Bloc motor 1300 set 1400(1600)
![]() ![]() ![]() |
Bloc motor 1300 set 1400(1600)
einstein1984 |
![]()
Post
#121
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
EUROPE_ |
![]()
Post
#122
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Și unde găsești tu bielă cu 3-4 mm mai scurtă?
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
SiloS |
![]()
Post
#123
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Modificarea de la 1.4 la 1.6 este banala . Te duci in magazin si ceri piesele necesare . Nimic mai mult . :-(
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(cristidb @ 26 Aug 2006, 10:50) La pistoanele de 1,6 distanta dintre bolt si capatul pistonului e mai mica. De asta se poate monta set de 1,6. Blocul e la fel, iar inaltimea blocului e aceeasi la toate, inclusiv 1,3. Daca pui pistoane de 1,4 cu arbore de 1,6 lovste in chiulasa, iar daca pui pistoane de 1,6 cu arbore de 1,4 pistonul nu mai ajunge la nivelul camasii. Se pare ca tu ai fost cel mai explicit.Multumesc cristidb!! |
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
stoianovmi |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 26 April 05 From: Bocsa ![]() |
QUOTE(ROBY 06-TFA @ 26 Aug 2006, 00:00) Bun,Diferenta dintre cursa pistonului de la 1,4 la 1,6 este de 6,6mm.A spus-o si Muttley mai sus dar nimeni nu a bagat la cap cand a descris cursa si alezajul la fiecare tip de motor.Asa ca eu sunt taaare curios unde a lovit capul pistonului chiar daca s-a polizat din bloc si din surub!!!! ![]() ![]() Concluzie: Nu ai cum sa montezi set de 1,6+arbore de 1,6in blocul de 1,4!PISTOANELE IES DIN CILINDRII SI LOVESC IN CHIULASA cu sau fara suruburi la biela polizate.De ce nu vreti sa intelegeti?Chiar nu vedeti ca unii fac misto pe seama voastra? Citeste mai atent!Nu am spus nimic de pistoane,doar de biele ca ating in lateralul blocului motor(102-00).Pe 102-13 merge montat set motor si vibrochen de 1.6 fara probleme.Baia de ulei o am de 1.4 cu garnituri,initial am avut tipul nou cu silicon,dar am dat-o jos ca pierdeam ulei la greu. SiloS diferenta intre intre 102-13 si 102-14 este la etansarea cilindrilor,102-13 are garnituri de cauciuc si 102-14 de cupru. This post has been edited by stoianovmi: 28 Aug 2006, 11:32 |
--------------------
dacia
1300
1983
- cs 03 zxk
|
|
draku |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti ![]() |
camasile de 1,6 au suprafata de etansare tesita la 45 de grade si se folosesc O-ringuri de cauciuc
|
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
cristidb |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
La mine au suprafata de etansare la 90 de grade si etansare pe Cu. Sunt de 2 feluri, ca si cele de 1400.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Mi-a fost dat sa citesc multe aberatii mai sus. Bielele de la 1.1 1.3 1.4 1.6 sunt la fel.
Pistonul de 1.6 are distanta de la bolt la cap mai mica. Nu iese peste camasi. Cititi mai sus ce trebuie inlocuit pt a face din 1.4 - 1.6. Nu ma mai repet. Am facut la peste 5 motoare din ani diferiti operatia asta. Exista set de 1.6 si cu etansare pe cupru, si pe cauciuc. Baile de ulei sunt la fel la gauri de la 1.1 la 1.6 La baia de 1.6 exista niste santuri, pt a nu atinge bielele in baie. Etansarea este pe silicon. In rest la fel la suruburi. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
lucianac79 |
![]()
Post
#129
|
. Group: Members Posts: 153 Joined: 14 June 04 From: Roman,Iasi. ![]() |
QUOTE(stoianovmi @ 28 Aug 2006, 12:29) diferenta intre intre 102-13 si 102-14 este la etansarea cilindrilor,102-13 are garnituri de cauciuc si 102-14 de cupru. Eu am la Dacia mea motor 102-13 si am garnituri de cupru deci pica chestia asta. Eu stiam ca diferenta este data de catre chiulasa, care are alt volum, adica este mai mare la 102-14, astfel ca 102-13 are raportul de comprimare 9 iar 102-14 are 8,5. This post has been edited by lucianac79: 29 Aug 2006, 08:54 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureate 2010
- .
|
|
cristidb |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
B-34-SGM mai exact unde sunt santurile alea in baie? Eu nu am observat nici o diferenta intre baia de 1,4 si cea de 1,6 de la masinile mele. Poate e dar nu am vazut eu.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Sunt niste proeminente fix in dreptul bielelor. Baile cu etansare pe silicon sunt asa. Compara una cu etansate pe garnitura de pluta cu una cu etansare cu silicon.
M-am exprimat gresit "baie de 1.6" au fost montate si la motoarele de 1.4 mai noi 98+. Tot ce e cu silicon are acele proeminente. Altfel la 1.6 loveste biela in baia de ulei. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
argon |
![]()
Post
#132
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
S-au montat chiar din 96+.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cristidb |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
SPORTivu |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 308 Joined: 21 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Salutare. Pe sportul meu din 1989 am 1.4. intrebare: dupa an ce tip de motor o fi?
102-13? 102-14? nu prea ma pricep , asa ca sa nu imi sariti la gat (aviz SGM:P) |
--------------------
Dacia
1300
1974 BMW E23 732i 1982
BMW E12 525A 1979 Aro 243 Militar 1979 |
|
payty |
![]()
Post
#135
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SPORTivu @ 1 Sep 2006, 19:51) Salutare. Pe sportul meu din 1989 am 1.4. intrebare: dupa an ce tip de motor o fi? 102-13? 102-14? nu prea ma pricep , asa ca sa nu imi sariti la gat (aviz SGM:P) Pai de ce nu te uiti in CIV? sau direct la motor. S-ar putea sa fie 102-00. Acum ceva timp am vrut sa iau o dacie sport din '88 care avea motor de 1.4 si era tip 102.00 This post has been edited by payty: 1 Sep 2006, 19:24 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
pana la cat se poate mari r.c. ca sa nu apara detonatii si daca trebuie modificat ceva si la sistemul de aprindere. si cu benzina merge? cade cea de 95 cu plumb?
|
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
11.5:1 si mergi cu 100.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
aprinderea sufera ceva modificari?
|
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
madmaxtata |
![]() ![]()
Post
#139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
hai sa va spun si eu o poveste(ca tot mi-a venit chefu)
mai acu 3 luni a facut motoru poc si a trebuit sa astept pana acum din pacate ca sa il fac. o reteta: una bucata bloc motor de 1,4 din '88 cu garnituri de cauciuc. setu motor de 1,6(280RON) arbore de 1,6(280RON) si alte maruntisuri. cand am incercat arborele de 1,6 pe blocu vechi(ala cu gaura)(150RON) aveam biela cu pistonu de 1,4 si camasa la fel si nu imi atingea de bloc(tot din '88) dar acum o fi fost altfel blocu, depinde cum l-au turnat astia, ca ala vechi avea suprafata mai grunjoasa dar nu imi atingea dar asta care l-am luat era mai finut si-am zis ca merge din prima dar de unde ca imi atinge partea superioara a bielei la pistonu 1(unde vine capul surubui, semirotund) si am polizat din cap si din biela in unghi cam vreo 2 mm. nu e cine stie ce, la celelalte am polizat mai putin. baia mi-a mers aia veche. la chiloasa am lucrat mai mult. fiind de 1,4 am facut niste calcule si imi iesea 9,90(parca, nu mai stiu sigur) r.c si-am zis ca e cam putin. asa ca am fost la un nene strungar si am rabotat din ea 1,25 mm. era omu sme, avea o freza smechera si un instrument de masurat ziceai ca e manometru(avea diviziuni de sutimi de mm)(40RON mi-a luat nenea asta, imi lua 30 dar era tarziu pe la 8 cand mi-a facut-o si am zis sa fiu si eu cu obraz, pt publicitate face si pivoti reglabili) dupa ce am rabotat cred ca am ajuns la 11 r.c.(dupa calcule). am schimbat si supapele de admisie de 1,6(9RON/buc a trebuit sa fac alte scaune la supape). CU benzina aveti grija de unde luati daca vreti sa aveti R.c mare ca eu am pus 5L la inceput de un peco de langa atelier si nu prea mergea rotund si apoi am pus zboara zboara de la petrom(99+) al naibi si mai ieftina si merge rotund mai ales dupa ce se incalzeste. am scos termostatu(adica l-am lasat scos) ca am citit p-aici ca e mai bine sa faci rodaju la temp mai mici. deocamdata am mers numai 1 km ca mi s-a f**** cutia rau de tot, care are una in 5 astept mesaj. dupa rodaj am un weber 38 sincron ssa vedem ce-o iesi. pana atunci bafta la motoare si cutii ![]() cam tot motoru m-a dus undeva la 9 mil cu tot cu chiuloasa. fara manopera. eu am cumparat si pompa de ulei noua. aveti grija cand probati arborele sa puneti cuzinetii noi si la biele si la palier ca sa nu se face urme aiurea pe arbore(sa le ungeti cu ulei inainte). si ulei luati si voi si unu mai bun, fara da-la romanesc cum am luat eu si-acum ma injur, ca e de caca, chiar daca faceti 1000 de km, astia sunt cei mai importanti. apa si talpa tuturor. |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
SiloS |
![]()
Post
#140
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
madmaxtata , ma bucur pentru carburatorul ales , cat ai dat pe el ?
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
stoianovmi |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 26 April 05 From: Bocsa ![]() |
pt performante mai bune,ai nevoie si de un delcou calibrat,eu am chiulasa de 1.3(nu stiu raportul de comprimare) cu supape de 1.6,axa,carburator si delcou de 12 TS si merg cu premium 95,am observat ca imi apar detonatii cand alimentez de la MOL.In rest nu am probleme.Cu delcoul de dacia tragea bine la turatii joase,dar se plafona mult mai repede
This post has been edited by stoianovmi: 11 Oct 2006, 10:03 |
--------------------
dacia
1300
1983
- cs 03 zxk
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
silos: carb l-am luat cu 500 de mii asta vara dar imi ttrebuie jigloare si nu arata chiar asa de bine. dar e intreg. cu jigloarele nici nu imi bateam capu parca l-am luat dupa un motor de 2,8.
stoianovmi: nu stiu ce sa zic ca nu am mers decat cu 2500 de ture maxim si alea urcat incet si distanta mica 2 km maxim. ramane sa vad ce fac cu cutia. oricum ce-a mai buna cuvantare la o daciuta e cutia in 5 trepte. cu orice motor ar fi, bunacuvantare |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
Siconi |
![]()
Post
#143
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
poate binecuvantare... dar n-are importanta.
La dacia 1300 din '75, ce model de motor e? stiu ca e palier normal, dar ce tip de motor? Nu scrie nicaieri si vreau sa stiu si eu. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
payty |
![]()
Post
#144
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
stoianovmi, ai idee cam pe unde e cuplul maxim la motorul tau cu axa de 12 TS?
Cu axa standard la motor de dacie 1600 e la 2500 rpm. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
stoianovmi |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 26 April 05 From: Bocsa ![]() |
Cuplul motor maxim il am pe la 2.500-2700 ture,nu prea imi indica bine turometrul.Din cate stiu eu motorul de 1.6 nu are aceeasi axa ca cel de 1.3-1.4
madmaxtata:sa nu mergi subturat cu motorul chiar daca este in rodaj,poti schimba vitezele lejer la 3.000 ture si pune termostatul inapoi ca motorul sa isi mentina o temperatura constanta.Eu nu am scos termostatul nici cand au fost 40 de grade afara. siconi:motorul tau ar trebui sa fie tip renault 810- trebuie sa scrie in talon,daca mai ai motorul original |
--------------------
dacia
1300
1983
- cs 03 zxk
|
|
payty |
![]()
Post
#146
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
axa de 1600 e la fel ca si cea de 1400. Cel putin asa scrie in manualul de reparatie. Acuma nu stiu daca la nova au facut ceva in plus, dar la papuc sigur e tot aia. Cea de TS are 270 de grade pe evacuare.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#147
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
12 ts-u stiu ca are 62 cai pe 1.3 cu dublu corp din fabrica...cam greu de gasit axele astea...
io zic ca face treaba pe un 1.6 This post has been edited by cristigeo69: 15 Oct 2006, 01:06 |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
payty |
![]()
Post
#148
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am una noua nouta. Stie cineva unde pot copia o axa, daca dau eu profilul?
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
stoianovmi |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 26 April 05 From: Bocsa ![]() |
QUOTE(payty @ 12 Oct 2006, 08:50) axa de 1600 e la fel ca si cea de 1400. Cel putin asa scrie in manualul de reparatie. Acuma nu stiu daca la nova au facut ceva in plus, dar la papuc sigur e tot aia. Cea de TS are 270 de grade pe evacuare. Cand am cumparat setul de 1.6,l-am intrebat pe baiatul de la magazin daca axa este la fel cu cea de 1.4,mi-a spus ca nu stie si a verificat in catalogul de piese.Cea de 1.6 avea alt cod. |
--------------------
dacia
1300
1983
- cs 03 zxk
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#150
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
am gasit eu pe cineva care poate face axe. e un nene la poli si a zis ca ma duce la un meserias la INM(institutul national de motoare). dar acum intrebarea e ce crestere aduce o axa de TS(in cai si cuplu) sau una de GOrdini? se merita efortul?.
Si cine stie schema(deschiderea la aprindere/evacuare) de la o axa de gordini? |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 10:19 |