Bloc motor 1300 set 1400(1600)
![]() ![]() ![]() |
Bloc motor 1300 set 1400(1600)
razvanamza |
![]()
Post
#211
|
||
![]() Membru Numarator Group: Members Posts: 509 Joined: 25 November 07 From: Buzau ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Oarecare
Candva
- Bz-00-xxx (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your (")_(") signature to help him gain world domination. |
|||
Siconi |
![]()
Post
#212
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
In conditiile incare e gata setul sau segmentii sunt dusi, atunci da, e normal.
La un motor pus la punct nu are voie sa se vada vreo scurgere de la absolut nici un fluid (apa sau antigel, ulei, lichid de frana etc.) Acuma pe bune, inseamna ca segmentii tai au joc si ajunge ulei in camera de ardere, adica papa ulei. Motorul trage, nu-i vorba de-aia, dar nu e bine. La mine, era o vreme ca imi papa 1L la 500km. Tu inca esti fericit, DAR trebuie sa ai in vedere sa te pregatesti sa faci o interventie chirurgicala in motor in viitorul cat mai apropiat. Asta e parerea mea. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
cony |
![]()
Post
#213
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 7 December 06 ![]() |
@emircea Codurile sunt diferite pentru cele 3 delcouri. Se poate verifica pe site la fabricant care sunt valorile pentru curbele de avans http://www.electroprecizia.ro/list_distribuitoare.php
Stiu sigur ca pentru motorul de 1,3 codul este 3239. |
--------------------
DACIA
1300
1978
|
|
razvanamza |
![]()
Post
#214
|
![]() Membru Numarator Group: Members Posts: 509 Joined: 25 November 07 From: Buzau ![]() |
Setul motor nu are nici macar 15.000 km, ma refeream ca motorul este manjit de ulei. am si un semering...cel de la baia de ulei, pe unde mai curge, nu cred ca motor ,,mananca" uleiul, ci mai degraba, il pierde pe la garnitura de chiulasa si pe la locul unde era delcoul (am injectie)
|
--------------------
Dacia
Oarecare
Candva
- Bz-00-xxx (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your (")_(") signature to help him gain world domination. |
|
Siconi |
![]()
Post
#215
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
N-ai spus asa mai sus, ci ca, citez: "sa consume 1 litru la 5000km???"
Tu ce intelegi de aici?! Trebuia sa spui ca pierde ulei, nu ca consuma. In fine, schimba semeringurile palier si distributie, garniturile de la baie si cea de la capac culbutori. Daca e nevoie strange UN PIC mai tare chiulasa. Daca tot curge pe la ea, da-o jos si schimba garnitura. Am aceiasi varianta de raspuns: cum sa fie normal sa pierzi ulei?! Ai mers vreodata fara ulei in motor? Nici sa nu te gandesti sa incerci!!! Eu am patit-o cumasina de la firma: s-au laminat ceva cuzineti de palier, s-a dus un segment, vibrochenul s-a subtiat in locul cu pricina (unde era cuzinetul distrus), asa ca a trebuit alt set motor, alt vibrochen alta placa de presiune, ca tot era pe duca, alti cuzineti set complet etc. Apoi munca de 2 zile la el ca nu lucram in timpul programului. Si toate astea pentru ca un coleg nu a sesizat ca motorul face galagie si ca se aude cum freaca metal pe metal (lipsa ungere). Am o vaga presimtire ca nu vrei sa experimentezi acest fapt. Asa ca pune mana si schimba tot ce ar fi de schimbat si scapi de griji. Cumperi lucru de calitate si rezolvi problema. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
razvanamza |
![]()
Post
#216
|
![]() Membru Numarator Group: Members Posts: 509 Joined: 25 November 07 From: Buzau ![]() |
OK, am inteles cum sta treaba. Atunci se pune problema in felul urmator: cine a mai facut acesta modificare? Stiu ca la carburatie a mers fara probleme (majore), dar va sti calculatorul ca are 1,6 in loc de 1,4? sau trebuie si calculator nou(cu totul)?
![]() Ar mai fi solutia de a upgrada ECU-ul ca la masinile stock? Adica un cip ,,tuning" pentru un motor 1,4 sa fie, de fapt, un cip ,,stock" pentru 1,6??? S-a mai gandit cineva la asta? Desi la banii pentru cipuire iei calculator nou cu garantie ![]() Nu as dori sa ma bag la o asemenea investie fara sa fiu sigur ca nu dau dublu cat as da ped un motor 1,6 cu totul.... |
--------------------
Dacia
Oarecare
Candva
- Bz-00-xxx (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your (")_(") signature to help him gain world domination. |
|
Siconi |
![]()
Post
#217
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Nu cred ca are importanta asa mare daca calculatorul face diferenta intre motoare, cata vreme respecta parametri care ar fi minimi pentru 1.6 si, probabili optimi pentru 1.4.
Ideea e ca in functie de cat oxigen masoara sonda lambda atat de mult dozeaza benzina din amestec. Ce va fi un pic diferit, va fi curba de avans, ca timingul distributiei va fi la fel. Asta se vace cu OBD la un service Dacia. Ii las pe cei mai specialisti ca mine in injectii sa vorbeasca mai multe. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#218
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Siconi, hartile din ECu de Monomotronicul de pe DAcie nu se rescriu, schimbi EPROMul cu totul pe el. Masina ar trebui sa mearga si cu injectia de 1,4 dar in anumite zone de sarcini si turatii mari ar putea avea probleme.
Ecu face corectie fata de harta de baza, dar si corectia are o limita, si te poti trezi cu amestec sarac... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
emircea |
![]()
Post
#219
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(cony @ 1 Feb 2008, 14:20) @emircea Codurile sunt diferite pentru cele 3 delcouri. Se poate verifica pe site la fabricant care sunt valorile pentru curbele de avans http://www.electroprecizia.ro/list_distribuitoare.php Stiu sigur ca pentru motorul de 1,3 codul este 3239. Am sunat la ei; intr-adevar 810-99 are codul 3239. 106-20 are codul de distribuitor 3334 ('motoare de nova'). Ce naiba, asa de tembeli sa fie astia de la magazine???? Oricum, 3334 nu este in pagina respectiva sa-mi dau seama de diferente. Cred ca revin cu un topic nou pentru calibrarea distribuitorului, deocamdata il folosesc pe cel care-l am. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
Siconi |
![]()
Post
#220
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Ai perfecta dreptate, Einstein, exact asta am spus si eu, printre altele: teoretic calculatorul nu face diferenta intre motoare, dar parametrii ar fi minimi pentru 1.6 si optimi pentru 1.4, iar in anumite zone de sarcina, cum spui tu, se poate sa nu fie suficient.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
razvanamza |
![]()
Post
#221
|
![]() Membru Numarator Group: Members Posts: 509 Joined: 25 November 07 From: Buzau ![]() |
Deci s-ar obtine un motor 1,6 ,,economic" ???
![]() Care posesor de 1,6 face schimb?? ![]() ![]() Luand lucrurile in serios, s-ar putea sa fie mai simplu decat pare. Doar dintotdeauna cei de la Dacia au fost prea comozi pentru niste modificari majore intre motoare: aceleasi carburatoare, aceleasi delcouri, de ce nu aceeasi inject5ie ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Oarecare
Candva
- Bz-00-xxx (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your (")_(") signature to help him gain world domination. |
|
djasu82 |
![]()
Post
#222
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nu obti mare lucru fiindca sonda lambda citeste osigenul din gazele de ardere iar ECU se regleaza automat , Modificarea avansului eletronic e alta treaba.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Siconi |
![]()
Post
#223
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai despre avans era chestia... treaba cu amestecul am lamurit-o.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
sobolan |
![]()
Post
#224
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#225
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#226
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
ati invartit seturile de 1.6 pe aici de mi-e rau de ele
la harbu meu din 89 ce trebe sa ii fac sa bag set de 1,4? doar alezare motor? nu apare pericolul sa crape blocu botor? sau daca mai alezez din camasile setului nou? sau cum pana la urma? daca las chiulasa de 1.3 e vreo problema? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#227
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Sa montezi setul de 1400, trebuie sa mergi cu blocul sa-l alezeze pana la diametrul camesilor de 1.4, ar mai fi o varianta, dar nu o recomand, sa alezezi camesile actuale de 1.3 si bagi pistoane de 1.4, in urma tratamentului camesile o sa ramana foarte subtiri in partea de jos existand pericolul fisurilor; oricum eu iti recomand prima varianta si mai mult daca il aduci la 1.4 poti deja monta 1.6 (
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#228
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#229
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
si daca alezez brocu nu crapa, nu?
de ce razi spunand de 1.6? nu am mentionat ca as face asa o decizie proasta dp meu dv |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
razvan solenza |
![]()
Post
#230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
QUOTE(payty @ 21 Feb 2009, 07:16) cam asa am dat si eu pe unul de uzina. auzi, dar te-ai interesat ce fel de etansare ai la camasi? ca astea de 1.6 cam au etansare pe cupru, iar tu daca ai de 1.4, s-ar putea sa ai pe inele de cauciuc. EDIT. Pardon, acum am citit mai bine postul tau. bafta la montaj! multumesc frumos luni am sa il montez |
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#231
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 21 Feb 2009, 13:38) si daca alezez brocu nu crapa, nu? de ce razi spunand de 1.6? nu am mentionat ca as face asa o decizie proasta dp meu dv rad pentru ca ziceai ca ti-e rau cand auzi de 1.6 la toata lumea, nu ca nu ar fi o idee buna montarea lui, eu nu am pus din alte considerente |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Muttley |
![]()
Post
#232
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Si care-s alea?
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
emircea |
![]()
Post
#233
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 21 Feb 2009, 08:37) [...]doar alezare motor? nu apare pericolul sa crape blocu botor? sau daca mai alezez din camasile setului nou? sau cum pana la urma? daca las chiulasa de 1.3 e vreo problema? Din ce motive crezi ca ar crapa domnu'blocu? Acolo unde-l alezezi nu prea se exercita cine stie ce forte asupra lui... Mi-as pune problema mai curand cine face chestia asta, daca are habar ce face... |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#234
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
QUOTE(Muttley @ 22 Feb 2009, 00:15) aaa, sa nu se inteleaga gresit, considerentele tin strict de mine, aveam deja arborele cumparat, chiulasa de 1.4, una de 1.6 oricat as fi cautat n-as fi gasit in zona, baie de ulei deasemenea, imi trebuia o galerie de admisie pentru carburatoru dublucorp inclusiv el....etc, intr-un cuvant piese care n-am de unde le lua |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
razvan solenza |
![]()
Post
#235
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
Azi am facut transformarea din 1,4 in 1,6 dar este foarte mult de polisat cc 3mm oare nu va fi prea subtire? as lua numa din bloc ca sa nu dezechilibrez bielele si sa nu mai mearga motorul rotund era sa uit ating toate 4 biele
This post has been edited by razvan solenza: 24 Feb 2009, 22:17 |
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
emircea |
![]()
Post
#236
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Ia numai din bloc, nu-l afectezi structural. In zona aia a blocului doar se tine si 'plimba' uleiul in principal... Fortele si presiunile semnificative sunt in lagare si camerele de ardere...
Ia cu o toleranta buna, materialele in urma incalzirii se dilata. Cat? Nu stiu, n-am incercat si pe moment nu-mi vine-n minte sa calculez. Probabil 1 mm extra e suficient. This post has been edited by emircea: 25 Feb 2009, 00:41 |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
payty |
![]()
Post
#237
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(razvan solenza @ 24 Feb 2009, 22:11) Azi am facut transformarea din 1,4 in 1,6 dar este foarte mult de polisat cc 3mm oare nu va fi prea subtire? as lua numa din bloc ca sa nu dezechilibrez bielele si sa nu mai mearga motorul rotund era sa uit ating toate 4 biele eu nu m-am lamurit prea bine unde vrei sa frezezi. nu intra camasile in bloc, sau lovesc bielele? si daca lovesc bielele, unde lovesc? in baie sau in bloc? |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#238
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Daca ating bielele-n bloc se polizeaza blocul, apoi se demonteaza tot, se spala piesele, se monteaza la loc.
Am facut 1.6 doua motoare, unul pe bloc de renault la care a ramas distanta minima biela-bloc 0.6mm, altul pe bloc de dacie cu distanta ceva mai mica, in jur de 0.4. La niciunu' n-am polizat. De ce? M-am gandit ca daca o supapa cu o coada de 100mm si care se-ncinge-n draci se dilata doar 0.2 mm, atunci la un arbore cotit valoarea-i neglijabila. Pentru adaptare baie de 1.4 la arbore de 1.6 eu am procedat asa: 000_0135.jpg ( Size: 665.33k ) Number of downloads: 1322 Lamurire: in stanga e lemn de brad, adica moale, in dreapta e o chestie cilindrica de metal care se aseaza pe urma lasata de biela. Se strange menghina si... atat ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
razvan solenza |
![]()
Post
#239
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
QUOTE(payty @ 25 Feb 2009, 07:03) eu nu m-am lamurit prea bine unde vrei sa frezezi. nu intra camasile in bloc, sau lovesc bielele? si daca lovesc bielele, unde lovesc? in baie sau in bloc? mie imi lovea bielele capu surubului in bloc la toate 4 si am luat la fiecare 2mm din bloc si merge super maine urmeaza sa il pornesc eu nu trebuie sa modific baia pt ca motorul este pe pe un aro 10 si baia difera mult este mai lata decat cea de dacie ,in spate a trebuit sa o indoi umpic cca 5mm This post has been edited by razvan solenza: 25 Feb 2009, 20:12 |
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
payty |
![]()
Post
#240
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 25 Feb 2009, 10:29) Daca ating bielele-n bloc se polizeaza blocul, apoi se demonteaza tot, se spala piesele, se monteaza la loc. Am facut 1.6 doua motoare, unul pe bloc de renault la care a ramas distanta minima biela-bloc 0.6mm, altul pe bloc de dacie cu distanta ceva mai mica, in jur de 0.4. La niciunu' n-am polizat. De ce? M-am gandit ca daca o supapa cu o coada de 100mm si care se-ncinge-n draci se dilata doar 0.2 mm, atunci la un arbore cotit valoarea-i neglijabila. Pentru adaptare baie de 1.4 la arbore de 1.6 eu am procedat asa: 000_0135.jpg ( Size: 665.33k ) Number of downloads: 1322 Lamurire: in stanga e lemn de brad, adica moale, in dreapta e o chestie cilindrica de metal care se aseaza pe urma lasata de biela. Se strange menghina si... atat ![]() da, dar ce te faci daca te trezesti cu un pic de joc, cand s-or mai uza cuzinetii? daca loveste o biela din aia in bloc zob il face. La 0.4 mm cred ca e putin. normal, jocul de la cuzineti nu are cum sa fie imens, dar.. nu se stie niciodata, dacia e plina de surprize. This post has been edited by payty: 26 Feb 2009, 17:46 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 08:46 |