DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> temperatura apa

Kiraly
post 6 Nov 2011, 21:51
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




hmm....
e tare greu si cu aerisirea asta...in primul rand este explicat destul de clar..in al doilea rand daca schimbi numai termostatul nici nu trebuie sa- desfaci aerisitorul.dupa strangerea colierelor strangi furtunul de cateva ori pana nu mai bolboreste in borcan.dupa aia pornesti motorul te duci la o tura si dupa ce s-a incalzit motorul si a deschis si termostatul mai strangi de cateva ori furtunul si gata.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 7 Nov 2011, 08:02
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Daca ai borcan din ala cu stutul pe fundul borcanului nu trebuie sa te stresezi foarte tare cu aerisirea, ea se mai face si in timpul functionarii motorului. Pentru aerisit ar trebui sa procedezi in felul urmator: umplii radiatorul si-i pui capacul, pui lichid in vasul de expansiune, il ridici cat mai sus, desfaci aerisitorul de langa radiator, cand curge lichid fara bule il strangi la loc, la fel si cu celalalt aerisitor. Dupa aceea pornesti motorul, dai o tura cu el sa deschida termostatul si cu motorul pornit mai repeti figura cu borcanul ridicat. Eu asa procedez si n-am treaba, oricum se mai elimina aerul si dupa ce faci cativa km. Bafta


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 7 Nov 2011, 17:32
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




eu mereu strang de furtunul ala gros de la radiator si iese bule de aer...nu stiu dece...nu este spart si nu pica pe nicaieri.


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 7 Nov 2011, 17:43
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




nu te stresa..si mie la fel face.cred ca scapa gaz la chiuloasa..dar inca n-am avut problema.schimba termostatul ala si gata.17lei am luat eu Vernet la Marghita


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 8 Nov 2011, 07:41
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Si mie imi mai ies bule de fiecare data cand strang furtunul, dar eu merg cu mici pierderi de lichid de mult timp, doar acum am depistat scurgerea mea la radiator, s-o fi marit porul ala. Dar ideea e ca n-am avut niciodata probleme cu supraincalzirea motorului, nici vara pe canicula aia. Asa ca eu zic ca nu are nimic si daca se manifesta fenomenul ala, daca nu ai pierderi si nu se incalzeste excesiv lichidul totul e ok tongue.gif


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 9 Nov 2011, 20:32
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




P-aici pe undeva, se discuta de temperatura apei, cat o avea, cum s-o masoare sa stie daca cul spune adevarul. Iata solutia: aparatele de masura digitale, alea negre care au devenit cumva clasice, unele au si domeniu de masura al temperaturii, si se livreaza cu sonda speciala. Eu l-am luat cu 16 lei. Imi daduse intai unul defect, dar cand a vazut ca ma pricep, n-a rezistat la explicatiile mele, si mi l-a dat pe cel bun. Se numeste DT 838, si masoara de la zero la 500-700 de grade. Fara sonde arata temperatura mediului in care a stat aparatul, si daca i se ataseaza sonda, instantaneu arata temperatura piesei pe care se aseaza sonda, cu o precizie de 4%. Deci, pe surubul de aerisire de la motor, cand ai ajuns cu apa cat mai sus ca temperatura, bagi sonda pe gaura si vezi cat are apa, reti pozitia acului, si nu te mai ingrozesti. Voiam sa dau si un film, dar n-am avut timp sa-l fac.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 13 Nov 2011, 01:12
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




am luat azi un termostat vernet de 89 -21 lei. l am pus intr o oala si l am fiert in clocot..nici neam sa se deschida. sau cum face cand se deschide?


l am fiert 15 minute...nici gram sa se deschida...

This post has been edited by Andyno: 13 Nov 2011, 01:34


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 13 Nov 2011, 11:29
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




vai de capul tau da nici nu sti cum se deschide atunci de ce ai bagat in oala?daca e vernet trebuie si mearga.uita-te mai atent ca sigur n-ai observat cand s-a deschis


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 13 Nov 2011, 19:01
Post #39


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




...am si eu o problema la masina mea ! acul care indica temperatura din bord oscileaza constant la drum mai lung intre 80-95 grd.In momentul in care ajuge la 95 nu baga caldura deloc, cum coboare la 80 se resimte caldura.Am inocuit pana acum termostatul, am facut aerisirea de doua ori.Multi mi-au spus ca ar fii garnitura de chiulasa.A mai patit cineva asa ceva ??


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cudry
post 17 Nov 2011, 20:11
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 14 August 09
From: tulcea




eu si habar nam ce se intampla dar daca merge caldura e deschis robinetu numai face chiar help idei ceva sa nu se agraveze urca repede si coboara la fel acu de apa



--------------------
dacia 1310 cl 1999 - TL 52 leo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 17 Nov 2011, 21:15
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




problema voastra poate fi garnitura de chiuloasa arsa..verificati daca nu cumva bolboroseste in borcan. dar simptome similare sunt prezente si daca colierul de pe termostat nu isi face bine treaba, si scapa apa pe langa termostat.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 23 Apr 2015, 23:12
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




QUOTE(MECCA @ 13 Nov 2011, 19:01)
...am si eu o problema la masina mea ! acul care indica temperatura din bord oscileaza constant la drum mai lung intre 80-95 grd.In momentul in care ajuge la 95 nu baga caldura deloc, cum coboare la 80 se resimte caldura.Am inocuit pana acum termostatul, am facut aerisirea de doua ori.Multi mi-au spus ca ar fii garnitura de chiulasa.A mai patit cineva asa ceva ??
*



si eu patesc la fel dupa ce am montat termostatul nou, ce explicatii ar putea fi? Garnitura a fost schimbata in toamna, iar radiatorul mai pierde antigel. Multumesc frumos

This post has been edited by dandee: 23 Apr 2015, 23:13


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandee
post 26 Apr 2015, 12:18
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 13 January 09




acum am observat ca am si radiatorul un pic spart, sa fie din cauza lui?


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 26 Apr 2015, 13:12
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(dandee @ 26 Apr 2015, 11:18)
acum am observat ca am si radiatorul un pic spart, sa fie din cauza lui?
*



Orice fuga in instalatie se traduce in absorbtie de aer la racirea motorului . Termostatul deschide NUMAI DACA ELEMENTUL TERMOSENSIBIL SE AFLA IN CONTACT CU APA (antigel ) , de asemenea pompa de apa NU functioneaza cu aer - asta explica intermitenta caldurii in masina , cind reuseste sa se amorseze pompa baga un val de caldura pina primeste iar aer si nu mai poate recircula lichidul .
Cit despre comentariul lui @Kiraly cu colierul de la termostat , ar trebui sa-l mai citeasca de 2-3 ori ca sa se amuze si pe urma sa-l stearga wink.gif


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th July 2025 - 04:52
Forum Renault