DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nu prea tine frana, pedala moale

Alexio
post 23 Jun 2011, 12:25
Post #1


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Pe langa faptul ca ieri mi s-a rupt cablul de ambreiaj... pe care deja l-am cumparat, urmand sa il schimb diseara... mai am o problema care ma macina...

Jumatate din pedala de frana este degeaba... abia la fund tine, daca o apas ferm blocheaza cu scartait insa nu ma ajut cu nimic in caze de ceva rapid pentru ca pierd timp sa parcurg toata cursa + ca este foarte enervant...

De ce nu tine de sus? in afara de reglajul sabotilor ce ar mai fi? (PS: sa-mi explice si mie cineva cum se regleaza sabotii... mai ca pentru un necunoscator)

Este vorba de D 1310 L din 1998




Multumesc!


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GL 01 NJL
post 23 Jun 2011, 13:06
Post #2


Banned


Group: Members
Posts: 194
Joined: 16 January 11




Cu serva cum stai e buna ? Placutele,sabotii sunt buni ? Lichid de frana ai ?


--------------------
Audi A4 1.9TDI/B5/1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 23 Jun 2011, 13:27
Post #3


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Placute noi, sunt deja asezate au 1200 km, sabotii au cam 2000, lichid am din plin... si nici nu pierd deloc...

Cu servo nu stiu ce sa zic... se apasa super usor pedala, numai ca atunci cand opresc motorul pana se intareste pedala fasaie... nu stiu daca e normal.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 23 Jun 2011, 14:02
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




exact asa a fost si la mine.inainte aveam pedala foarte tare dupa aia incepea sa tina cat mai jos.am aerisit la pompa de frana era plina cu aer nu stiu din ce cauza.dupa aia si la etrieri am aerisit.pierderi nici eu n-am avut.acuma am pedala tare si frane de ies prin geam.bafta


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Jun 2011, 14:08
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca ai pompa de frina cu dublu circuit si la roti este bine verifica garniturile si supapele pistonaselor , eu de acolo am avut o problema


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiaz
post 23 Jun 2011, 21:02
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 26 January 11




QUOTE(Alexio @ 23 Jun 2011, 14:27)
Placute noi, sunt deja asezate au 1200 km, sabotii au cam 2000, lichid am din plin... si nici nu pierd deloc...

Cu servo nu stiu ce sa zic... se apasa super usor pedala, numai ca atunci cand opresc motorul pana se intareste pedala fasaie... nu stiu daca e normal.
*


Vezi sa nu fii uitat mecanicul sa-ti puna autoreglajele la saboti. Din acest motiv dostanta dintre sabot si tambur este mare si automat cursa pedalei de frana creste. La mine uitase mecanicul la roata stanga spate sa-mi puna autoreglajul.

Bafta.


--------------------
Dacia 1310 1999 break - B 47 AJU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 23 Jun 2011, 21:15
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Deja este al 4 topic pe sectiune cu acceasi problema wacko.gif


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 23 Jun 2011, 22:27
Post #8


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




O fi al 4-lea dar daca din restul de 3 nu intelegi nimic? In asta incepem sa ne intelegem... o sa fac aerisirea caci ultima oara cand mi-a aerisit-o, cand puneam frana zburam de pe scaun, acum e foarte elastica... pompa de frana cum se aeriseste Kiraly? la roti stiu dar la ea nu stiu...


Si da e cu dublu circuit.


bygy007 sunt noi garniturile... toate... au cateva luni...

This post has been edited by Alexio: 23 Jun 2011, 22:28


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 24 Jun 2011, 20:16
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




tot asa se aeriseste ca si la roti.daca te uiti la iesiri din pompa o se observi aerisitorul.pui o teava pe el si pui pe cineva in masina.dupa aia fa si la roti.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 25 Jun 2011, 07:22
Post #10


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Mi-am adus aminte ca ar mai fi o treaba...

Exista acel "senzor" de presiune de pe pompa de frana... de aprinde beculetul in bord...

Citisem prin cartea ei ca s-ar numi ICP si ar face nu stiu ce stabilizare de presiune...

Mie de la vreme cred mi s-a rupt din partea cu papucii electrici... deci nu mai functioneaza, nu mai este alimentat cu, curent electric.

Ar fi o problema asta? ar avea treaba ca nu-mi tin bine franele?


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 25 Jun 2011, 09:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Sonda ICP(indicator cadere presiune) daca acel timburus culiseaza usor nu are nici o problema,ea semnalizeaza o avarie la sistemu de franare nu are treaba ca tu nu ai frane,scoate afara ICP-u de pe pompa si vezi franele ca tot asa le ai,Stablizarea presiuni o fac pistonasele din pompa
Fa aerisirea prin cadere cum sa mai scris pe aici de nush cate ori si daca nu ai scurgeri si pompa isi face treaba tre sa ai frane beton


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiaz
post 25 Jun 2011, 10:14
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 26 January 11




QUOTE(ghitza @ 25 Jun 2011, 10:21)
Sonda ICP(indicator cadere presiune) daca acel timburus culiseaza usor nu are nici o problema,ea semnalizeaza o avarie la sistemu de franare nu are treaba ca tu nu ai frane 
*


Daca semnalizeaza o avarie a sistemului de franare in speta noastra cursa prea lunga a pedalai de frana(respectiv presiune mica in sistem) nu ti se pare un non-sens sa spui ca franele nu au nici o problema????


--------------------
Dacia 1310 1999 break - B 47 AJU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 25 Jun 2011, 13:00
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




NU,pentru ca nu ai pierderi de lichid sa zic asa sa intyre pompa in avarie,nu vrei sa iti semnalizeze si ca ai cablu de frana de mana slabit?ai cursa lunga vezi din ce cauza oa i lunga ,se poate micsora de la pedala si de la servo


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 25 Jun 2011, 21:14
Post #14


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Din moment ce eu aveam frane beton, apoi s-au lasat apoi iar s-a aerisit la roti apoi iar e cursa lunga... nu are nicio treaba cu cablul.

Acum am vorbit cu tatal meu si mi-a spus ca asa a patit in garantie ... iar cei de acolo i-au aerisit pompa, mi-a explicat cum au facut, iar de atunci i-au tinut franele pe ea 5 ani beton.

Se baga furtunel in locasul de la pompa apoi in sticla cu lichid, se aeriseste prin pedale si aia e.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 25 Jun 2011, 21:29
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




exact Alexio..sa revii cu rezultatele


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 25 Jun 2011, 21:47
Post #16


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Luni cumpar ICP-ul. si in weekend il montez. Al meu fiind rupt de la papucul electric nu imi permit sa aerisesc. il cumpar il pun si sambata dau rezolvarea problemei.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiaz
post 26 Jun 2011, 13:00
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 26 January 11




QUOTE(ghitza @ 25 Jun 2011, 14:00)
NU,pentru ca nu ai pierderi de lichid sa zic asa sa intyre pompa in avarie,nu vrei sa iti semnalizeze si ca ai cablu de frana de mana slabit?
*


Ironiile ca sa aibe efectul scontat trebuie sa fie frumoase , fine si de bun gust. In cazul tau nu se pot aplica deoarece tu habar nu ai ce face acel ICP si cam care este principiul de functionare al unei pompe .....de frana.
Cauzele pentru care se aprinde acel martor in bord sunt una si aceeasi respectiv PRESIUNE MICA IN SISTEM.
Pierderea de presiune poate fi generata cam in 4 MODURI descoperite de mine si de niste baieti denumiti generic ingineri dupa cum urmeaza:
1. - garniturile pompei sunt imbatrinite si pierd presiune pe langa ele rezulta - cursa lunga a pedalei de frana - martor aprins pe bord frane deficitare;
2. - pierderi de lichid pe la diferite garnituri(etrieri, pistonase, repartitor);
3. - trage aer fals sistemul pe la una sau mai multe componente. In cazul meu conducta de frana dreapta spate la imbinarea cu cilindrul tragea aer fals. Rezolvarea am aplicat o solutie de blocaj a suruburilor sa nu se desfaca - problema rezolvata
4. - distanta dintre sabot si tambur este mare datorita faptului ca autoreglajul nu-si face treaba..... aici ai cam nimerit-o cu cablul de frana de mana - poate tine rol si de autoreglaj
Asadar, colegul daca vrea sa aibe frane, sa se puna pe verificat, de preferat ar fii s-o faca un specialist pentru ca totusi discutam de un sistem vital si nu de castofoane sau mai stiu eu ce eleron.


--------------------
Dacia 1310 1999 break - B 47 AJU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 26 Jun 2011, 14:27
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Tiaz, cred ca si tu esti inginer, se vede dupa ton. Sonda aia, e fix pielea P. Las-o asa sparta, rupta cun e, ca si asa e degeaba. E numai pentru a lua inginerii bani, nu sa faca un serviciu.
Alexio, nu lua sonda, doar de a-i face pe ei cu bani, ca n-are niciun rol in a tine frana bine. Aerisirea nu se face corect, cu o echipa de ingineri ci doar singur. Desfaci aerisitorul, pui in capul lui o bucata de furtun transparent ca cel de la stropitoarea de parbriz, pentru a recupera lichidul, dar nu-ti recomand ca va fi murdar, mai ales daca e de tip N, care dizolva foarte frumos cauciucul (spuneai ca ai garnituri de doua luni, deja sunt umflate daca ai N), si lasi sa curga linistit pana trec cateva bule de aer si apoi lichid fara bule. Daca curge fir intins, pistoanele sunt in pozitie corecta. Daca doar picura cate o picatura rar, pistoanele din pompa nu revin la locul de sprijin pe splint, din mai multe motive: arcurile sunt asa de proaste, ca nu reusesc sa readuca pistoanele dupa franare, mai ales daca sunt noi, caz in care si pistoanele sunt asa de mari la diametru, incat abia intra in pompa. Al doilea caz, tija de la servo e lunga, de nu lasa pistoanele sa revina total, pentru ca cele doua splinturi sa deschida supapele pentru echilibrul presiunilor (instalatie-atmosfera). Al trei-lea, garnituri umflate, si merg greu.
In cazul tau, cand e cursa goala, ori ai aer pe instalatie, pentru ca ai facut aerisire asa cum ti s-a indicat (din neam) prin pedalare, ca sa faci lichidul clabuci, si dupa limpezie sa fie iar goala, ori supapele de la pistoane merg asa de greu, ca reusesc sa blocheze abia catre final cand creste presiunea in capul pistonului ( curatate de cauciuc macinat de lichid, chiar ca si topit, sau inlocuit pistoane), ala ar fi faptul ca aerisirea facand-o prin bataiala piciorului, repartitorul inchide de fiecare data si nu reusesti sa aduci aerul de pe conducta, din fata pana-n spate, decat in zile de sarbatori, si ultima ar fi distanta intre tamburi si saboti, dar daca tragi frana de mana si apesi odata pentru apropiere, a doua peda trebuie sa aiba plina cursa. Daca e plina, regleaza distanta.
Aerisirea fa-o deschizand fiecare aerisitor, si astepti sa vezi pe furtunul transparent cum golurile de aer se elimina. Pe spate, va trebui sa astepti cateva minute. La fel, lichidul trebuie sa curga pe aerisitor, fir intins, nu picatura cu picatura. Va curge mult lichid fara aer, pana ajunge golul de langa pompa, la roata de spate, apoi intreruperi de lichid si iar lichid continuu. Abia atunci e eliberat aerul. Riica si cantarul de la repartitor, mai sus, pentru a avea frana si pe spate, de acceeasi intensitate cu cea de fata, nu cum se abereaza pe la "atotstiutori" ca , spatele trebuie sa tina doar cand e incarcat. Asa mergi cu motocicleta! Toate patru, ca d-aia sunt patru!
Plosca de servo n-are legatura cu golul din peda. Oricat de distantat ar fi reglajul la tija pana-n pompa, nu ajungi cum zici tu, la podea. Pe masura ce faci investigatii ( pune lichid bun, DOT), mai intreaba.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 26 Dec 2011, 23:43
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




dupa mine cea mai buna explicatie e a lu BOA la fel pateam si io mari mesterii mau invatat sa aerisesc franele ba cu motoru pornit ba fara in ambele cazuri 1 la mana a 2 zii mergeam intrun picior de febra ce aveam la celalat:)) si 2 la mana a 2 zii iar frane nu mai aveam
dupa cum a explicat BOA din intamplare am facut aceasta metoda fara sa stiu de ea am vrut sa schimb garniturile fata spate si na am zis sa pun si un lichid bun si curat am lasat sa curga pana a venit lichid curat si cand il rog pa un prieten sa ma ajute sa imi faca pedale nu putea sa apese pedaua smile.gif) am pornit masina si cand vad ca masina incremenea inca de la inceputul pedalei am ramas uimit


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 27 Dec 2011, 02:26
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 461
Joined: 10 April 09
From: Madrid




... mda , sonda ICP nu intervine în functionarea circuitului de frînare - dar TE AVERTIZEAZÄ asupra unei diferente de presiune între cele douá circuite (datoritä existentei aerului pe instalatie sau pierderi de lichid - care tot la intrarea aerului duc ) adicä AVARIE a sistemului de frînare .

Deci eu personal cred cä este importantä , vorbim totusi de un sistem de securitate a masinii .

"...am aplicat o solutie de blocaj a suruburilor sa nu se desfaca" este o improvizatie care nu are scuze - mai ales fiind constient cä " totusi discutam de un sistem vital si nu de casetofoane "

"Plosca de servo n-are legatura cu golul din peda" - aici adevärul este relativ biggrin.gif - am gäsit de multe ori "plosca" plinä cu lichid - ce-i drept nu era vina ei ci a garniturii roase din spatele pistonului , omul tot completa lichid - dar nu gäsea nici o pierdere - si frîne ioc .

si da ! radmasa.gif eu fac parte din categoria care crede cä frînele trebuie sä "prindä" mai tare pe fatä iar pe spate în functie de încärcäturä ( nu doar inginerii de la Pitesti , ci imensa majoritate a constructorilor de masini cred si aplicä acest principiu ) , nu cred cá o sä se supere pe mine domnul @PH-06-BOA pentru asta .

Särbätori Fericite !

This post has been edited by mecanick_maverick: 27 Dec 2011, 02:28


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiaz
post 28 Dec 2011, 15:44
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 26 January 11




Moderator edit: Mai calm, va rog. Se pot purta discutii, sau putem sa ne balacarim. Ar fi preferabil sa se ramana in sfera discutiilor.

QUOTE(mecanick_maverick @ 27 Dec 2011, 03:26)
"...am aplicat o solutie de blocaj sa nu se desfaca" este o improvizatie care nu are scuze - mai ales fiind constient cä " totusi discutam de un sistem vital si nu de casetofoane "


*


Solutia de care vorbeam este speciala pentru suruburi si nu functioneaza ad-literam pe post de lipici ci doar ajuta la fixarea lor mult mai bine decat prin simpla strangere. Pe pompa de frana gasesti niste urme de vopsea date din fabrica care nu au rol de sigliu!!

This post has been edited by bucatzel: 28 Dec 2011, 16:01


--------------------
Dacia 1310 1999 break - B 47 AJU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 28 Dec 2011, 22:30
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Nu ma supar asa usor, atata timp cat susti o cauza benefica omului neajutorat , indiferent din ce motive ar fi asa. Nu stie, nu poate, nu vrea, dar etreaba lui, si trebuie s-o rezolve si p-asta cu masina. De aceea multi care sunt pe acest forum, nu au Dacii ca le iubesc asa de mult, desi ar trebui, ci pentru ca le lipseste ceva, banul. Multi au si alte masini, si totusi raman la forumul de Dacie. Daca nu si-ar fi luat masini straine, am fi avut mai multe Dacii pe drum, n-am mai fi umblat cu frica sa nu fim opriti la orice metru de drum, si sa ni se caute nod-in-papura, si motiv de a le face lor buzunarele doldora (in niciun caz statului). Denigrand Dacia, ne dam banii atat hotilor din drum cat si afara tarii, numai noi sa n-avem nimic in buzunar. "Sarbatori fericite" ? Cei aia? E in Romaneste? Cati ati terminat acum facultatea, si aveti un servici, la care sa mergeti cu Dacia? Cati sunteti stagiari intr-o uzina (ce-o mai fi si aia!), fie ea si auto? Amenzi cat venitul pe un an, impozit cat furatul a cel putin un autoturism, lunar. Taxe... si mai vin sarbatori fericite? Ce inseamna ? sa strangi bani aproape tot anul, sa poti lua 5 kile de carne din care sa ai toata iarna, pentru ca la gaze vei da cel putin salariile pe opt luni din an, sa mai ai si doi copii la facultate, si sa rada altii (aia care ne stau in drum) de ei, ca vin cu Dacia la scoala... Rog sa-mi fie iertata indignarea si multumesc din suflet pentru urare, indiferent cui i-ar fi si de cine ar fi adresata, dar sunt sigur, ca acolo undeva in interior, simte fiecare durerea, chiar de incearca s-o ascunda.
Franele , la ce drumuri avem noi, si ce vom avea zeci de ani inainte, sunt foarte bune asa simple cum sunt la Dacii, fie berlina fie nova sau solenta, si nu cred ca cineva a avut probleme generale, asa cum se "mananca" prin RAR-uri si politii, ca n-ar fi eficiente, in vremea noastra, si n-avem ce cauta pe drum. La proiect, am avut ABS-ul, si as fi putin mai in masura sa va conving, ca la fel va fi oprita si o Dacie simpla si una cu ABS. Ma veti contrazice. Pana atunci tineti-le in forma pe care le aveti , si sunt dispus sa va ajut cu ce pot, numai sa va tineti masinile in stare corespunzatoare. Cui nu-i merge bine Dacia, si nu rezista la drumurile noastre, nu o intretine cum trebuie, nu-i schimba CUM trebuie. Nu e masina de vina, ci modul de intretinere, chiar de cineva se simte jignit.
Va doresc un an mult, mult mai bun, si sa scapam de hoti!


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 29 Dec 2011, 07:56
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




multumim Nelu la fel iti dorim si tie si multumim foarte mult de ajutoarele acordate de tine.. Numai bine!


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 29 Dec 2011, 10:16
Post #24


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 7 April 10
From: Braºov, oraºul olimpic




Corect, Nelu, un an mai bun tuturor, si...aveti grija cu colesterolul ! drunksinging.gif


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 29 Dec 2011, 14:55
Post #25


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Multumim din suflet Nelu,mare om si mare caracter! Sarbatori cat se poate de fericite si anul care vine sa ne aduca tuturor ceva mai bun.
La multi ani tuturor!


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard
post 5 Jan 2013, 20:46
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 17 August 10
From: Bucuresti




Buna seara si la multi ani!

Am o DSN 2001 si am pedala de frana moale.Pe 31 decembrie anul trecut, am umblat sa schimb placutele de frana si am observat ca pompa pierde lichid de frana pe la garnituri. Atunci am schimbat discuri frana, placute frana, supapa de la servofrana, garniturile de la pompa de frana si cilindrii frana spate + aerisire sistem de frana, iar rezultatul a fost cu chiu cu vai, cu multe aerisiri, o intarire a pedalei de frana. Azi am dat jos rotile din fata si am umblat la placutele de frana. Le-am pus inapoi si pedala de frana s-a inmuiat, dar frana tine. Care poate fi problema? A mai patit cineva ceva asemanator? Vreun sfat? Multumesc anticipat!

Din ce am citit pe forum a mai ramas sa schimb pompa de frana, servofrana, si etrierii ... smile.gif


--------------------
Renault Koleos 2018 Intense
If you work for a living, why do you kill yourself working?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulica89
post 5 Jan 2013, 21:46
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.251
Joined: 6 August 08




Din "auzite" se spune ca trebuie sa aerisesti instalatia (pe roata respectiva) daca "freci" pistonasul ala. Incearca asta sau daca nu pur si simplu...alta pompa(preferabil sa incerci una de Logan) + aerisirea de rigoare.
Pedaua "moale" se datoreaza in general pompei de frana dar daca zici ca ai umblat doar acolo...
Ar mai fi o treaba - trage frana de mana si daca pedaua se intareste mai poti intinde cablul acesteia - asta daca ai autoreglajul (pe spate) defect.
Eu sustin ca pompa ar fi de vina...
Etrierul este in jur de 200-300 lei bucata mai bine iei garnituri de la Unix si servofrana de ce sa o schimbi daca nu fasaie?

This post has been edited by iulica89: 5 Jan 2013, 21:52


--------------------
Dacia 1310 1989 MLS - PH 10 SIA
Iulian
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard
post 5 Jan 2013, 22:02
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 17 August 10
From: Bucuresti




De fasait fasaie cand apas pedala, da asa fasaia de cand am luato sad.gif , care e fasait care imi spune ca tre sa schimb servo? Se poate repara ceva in ea sau se schimba cu tot?


--------------------
Renault Koleos 2018 Intense
If you work for a living, why do you kill yourself working?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 9 Jan 2013, 19:47
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Fasaitul e de la o garnitura a servofranei , pe care o poti schimba usor, dand pompa jos doar (fara sa demontezi tevile). Cu cablul de frana, asa e , daca nu reglezi bine "autoreglajul". Da jos tamburii si departeaza din autoreglaj, dinte cu dinte, pana tamburul intra greoi, si aia e pozitia optima. Dupa strangerea piulitei si o franare de centrare, trebuie sa mearga liber. Apoi, lasa aerisitorul de pe stanga spate slab, pune un furtun transparent in capatul lui, si lasi sa curga liber, pana nu mai vezi nicio bula de aer, urmarind sa nu se goleasca vasul pompei. La inceput va iesi fara aer, va fi furtunul plin, dar cand lichidul va ajunge din fata, la roata de spate, abia atunci va fi si aerul. Faptul ca slabesti si strangi aerisitorlul, cand faci pedae, nu inseamna ca si faci treaba buna. Deci, lasa pe rand sa iasa lichid cam cat crezi c-a ajuns sa se strabata toata conducta, si abia atunci e fara aer, incepand cu stanga spate, apoi dreapta, si terminand cu rotile din fata, indiferent care, ca ele au tevi separate. Fa asta, si mai vorbim.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 9 Jan 2013, 20:45
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




am limitatoru pa spate ruginit blocat si ce o mai pe acolo.si cum io circul des singur in masina la o franare oarecum mai brusca imi infraneaza spatele.sa incerc sa cumpar limitatoru plus conductele(sunt ruginite si hexagonu de la piulita e dus) o sa am si io o frana mai eficienta.iarna pa zapada nu mai zic e dezastru.si cam cat ar duce un limitator plus conductele aferente.ca sincer sunt sofer la o fabrica de mezeluri si in perioada asta e jale cu comenzile deci lipsa de bani:(


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2024 - 12:36
Forum Renault