Motor de R5 Alpine pe Dacia 1300, o mica problema cu pompa de apa :D
![]() ![]() ![]() |
Motor de R5 Alpine pe Dacia 1300, o mica problema cu pompa de apa :D
BH 59 FIF |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
Attached thumbnail(s) 2012_05_24_19.40.24.jpg ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 877 2012_05_24_19.40.32.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 963 2012_05_24_19.40.38.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 923 |
||
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|||
cheluakame |
![]()
Post
#182
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 4 October 11 ![]() |
Mi se pare mie sau aia e baie de GTT?
|
--------------------
Renault
R5AT
1986
|
|
BH 59 FIF |
![]()
Post
#183
|
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
Pe R11-le Turbo (motorul identic cu cel de 5 GTT) pe care l-am avut baia de ulei avea antival
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
SiloS |
![]()
Post
#184
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Nu stiam ca se poate monta fulia de Nova, care e deja mai mica decat cea de Dacie.
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
BH 59 FIF |
![]()
Post
#185
|
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
Asta e baia de ulei de R11 Turbo.
Attached thumbnail(s) 09122010_001_1.jpg ( Size: 365.51k ) Number of downloads: 838 |
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
payty |
![]()
Post
#186
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
antivalul ajuta doar daca mergeti pe serpentine si alte drumuri unde uleiul se plimba prin baie. de aici si numele de antival. Este proiectat ca sa nu ramana pompa de ulei fara ulei si sa nu mai aiba de unde sa traga.
daca nu, el inrautateste ungerea pistoanelor, pentru ca nivelul uleiului peste acea bucata de tabla din poze este foarte mic, si nu se mai produce acea "balacire" a pistoanelor cum e la cele fara antival. Ca idee, la mine s-a stricat pinionul intermediar, cel de la delcou, deci am ramas complet fara ungere la arborele cotit. Am mers asa vreo cativa zeci de kilometri, in necunostinta de cauza (credeam ca s-a stricat senzorul de bord) iar cand am masurat cu micrometrul arborele, nu era absolut nicio problema. Deci, ce se poate intampla rau daca pompa ramane cateva secunde fara ulei? Eu zic ca absolut nimic. Plus ca nu merge nimeni constant cu 5000 rpm, ca sa apara uzura la arborele cotit si axa cu came, care sunt sub presiune de ulei. Acum, fiecare cu parerea lui, ce s zic. Dar sincer, nuu stiu de ce vreti atat de mult sa montati asa ceva. Iar apropo de pompa de ulei cu lobi, aveti grija sa nu luati una de GTT, ci una de Alpine turbo. GTT are motorul un pic inclinat (fiind transversal) si sorbul e si el un pic inclinat, nu perfect orizontal. De aici poate rezulta faptul ca daca puneti pompa de GTT, sorbul s-ar putea sa stea partial deasupra nivelului de ulei, deci sa nu traga ulei cum trebuie. Muttley a avut problema asta si am vazut cum arata sorbul respectiv. La cea mai mica inclinatie, iese deasupra nivelului de ulei. This post has been edited by payty: 25 May 2012, 21:10 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#187
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(payty @ 25 May 2012, 21:00) Muttley a avut problema asta si am vazut cum arata sorbul respectiv. La cea mai mica inclinatie, iese deasupra nivelului de ulei. Atat de mult e inclinat sorbul. Eu stiam ca motorul de GTT este inclinat vreo 12 grade pe spate. Si totusi, parca nu e asa mic nivelul in baie, plus ca nu stiu de ce ar fi vreo diferenta la sorb avand in vedere ca baia de ulei de GTT nu e inclinata, are fundul drept, fix ca cea de Dacie. Astept raspuns pentru ca-s tare curios! This post has been edited by aditza579: 26 May 2012, 18:26 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
Black%Snake |
![]()
Post
#188
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.717 Joined: 13 June 08 From: Resita ![]() |
Azi am cautat si eu cutia mea in 5 tr sa vad ce coduri are pe ea si am gasit urmatoarele, daca ma poate ajuta cineva sa-mi zica ce stie sa faca cutia asta
![]() G3063 024986 si FD 8-22 |
--------------------
Dacia
1300
1973/Alpine 1.6
- Cs-02-LEL Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla.... :D |
|
BH 59 FIF |
![]()
Post
#189
|
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
Pe mine unul nu ma intereseaza intr-o maniera deosebita sa fie antivalul ala acolo. Intrebam pur si simplu pentru ca stiam ca Alpine-urile aveau toate tabla de-aia si la al meu lipseste. Mi se pare ciudat. In alta ordine de idei am mai facut azi una-alta la motor, a ajuns si coletul cu modina de fabrica cu tot cu furtune si radiator si sper ca pe saptamana viitoare sa-i dau cheie.
|
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
payty |
![]()
Post
#190
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
@aditza
am sorbul de la Muttley pe undeva printr-un dulap. Daca dau de el, poate ii fac o poza sa vezi cum sta treaba. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Black%Snake |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.717 Joined: 13 June 08 From: Resita ![]() |
QUOTE(Black%Snake @ 25 May 2012, 23:36) Azi am cautat si eu cutia mea in 5 tr sa vad ce coduri are pe ea si am gasit urmatoarele, daca ma poate ajuta cineva sa-mi zica ce stie sa faca cutia asta ![]() G3063 024986 si FD 8-22 Nu stie nimeni detalii despre cutia mea? ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1973/Alpine 1.6
- Cs-02-LEL Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla.... :D |
|
BH 59 FIF |
![]()
Post
#192
|
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
Am urcat azi motorul sus. Am descoperit cu ocazia asta ca a fost inlocuita carcasa de ambreiaj (s-a dat o gaura si s-a frezat putin pentru a face loc senzorului). Acum ne confruntam cu (cel putin) 3 probleme. 1) E nevoie de un cablu de ambreiaj lung si nu stiu de unde sa-l iau. 2) Avem nevoie de o schema pentru aprindere - RE 009. 3) Trebuie facuta o flansa pentru montarea turbinei pe galeria de evacuare.
Attached thumbnail(s) DSC09933.jpg ( Size: 55.76k ) Number of downloads: 738 DSC09935.jpg ( Size: 56.41k ) Number of downloads: 276 DSC09936.jpg ( Size: 51.83k ) Number of downloads: 241 DSC09938.jpg ( Size: 75.52k ) Number of downloads: 260 DSC09940.jpg ( Size: 82.51k ) Number of downloads: 271 DSC09941.jpg ( Size: 84.08k ) Number of downloads: 276 |
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
2xGI |
![]()
Post
#193
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 993 Joined: 24 October 08 From: Bucuresti ![]() |
da ce faci nene acolo cu monstru' ala ? crezi ca se merge pe transalpina ca pe nurburgring ?? nu erau de ajuns calutii daciei ?
![]() hai ca tre sa te vedem in actiune ![]() This post has been edited by 2xGI: 26 May 2012, 21:28 |
--------------------
ex. Dacia
1300
1978
- momentan Treanta 2 niciodata sa nu spui niciodata
|
|
JWF |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 19 May 09 ![]() |
vad o mana de lemn tare murdara acol
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1320
- 1988
- BH 01 JWF
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#195
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Da mai multe detalii despre prima poza
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
BH 59 FIF |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
Daca mie imi era adresat postul, in prima poza sunt carcasele de ambreiaj de R5 Alpine (stanga) si respectiv Dacia 1310 (dreapta). Singurele diferente constau in faptul ca parghia de actionare in cazul celei Alpine este situata in partea dreapta si nu in stanga iar dintr-o alta perspectiva carcasa de Alpine are locasurile aferente montarii pompei de apa in spatele motorului.
@2xGI: Nu ca pe Nurgburgring, dar ca la o etapa de coasta se poate ![]() L.E: Alte poze din timpul lucrarilor. This post has been edited by BH 59 FIF: 27 May 2012, 21:18 Attached thumbnail(s) RECOVEREDFILE2195.JPG ( Size: 1.8mb ) Number of downloads: 272 RECOVEREDFILE2199.JPG ( Size: 1.9mb ) Number of downloads: 248 RECOVEREDFILE2201.JPG ( Size: 1.46mb ) Number of downloads: 278 RECOVEREDFILE2203.JPG ( Size: 1.9mb ) Number of downloads: 274 modina_alpine.jpg ( Size: 1.19mb ) Number of downloads: 185 DSC09937.jpg ( Size: 65.36k ) Number of downloads: 183 |
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
aditza579 |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Cinci intrebari am pentru tine Alin.
1. Ai montat si anti-val? 2. Pistoanele sunt de GTT sau sunt cele de Alpine Turbo? 3. Daca e varianta a doua de la intrebarea 2. a ramas tot RC-ul de 8.6:1? 4. Carcasa de Alpine nu avea locas pentru senzor? Si daca nu avea, nu puteai sa faci si tu unul circular, nu hidosenia aia? 5. Aprinderea nu este Re 209? Adica cea evoluata, ca prima e 208 si e cam rudimentara si 209 a avut GTT-ul. In rest, spor la treaba si sper s-o vad pe Transalpina in configuratia de baza, Turbo! This post has been edited by aditza579: 27 May 2012, 15:11 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
Black%Snake |
![]()
Post
#198
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.717 Joined: 13 June 08 From: Resita ![]() |
Am si eu o intrebare, de ce sunt 2 gauri in acea teava care iese din baia de ulei? pe una vine returul de la turbina dar pe cealalta?
|
--------------------
Dacia
1300
1973/Alpine 1.6
- Cs-02-LEL Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla.... :D |
|
BH 59 FIF |
![]()
Post
#199
|
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
1) Nu am montat antival (dupa cum se vede si din pozele cu baia de ulei). Daca imi pica in mana una cu antival vreodata probabil ca voi monta, daca nu ma multumesc cu asta.
2). Pistoanele sunt de Alpine Turbo (sau cel putin asa mi se pare mie). Nu le-am schimbat, asa am luat motorul si avand in vedere ca atat pistoanele cat si camasile sunt in stare foarte buna nu am facut nici o interventie de aceasta natura. 3). Spre rusinea mea, habar n-am ce RC are un motor de alpine T. Oricum, pot sa-ti spun ca inaltimea garniturii de chiulasa e de 1,2 mm (din cate stiu eu, asa au iesit si din fabrica). 4) Caracasa de Alpine Turbo ar trebui sa aiba gaura pentru cititor. Dar la mine e clar ca a fost candva inlocuita. Nu am nici timpul necesar si nici cheful sa mai modific nenorocirea aia de carcasa. Nu-i frumoasa dar sper sa-si faca treaba. Apropo, am inteles de la Black Snake ca exista carcase de alpine cu tija de ambreiaj pe partea stanga. Daca are cineva una de vanzare sunt extrem de interesat. 5) Aprinderea e RE209. Din cate stiu, aprinderile astea erau dotare de fabrica pe R5 Alpine Turbo. @Black Snake: Am pus mai sus o poza cu motorul in care se pot observa foarte bine caracteristicile volantei. Una dintre cele doua iesiri din baie este scurgerea de la turbo. Cealalta "se leaga" de flansa pe care sta pompa de benzina printr-un furtun. This post has been edited by BH 59 FIF: 27 May 2012, 15:48 |
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
4x4 |
![]()
Post
#200
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
QUOTE(Black%Snake @ 25 May 2012, 23:36) Azi am cautat si eu cutia mea in 5 tr sa vad ce coduri are pe ea si am gasit urmatoarele, daca ma poate ajuta cineva sa-mi zica ce stie sa faca cutia asta ![]() G3063 024986 si FD 8-22 Cauta aici: http://www.scribd.com/doc/2490905/Renault-Gear-Boxes |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
Black%Snake |
![]()
Post
#201
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.717 Joined: 13 June 08 From: Resita ![]() |
QUOTE(4x4 @ 27 May 2012, 19:33) Ms de link, am cautat acolo dar nu am gasit nimic.. la mine era diferita seria expusa pe acel banut fata de ce arata pe site. |
--------------------
Dacia
1300
1973/Alpine 1.6
- Cs-02-LEL Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla.... :D |
|
JWF |
![]()
Post
#202
|
![]() Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 19 May 09 ![]() |
QUOTE(aditza579 @ 27 May 2012, 15:09) Cinci intrebari am pentru tine Alin. 1. Ai montat si anti-val? 2. Pistoanele sunt de GTT sau sunt cele de Alpine Turbo? 3. Daca e varianta a doua de la intrebarea 2. a ramas tot RC-ul de 8.6:1? 4. Carcasa de Alpine nu avea locas pentru senzor? Si daca nu avea, nu puteai sa faci si tu unul circular, nu hidosenia aia? 5. Aprinderea nu este Re 209? Adica cea evoluata, ca prima e 208 si e cam rudimentara si 209 a avut GTT-ul. In rest, spor la treaba si sper s-o vad pe Transalpina in configuratia de baza, Turbo! iti rasp eu la intrebarea 4 carcasa de aspirat nu are cititor si stai linistit ca e pozitionat cum trebe, si la distanta coresp de volanta, am studiat si eu problema asta si e inregula This post has been edited by JWF: 27 May 2012, 19:42 |
--------------------
Dacia
1320
- 1988
- BH 01 JWF
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#203
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(JWF @ 27 May 2012, 19:41) iti rasp eu la intrebarea 4 carcasa de aspirat nu are cititor si stai linistit ca e pozitionat cum trebe, si la distanta coresp de volanta, am studiat si eu problema asta si e inregula Mda, acum am inteles. Eu crezu-i ca are carcasa de Alpine Turbo. Alin, daca zici ca ai garnitura de chiulasa de fabrica, si pistoanele is tot de AT, atunci mai mult ca sigur ai un RC de 8,6:1, ceea ce e cam stresant, pentru ca in siguranta, fara detonatii nu vei putea perge cu mai mult de 0.5 bari pe varianta suflata. In rest nu-ti urez decat spor la treaba si sa ai bani de benzina ca sa te bucuri de senzatiile unice pe care le da motorul asta! |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
BH 59 FIF |
![]()
Post
#204
|
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
De ce nu o sa pot sa merg la mai mult de 0,5 in configuratia asta?
|
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
b44dvl |
![]()
Post
#205
|
![]() Membru cu 1300 Group: Members Posts: 447 Joined: 9 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Gaura pentru cititor este facuta intro parte nu? Ca daca o faci sus nu o sa porneasca
![]() Nu ai o vreza sa mai iei putin din metalu ala sa aibe si el o gaurica mai frumoasa? Oricum imi place ce faci aici ![]() Compartimentul motor inainte de montaju final o sa-l speli? Sau nu te intereseaza astfel de detalii, intreb ca masina arata super bine pe afara, e pacat sa nu ai compartimentul motor curat si aranjat ![]() Uite si o poza cu legarea aprinderii, sper sa te ajute ![]() This post has been edited by b44dvl: 27 May 2012, 22:41 Attached thumbnail(s) scema_aprindere.jpg ( Size: 392.46k ) Number of downloads: 233 |
--------------------
Dacia
1300 din
1976
- B 44 DvL Bad Mojo Mother Fucker
|
|
JWF |
![]()
Post
#206
|
![]() Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 19 May 09 ![]() |
QUOTE(b44dvl @ 27 May 2012, 22:40) Gaura pentru cititor este facuta intro parte nu? Ca daca o faci sus nu o sa porneasca ![]() Nu ai o vreza sa mai iei putin din metalu ala sa aibe si el o gaurica mai frumoasa? Oricum imi place ce faci aici ![]() Compartimentul motor inainte de montaju final o sa-l speli? Sau nu te intereseaza astfel de detalii, intreb ca masina arata super bine pe afara, e pacat sa nu ai compartimentul motor curat si aranjat ![]() Uite si o poza cu legarea aprinderii, sper sa te ajute ![]() se va spala tot compartimentul motor numai sa finalizam odata lucrurile importante cum ar fi pozitionarea turbinei, sudarea tobelor si mici chestii, pt ca nu are rost sa-l speli cand tu mai ai de taiat cu flexu si sudat pe loc, dat gauri etc! cel mai tare ne opreste tija impingatoare pe care nu o avem inca si flansa de la turbo! eu zic ca o sa-l pornim pe sf saptamanii sa il auzim mormaind! iar in legatura cu presiunea pt inceput o sa mearga 0,5 - 0,6 apoi o sa vedem noi garnituri de cupru si alte cele, axe etc dar toate la timpu lor! dvl ms de schita |
--------------------
Dacia
1320
- 1988
- BH 01 JWF
|
|
b44dvl |
![]()
Post
#207
|
![]() Membru cu 1300 Group: Members Posts: 447 Joined: 9 March 09 From: Bucuresti ![]() |
Frumos atunci
![]() Multe piese nu mai va lipsesc, oricum sunt piese realizabile |
--------------------
Dacia
1300 din
1976
- B 44 DvL Bad Mojo Mother Fucker
|
|
BH 59 FIF |
![]()
Post
#208
|
![]() Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului ![]() |
Pai nu ne mai prea lipseste nimic
![]() ![]() This post has been edited by BH 59 FIF: 28 May 2012, 20:06 |
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
b44dvl |
![]()
Post
#209
|
![]() Membru cu 1300 Group: Members Posts: 447 Joined: 9 March 09 From: Bucuresti ![]() |
FIF tu nu ai topic la masina ta? Undeva unde sa-ti prezinti ideiile si planurile
|
--------------------
Dacia
1300 din
1976
- B 44 DvL Bad Mojo Mother Fucker
|
|
popasan |
![]()
Post
#210
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 461 Joined: 17 September 06 ![]() |
Hai repede sa-l auzim cum face psss psssss
![]() |
--------------------
DACIA
1410 Sport
1984 - No.281
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th June 2025 - 15:28 |