capac pompa de apa, huruie
![]() ![]() ![]() |
capac pompa de apa, huruie
kiki90 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 26 March 10 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1994
|
|||
ghitza |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Schimbat,vezi sa nu iei panarame gen AUTOSPEED ,MASTER
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
kiki90 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 26 March 10 ![]() |
ai idee cam cat costa?
|
--------------------
dacia
1310
1994
|
|
ghitza |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Cel de PULSOR(recomand) undeva la 100roni,si restu undeva la 60roni
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
kiki90 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 98 Joined: 26 March 10 ![]() |
mersi....auzi si mai am o intrebare cum pot sa reglez culbutorii daca nu am lere ai idee ?
|
--------------------
dacia
1310
1994
|
|
pojarel18 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 29 April 08 ![]() |
Nu prea ai cum sa-i reglezi la ochi.Un set de lere e maxim 15 lei....sau poti imprumuta de la cineva......
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
|
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Chiar nu merge la ochi? Daca suprafetele de contact intre coada supapei si culbutor , sunt concave? Ce joc va iesi la lera? Cu putin simt la mana, asa se face:
Poti schimba si rulmentii, dar ai sa gasesti si presetupa uzata, deci iti trebuie si ea, apoi nu sti ce tip ai, cu rulmenti normali (6202), sau dintr-o bucata cu axul, mai e tehnica de demontare si montare... Cand iei pompa, sa nu fie cu turbina din aluminiu, ca sunt proaste. In eticheta nu am incredere, ca la fel de bine se poate si schimba. Se schimba numele la femei, d-apoi la o pompa de apa. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Lde 2100 |
![]()
Post
#9
|
![]() CFR-ist Group: Members Posts: 391 Joined: 17 November 10 From: Slanic ![]() |
Eu unul nu mai cumpar panaramele de pe piata.Cel mai bine si sigur este sa fie reparat.Doar sa gasesti presetupa buna.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989/Dacia 1300 1977/Dacia 1307 2001/Nissan Xtrail
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Era mai bun un filmulet, sa se poata vedea si problemele intampinate pe parcurs. Nu e nevoie sa se scoata turbina de pe ax. Cu o presa facuta dintr-o bara lata de otel, indoita in forma de U si capetele terminate cu carlige care vor prinde flansa cea cu patru gauri, iar in centru un surub care va impinge in ax. In continuare ordinea vine de la sine. La montare trebuie mare grija la distanta dintre turbina si capac. Daca e mare , turbina poate atinge de corpul pompei si nici presetupa nu va etansa mult timp, iar daca e prea mica se risca spargerea grafitului de pa presetupa. Retineti cat a fost inainte de demontare mai bine.
Poate am timp sa atasez presa si poate si un filmulet, nu de a fi mai presus, ci de a se intelege mai bine si sigur, de toata lumea. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Eu unul astept cu mare drag
![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
si eu
![]() |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pentru ca am promis, si era si asteptat acest filmulet, care n-a trecut pe la masa de montaj, va prezint in mare, ordinea de demontare si montare a pieselor din pompa de apa.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
Iti multumim foarte mult:D
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Multumim de filmulet ,foarte clar cum trebuie facut
![]() |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
kxz |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 618 Joined: 5 November 10 From: Cuiul de la harta. ![]() |
cam cat tine un capac nou? sau se merita mai bine sa caut la dezmembrari?
|
--------------------
Dacia 1410
/
Opel Corsa --------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea Oricâte piedici m-or lovi din greu Eu sunt stăpânul sorții mele Sunt căpitanul sufletului meu. |
|
sebymesteru |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Tine destul,eu il am de vre-o 3 ani si e de ASAM si inca n-am probleme cu el. Daca nu intinzi cureaua excesiv te tine mult si bine.
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
kxz |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 618 Joined: 5 November 10 From: Cuiul de la harta. ![]() |
in ultima luna m-am ocupat cu dezechiparea de lucrurile bune de pe o dacie renovata complet asta toamna, folosita doua luni si care va ajunge la remat. asa ca am luat capacul de la ea, e pulsor. probabil e si ala schimbat, arata lucios, ca nou.
deci problema e rezolvata. mai am o nedumerire. acum o saptamana am schimbat radiatorul, cu cel de pe dacia aia ca era nou. acum am schimbat pompa. deci de fiecare data am dat jos radiatorul, implicit si apa. numai ca la umplere, intra doar cam 3 litri, nici aia prea intregi. io stiu ca ar trebui sa intre cam 5-6, sau nu tin eu bine minte? |
--------------------
Dacia 1410
/
Opel Corsa --------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea Oricâte piedici m-or lovi din greu Eu sunt stăpânul sorții mele Sunt căpitanul sufletului meu. |
|
Executron |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sebymesteru @ 15 Oct 2011, 15:59) Tine destul,eu il am de vre-o 3 ani si e de ASAM si inca n-am probleme cu el. Daca nu intinzi cureaua excesiv te tine mult si bine. ![]() Exact asta e cheia. Am avut o Dacia Nova si cureaua i-a fost schimbata de mecanic, a fortat una prea mica inauntru.... Si in 1000 de km am schimbat pompa de apa. Evident c-am pus una de dimensiune normala (de 1175) si totul e ok si acuma pe masina. Nu le mai strangeti, nu neaparat din cauza costului (eu am luat una de pe forum, noua, m-a costat 55 RON) cat din cauza chinuielii de a o schimba. |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
fullhouse |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
QUOTE(kxz @ 18 Oct 2011, 18:26) in ultima luna m-am ocupat cu dezechiparea de lucrurile bune de pe o dacie renovata complet asta toamna, folosita doua luni si care va ajunge la remat. asa ca am luat capacul de la ea, e pulsor. probabil e si ala schimbat, arata lucios, ca nou. deci problema e rezolvata. mai am o nedumerire. acum o saptamana am schimbat radiatorul, cu cel de pe dacia aia ca era nou. acum am schimbat pompa. deci de fiecare data am dat jos radiatorul, implicit si apa. numai ca la umplere, intra doar cam 3 litri, nici aia prea intregi. io stiu ca ar trebui sa intre cam 5-6, sau nu tin eu bine minte? Iti intra doar 3 litri de lichid pentru ca probabil nu ai desfacut si surubul de golire al blocului motor. Ala e situat undeva pe langa pompa de apa, se desface cu cheie de 11 parca. In total ar trebui sa intre cam 5 litrii, din care diferenta pe care n-ai regasit-o tu se afla in blocul motor ![]() |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sau nu intra 6 litri pentru ca ai infundat ceva partial posibil radiatoru de racire sau cel de incalzire din bord(la bord CN)asa am patit si eu si era de vina cel din bord care era pe un sfert infundat si a trebui sa il schimb pentru ca si curgea (ii ajunge din 2003)am pus altu nu nou si a intrat 6 litri de ameste apa/antigel si nu se mai abureste nici parbrizu
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Raul TM |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 21 January 11 ![]() |
Aveti mare grija la dimensiunea turbinei, de ex. la capacul de autospeed este prea mica inaltimea ,rezultand distanta mare intre ea si corpul pompei, debitul fiind mai mic
![]() Picture005.jpg Picture006.jpg |
--------------------
Dacia
1310
'99 1397cmc GPL benzol yourself
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
Corect Raul...si eu mi-am luat de Asam si vad ca la ralanti nu imi iese apa la aerisitorul de la caloriferul de incalzire.trebuie s-o turez motorul. o sa schimb presetupa si rulmentii la capacul vechi dupa istructiunile D-lui Nelu si-l montez inapoi.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Aia proasta are rotorul (turbina) din duraluminiu, iar rulmentul e direct pe ax, dintr-o bucata, si nu se poate repara. Cine-si permite sa faca tot axul, din material RUL, ca sa tina normal? Deci, va imaginati ca axul e din otel ordinar, si daca mai si intinzi tare cureaua...
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
darkavenger183 |
![]()
Post
#25
|
![]() Un fel de Decebal Group: Members Posts: 31 Joined: 17 April 08 From: Your Location ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 29 Oct 2011, 20:55) Aia proasta are rotorul (turbina) din duraluminiu, iar rulmentul e direct pe ax, dintr-o bucata, si nu se poate repara. Cine-si permite sa faca tot axul, din material RUL, ca sa tina normal? Deci, va imaginati ca axul e din otel ordinar, si daca mai si intinzi tare cureaua... Buna, am si eu o problema: Am schimbat corpul pompei de apa cel original de pe masina deoarece era corodat. Am pus un ASAM. Am aerisit BINE BINE de tot. Am pornit motorul (mentionez ca am instalatie GPL, preaincalzirea gazului se face cu apa de pe circuitul de habitaclu), si am plecat la drum ( cu alimentare pe GPL). In aproximativ 1 km, motorul s-a oprit. Am deschiz capota si am gasit cauza: preaincalzitrul de GPL inghetzase. Am studiat problema, concluzia: Debitul de apa pompat cu coul corp de pompa este prea mic. Desi furtunele, radiatoarele si tot este curatat aerisit amorsat corect, nu are debit de apa sufucient. Cum ati rezolvat voi problemele cauzate de pompa de apa?? ati gasit ceva furnizori care sa faca popmpa de apa pt dacia BUNE? Help!! |
--------------------
Dacia
Berlina
1999 Dupa Hristos
- TM 11 YTV
|
|
ghitza |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pulsor scornicesti,dolz si nu ami retin altele acuma dar astea nu sunt la 50 roni cat ai dat tu pe aia de ASAM
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca spuneai si cum ai aerisit, eram mai siguri ca n-ai gresit, asa ca e bine sa repeti. Prima data aerisesti motorul, tinand vasul in mana, cat mai sus, dupa care, pe la cel de la incalzire, dar cel de la motor sa fie inchis. Desfaci si un furtun de la regulatorul de gaz, cel mai de sus, si faci si acolo aerisire, neaparat. E acelasi lucru ca la calorifere. Daca un calorifer are aer, acela nu se va incalzi. Crezi ca asta e?
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
darkavenger183 |
![]()
Post
#28
|
![]() Un fel de Decebal Group: Members Posts: 31 Joined: 17 April 08 From: Your Location ![]() |
Ceva de genul asta aerisisem.. mai exact am "spanzurat" vasul de expansinue de capota sa stea la puncul cel mai sus (fara sa ii strangulez furtunul ce duce la radiator). Apoi am deschis aerisitorul de la motor, am asteptat pana s-a umplut radiatorul si bl. mot cu apa... a inceput sa bolborosesca apa cu aer pe acolo. Dupa ce nu mai veneau "margele" de aer pe acolo l-am inchis pe ala si am deschis aerisitorul de la calorifer. Aceeasi poveste, can nu mai veneau "margele" l-am inchis. Apoi cu vasul de exansiune tot asa sus, am "pompat" pe furtunul de la termostat la radiator sa iasa si aerul de pe furtnul respectiv. Apoi pornit motorul, lasat sa ajunga la temperatura si sa lucreze pompa si sa scoata eventuale returi de aer in vasul de expansiune ridicat.
- La preincalzitorul de gpl nu pot scoate furtunul. Are stutul din platic si futunul ii lipit de cum a stat strans la temperatura, de 4 ani de cand am masina nu s-a umplat... daca il fortez jos am toate sansele sa rup stutul de plasic de la preincalzitor. Presupun ca a iesit aerul din el de la cum am tot pompat pe furtun. Problema am rezolvat-o oarecum astazi: 1) Am demontat pompa 2) Corpul pompei are in partea de jos un stut pentru returul apei din habitaclu. Apa ajunsa prin acea inrare umple un lacas ce se descarca in corpul turbinei. Aia era problema: Orificiu prin care comuncau cele 2 corpuri era , dupa ochi, fi 6 mm (adica umic mai subtire decat o tzigara) Am largit acea gaura cu un burghiu de 9 mm. (indicat cu sageata pe imaginea atasata) 3) Am indepartat bovurile de din zona de intrarea a apei in conul turbinei. 4) Am mutat turbina de pe capacul pompei mai jos, astfel incat sa reduc distanta intre ea si corpul pompei, in detrimetul unui spatiu merit intre turbina si capac. 5) Reamorsata& aerisita instalatia. Rezultat: Preincalzitorul de GPL devine caldut in aprox. 30..40 sec de cand este pronit motorul. Aeroterma din masina incepe sa sufle aer cald dupa aproximativ 3-4 min de la pornirea motorului. *testarea a fost facuta la 1500 rpm- soc tras. Temperatura exterioara: ~5 grade *mentionez ca dupa un drum de 10 Km, aeroterma pusa pe "4" sufla f cald. Am lasat masina la relanti si dupa ~2 min temperatura aerului suflat scazuse. Efectul asta, sa sufle mai rece daca sta la relanti, nu l-am avut cu pompa de apa originala a masnii. Probabil o pompa Pulsor scornicesti, Master, Dolz sau Ruville ar fi "the stuff". Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 10.84k ) Number of downloads: 881 |
--------------------
Dacia
Berlina
1999 Dupa Hristos
- TM 11 YTV
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
pana acuma nu am avut problema cu capacul asta de ASAM, dar debitul a scazut vizibil..chestia asta e explicata de RAUL TM mai sus, citeste si ai sa-ti dai seama.in curand am sa schimb presetupa si rulmentii la capacul vechi si am sa-l montez inapoi ca vara la peste 30de grade nu am debit suficient.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ebine aerisirea, cu mici corecturi, in ideea mea: radiatorul il umpli pe la capac, si daca nu l-ai desfacut, din vas strangand de furtun sa porneasca curgerea din vas, dupa care slabesti aerisitorul la motor. Cand esti convins ca si furtunul e plin, si motorul, strangi la motor. Mai faci cateva pompe cu furtunul de la radiator, pe lungime cat mai mare, sa elimini pe cat posibil, restul ramane la deschiderea termostatului. Apoi treci la aerisitorul de la incalzire, iar furtunul de la plosca de gaz, il deslipesti cu o surubelnita mai subtire, dar sa nu-l intepi. Daca rupi cotul sau stut ce ai acolo, il poti face din plastic sau chiar metal. Din plastic, il poti modela chiar cu flexul daca n-ai strung, iar filetul se da direct insurubat la locul lui. NU-ti trebuie filiera. Gaurile, nu trebuie neaparat sa bagi pumnul. Amintiti-va ce spuneam de diuza. Deci, ajunge sa fie de fi6-8, daca nu cumva e mai bine de 4. Dar cum zici ca pompa ta e...pompa, fa-le de pana-n 7-8. Numai aeriseste si acolo. Da vi se rupe cotul, plastic ati putea gasi (asa spun eu, pentru ca am, nu stiu daca toti au sanse, dar nici toti nu le vor rupe), totul e sa intrebati, sa spuneti ce va doare, dar si sa strangeti acolo, ca nu sti cand trebuie.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:17 |