DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Un tutorial cu schimbul semeringurilor la cutie, Poate pune cineva un tutorial....

kaput
post 29 Feb 2008, 22:58
Post #1


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Poate pune cineva un tutorial in care sa explice cum se schimba semeringurile (sau simeringurile) la cutie (cele la planetare).
Eu unul m0am saturat de petele de "sange" de pe jos de la babuta mea.


--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminus
post 1 Mar 2008, 08:55
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 September 07




Trebuie sa demontezi planetarele, ca sa demontezi planetare trebuie sa scoti butucii.
Ai masina din 77, deci ai planetare lungi. Toate cutiile cu planetare lungi au aceasta problema. Si eu am avut masina cu cutie cu 4, cu planetare lungi din 71 si imi curgea uleiul. Am amai scurtat arcul din semering, ca sa stranga mai tare pe planetara. Problema e ca 1000km a mers, dar apoi a revenit pierderea de ulei. La aceste cutii problema apare de la jocul planetarei pe axul care intra in cutie si uzura exterior planetara pe locul unde este semeringul. Dupa parerea mea cea mai buna solutie si de durata este sa schimbi cutia si sa pui una cu planetare scurte. Asteapta si parerea altora


--------------------
Dacia Berlina 2004i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly82
post 1 Mar 2008, 10:35
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 17 July 07
From: Pitesti




pai si daca pui o cutie cu planetare scurte (5 trepte) nu e mai dificil?.....am inteles ca trebuie sa bati cu ciocanul pe acolo, sa deformezi tabla, ca sa-ti intre aceasta cutie.....asa este? cam cat dureaza aceasta operatiune? iti trebuie neaparat un canal sau e suficient sa pui masina pe niste butuci?.....


--------------------
Dacia 1300 1982 - AG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 1 Mar 2008, 13:02
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Exista si cutii in 4 cu planetare scurte,la care nu trebuiesc modificari,doar alte planetare.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaput
post 2 Mar 2008, 22:25
Post #5


membru tuns scurt


Group: Members
Posts: 113
Joined: 19 April 07
From: CONSTANTA




Am scos o planetara si am vazut canalul de pe ax in dreptul simeringului.
Lucru mare de mirare: un cauciuc sa sape canal pe otel? Ma rog asta e.
Dar daca bag 2 semeringuri pe o planetara ? Am citit undeva pe forum. Treaba e daca incap?
Si pana la urma cum se spune :" semering " sau " simering"?



--------------------
Dacia DACIA 1310/1999 GPL - CT 56 DSD
Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Mar 2008, 23:21
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




am eu una care vreau sa o duc la fiare vechi, care a mers foarte bine , am dat-o jos si am pus cu 5


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 20 May 2008, 23:28
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




ma invata si pe mine cineva cum se schimba semeringurile la planetare am cutie in 4 planetare lungi,se schimba usor sau mai bn o las asa ??trebui sa dau cutia jos??

21 May 2008, 16:28:
chiar nimeni nu stie???

This post has been edited by Sorin_18: 21 May 2008, 16:28


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 21 May 2008, 16:59
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 627
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




semeringurile respective se afla montate in piulitele de reglare a rulmentilor diferentialului deci necesita o atentie deosebita!Daca te hotarasti sa le schimbi singur sa nu uiti sa numeri spirele de la fiecare piulita in parte ca sa sti cat strangi diferentialul.Piulitele se desfac cu o cheie speciala cu creneluri.
Bafta!

P.S.-operatia se poate face fara sa dai cutia jos


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 21 May 2008, 21:33
Post #9


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




simeringurile se schimba fara sa se dea joc cutia si in nici un caz diferentialul wink.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 22 May 2008, 09:51
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




QUOTE(mihai0070 @ 21 May 2008, 21:33)
simeringurile se schimba fara sa se dea joc cutia si in nici un caz diferentialul  wink.gif
*


dar cum???poti sa imi explici plss


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 22 May 2008, 22:07
Post #11


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




scoti planetarele din cutie si cu surubelnita scoti simeringul vechi , fara mila tragi de el si dupa ce iese cureti bine zona si pui unul nou , dar cu mila ca sa nu ii distrugi buza ,


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 25 May 2008, 22:00
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




multumesc mult


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 3 Jan 2009, 12:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Nu prea inteleg din ce se discuta pe aici, parca era vorba la un moment dat de o cheie speciala pentru a da jos nu stiu ce piulita (cum arata acea cheie), sau sa inteleg ca exista o metoda mai populara de scoatere a semeringurilor din locasul lor.

Sa inteleg ca se scoate planetara de la cutie, pe urma exista o piulita ... doar una sau mai multe pe aceeasi parte, daca a facut cineva operatiunea concret si poate sa-mi zica si mie, nu de alta dar vreau sa bag un ulei mai bun la cutie si-mi picura banii pe urma sad.gif

Merci !

HPIM1504.JPG ( Size: 1.14mb ) Number of downloads: 1386
HPIM1641.JPG ( Size: 206.45k ) Number of downloads: 1508


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0000
post 3 Jan 2009, 20:05
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 338
Joined: 18 June 08
From: Rm Sarat




Eu am schimbat si semeringurile de la planetara (am cutie in 4) dar fara nici un rezultat..ideea este ca atunci cand bag stifturile (sau cum le-o zice) inapoi nu mai picura uleiul (asa mult)..dar fara ele imi picura la greu..daca o las o zi parcata imi curge cam 0,5l de ulei din cutie


--------------------
dacia 1310 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 3 Jan 2009, 20:18
Post #15


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Pai si cum, tu stai fara stifturi puse sa-ti sara planetarele?


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0000
post 3 Jan 2009, 20:43
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 338
Joined: 18 June 08
From: Rm Sarat




Asta nu stiam ca pot sa sara daca nu le-am pus..si pana la urama care ar mai fi problema?..daca am schimbat semeringurile de ce tot picura ulei?


--------------------
dacia 1310 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 3 Jan 2009, 21:01
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Sa recapitulam cam ce s-a discutat pe aici:
-"semering" corect se spune simering
-se dau planetarele afara, se desface surubul de 8 cu saiba de blocare , se bate usor cu un dorn in sensul invers acelor de ceasornic , se numara turele care se desfac,se scoate simeringul cu o surubelnita , se monteaza altul cu putina vaselina, se monteaza la loc.
-daca sunt planetare lungi si exista uzura pe capul planetar dinspre cutie , se demonteaza capul planetar se incarca cu sudura, se rectifica , daca exista posibilitati se inlocuieste cu altul nou, daca nici aceasta varianta nu exista se taie din arculetul simeringului 0,5 cm(nerecomandabil).
-nu are cum sa piarda 0,5 l pe la simering, doar daca ar fi cutia plina cu ulei.
-exista o cheie speciala de desfacut piulita cu simering, nu cred ca exista asa ceva in comert.
- se poate merge si fara stifturi de la planetara daca mergi linistit cu masina sau nu o incarci prea tare.


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 3 Jan 2009, 21:12
Post #18


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




QUOTE(dacia_gpg @ 3 Jan 2009, 21:01)
- se poate merge si fara stifturi de la planetara daca mergi linistit cu masina sau nu o incarci prea tare.
*



Nu merita riscul zic eu... Nu e niciun avantaj, de ce as risca sa merg fara si sa ma bag in belele cand pot sa merg cu? blink.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 3 Jan 2009, 21:24
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Ba chiar se merita si am sa-ti spun de ce.Am avut o dacie care smulgea planetarele din tripoda si ca sa nu mai pierd timp cu montarea la loc am fost nevoit sa renunt la stifturi wink.gif


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0000
post 3 Jan 2009, 21:37
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 338
Joined: 18 June 08
From: Rm Sarat




Am inlocuit ambele simeringuri dar fara efect..tot curge ulei ca inainte..doar daca bag stifturile la loc nu mai curge asa mult..o completare la 1 luna cred ca ar fi de ajuns..poate si umplerea cutiei mai sus de buson ar mai fi o solutie ca sa mai lungesc boala...


--------------------
dacia 1310 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 4 Jan 2009, 08:13
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




de ce trebuiesc numarate turele la acea piulita, poti fi mai exact smile.gif ?


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_gpg
post 4 Jan 2009, 09:02
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 2 November 07
From: POCREACA




Daca strangi mai tare uzezi rulmentii grup conic, pinion sateliti,joc mare inseamna huruiala.


--------------------
dacia DACIA 2000 , 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adyraliul
post 26 Nov 2010, 18:54
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 22 February 07




Am citit posturile voastre ,si mi-am dat seama ca am gresit atunci cand mi-am reparat cutia mea de viteze [am o cutie in 5 trepte ,si mi se sfaramase o saiba de pe trenul mobil], si printre altele am schimbat si simeringurile de la planetara .Am desfacut acea piulita de care vorbiti dar nu am numarat turele cate au fost ,si am strans-o la ochi ,Adevarul este ca de atunci pierd ulei pe la acel simering .Stie cineva cum se face reglajul acelei piulite fara sa fie strans prea tare


--------------------
dacia berlina 2003 1310 li - sv 07 stu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 28 Nov 2010, 13:08
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Dacia_gpg spune bine ce spune, ascultati-l, dar parca nu e tot. Piulita de aliminiu, cea in care e bagat simeringul (chiar si eu zic cand vorbesc, semering), nu e nevoie sa numeri, pentru ca desfacandu-le pe rand, grupul nu se deplaseaza, iar la montare se insurubeaza pana intampini efort, dupa care strangi asemanator ca de cea de laroata de spate, pentru ca e tot rulment conic. Daca fortezi, risti sa rupi acei pinteni la piulita. Ideea e sa nu desfaci ambele rozete (piulite), pentru ca grupui diferential, e reglat sa stea cu coroana la o distanta anume de pinionul de atac, ceea ce ar face ca, strangand de una din ele cand si cealalta e scoasa, grupul sa se deplaseze in lateral si, i se poate lua jocul de flanc total, sau sa se departeze prea mult. Deci una de pe o parte tine nemiscat grupul, in locul care a fost, in timp ce lucrezi la cealalta. E ca un reper de strangere. Cine nu are imaginea unui grup dif. am postat un desen la topicul despre pinionul planetar.
Enigma cu cursul pe la stifturi, e dezlegata, daca pui putin degetul la tampla. Avand planetare lungi, simeringul tine pe exteriorul bucsii, dar fiind uzata la caneluri, uleiul se strecoara pe langa axul planetar si interiorul bucsii, ajungand la gaurile de la stift, n-au decat sa curga. Punand acele bolturi, mai reduci, dar si ele sunt crapate si cu gaura. Mergi fara stifturi, si pune un colier de banda de plastic sau altceva care sa inchida gaurile.
Nu va mirati ca se poate merge si fara stifturi, pentru ca si asa sunt puse aiurea, fara rost, da mai mult, strica. Risti sa-ti rupi gatul cu ele, nu fara ele. La o curba mai stransa, daca ai lonjeroane mai flexibile, se mareste distanta dintre cutie si roata. Stiftul tine laleaua tripodei pe loc si va iesi tripoda, iar planetra nu va face frumos, mai ales in viraj. Fara stift, laleaua va culisa dupa axa planetara, revenind dupa curba. Eu n-am bagat zeci de ani acel stift, si n-am avut nicio iesire din tripoda. Chiar p-aici pe forum mai e cineva care se mira, si s-a convins. Huruia planetara cu el. Mergand fara, e perfect. Cum? Pai daca distanta dintre roata si cutie e mai mare, planetara va sta intinsa tot timpul, va lucra la varfurile lalelei, si sansa de a se distanta si prinde joc in role e foarte mare si sigura. Daca cu masina pe cric, desfaci piulita planetarei, impingi in partea filetata sa vezi cat intra in fuzeta. Daca intra mai mult de 7-8 mm, mai bagi o saiba distantier in spate, asa de groasa incat sa ramana acest joc, sau o axa mai lunga (din 10 axe, nu gasesti doua la fel de lungi). Deci cu piulita scoasa, jocul axial sa nu fie mai mare de 7-8 mm. Si-asa e cam mult.
Deci, pentru schimb simerind,desfaci piulita la planetara, desprinzi pivotul superior si bieleta de directie, rabatezi portfuzeta sa poti scoate planetara din fuzeta, o scoti si de pe pinionul planetar (de la cutie), desurubezi surubul de M8 care tine siguranta ce asigura rozeta (piulita) su simeringul, desurubezi cu o cheie de forma unei furculite cu varfurile indoite la 90 de grade, facuta din tabla de 2,5 care e de ajutor si la introducerea tijelor de culbutoi. Scoti simeringul din piulita si o montezi, strangand pana se opreste, lovind de rulment. O fortezi usor si repui ce-ai desfacut, la loc. Ar mai fi, dar vad ca se termina hartia.

28 Nov 2010, 13:21:
Uitasem, daca e joc mare la caneluri, pe axul planetar, se poate strange la cald. O piesa cilindrica , cu gaura mai mica la interior de cat tripoda cu aproape 1 mm, ceva mai groasa-n "carne" , pe care sa o presezi rapid sau batuta cu ciocanul peste bucsa tripodei (lalelei) dupa ce ai inrosit-o. Se va strange la interior. Un pinion planetar vechi, polizat in capatul canelat asa fel incat sa aiba gura de aschiere, il bagi presat peste fostele caneluri ale tripodei (bucsa de la tripoda), dupa ce a fost racita in ulei, pentru a rectifica si a reface in cote canelurile. Operatie e mai ampla , pentru cine nu stie, dar necesita spatiu si timp. Nu incepeti cu mierloieli de genul ca daca, c-ar fi, ca nu-i bine, ca stiu ce spun si ce fac.

This post has been edited by PH-06-BOA: 28 Nov 2010, 13:21


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 25 Jun 2011, 12:44
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 375
Joined: 4 May 06




procedurile astea explicate aici ar functiona si pentru cutia in 5 trepte ..dacia e din 1999??


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 13 Sep 2011, 09:15
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Am constatat de curand ca a mea cutie de viteze pierde ulei pe la tija selectorului de viteze. Se schimba greu acel simering?
Daca a facut cineva operatiunea, il rog sa descrie putin cam ce implica.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 07:04
Forum Renault