Pornire fara testare - e vreo problema?
![]() ![]() ![]() |
Pornire fara testare - e vreo problema?
Ethan Hunt |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 28 April 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
- B-XX-XXX
|
|||
Mano |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 14 April 05 ![]() |
Nu e o problema atata timp cat nu devine o obisnuinta.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- IS xx xxx
|
|
radian |
![]()
Post
#3
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
QUOTE(Ethan Hunt @ 9 Aug 2005, 11:22) Va salut, E vreo problema daca pornesc direct masina (Laureate 1,4) fara a-si mai face testul care dureaza cateva secunde. Daca o faci in mod repetat iti dai peste cap calc. de bord. E ca si cam in mod sistematic la inchiderea calculatorului personal, in loc sa urmezi porcedura standard, l-ai scoate direct din priza si D-zeu cu mila... |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
b64chr |
![]()
Post
#4
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Aiurea, nu se intampla nimic cu nici un calculator. E vorba de presiunea benzinei si de incalzirea sondei lambda. Daca in mod sistematic pornesti imediat se uzeaza mai repede anumite chestii. Asta din ce am citit pe forum.
Eu intotdeauna pornesc motorul imediat, fara sa astept sa se stinga led-ul. Dar o fac pe riscul meu. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
alx |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Eu nu stau niciodata sa faca testele decat atunci cand e prima pornire pe ziua respectiva. Stiu eu unul cu alta masina care nu a asteptat niciodata si a ajuns la 150k km fara nici-o problema cauzata.
|
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
adso |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 19 January 04 ![]() |
QUOTE(radian @ 9 Aug 2005, 13:12) Daca o faci in mod repetat iti dai peste cap calc. de bord. E ca si cam in mod sistematic la inchiderea calculatorului personal, in loc sa urmezi porcedura standard, l-ai scoate direct din priza si D-zeu cu mila... sa ma scuzi, dar mi se pare cam habarnamistica explicatia ta. Defineste "dai peste cap cal. de bord". Nu se pune problema vreunui OS aici. numarul de operatii e limitat si foarte bine definit. ce ii faci? timpul necesar secventei de testare nu presupune bootarea calcului de bord, ci citirea unor senzori, a cheii, amorsarea pompei de benzina... si or mai fi si altele. nu sunt specialist, dar vorba unui distins co-forumist, ma zgarie pe retina "datul peste cap". corectati-ma fara mila. |
-------------------- Call me Ishmael...
|
|
george_slz |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Computerul are memorie ROM in care isi pastreaza programul. Deci imediat se incarca in mem RAM, ca la PDA-uri sau dispozitive cu microcontrollere. Autotestul se face in timpul in care se face amorsarea pompei de benzina.
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
dydycom |
![]()
Post
#8
|
![]() daca exista vointa, orice se poate Group: Members Posts: 630 Joined: 24 March 05 From: Bucharest ![]() |
domnilor care autotest>>>???
de unde ati mai scos si asta? fiecare martor de pe bord este comandat de diferite dispozitive si senzori care merg indiferent ca pornesti motorul sau nu.Singura problema daca ii poti spune asa este amorsarea pompei si daca cumva ramai fara benzina pe rampa injectoarelor risti sa dai mai mult la automat in rest......nimik grav.. corectati-ma cu argumente |
--------------------
laguna
2.0 dci cva
2008 privilege Imi vand Laguna 3, Detalii la bursa!
http://https://www.reno.ro/index.php?act=ST&f=5&t=313709 |
|
klaus |
![]()
Post
#9
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu personal, cred ca in perioada aceea de 2 s cat sta ledul aprins, cel mai important lucru care se intampla este amorsarea pompei si a rampei de injectoare.
In cazul plecarii mentionate (cand se opreste la semafor ca s-a dat prea repede drumul la ambreiaj fara accelerare suficienta, sa zicem) nu cred ca neasteptarea de a se stinge ledul poate conduce la o problema. Supapa regulatoare de presiune din rezervor mentine o anumita perioada o presiune reziduala in circuit. Acest lucru elimina in asemenea cazuri probabilitatea aparitiei vaporilor de benzina in pompa sau pe circuitul pana la injectoare, deci este eliminata posibilitatea aparitiie a asa numitului "vapour lock", care ar conduce pe de o parte la o functionare "la liber" a pompei o perioada scurta si pe de alta parte, pe circuitul de injectoare la o atomizare insuficienta a benzinei (cu probleme mici la aprindere - o detonatie ceva - dar fara probleme reale). La aceasta amorsare se mai adauga si perioada de incalzire a sondei lambda, care e bine sa fie cat mai calda la aparitia gazelor de evacuare, care este a doua ca importanta in acea perioada de "led aprins". Parerea mea este ca acel led aprins este pentru ca lumea era obisnuita de la carburatie, si e ca o alarma vizuala sa nu se dea chiar din prima la cheie |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
BasIc |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
.........Si parerea mea e ca ledul ala e pus acolo ca fiind martor al SISTEMULUI DE ANTIINTRUZIUNE provenit de la Renault.....cu acel martor se poate vedea si cand sistemul intra in functiune(20 de sec dupa scoaterea cheii de contact) si acel martor indica sau elimina , la o incercare fara rezultat de pornire a masinii, o defectiune la acest sistem(de antiintruziune).
Inchipuiti-va ca fara acel martor..la o incercare nereusita de pornire a masinii nu ati mai putea face o diagnosticare rapida de genu...daca palpaie ledu rapid..e de la uce sau cheie.....daca ala se stinge e de la..etc...restu'.... |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
Danco |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 9 June 05 From: Bucuresti ![]() |
In manual la pag. 2.03 zice:
"Pe vreme foarte rece (temperatura mai mica de -20*C): pentru a facilita pornirile, mentineti contactul pus cateva secunde inainte de a porni motorul." De aici eu inteleg ca in conditii normale de temperatura se poate porni direct, fara cele cateva secunde de asteptare. Bineinteles ca eu nu fac asa ci astept sa se stinga ledurile. |
--------------------
---------------
Logan Ambition
- --------------- Vorbind ai pierdut privilegiul de a parea intelept!
|
|
klaus |
![]()
Post
#12
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si urmatoarea fraza din manual care este? Ia sa vedem...
QUOTE(manual de utilizare LOGAN) Asigurati-vã cã sistemul antidemaraj nu este în functiune. Consultati capitolul 1 “Sistem antidemaraj”. Si la cap 1 ce zice? Ia sa vedem... QUOTE(manualul de utilizare logan @ cap 1) Martor luminos pentru functionarea sistemului: La punerea contactului, martorul luminos 1 se aprinde continuu timp de aproximativ trei secunde, apoi se stinge. Vehiculul a recunoscut codul. Puteti sã porniti motorul. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
erica |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 5 July 05 ![]() |
|
--------------------
Ex-Dacia Logan
Preferance
2005
|
|
BAB |
![]()
Post
#14
|
![]() GUERRIER MARIN DE VAILLANT Group: Members Posts: 383 Joined: 13 June 05 From: CONSTANTA ![]() |
Parerea mea:
1. Daca instalatia de alimentare nu este amorsata, motorul nu porneste, dar o oarecare cantitate de benzina, ajunge in cilindri si apoi, sub forma de vapori, in colectorul de evacuare, apoi in catalizator. In timp, se va distruge catalizatorul. 2. Sonda lambda neincalzita, va da semnale eronate centralei de management al motorului, rezulta functionarea defectuasa a motorului, in timp, injectoare pocnite, sau "dat chei la automat", cu urmarile de mai sus. Exemplu: Am vazut cum un motor Ford 1,6l , aproape ca a sarit din suporti, din cauza oxidarii contactului sonda lambda - mufa cablului de legatura. Masina stationase 3 zile pe dana, in port, in aer salin, iar mufa de plastic de pe sonda avea o mica fisura. Dupa curatarea si izolarea contactului, totul a fost ok. |
--------------------
Dacia
Logan
1,6MPI Laureate
- CT 06 BAB "NOSCE TE IPSUM"
"Avoir une passion dans la vie, c’est un moteur fondamental pour vivre." |
|
klaus |
![]()
Post
#15
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
alx |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
QUOTE(ASW @ 10 Aug 2005, 23:54) Parerea mea: 1. Daca instalatia de alimentare nu este amorsata, motorul nu porneste, dar o oarecare cantitate de benzina, ajunge in cilindri si apoi, sub forma de vapori, in colectorul de evacuare, apoi in catalizator. In timp, se va distruge catalizatorul. 2. Sonda lambda neincalzita, va da semnale eronate centralei de management al motorului, rezulta functionarea defectuasa a motorului, in timp, injectoare pocnite, sau "dat chei la automat", cu urmarile de mai sus. Exemplu: Am vazut cum un motor Ford 1,6l , aproape ca a sarit din suporti, din cauza oxidarii contactului sonda lambda - mufa cablului de legatura. Masina stationase 3 zile pe dana, in port, in aer salin, iar mufa de plastic de pe sonda avea o mica fisura. Dupa curatarea si izolarea contactului, totul a fost ok. Eu cred ca exagerezi... este posibil sa ai dreptate dar nu cred ca vaporii de benzina bulesc catalizatorul. De unde stii tu ca sonda lambda neincalzita da semnale eronate? Nu zic ca nu e posibil, te intreb doar de unde stii tu? Acest fenomen, daca ar fi real, s-ar intampla la fiecare pornire a motorului, indiferent cu sau fara "testare". |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Vaporii de benzina nearsa sunt cei mai "toxici" pentru catalizator, mai periculosi decat plumbul din benzina, si mult mai rapizi in "intoxicarea" catalizatorului
Ratarea aprinderii in unul din cilindrii (depistat de senzorul de turatie, care trebuie sa citeasca cresteri regulate ale turatiei dupa explozia din fiecare cilindru) este una din conditiile principale de aprindere a ledului de atentionare OBD de pe bord. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Danco |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 9 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 10 Aug 2005, 17:27) Pai zice asta ca sa nu te impiedice sistemul antidemaraj sa pornesti, nu ca n-ar fi gata motorul de pornire! Ca ledurile se sting toate cam in acelasi timp e alta poveste, dar nu cred ca se conditioneaza. Altfel de ce ar mai zice de vreme rece? Ar lasa-o simplu: pornirea se face cu tinerea contactului pus in prealabil cca 3 secunde. (indiferent de vreme). Parerea mea, ca si eu am citit! Si Klaus, tot respectul pentru tine si pentru ce faci aici, dar nu cred ca n-avem voie sa te contrazicem, asta pentru ca vad ca unii iau de bun tot ce zici tu si nu indraznesc sa mai comenteze. |
--------------------
---------------
Logan Ambition
- --------------- Vorbind ai pierdut privilegiul de a parea intelept!
|
|
klaus |
![]()
Post
#19
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
M-am uitat si eu in manualul de utilizare logan, intr-adevar nu scrie in clar, negru pe alb ca se da la demaror dupa stingerea ledului.
In ala de la DSN scria negru pe alb, parol! |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Stavreschi |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 109 Joined: 13 February 05 From: GALATI ![]() |
Mai oameni, lasati dracului teoretizarile si discutiile sterile !!!!
Omul asta vrea sa stie in principiu ce se intampla daca da la automat, direct fara sa mai astepte cele 2-3 sec. atunci cand masina i s-a oprit in trafic. Sa dea linistit, ca benzina este in pompa suficienta, doar motorul a functionat pana cu cateva secunde inainte si cu asta basta. Cele cateva secunde de asteptare sunt necesare la pornirea la rece... (de ce, aici se poate face teorie pana spre seara ![]() |
--------------------
dacia Logan 1,6 l
GTI
- Gl xx xxx
|
|
b64chr |
![]()
Post
#21
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
QUOTE(klaus @ 11 Aug 2005, 11:32) M-am uitat si eu in manualul de utilizare logan, intr-adevar nu scrie in clar, negru pe alb ca se da la demaror dupa stingerea ledului. In ala de la DSN scria negru pe alb, parol! Nici in cel de SLZ nu scrie negru pe alb chestia asta. Dar in definitiv problema e aceeasi la toate motoarele pe benzina, cu injectie. Ce scrie in manualele altor marci? |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#22
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pai eu ce zisei mai sus?
QUOTE(klaus @ 9 Aug 2005, 17:56) In cazul plecarii mentionate (cand se opreste la semafor ca s-a dat prea repede drumul la ambreiaj fara accelerare suficienta, sa zicem) nu cred ca neasteptarea de a se stinge ledul poate conduce la o problema. Supapa regulatoare de presiune din rezervor mentine o anumita perioada o presiune reziduala in circuit. Acest lucru elimina in asemenea cazuri probabilitatea aparitiei vaporilor de benzina in pompa sau pe circuitul pana la injectoare, deci este eliminata posibilitatea aparitiie a asa numitului "vapour lock", care ar conduce pe de o parte la o functionare "la liber" a pompei o perioada scurta si pe de alta parte, pe circuitul de injectoare la o atomizare insuficienta a benzinei (cu probleme mici la aprindere - o detonatie ceva - dar fara probleme reale). |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
BAB |
![]()
Post
#23
|
![]() GUERRIER MARIN DE VAILLANT Group: Members Posts: 383 Joined: 13 June 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(alx @ 11 Aug 2005, 08:01) Eu cred ca exagerezi... este posibil sa ai dreptate dar nu cred ca vaporii de benzina bulesc catalizatorul. De unde stii tu ca sonda lambda neincalzita da semnale eronate? Nu zic ca nu e posibil, te intreb doar de unde stii tu? Acest fenomen, daca ar fi real, s-ar intampla la fiecare pornire a motorului, indiferent cu sau fara "testare". Stiu din anumite publicatii auto, ca: reviste, almanahuri, carti, manuale de utilizare si intretinere, etc. Scuze pentru limbaj, dar ultima ta fraza este o gogomanie. Cum sa se intample, "fenomenul", la fiecare pornire, cu sau fara "testare"? Este foarte simplu: daca pornesti motorul respectand algoritmul normal (cu asa-zisa testare), NU se intampla "fenomenul". Daca nu, se intampla! Ce ![]() @Klaus: Mult'am pentru explicatiile despre catalizator si vaporii de benzina. QUOTE Sa dea linistit, ca benzina este in pompa suficienta, doar motorul a functionat pana cu cateva secunde inainte si cu asta basta. Cele cateva secunde de asteptare sunt necesare la pornirea la rece... (de ce, aici se poate face teorie pana spre seara ) cand esti in trafiic, numai la gandul ca ala din spatele tau isi sudeaza mana pe claxon si ma face sa o sterg de acolo cat pot de repede... In primul rand, mai mult ma doare de motorul meu decat de ala sudat de claxon, iar in al doilea rand, ala sudat de claxon, sa se duca la usa lu' mamicuta lui si sa se sudeze de claxon, pana i s-o sparge respectiva trompeta, timpanele proprii si ale mamicutei, care nu l-a invatat sa se poarte civilizat. Oprirea motorului in trafic, se poate intampla oricui, nimeni nu o face intentionat, oricine care o pateste, incearca sa porneasca si sa se puna in miscare cat mai repede, deci cei sudati de claxoane nu au nici o justificare pentru comportamentul lor. Concluzie: nu stircati motoarele pentru ca sunt unii badarani. ![]() This post has been edited by ASW: 11 Aug 2005, 22:34 |
--------------------
Dacia
Logan
1,6MPI Laureate
- CT 06 BAB "NOSCE TE IPSUM"
"Avoir une passion dans la vie, c’est un moteur fondamental pour vivre." |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#24
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(klaus @ 9 Aug 2005, 16:56) Parerea mea este ca acel led aprins este pentru ca lumea era obisnuita de la carburatie, si e ca o alarma vizuala sa nu se dea chiar din prima la cheie Asta inseamna ca Logan e destinat celor care au avut inainte masina pe carburatie? Interesant acest mod de a gindi a celor de la Dacia... ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
b64chr |
![]()
Post
#25
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Money la Audi cum e? Babi cheia, contact, invarti si pleci sau bagi cheia, contact, astepti sa se stinga/aprinda ceva si de-abia atunci invarti si pleci? Scrie ceva in manual de treaba asta?
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
alx |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
@ASW: Cum se incalzeste sonda lambda? Are o rezistenta electrica care o incalzeste? Cum face analizarea gazelor? Care e principiul de functionare al acesteia?
|
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
klaus |
![]()
Post
#27
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Iaca niste informatii despre sonda lamda...
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#28
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Eu am avut DSN , acum am Logan . Astept la fiecare pornire sa se stinga LEDUL MIRACULOS . Exceptie fac doar in intersectii aglomerate , cand mi se pare de bun simt sa plec la timp.
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
Mano |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 14 April 05 ![]() |
Cred ca omul a inteles ca nu e o problema daca dupa oprirea motorului (in special in trafic:D ) se porneste motorul imediat fara a astepta stingerea ledului. Deja pe aici se vorbeste de pornirea uzuala, fara a mai astepta cele 2-3 s.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- IS xx xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:20 |