fara accelerometru.
Deci... mai departe nu stiu ce sa zic. Ia spune-mi, te rog, calculul ala e pe bune sau e doar un exemplu? Ca mi s-a parut tare ciudata chestia de la Capitolul Acoperirea, adica cum acoperire negativa trI-trII respectiv trII-trIII? |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
RMS |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
Tot ce e acolo, din calcule, e pe bune. Repet, din calcule, pentru ca in realitate e altceva.
Chestia cu acoperirea, e ... nu stiu cum sa-i zic, ceva de care te poti lipsi. Adica: -se ia viteza maxima din treapta inferioara si se scade cea minima din treapta imediat superioara. (vit max tr II - vit min tr III) -acele viteze minime si maxime sunt calculate la turatia de cuplu max respectiv la cea de putere max (vit max tr II-la 5000 rot/min, vit min tr III- la 3000 sau 3500 rot/min-depinde de motor) Eu le pun si zip dar sa-mi spuneti daca va ajuta formatele mathcad pe careva, ca daca nu, le pun degeaba. Cuplu maxim, puterea maxima si restul, se pot afla fie din cartea tehnica a masinii fie de pe net, fie alte carti. |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#6
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Aoleu, a ajuns proiectul lui stoicescu sa polueze forumul.
Se poate calcula o curba de putere cu cle stiute mai sus, stiind rapoartele in cutie si masurand niste acceleratii. Foloseste cu incredere google , si gasesti ceva de genul asta: http://www.madsci.org/posts/archives/2005-...65795.Eg.r.html sau proiectul de CCA a lui Nea Fratila unde poti aproxima binbisor alura curbei folosind valorile de cuplu si putere maxima si turatiile corespunzatoare ca mai sus (la motorul de dacia e destul de precis) http://facultate.regielive.ro/cursuri/dina...elor-33723.html Asta e direct cursul lui Nea Stoicescu, acest guru al matematicii aplicate in domeniul Dinamicii AVH. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
RMS |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 74 Joined: 9 December 05 ![]() |
Einstein-e ideea e ca tot ce am scris acolo e scris de mana mea, dupa formulele preluate dintr-o carte al carei autor sigur nu e Stoicescu. Acuma daca, virgula, cartea din care am luat formulele s-a inspirat si din cele scrise de Stoicescu, sau daca dansul a facut ceva asemanator cu ce am scris eu acolo, imi cer scuze dar eu nu am nici o legatura cu prof. Stoicescu (Clujul si Bucurestiul sunt cam departe unul de celalalt
![]() Stiu ca sunt pe net o gramada de referate, laboratoare, indicatii si alte cele privind curbele de putere, dar ce e scris acolo e facut de mana mea, cu formule preluate din diferite carti. (am zis ca poate ajuta) |
--------------------
Dacia
1310
- SJ-02-ACC
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#8
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Felicitari, eu nici pe bani nu faceam asta! Insemna ca chiar ai rabdare sau iti place.
In alta ordine de idei, The fundamentals of vehicle dynamics deGillespie e o biblie in domeniu, preluata si de nea stoicescu si de altii. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
emircea |
![]()
Post
#9
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Cred ca mi-a scapat ceva, asa ca reiau datele problemei.
Am o masina ale carei performante nu-mi sunt cunoscute - sa zicem ca a fost modificata. Habar nu am de performantele motorului sau ale cutiei de viteza. Pot in schimb sa masor greutate, viteza, distanta, turatie, timp. Cum pot, pe baza acestora, sa evaluez puterea masinii la roata, ridicandu-i si curba de putere? De la inceput, vor fi mai multe masuratori, pe baza carora se va face o mediere. Am postat toate astea in speranta ca cineva ma va ajuta sa pun lucrurile cap la cap, sa iasa un tutorial util si altora... Ok, din ce mi-a pus einstein la dispozitie, E=m*v*v/2 P=E/t P=r*M Asadar, pentru ridicarea curbei de putere, trebuie sa fie facute masuratorile in mai multe puncte. Mai raman de stabilit 'punctele de esantionare' pentru ridicarea acestei curbe. Oare cum? |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#10
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie sa stii rapoartele cutiei de viteze, si alea aflate cu precizie, preferabil din manualul masinii. Nu uita ca tu faci o masuratoare pe gaura cheii. Si asa, randamentul transmisiei nefiind cunoscut decat cu aproximatie, marja de eroare fiind mare. In plus, calculul rezistentei aerodinamice iar e aproximativ, asta daca nu afli o valoare precisa pentru Cx si nu masori cu precizie aria transversala (in dreptul cuplului maestru).
Sincer sa fiu, cred ca e mai sigur si mult mai simplu (si incomparabil mai precis) sa faci un drum pana la bucuresti si sa o pui pe un dinamometru de sasiu (preferabil www.mastertuner.ro ca e tipul cu frana, nu inertial). Bafta! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
emircea |
![]()
Post
#11
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Spune-mi te rog, la ce ma ajuta rapoartele transmisiei, daca ma intereseaza sa masor si sa calculez puterea la roata, nu la volanta? Cu tot cu rezistentele aerodinamice incluse... Asta nu reusesc eu sa pricep.
Mai gandeste-te ca poate drumul pana la Bucuresti nu mi-e deloc la indemana. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
SiloS |
![]()
Post
#12
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Cat costa sa pui masina pe dinamometru ?
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#13
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Hmm, eu ma uitam doar la primul post, si nu-mi trecea prin cap ce vrei sa faci cu o curba de putere la roata. Pe mine unul m-ar fi interesat curba de putere la volant.
Pentru puterea maxima... poti afla asta cu o cursa la viteza maxima stabilizata (treapta a 4-a la o cutie in 5) pe o distanta masurata cu elementele de mai sus. Cuplul maxim se poate afla intr-o treapta inferioara la urcarea unei pante abrupte in care masina se plafoneaza fara sa fie pe rosu. Ceva formule in plus gasesti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Torque Desi pentru vreo precizie semnificativa (adica sub 5% eroare) ar fi nevoie de o "roata a 5-a" This post has been edited by einstein1984: 18 Feb 2008, 15:40 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 15:35 |