alarma
![]() ![]() ![]() |
alarma
burtik4u |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
|
||
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|||
variable_dynamics |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Prezint doar o varianta posibila de realizare a unui montaj electronic(fara feedback, adica fara circuit de stare a actuatoarelor cu 5 fire)pentru schimbarea polaritatii la bornele actuatoarelor de inchidere centralizata.
Schema_IC.jpg ( Size: 43.25k ) Number of downloads: 3823 Atat schema cat si functionarea sunt foarte simple, motiv pentru care nu am postat schema in sub-forumul "Scheme electronice". REL2 asigura furnizarea de tensiune pe contactele REL1(vezi schema) atunci cand bobina REL2 este alimentata. REL1 asigura schimbarea polaritatii la bornele A si B astfel: - cand bobina releului REL1 NU este alimentata(adica nu exista tensiune de comanda la borna "Comanda 1") la borna A este prezent GND(-) iarla borna B este prezent +12 V; -cand bobina releului REL1 este alimentata(adica s-a aplicat tensiune de comanda(+12V) la borna "Comanda 1") la borna A este prezent +12V iarla borna B este prezent GND; Ambele relee sunt comandate prin intermediul unor tranzistoare NPN cu siliciu, de putere mica, de tip BC547(capsula TO-92). D1 si D2 au rol de protectie. Nu cred ca are vreun sens sa intru in detalii. Functionarea propriu-zisa e urmatoarea: - la aplicarea +12V pe borna "comanda 2" pe borna A va exista GND iar pe borna B va exista +12V( dioda D3 va fi blocata deci REL1 nu va fi comandat atunci cand exista +12V "pe comanda 2" ci doar REL2); - la aplicarea +12V pe borba "comanda 1" pe borna A va exista +12V iar pe borna B va exista GND(dioda D3 va conduce,atat REL1 si REL 2 vor fi comandate) Cateva mentiuni(in caz ca nu e deja evident): La bornele A si B se vor conecta bornele cablajului actuatorilor de inchidere centralizata. In functie de modul de conectare a actuatoarelor, va diferi si functia(deschidere sau inchidere usi) a bornelor "comanda 1" si "comanda 2" NU se va aplica SIMULTAN tensiune de comanda pe bornele de comanda(1 si 2)!!! Comanda se face pe rand, pe o singura borna de comanda(pentru inchidere/deschidere)!!! @burtik4u: Ca fapt divers, ti-am citit topicul cu alarma(nu mai stiu pe unde am dat de el) Schema prezentata functioneaza fara probleme cu alarma Pilot YT-A400. Ai nevoie de un releu cu doua randuri de contacte NI - ND(REL1) si un releu cu doua contacte ND(REL2). Vezi poza pentru a-ti face o idee asupra releelor. rel1.jpg ( Size: 13.99k ) Number of downloads: 3982 O alta varianta ar fi sa iei un releu auto cu un singur contact ND si il poti monta in locul REL2, doar pe "+", GND ducand direct la contactele REL1. La fel, in loc de REL1 se pot folosi 4 relee auto cu contacte ND-NI insa in acest caz T1 si T2 vor trebui inlocuiti cu niste tranzistoare NPN de putere mai mare, de tip BD 135, BD 137, BD235, BD237,etc Spor la treaba! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#3
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
mersi mult ... pff.. deacum la treaba
![]() ![]() 28 Jul 2008, 10:33: sal.. variable_dynamics imi poti zice exact ce relee sa cer?.. ca nu cred ca am inteles bine.. ![]() ![]() 28 Jul 2008, 12:35: ![]() ![]() ![]() 28 Jul 2008, 13:27: pff... a gasit omu releul =))) merci oricum f mult ![]() ![]() 28 Jul 2008, 14:27: dracu sa ma ia.. nu stiu ce sa ii fac... daca alimentez inchiderea centralizata de la + si - de la baterie.. merge, dar nu merge de la telecomanda, si cand pun + si - care trebuiesc de la alarma nu merge nici macar asa.. adica fara telecomanda :-s sa fie scricata alarma?.. sau am gresit ceva la montarea alarmei ![]() This post has been edited by burtik4u: 28 Jul 2008, 13:27 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#4
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
variable_dynamics..
deci.. cum am scris si mai sus.. inchiderea centralizata am alimentat-o separat.. de la baterie cum ar veni... si merge.. se armeaza toate motorasele cand apas pe cel de la usa soferului, dar nu merge de la comanda de la alarma.. si sigur am pus firele bine, adica ultimele doua fire, respectiv deschidere/inchidere cum e pe schema.. am si masurat firele alea doua cu aparatul de masura, si nu imi da nici macar un volt nici cand inchid nici cand deschid.. doar daca masor intre fiecare fir si masa.. atunci imi da pentru o fractiune de secunda.. nu stiu vreo 4-5 volti.. dar intre ele.. intre firul de deschidere si cel de inchidere nu da nimic ![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE am si masurat firele alea doua cu aparatul de masura, si nu imi da nici macar un volt nici cand inchid nici cand deschid.. doar daca masor intre fiecare fir si masa.. atunci imi da pentru o fractiune de secunda.. nu stiu vreo 4-5 volti.. dar intre ele.. intre firul de deschidere si cel de inchidere nu da nimic Asa si trebuie! Ti-am zis sa masori firele de inchidere/deschidere ALE ALARMEI, nu ale modulului de inchidere. Sper ca asa ai facut. Evident ca trebuie sa masori intre masa electrica si firul de comanda. Intre fire nu ai de ce sa masori! Daca tu vorbesti de 4-5 v.c.c pe firele de comanda IC ALE ALARMEI, tensiunea e arhisuficienta incat sa iti comande modulul de IC... Daca insa nu exista tensiune intre fiecare fir si masa inseamna ca alarma da comanda punand la masa firul de comanda al modulului IC. Totusi ai scris ceva care ma pune pe ganduri.... QUOTE deci.. cum am scris si mai sus.. inchiderea centralizata am alimentat-o separat.. de la baterie cum ar veni... si merge.. se armeaza toate motorasele cand apas pe cel de la usa soferului, dar nu merge de la comanda de la alarma.. Deci tu nu ai facut schema pe care ti-am postat-o ci ai tu un modul de IC(cu detector de stare a actuatorului!!! Corect??? Eu te-am intrebat daca ai folosit schema mea si pe topicul celalalt...n-ai raspuns nimic. Probabil ai cumparat un modul de IC. Ca sa imi continui ideea: exista mai multe tipuri de module de IC cu detector de stare actuator!!!! 1)Unele la care atat detectia de stare(implicit si comanda inchiderii prin rasucirea cheii in butucul portierei) cat si COMANDA externa(din alarma) se face punand niste intrari ale modulului IC la masa electrica(cel mai des folosit); 2)Unele la care desi detectia de stare (implicit si comanda inchiderii prin rasucirea cheii in butucul portierei) se face prin punere la masa ale unor intrari, comanda prin circuit extern(de la alarma) se face IN TENSIUNE!!!(cu potentiale pozitive de ordinul a +2,7.....5 V(TTL) sau +12V); 3)Unele la care detectia de stare(implicit si comanda inchiderii prin rasucirea cheii in butucul portierei) se face in tensiune(cu potential pozitiv de +12V)iar COMANDA externa(din alarma) se face punand niste intrari ale modulului IC la masa electrica - CAZ FOARTE RAR(se preteaza la masinile cu 12V.c.c la caroserie, am intalnit doar de 2 ori, la masini fabricate in America); 4)Unele la care detectia de stare(implicit si comanda inchiderii prin rasucirea cheii in butucul portierei) se face in tensiune(cu potential pozitiv de +12V)iar COMANDA externa(din alarma) se face TOT in tensiune(ori nivel TTL ori +12V) - CAZ RAR(se preteaza la masinile cu 12V.c.c la caroserie insa am avut surpriza sa gasesc in comert la noi, erau "made on a ship towards china"); Deci modulul de inchidere pe care il ai tu(si din ce imi descrii NU este cel a carui schema ti-am dat-o sa o realizezi) probabil NU este compatibil cu alarma pe care o ai ori exista posibilitatea ca alarma sa fie defecta(sa nu functioneze comanda IC) REPET:schema pe care am postat-o functioneaza fara probleme(este perfect compatibila) cu alarma Pilot YT-A400!!! In final, desi mi-am tocit buricele degetelor descriindu-ti metode si scheme... ![]() Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 29 Jul 2008, 17:48 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
uniplus |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 11 May 08 From: bucuresti ![]() |
pt detalii intra pe id mess cristian_florin_777,dupa orele 21.
te va ajuta sigur |
--------------------
Dacia
Nova GT 1.6
1999
|
|
burtik4u |
![]() ![]()
Post
#7
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
sal.. revin din nou.. eu unul zic ca ma descurc cat de cat, dar nu s-a potrivit schema.. cel putin la culorile firelor.. si am gasit alta schema la care s-au potrivit exact firele..
am facut dupa schema asta.. si merg toate.. inclusiv semnalizarile, goarna si tot.. si cand dau pe inchidere si deschidere... se aude acel releu din alarma.. care e pentru lumini.. deci eu zic ca ma pricep cat de cat.. si de masurat am masurat intre masa si fiecare fir.. adica intre masa si "inchidere" si intre masa si "deschidere" si dadea cam 4-5V.. deh.. poate ar da mai mult dar dureaza doar o fractiune de secunda si nu inregistreaza mai mult aparatul.. deci.. ar trebui sa fie buna si alarma daca imi dau valorile alea.. dupa cum zici tu.. si totusi.. de ce nu ar merge din telecomanda si inchiderea centralizata .. ![]() ceva sugestii ? ![]() apropo. multumesc mult variable_dynamics ah.. si am mai masurat si intre ele firele de la inchidere.. alea care trebuie sa ajunga in alarma.. respectiv MARO SI ALB... si dadea 12V e bine?? This post has been edited by burtik4u: 29 Jul 2008, 23:31 Attached thumbnail(s) Pilot_Alarm_diagrama.jpg ( Size: 79.29k ) Number of downloads: 3797 Pilot_IC_diagrama.jpg ( Size: 94.1k ) Number of downloads: 3600 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Ai facut bine ca in sfarsit ai postat diagramele de conexiune ale alarmei si inchiderii, ca sa imi pot face si eu o idee mai ampla.
Asa cum banuiam deja, alarma ta nu este compatibila(fara modificari) cu modulul IC, din urmatoarele motive: - modulul IC face parte din categoria 1 , descrisa de mine in postul anterior(adica comanda de inchidere/deschidere se realizeaza prin punerea la MASA a intrarilor). Vezi poza de mai jos, unde ti-am incercuit partea de schema din care reiese lucrul asta. Ti-am incercuit un simbol pe schema(cu verde). Sper ca ii cunosti semnificatia. Pilot_IC.jpg ( Size: 98.06k ) Number of downloads: 3543 Problema ta este insa faptul ca ALARMA nu isi comanda iesirile de IC cu masa electrica ci cu +12V(cel mai probabil). Cel putin asa ai afirmat tu: QUOTE am masurat intre masa si fiecare fir.. adica intre masa si "inchidere" si intre masa si "deschidere" si dadea cam 4-5V.. deh.. poate ar da mai mult dar dureaza doar o fractiune de secunda si nu inregistreaza mai mult aparatul.. deci.. ar trebui sa fie buna si alarma daca imi dau valorile alea.. Deci sper ca te-ai lamurit ca este problema de necompatibilitate intre potentialul electric de comanda al alarmei si cel al modulului IC. Atat alarma si IC functioneaza corect insa potentialele electrice de comanda NU SE POTRIVESC! Cu toate astea(o sa iti placa partea in care iti spun ca...) EXISTA o solutie de adaptare, relativ simpla. Ti-am atasat schema mai jos. Este o schema foarte simpla. Poti folosi relee cu bobina de 12V dar de dimensiuni mici(cu contacte de tensiune/curent mai mici). Releele trebuie sa aiba un singur contact ND fiecare. Sincer, se putea face mult mai elegant doar cu tranzistori,etc. dar risc sa te bag iar in ceata... Deci, faci montajul EXACT dupa schema. ADAPTARE_IC.jpg ( Size: 32.99k ) Number of downloads: 1021 Ca indicatii suplimentare(mura-n gura ![]() - la borna "A" se leaga firul albastru-alb de la ALARMA; - la borna "B" se leaga firul verde-alb de la ALARMA; - la borna "C" se leaga firul maro de la INCHIDEREA CENTRALIZATA; - la borna "D" se leaga firul alb de la INCHIDEREA CENTRALIZATA. Daca cumva se intampla ca atunci cand dai comanda de inchidere(din telecomanda) modulul IC sa DESCHIDA iar cand dai comanda de deschidere, IC-ul sa inchida, procedezi in felul urmator: - la borna "A" legi firul verde-alb de la ALARMA; - la borna "B" legi firul albastru-alb de la ALARMA; Mai la mintea cocosului decat atat nu cred ca a mai descris cineva ceva pe intreg forumul asta. Deci, daca nu gresesti nimic, ar trebui sa mearga fara probleme. Spor la treaba! Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 30 Jul 2008, 01:31 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
burtik4u |
![]() ![]()
Post
#9
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
deci... prea tare
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 30 Jul 2008, 14:13: draga VD.. eu cred ca inebunesc ... deci.. am facut schema.. si eu zic ca am facut-o buna.. cand pun firul verde care ar trebui sa vina de la alarma la +.. se inchide . si respectiv cand il pun pe cel albastru la + se deschide, dar cand pun firul albastru(cel care il am eu pe montaj) cand il pun la firul albastru\alb de la alarma si respectiv firul verde (cel care il am eu pe montaj) cand il leg cu firul verde\alb nu face nimic ![]() ![]() ![]() This post has been edited by burtik4u: 30 Jul 2008, 13:13 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Ok, deci este strigator la cer!!!
![]() ![]() QUOTE deci.. am facut schema.. si eu zic ca am facut-o buna.. cand pun firul verde care ar trebui sa vina de la alarma la +.. se inchide . si respectiv cand il pun pe cel albastru la + se deschide Te referi la firele mufei MODULULUI de INCHIDERE centralizata,da? Daca da, atunci de unde ai scos culorile astea, stimabile ?!?!?!?! Tu ai postat o schema de conectare a modulului de IC care ziceai ca se potrivesc perfect cu ce ai tu(cablaj), da? Pilot_IC_diagrama.jpg ( Size: 108.56k ) Number of downloads: 939 Priveste cu atentie diagrama de mai sus. Firele DE COMANDA(inchidere/deschidere)(ti le-am incercuit) ce culori au stimate domn?!!?! Scrie acolo clar MARO si ALB?!?!?!! Iti raspund eu:Scrie!!! Ce tot zici tu de verde si albastru?!?!?! Alea sunt firele de alimentare ELECTRICA a actuatoarelor!!!! Tu o data pui verde la "+" si albastru la "-" si actuatoarele "inchid" si cand pui albastru la "+" si verde la "-" actuatoarele "deschid",da? Facand asta, tu alimentezi PE DIRECT actuatoarele(motorasele), deci TOTAL AIUREA. Inscriptia "UNITATE CENTRALA" pe schema de conectare a inchiderii centralizate(cea de mai sus) se refera la MODUL ELECTRONIC I.C. si NU la unitatea centrala a alarmei!!!!! QUOTE si am vazut ca da cam 0.04V si nu 12 cum ar fi necesar Prima oara mi-ai zis ca dadea 5V intre fiecare fir si masa....acum imi spui altceva... ALTA AIUREALA!!!Stimate domn, trebuie sa te intreb: tu stii ce este UN MODUL(ELECTRONIC) de INCHIDERE CENTRALIZATA??? Stii cum arata??? Dispui(fizic) de un astfel de modul? Intelegi ca alarma Pilot YT-A400 NU are MONTAJ ELECTRONIC DE INCHIDERE CENTRALIZATA incorporat ci ofera doar semnale de comanda pentru un MODUL ELECTRONIC I.C. SEPARAT(unitate centrala I.C. externa)!!?!?! Sau tu ai doar firele si motorasele si incerci sa le legi la alarma cu montajul pe a carui schema ti-am dat-o ultima data??!?! Daca da, iarasi este TOTAL AIUREA! Daca tu NU ai un MODUL ELECTRONIC( o cutiuta mica si neagra, ALTA decat alarma!!!!), schema pe care trebuie sa o realizezi este asta:Schema_IC.jpg ( Size: 43.25k ) Number of downloads: 656 Daca insa ai si MODUL ELECTRONIC I.C. si intr-adevar nu se potrivesc semnalele de comanda, trebuie sa realizezi schema asta:ADAPTARE_IC.jpg ( Size: 37.24k ) Number of downloads: 459 Ce o fi asa mare scofala de facut scheme simple si de legat cateva fire, daca afirmi ca "te descurci cat de cat"? Lasand amabilitatea la o parte, din ce postezi reiese ca HABAR NU AI sa conectezi alarma si IC intre ele! Regret ca trebuie sa zic asta, insa e mai mult decat evident!!! Tu ori NU STII exact ce piese ai din inchiderea centralizata si nici cum trebuie sa le conectezi.....sau NU STII sa explici ce ai si cum conectezi. Am dedicat mult prea mult timp acestui topic(greseala mea), in speranta ca doar-doar oi reusi sa rezolvi ceva. Toate eforturile mele au fost In zadar,insa. Am stat si mi-am tocit buricele degetelor de pomana, scriind "romane politiste" despre o chestie BANALA(simplu de rezolvat si/sau de adaptat). Este EVIDENT ca problema in discutie te depaseste(fara nici un dubiu). ITI RECOMAND sa ceri ajutor unui SPECIALIST sau unei firme de montaj alarme si inchideri centralizate. Sper doar ca acest topic sa fie de folos altora, pe viitor. Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 30 Jul 2008, 21:40 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#11
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
in fine.. m-ai facut prost pe fata..
![]() deci sincer sigur nu ai inteles tu bine din ce am explicat, dar sa stii ca am facut si schema si eu zic ca merge bine, doar ca nu imi dau acei 12V din alarma, nu stiu o fi avand o problema alarma.. oricum imi pare rau pentru ca ti-ai batut atat capul, daca stiam era mai usor daca imi ziceai un nr de telefon sau un ID de mess pe privat si vorbeam mai bine, ca sigur problema a fost ca nu ai inteles tu din ce am explicat.. sau nu am explicat eu bine.. in sfarsit.. mersi mult pt toate.. si o singura rugaminte as avea la tine.. sa scrii in privat nr tau de telefon sa vorbim 2 minute... daca vrei sa iti explic ce si cum si poate rezolv... bafta |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
gabi1 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
Ai incercat sa legi firul GRI la minus?
|
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#13
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
o sa incerc acum
![]() ![]() 31 Jul 2008, 13:24: am facut si asta.. acum se aud altfel releele din modulul de la inchiderea centralizata. si parca nu mai are asa putere sa traga actuatoarele, dar tot nu merge din comanda de la telecomanda, si nici cu schema data de variable_dynamics.. tind sa cred ca are alarma o problema ![]() This post has been edited by burtik4u: 31 Jul 2008, 12:24 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#14
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
dah.. pana la urma.. am renuntat la alarma
![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
Al3XxX |
![]()
Post
#15
|
![]() Incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 26 October 08 ![]() |
am si eu o rugaminte, daca poate cineva sa imi explice mai in detaliu.
Am o alarma FIGHTER si o inchidere centralizata VENOM. Le-am luat la pachet deci banuiesc ca se potrivesc fara probleme.Inchiderea centralizata a fost destul de usor sa o montez, la alarma mi-am cam prins nasul in ea. Am pus schemele de la IC si alarma. Ce e incercuit cu verde se leaga intre ele? ma refer la alarma+inchidere. Ce fac cu firele care sunt incercuite cu rosu? Din schema nu inteleg prea multe si chiar vreau sa o montez singur.. Please help ![]() This post has been edited by Al3XxX: 5 Nov 2008, 21:30 Attached thumbnail(s) Picture_002.jpg ( Size: 129.33k ) Number of downloads: 752 Picture_001.jpg ( Size: 196.4k ) Number of downloads: 874 |
--------------------
Dacia
Nova GT
98 / 1,6
- DJ 07 TEL
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Ce e incercuit cu verde se leaga intre ele? ma refer la alarma+inchidere. NU. Tu trebuie sa faci urmatoarele: 1. Montezi jumperul alarmei in pozitia L, adica ii spui alarmei ca tu vei comanda un modul de I.C. electric; 2. Prin incercari(sau poate stii deja), corelezi culoarea firelor de comanda ale modulului I.C. cu tipul de cursa pe care o fac actuatoarele, adica: - pui firul alb la masa electrica a masinii, vezi ce se intampla(usile se inchid sau se deschid) si iti notezi; - - pui firul maro la masa electrica a masinii, vezi ce se intampla(usile se inchid sau se deschid) si iti notezi; 3. dupa ce ai notat care fir comanda inchiderea si care comanda deschiderea, folosesti scema pe care ti-am incadrat-o cu albastru. Pentru a nu se crea confuzii, o sa iti explic exact ce ai de facut: Din grupul de fire incadrate de tine cu rosu, vei folosi firele de culorile:alb, galben, alb-negru si galben-negru, dupa cum urmeaza: - legi galben si galben-negru impreuna si le conectezi la masa electrica a masinii; - firul alb il legi la firul de la modulul IC care BLOCHEAZA usile(ti l-ai notat anterior); - firul alb-negru il legi la firul de la modulul IC care DEBLOCHEAZA usile(ti l-ai notat anterior); Firele portocaliu si portocaliu-negru nu le utilizezi(le izolezi capatul si il prinzi de manunchiul de fire) Firele incadrate de tine cu verde servesc ca si linii de declansare a alarmei, dupa cum urmeaza: - declansator usa(-) de culoare portocaliu il vei lega la intrerupatorul(intrerupatoarele) usilor. Semnul (-) iti indica ca este intrare de potential negativ(de fapt este potential neutru, adica masa electrica a masinii). - declansator usa(+) de culoare verde-negru este o intrare de potential pozitiv, intrare care are acelasi rol cu cea de mai sus, insa pentru masinile cu +12V la caroserie(masini fabricate in Statele Unite, Canada,etc). Tu NU il vei folosi!(Ii izolezi capetele si le prinzi de manunchiul de fire). - declansator aprindere(+) de culoare portocaliu-alb corespunde unei intrari de potential pozitiv(+12V) care declanseaza alarma in conditiile in care hotul a reusit sa intre in masina fara sa declanseze alarma si a pus contactul vrand sa fure masina. Acest fir iti recomand sa il legi la "+12V contact"(adica un fir prin care este prezent +12V NUMAI DUPA punerea contactului. Daca ai nelamuriri, revino cu intrebari. Spor la lucru! Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 6 Nov 2008, 19:20 Attached thumbnail(s) Picture_001.jpg ( Size: 204.96k ) Number of downloads: 880 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
Al3XxX |
![]()
Post
#17
|
![]() Incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 26 October 08 ![]() |
multumesc mult! Mai explicit de atat nici ca se putea. Maine dimineata ma apuc sa montez si va anunt ce am rezolvat
![]() Ca idee, unde pot gasi un +12v contact ? Prin spatele contactului? are o culoare anume? :-? Mersi inca odata This post has been edited by Al3XxX: 6 Nov 2008, 17:59 |
--------------------
Dacia
Nova GT
98 / 1,6
- DJ 07 TEL
|
|
costinu |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 21 September 07 ![]() |
Salut,
Ma folosesc si eu de un topic deja deschis pe tema asta pentru a pune o intrebare. Am inchiderea si alarma de mai jos(vezi poze). Am legat deocamdata doar inchiderea la alarma (1)(2). Din ce s-a scris mai sus am inteles cum leg la intrerupatoarele de la usi, pentru ca nici asta nu imi era clar ( de ce + si - ). Ce nu stiu eu acum este povestea firului maro de la alarma. Din schema baniesc ca este vorba de firul care ar trebui sa duca la semnalizare. Imi trebuie cumva o dioda pe fir pentru a nu avea probleme? Daca intr-adevar trebuie legat la semnalizare, unde ma sfatuiti sa il leg exact? PS: alarma nu are nimic pentru controlul portbagajului (trunk) insa ar trebui sa aiba pentru semnalizare. Multumesc. @Al3XxX: Eu am folosit firul alb de la contact. Dupa ce am desfacut carcasa de la volan am gasit o mufa cu 4 fire de la contact si dupa ceva masuratori am ajuns ca concluzia ca cel alb ar fi bun. This post has been edited by costinu: 6 Nov 2008, 18:07 Attached thumbnail(s) ic.jpg ( Size: 177.44k ) Number of downloads: 672 alarma.jpg ( Size: 105.05k ) Number of downloads: 655 |
--------------------
Dacia
Nova GTi
2000
- ph09pnu
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
@costinu:
QUOTE Ce nu stiu eu acum este povestea firului maro de la alarma. Din schema baniesc ca este vorba de firul care ar trebui sa duca la semnalizare. Ma tem ca trebuie sa iti infirm banuiala... Firul maro de la alarma(din schema ta) este o linie "de intrare"(deci nu comanda nimic), similara cu cele de declansare de la intrerupatoarele usilor,adica: - daca incerci sa armezi alarma cu portbagajul intredeschis(linia respectiva la masa electrica) alarma te va avertiza acustic si nu se va arma(sau va da semnale acustice ritmice) pana cand portbagajul va fi inchis cum trebuie. De aici si denumirea de "trunk signal" de pe schema. De fapt, e ceva de genul "trunk open"(o linie de "stare" a portbagajului: inchis sau deschis). - daca cu alarma armata, hotul nu iti deschide usile dar iti deschide portbagajul, linia se comporta ca si liniile de declansare de la intrerupatoarele usilor. QUOTE unde ma sfatuiti sa il leg exact? Ai doua variante: 1) il legi la intrerupatorul hayonului. Nova nu a avut din fabrica intrerupator de hayon, insa iti poti instala(este un "buton" identic cu cele pentru usi); 2)Nu il folosesti(il lasi nelegat dar ii izolezi capatul). QUOTE PS: alarma nu are nimic pentru controlul portbagajului (trunk) insa ar trebui sa aiba pentru semnalizare. In ceea ce priveste firul care comanda lampile de semnalizare... sa stii ca nu toate alarmele au comanda(releu) pentru lampile de semnalizare(i se mai spune si "releu flash"). Insa, iti recomand sa te uiti mai atent la schema de conectare a modulului I.C. ... Si ca sa nu te las in ceata, ti-am incadrat eu cu rosu zona de pe schema care ar trebui "studiata" ![]() ic.jpg ( Size: 170.75k ) Number of downloads: 704 Iti dau un hint: simbolurile incadrate de mine cu albastru semnifica lampi/becuri,deci....da,se pare ca in cazul tau, modulul de I.C. comanda lampile de semnalizare. ![]() QUOTE Imi trebuie cumva o dioda pe fir pentru a nu avea probleme? Diodele(doua la numar) sunt necesare in cazul conectarii firului de comanda semnalizare. in cazul tau, exista insa 2 variante: 1) Vad pe schema de la I.C. DOUA fire de aceeasi culoare(maro) echipate cu SIGURANTE de 7,5A care duc la doua lampi(ce ti-am incercuit eu cu albastru). Fiind cate un fir pentru fiecare parte(unul pentru stg si unul pentru dr.) ESTE POSIBIL(nu exista nici o garantie ca ar fi asa, insa) sa existe diode incorporate, caz in care tu vei lega doar firele acolo unde trebuie(in cablajul blocului de lumini); Sunt curios insa daca sigurantele de 7,5A(sau macar soclurile de sigurante) sunt montate pe fire, asa cum e in schema... Fiindca daca sunt montate, probabilitatea ca varianta asta sa fie cea corecta va creste. 2)La fel de posibil este ca cele doua fire sa plece din exact acelasi loc de pe PCB-ul modulului(deci sa nu existe diode incorporate,iar firele separate si sigurantele sa fie doar de "frumusete" pe schema) caz in care le vei putea lega impreuna(firele maro) si va trebui sa conectezi diode intre ele si fiecare fir de semnalizare din cablajul masinii(bloc de lumini) .Ti-am atasat o schema de conectare a diodelor(valabila numai pentru cazul acesta). Recomand ca diodele sa fie mai "zdravene"(sa nu pui 1N400x). Schema_semnaliz.JPG ( Size: 15.11k ) Number of downloads: 514 Care varianta e valabila, trebuie sa aflii singur(ori desfaci modulul si cauti pe placa diodele(vezi ca sunt maricele) ori prin masuratori)). Spor la treaba! Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 6 Nov 2008, 19:29 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
Al3XxX |
![]()
Post
#20
|
![]() Incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 26 October 08 ![]() |
maine dimineata ma apuc de montat si as vrea sa merg la sigur.
Inca o intrebare, probabil ultima. Unde este cel mai usor sa leg firele care duc la semnalizari? La butonul de avarie am citit ca sunt mai multe fire si nu am cum sa imi dau seama care sunt semnalizarile. Eu as vrea sa stiu cea mai simpla varianta, inafar de cea cu trasul cablului pana la semnalizari. Thanks. |
--------------------
Dacia
Nova GT
98 / 1,6
- DJ 07 TEL
|
|
apollo |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
la mine firele pentru semnalizari sunt legate sub bord.
|
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
Al3XxX |
![]()
Post
#22
|
![]() Incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 26 October 08 ![]() |
multumesc mult, am pus-o pana la urma..
Am o singura problema la ea: cand sunt eu in masina, alarma se armeaza singura. Daca nu e nimeni in masina, nu e nicio problema Aveti vreo idee? |
--------------------
Dacia
Nova GT
98 / 1,6
- DJ 07 TEL
|
|
gti98 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Poate spun o tampenie, dar unele modele de alarme, daca nu pui contactul la 1-3 minute dupa (tele)comanda dezarmarii, se re-armeaza (daca usile raman inchise, nu se observa, dar daca le deschizi...)
Nu e cazul unei variante cu senzori de prezenta/miscare in interior, din cate am inteles eu. (Exista odata butada "daca toate incercarile de a pune in functiune un aparat au esuat, cititi (inca odata) instructiunile"; din pacate, acestea, de multe ori lipsesc sau sunt gresite sau incomplete - sau au "beneficiat" de un "traducator" paralel...) Bafta (si...inspiratie!)! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
abram_burel |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 24 September 04 ![]() |
Verifica faptul ca intrerupatorul de la usa soferului functioneaza (cel mai simplu cu... plafoniera) si, daca da, daca alarma e bine legata la el.
|
--------------------
Dacia
Nova GTi
1999 Parerea mea... stiti cum e... maxima!
|
|
Al3XxX |
![]()
Post
#25
|
![]() Incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 26 October 08 ![]() |
abram, mersi mult, am facut cateva teste si s-ar putea sa ai dreptate deoarece alarma se armeaza automat doar atunci cand usa aceea este inchisa. Nici la plafoniera nu merge cand usa este deschisa. Cred ca il voi schimba cu cel de la usa cealalta.
|
--------------------
Dacia
Nova GT
98 / 1,6
- DJ 07 TEL
|
|
Al3XxX |
![]()
Post
#26
|
![]() Incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 26 October 08 ![]() |
am taiat cablul care duce la intrerupatorul usii si a fost mai grav, se arma indiferent daca usa era deschisa sau inchisa
![]() Deocamdata l-am lasat cu el legat la intrerupatorul usii si mai astept idei :-? |
--------------------
Dacia
Nova GT
98 / 1,6
- DJ 07 TEL
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Sigur ai legat firul verde al alarmei la butonul de la usa?
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
tester |
![]()
Post
#28
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
QUOTE(variable_dynamics @ 6 Nov 2008, 18:45) Firele incadrate de tine cu verde servesc ca si linii de declansare a alarmei, dupa cum urmeaza: - declansator usa(-) de culoare portocaliu il vei lega la intrerupatorul(intrerupatoarele) usilor. Semnul (-) iti indica ca este intrare de potential negativ(de fapt este potential neutru, adica masa electrica a masinii). - declansator usa(+) de culoare verde-negru este o intrare de potential pozitiv, intrare care are acelasi rol cu cea de mai sus, insa pentru masinile cu +12V la caroserie(masini fabricate in Statele Unite, Canada,etc). Tu NU il vei folosi!(Ii izolezi capetele si le prinzi de manunchiul de fire). - declansator aprindere(+) de culoare portocaliu-alb corespunde unei intrari de potential pozitiv(+12V) care declanseaza alarma in conditiile in care hotul a reusit sa intre in masina fara sa declanseze alarma si a pus contactul vrand sa fure masina. Acest fir iti recomand sa il legi la "+12V contact"(adica un fir prin care este prezent +12V NUMAI DUPA punerea contactului. @Al3XxX daca ai fi citit mai bine de la inceput nu aveai durerea asta de cap... deci nu firul verde cu negru se leaga la butonul de la usa ci ala portocaliu cu negru... si asta pentru ca butonul trebuie sa faca trecerea de la plus la masa si nu invers cu tot incerci tu sa faci. This post has been edited by tester: 8 Jan 2009, 11:51 |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
Punck |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 27 January 09 ![]() |
Miam montat Alarma si merge brici dupa schemele lui varyable (scz daca am pocit nicku) si inchiderea centralizata tot si imi si da avari cand o deschid si cand o inchid si cand dezarmez alarma pun contactu se inchid usile deci e totu ok nu inteleg cum nu va merge
|
--------------------
Dacia
Nova
1996 Gti
|
|
culdea |
![]() ![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 10 July 08 ![]() |
Salut
Stie cineva de unde pot face rost de schema electrica a placi de la alarma pilot ca nu mai merge si vreau sa vad ce are.Multumesc anticipat |
--------------------
dacia
1310
1991 berlina
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 18:49 |