DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Spalat motor cu motorina-se aprind becuri ulei

gamela
post 8 Jul 2005, 11:48
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 2 August 04




*Dacia 1300*
Am spalat motorul cu motorina ( deconectat fisa centrala si dat la demaror citeva reprize scurte) , am golit motorina ( last-o mult timp sa se scurga), schimbat filtrul + uleiul ( am pus Elf 20W50) .
Se aprind becurile de la ulei ( nu am manometru ) si motorul face un zgomot ciudat ...se aude o bataie. Inainte de operatiunea asta nu mi s-au mai aprins becurile de la ulei. ce se intimpla ?
Multumesc


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maxiK
post 8 Jul 2005, 12:56
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 346
Joined: 10 May 05




Habar n-am ce se intampla, o mai fi ramas motorina si amestecul nu se mai face cum trebuie. Daca nu vrei sa te duci la serice, vezi ca exista prin benzinarii solutii de curatat/spalat care se introduc in benzina, poate ai noroc si se rezolva unsure.gif . Cine te-o fi pus sa-l speli cu motorina? blink.gif


--------------------
dacia logan laureate1.6 - B 37 KNH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 8 Jul 2005, 14:09
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Exista solutie de curatat motorul, se numeste generic ENGINE FLUSH. Se pune in motor, se lasa pornit la relanti vreo 5 - 10 minute (scrie pe cutie) si apoi se face schimbul de ulei/filtru.
Ce spunea maxiK ca se baga in benzina nu e pentur motor ci pentru carburator/injectoare. Engine flush-ul se baga in motor (ca uleiul, se adauga).

Costa 200,000 - 300,000 lei vechi, nu e asa de scump. Motorina e metoda veche a lu' bunicu lu' strabunicu si da randamentul pe care-l observi.

This post has been edited by roland: 8 Jul 2005, 14:11


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 8 Jul 2005, 14:13
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(gamela @ 8 Jul 2005, 11:48)
*Dacia 1300*
Am spalat motorul cu motorina ( deconectat fisa centrala si dat la demaror citeva reprize scurte) , am golit motorina ( last-o mult timp sa se scurga), schimbat filtrul + uleiul ( am pus Elf 20W50) .
Se aprind becurile de la ulei ( nu am manometru ) si motorul face un zgomot ciudat ...se aude o bataie. Inainte de operatiunea asta nu mi s-au mai aprins becurile de la ulei. ce se intimpla ?
Multumesc
*



Aici cred ca e nevoie de o lamurire suplimentara din partea ta. Spui ca se aprind becurile de ulei si motorul scoate un zgomot ciudat. Precizeaza te rog cat timp ai tinut motorul in functiune ca sa observi stingerea becurilor.

Spun asta pentru ca dupa schimbarea uleiului si a filtrului instalatia si pompa nu sunt amorsate, si dureaza o perioada ( 5-10 secunde) pana se umplu cu ulei si asigura presiunea. De asemenea, mergand neuns, dupa ce motorina a spalat complet filmul de ulei, motorul e normal sa scoata zgomote anormale la pornire.

Desi cred ca pana la ora asta ai rezolvat deja problema intr-un sens sau altul (ori la deal ori la spital), am urmatoarea recomandare pentru tine: nu goli motorul de uleiul vechi si ulterior sa pui motorina si sa-l lasi "pe uscat" dand la demaror. Foloseste in schimb "Motor Flush" pus peste uleiul vechi, lasa motorul sa mearga la relanti cat scrie pe cutia produsului, scurge tot, schimba filtrul si pune uleiul nou.

Dupa aceasta operatie, da-i cheie si nu te atinge de acceleratie pana nu se sting becurile.

PS: acum daca ai facut-o ai facut-o, nu mai conteaza. Daca as fi in locul tau as proceda astfel: as scoate bujiile, as pune cate o seringa de ulei de acelasi tip ca cel pe care l-ai folosit in fiecare cilindru, as invarti motorul cu bujiile scoase din manivela sau fulie de 5-6 ori, as pune bujiile la loc, i-as da cheie si as astepta 15-20 de secunde sa se stinga becurile. Daca nu se sting... dar asta e deja alt topic smile.gif

This post has been edited by northwood: 8 Jul 2005, 14:18


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 8 Jul 2005, 15:49
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(maxiK @ 8 Jul 2005, 12:56)
Habar n-am ce se intampla, o mai fi ramas motorina si amestecul nu se mai face cum trebuie. Daca nu vrei sa te duci la serice, vezi ca exista prin benzinarii solutii de curatat/spalat care se introduc in benzina, poate ai noroc si se rezolva unsure.gif . Cine te-o fi pus sa-l speli cu motorina? blink.gif
*




ce amestec nu se face cum trebuie ?
ce treaba are solutia de curatat care se baga in benzina cu uleiul ?

This post has been edited by dex lada: 8 Jul 2005, 15:50


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 8 Jul 2005, 16:13
Post #6


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu stiu cine va pune sa faceti astfel de "experimente"!si engine flusherul e intre 60-190.000!s-ar putea sa fie vreun lagar topit,nu stiu exact!dar nu mai face asa ceva!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 8 Jul 2005, 18:40
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(gamela @ 8 Jul 2005, 11:48)
*Dacia 1300*

motorul face un zgomot ciudat ...se aude o bataie. Inainte de operatiunea asta nu mi s-au mai aprins becurile de la ulei. ce se intimpla ?
Multumesc
*



s-a transformat in Diesel laugh.gif , pai pe bune acum...cata motorina ai bagat in el... wacko.gif

de ce nu ai bagat Coca-Cola...ca cica si aia spala bine... rolleyes.gif

eu nu inteleg chestia asa cu curatatu motorului la fiecare kilometru...sunt masini in Romania care merg cate 200.000 km si nu curata nimeni nimic prin motoarele lor...ex: taxiuri....poate pt unii e pasiune, dar din pasiune devine problema...
sorry daca am fost offtopic

Ce fel de bataie ca poate e de la vibrochen si de-aia nu e nici presiune...

This post has been edited by andu911: 8 Jul 2005, 18:47


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c1p0
post 9 Jul 2005, 22:05
Post #8


I find your lack of faith disturbing.


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti - Colentina




sper sa nu fiu offtopic!

am si eu o intrebare...cam la cati km se face o spalare a motorului? eu am desfacut motorul exact anul trecut, am curatat pistoanele etc si de atunci am facut cam 20.000 km. se recomanda ca la urmatorul schimb de ulei sa iau un engine flush?



--------------------
Dacia Logan dCI Ambition 2007
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 9 Jul 2005, 22:37
Post #9


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




ce tot spalati motoare? eu am avut un motor de 1100 cu 150.000km facuti si nedesfacut de 35 de ani. Dupa ce l-am desfacut din curiozitate (nu aveam ce face cu el), am constatat ca nu era nimic de curatat...


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 9 Jul 2005, 22:56
Post #10


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Uncle-Sam

Nu te mira, oameni vor sa creada ca fac ceva bine motorului, si dupa asteapta placebo sa isi faca treaba, adica se asteapta la performante mai mario si prostii dinastea




--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c1p0
post 10 Jul 2005, 08:34
Post #11


I find your lack of faith disturbing.


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti - Colentina




hmmmm.....pai da...io credeam ca face ceva bine motorului...


--------------------
Dacia Logan dCI Ambition 2007
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 10 Jul 2005, 09:27
Post #12


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Pai da, si uite asa cei care fac Dura Lube se imbogatesc pe prostia voastra. La fel bagati si alti aditivi si prostii in masina, ca voi credeti. Si io cred ca maine rasare soarele.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 11 Jul 2005, 05:16
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




cat timp va face prosti driverx, eu o sa va explic care e problema cu spalatul motoarelor in general...
Problema apare in special la motoarele uzate, care functioneaza pe baza de uleiuri minerale. Ele au niste uzuri de dimensiuni foarte mici si care sunt astupate cu ulei, in momentul in care vii cu asemenea solutii, aceste spatii uzate sunt curatate de ulei si raman goale, ceea ce duce la scaderea presiunii. De aceea motorul de dacie nu este indicat sa fie spalat niciodata...

Cum ziceam intr-un post mai sus, problema ta este undeva la cuzineti, vezi daca persista bataia si dupa ce se incalzeste motorul.

This post has been edited by andu911: 11 Jul 2005, 05:19


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Jul 2005, 07:41
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Uite ca acum citeva zile am spalat si eu motorul, asta pentru ca in capac era depunere miloasa. Dar, peste uleiul din motor am turnat 500-600 ml petrol lampant, ramas de pe vremea bunicilor-nu glumesc, e de prin '77.
Am lasat sa functioneze 3-4 min, apoi scurs complet (am lasat sa se scurga inca vreun sfert de ora dupa ce nu mai curgea vizibil), schimbat ulei si filtru, totul OK.

Majoritatea soferilor "batrini si cu experienta" va vor recomanda 2 l motorina in loc de ulei si functionat asa pina se aprind pilpiit becurile. SA NU-I CREDETI.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cib
post 11 Jul 2005, 09:20
Post #15


fost posesor de Solenza


Group: Members
Posts: 493
Joined: 27 July 04
From: Iasi




nu ai facut altceva decat sa faci praf motorul. Uleiul l-ai schimbat o data, dar mai schimba-l inca o data. Bataia de motor spune tot. Cred ca iti tb set nou. Ideea e ca lichidului de ungere ii trbuie o anumita vascozitate ca sa unga cum trebuie, sa faca presiune, etc. + alte propietati pe care motorina nu le are. Se spala cu motorina motorul, dar cand este desfacut si se pune fiecare piesa intr-o baie cu motorina.


--------------------
Nissan Almera Tekna Oltcit 12TRS 2005 - B-43-ZGO, SV-02-SST
Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gamela
post 11 Jul 2005, 10:01
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 2 August 04




Pompa de ulei era dezamorsata ( am dat-o jos si erau gunoaie la bila) . Am spalat pompa, am amorsat-o "la rece ", montat la loc totul e ok acum. Va multumesc pt ajutor. Consider topicul inchis.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 11:43
Forum Renault