La ce ajuta turarea motorului din cand in cand?, La ce ajuta turarea motorului din cand in cand?
![]() ![]() ![]() |
La ce ajuta turarea motorului din cand in cand?, La ce ajuta turarea motorului din cand in cand?
kog |
![]()
Post
#61
|
||
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|||
4x4 |
![]()
Post
#62
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Si turati motorul dupa ce s-a incalzit. Eu nu trec de 2000 de ture pana nu am acul de la temperatura la jumate.
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca, defapt, incalzirea este o consecinta a turarii. Ceea ce ai spus chiar nu este valabil. Nu tura motorul pana nu ai presiune la ulei. Asta e alta treaba dar cea cu incalzitul mi se par prostii.
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
poate nu e chiar prostie incalzirea motorului, daca nu e cald nu arde tot carburantul si atunci nu cureti ci dimpotriva poate cauzezi depuneri plus uzura de la benzina nearsa ramasa pe camasi, plus posibile deteriorari sau uzuri neuniforme cauzate de tensiunile interne aparute in plus intre componentele motorului in urma dilatarii neuniforme (incalzire rapida => zone cu diferente de temperatura mai mari)
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
4x4 |
![]()
Post
#65
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Tureaza un motor rece si poti uza prin frecare peretii cilindrului, inelele pistoanelor si pistoanele. Un exces de benzina se poate aprinde in esapament si iti poate strica convertorul catalitic. La rece piesele au dimensiuni usor diferite fata de un motor cald, asta deoarece diferite aliaje se contracta si expanda in rapoarte diferite. Unele parti sa incing mai tare si se expanda mai repede chiar daca sunt din acelasi material. (aceste diferente trebuie acomodate prin design (bloc, chiulasa). Pentru ca de obicei un motor se rodeaza la cald, atunci cand e rece piesele nu vor mai prezenta aceleasi tolerante, asta e un motiv pentru care trebuie sa fii gentil cu acceleratia, sa lasi toate piesele sa ating o temperatura stabila, si sa atinga tolerantele la care au fost rodate.
1. Lubrifiere insuficienta, uleiul sa scurs jos, lasand doar o pelicula foarte subtire pe piese, uleiul rece e mai dificil de pompat, si curge mai greu prin canale. Sunt sanse mai mari ca pelicula ramasa sa se consume inainte ca uleiul de jos sa poate fi pompat pana sus, pentru a preveni contact metal-metal. 2. Incearca sa mentii turatia mica si sarcina mare. Turatia mica va reduce viteza pieselor, si va reduce incalzirea prin frecare si eliminarea peliculei. Sarcina mare va mari cantitatea de combustibil folosit, implicit producerea de caldura pentru a incalzi uleiul mai rapid. Evitati mersul pe "autostrada" pana cand motorul nu a mers cateva minute, turatia mare si sarcina mica nu sunt favorabile pentru incalzirea uleiului. Evident totul in limite, eu personal merg cu 2000-3000, vitezele 1, 2 si cateodata 3. 3. Pornesti motorul... si pleci, nu il lasa la ralanti prea mult si cat timp il lasati nu apasati ambreiajul, si uleiul din cutie trebui incalzit, un termostat bun elimina cartonul pus in fata radiatorului, nu puneti caldura la maxim cand plecati, astfel risipiti caldura motorului. Nu mai vorbim de turarea excesiva la rece, acolo se poate termina cu un motor nefunctional in cateva secunde. Si retineti, toate astea ii se par prostii lui aditza579. This post has been edited by 4x4: 21 Nov 2011, 15:54 |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
AndreiMel92 |
![]()
Post
#66
|
http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html Group: Members Posts: 241 Joined: 3 August 11 ![]() |
am si eu o intrebare : daca merg din cand in cand cu o turatie mai mare la o sarcina mai mica , de exemplu pe autostrada 4-5 km cu 150km in tr a 5 a. motorul incalzit bine, desigur. Dauneaza mult?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
Noiembrie 2003
- DB 08 TBO
|
|
4x4 |
![]()
Post
#67
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Dupa ce sa incalzit nu are cum sa dauneze. Ideea era sa nu te urci cu el rece pe autostrada.
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
AndreiMel92 |
![]()
Post
#68
|
http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html Group: Members Posts: 241 Joined: 3 August 11 ![]() |
ma apuca si pe mn. le demonstrez micilor proprietari de masini autohtone ca poate si dacia
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Li
Noiembrie 2003
- DB 08 TBO
|
|
4x4 |
![]()
Post
#69
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Sfaturile astea sunt general valabile, eu la fel fac la toate masinile mele.
Iar la motoarele turbo, e indicat sa lasam motorul sa functioneze cateva minute inainte de a il inchide, astfel racim turbina si prevenim multe probleme scumpe. |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Tu chiar nu ai inteles ce am spus eu, ai facut un post lung doar ca sa demonstrezi ca stii mai mult ca mine, dar ceea ce ai demonstrat tu este ca nu stii ceva ce se invata in clasa I, intelegerea unei propozitii. Cred ca ai avut cateva greseli in postul de mai sus, pe care o sa le corectez, chiar daca am sa mi te pun in cap.
This post has been edited by aditza579: 21 Nov 2011, 17:08 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#71
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
aditza579 |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(4x4 @ 21 Nov 2011, 13:45) Tureaza un motor rece si poti uza prin frecare peretii cilindrului,(1) inelele pistoanelor si pistoanele. Un exces de benzina se poate aprinde in esapament si iti poate strica convertorul catalitic. La rece piesele au dimensiuni usor diferite fata de un motor cald, asta deoarece diferite aliaje se contracta si expanda in rapoarte diferite. (2)Unele parti sa incing mai tare si se expanda mai repede chiar daca sunt din acelasi material. (aceste diferente trebuie acomodate prin design (bloc, chiulasa). (3)Pentru ca de obicei un motor se rodeaza la cald, atunci cand e rece piesele nu vor mai prezenta aceleasi tolerante, asta e un motiv pentru care trebuie sa fii gentil cu acceleratia, sa lasi toate piesele sa ating o temperatura stabila, si sa atinga tolerantele la care au fost rodate. (4)1. Lubrifiere insuficienta, uleiul sa scurs jos, lasand doar o pelicula foarte subtire pe piese, uleiul rece e mai dificil de pompat, si curge mai greu prin canale. Sunt sanse mai mari ca pelicula ramasa sa se consume inainte ca uleiul de jos sa poate fi pompat pana sus, pentru a preveni contact metal-metal. 2. Incearca sa mentii turatia mica si sarcina mare. Turatia mica va reduce viteza pieselor, si (5) va reduce incalzirea prin frecare si eliminarea peliculei. (6) Sarcina mare va mari cantitatea de combustibil folosit, implicit producerea de caldura pentru a incalzi uleiul mai rapid. Evitati mersul pe "autostrada" pana cand motorul nu a mers cateva minute, turatia mare si sarcina mica nu sunt favorabile pentru incalzirea uleiului. Evident totul in limite, eu personal merg cu 2000-3000, vitezele 1, 2 si cateodata 3. 3. Pornesti motorul... si pleci, nu il lasa la ralanti prea mult si cat timp il lasati nu apasati ambreiajul, si uleiul din cutie trebui incalzit, (7) un termostat bun elimina cartonul pus in fata radiatorului, nu puneti caldura la maxim cand plecati, astfel risipiti caldura motorului. Nu mai vorbim de turarea excesiva la rece, acolo se poate termina cu un motor nefunctional in cateva secunde. (8)Si retineti, toate astea ii se par prostii lui [b]aditza579. 1. Cred ca se numesc segmenti. 2. Doar daca sunt supuse unor temperaturi mult mai ridicate, pentru ca la o variatie usoara, dilatarea este tolerabila, aproape inexistenta. 3. Ai foarte mare dreptate. 4. Daca citeai atent ce am zis mai sus, vedeai ca am scris ca turatia trebuie sa ramana constanta (ralanti) pana presiunea la ulei capata valorile recomandata, pana uleiul se fluidizeaza si si recapata caracteristicile de ungere prescrise de fabricant (nu toate ueliurile au vascozitatea stabila atunci cand temperatura scade foarte mult [aici vorbim de sub 15*C]). 5. E zic ca daca pompa de ulei este in toate mintile, nu ar trebui sa existe fluctuatii ale peliculei de ulei, de aceea presiunea creste direct proportional cu turatia, pentru a nu exista goluri in ungere. Dar daca sarcina este mare si turatia foarte mica s-ar putea sa existe goluri in ungere si pe deasupra la sarcina amre si turatie mica se formeaza depuneri foarte multe. 6. Sarcina nu este ceva fizic, cum este cantitatea de combustibil, asa ca eu nu vad cum sarcina (ea) ar putea in vre-un fel afecta cantitatea de benzina care intra in motor. 7. Da, ai foarte mare dreptate, dar nu vad rostul acestei idei aici. 8. Aici este valabil ce am zis cu cateva minute in urma si ma citez singur: "Tu chiar nu ai inteles ce am spus eu, ai facut un post lung doar ca sa demonstrezi ca stii mai mult ca mine, dar ceea ce ai demonstrat tu este ca nu stii ceva ce se invata in clasa I, intelegerea unei propozitii." This post has been edited by aditza579: 21 Nov 2011, 16:27 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
4x4 |
![]()
Post
#73
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
QUOTE(aditza579 @ 21 Nov 2011, 16:03) Ce am avut ? ![]() Poti sa ai presiune la ulei de-ti tasneste prin barometru, motorul tot trebuie incalzit inainte de ai da pedala. Iar din ce ai scris tu rezulta fix contrariul. Mai mult de 30-60 de secunde nu are sens sa stai la ralanti. Iar cand sunt multe grade cu minu afara, 5 minute sunt arhisuficiente inainte de a sa pleci. Masina se incalzeste mult mai repede circuland, si dupa cum au spus si altii, daca stai la ralanti prea mult in final ai sa faci depuneri pe peretii cilindrului, si ai sa omori catalizatorul. This post has been edited by 4x4: 21 Nov 2011, 16:52 |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
nalodaniel |
![]()
Post
#74
|
![]() a3a oara scriu corect Group: Members Posts: 361 Joined: 24 March 08 From: suceava ![]() |
@4x4
expandarea se cheama dilatare cand vorbesti de metale, sarcina exista doar la injectate si n-are relevanta aici, excesul de benzina tre' sa fie a dracului de mare sa se aprinda in esapament, cutia nu se incalzeste decat mergand cu ea si singurul lucru pe care-l poti face s-o ajuti e sa schimbi mai bland vitezele si sa calci de doua ori ambreiajul cand nu coopereaza. ontopic: ajuta turatul periodic in cazul in care masina merge foarte mult subturata. Atunci se intampla cateva lucruri minunate mai sus descrise si-si da drumul. Cred personal ca efectul acesta apare de la depunerile de muci veniti din carter, care in forja intra in motor apoi ies arse pe esapament. |
--------------------
dacia
1310
1986
- -- -- ---
|
|
silviu92 |
![]()
Post
#75
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
De doza zile cum a dat gerul nu am mai reusit sa o pornesc...a trebuit sa plec cu maxi taxi
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
N E S |
![]()
Post
#76
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
In primul rand sa ai bateria buna. In al doilea rand verifica ce tine de aprindere; bujii, fise, platini, vezi avansul sa fie reglat cum trebuie pentru ca la frig sunt probleme cu pornirea din cauza lui, apoi uita-te la nivelul CNC, si amestecul sa fie facut cum trebuie, sa nu cumva sa il ai mai sarac, ceea ce iarasi duce la dificultati in pornirea masinii la rece.
Spor! |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
4x4 |
![]()
Post
#77
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
QUOTE(nalodaniel @ 21 Nov 2011, 18:48) @4x4 expandarea se cheama dilatare cand vorbesti de metale, sarcina exista doar la injectate si n-are relevanta aici, excesul de benzina tre' sa fie a dracului de mare sa se aprinda in esapament, cutia nu se incalzeste decat mergand cu ea si singurul lucru pe care-l poti face s-o ajuti e sa schimbi mai bland vitezele si sa calci de doua ori ambreiajul cand nu coopereaza. ontopic: ajuta turatul periodic in cazul in care masina merge foarte mult subturata. Atunci se intampla cateva lucruri minunate mai sus descrise si-si da drumul. Cred personal ca efectul acesta apare de la depunerile de muci veniti din carter, care in forja intra in motor apoi ies arse pe esapament. +1 Puncte perfect valide. Eu intrade-var ma gandeam la injectie, dar totusi la o cutie de viteze, daca este conectata la motor, nu se invarte arborele primar? Astfel se pune in miscare uleiul si se incalzeste. |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
silviu92 |
![]()
Post
#78
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
o intrebare cand tin bateria la incarcat se aude un fasait usor la bateria....ce sa insemne asta?
![]() |
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
bella |
![]()
Post
#79
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
QUOTE(4x4 @ 21 Nov 2011, 16:59) Iar la motoarele turbo, e indicat sa lasam motorul sa functioneze cateva minute inainte de a il inchide, astfel racim turbina si prevenim multe probleme scumpe. Ca o completare...Cand te intorci de la un drum lung nu asa la fiecare oprire prin oras. L.E.Exact...am facut referire la drum lung deoarece, la noi, in conditii de om normal la cap nu stiu cat de des/usor ai putea sa obtii in oras un regim de turatii/viteza care sa necesite la oprire un ajutor la racirea turbinei. Dar, totul e posibil la noi. This post has been edited by bella: 21 Nov 2011, 21:22 |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
4x4 |
![]()
Post
#80
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Exact, sau dupa o repriza intensa de condus.
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
AndreiMel92 |
![]()
Post
#81
|
http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html Group: Members Posts: 241 Joined: 3 August 11 ![]() |
QUOTE(silviu92 @ 21 Nov 2011, 21:52) e perfect normal. inseamna ca e buna bateria. normal se lasa 12 ore la incarcat . am vazut si eu o berlina care nu pornea..nu i-am dat de cap. nu dadea scanteie la fise, dar la iesirea din bobina dadea. platina era buna...:-/ intrucat nu ma pricep , nu m-am bagat. a tractat-o omul |
--------------------
Dacia
1310 Li
Noiembrie 2003
- DB 08 TBO
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#82
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Eu merg cu masina din semnatura-C.V. 365-11 mai mult prin Bucuresti, rar ies cu ea in afara, cam de doua, trei ori pe an si nu se shimba absolut deloc. Am facut ceva experimente daca pot spune asa. Am mers prin Bucuresti cu treptele III, IV si V. Cu treapta a III-a la 50Km/h aveam vreo 2500-2600 Rpm, consum undeva la 9%; cu treapta a V-a la 60km?h aveam vreo 1800 Rpm si consum vreo 10%; cu treapta a IV-a se schimba situatia, merg cu 2000-2200 cu 50-60km/h, motorul se aude bine si daca vreau sa depesesc nici nu stau la discutii,apas acceleratia si ma duc, Consumul este de 8-9%. Treaba asta cu turatul la 5000+ Rpm si datul de talpa, m-i se pare o tampenie. Eu zic sa nu o luati in seama. Scimba-ti si voi treptele pe la 2800-3000 ture si motorul va merge bine. Zic eu.
This post has been edited by Danut 88: 21 Nov 2011, 21:30 |
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
AndreiMel92 |
![]()
Post
#83
|
http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html Group: Members Posts: 241 Joined: 3 August 11 ![]() |
QUOTE(Danut 88 @ 21 Nov 2011, 22:24) Eu merg cu masina din semnatura-C.V. 365-11 mai mult prin Bucuresti, rar ies cu ea in afara, cam de doua, trei ori pe an si nu se shimba absolut deloc. Am facut ceva experimente daca pot spune asa. Am mers prin Bucuresti cu treptele III, IV si V. Cu treapta a III-a la 50Km/h aveam vreo 2500-2600 Rpm, consum undeva la 9%; cu treapta a V-a la 60km?h aveam vreo 1800 Rpm si consum vreo 10%; cu treapta a IV-a se schimba situatia, merg cu 2000-2200 cu 50-60km/h, motorul se aude bine si daca vreau sa depesesc nici nu stau la discutii,apas acceleratia si ma duc, Consumul este de 8-9%. Treaba asta cu turatul la 5000+ Rpm si datul de talpa, m-i se pare o tampenie. Eu zic sa nu o luati in seama. Scimba-ti si voi treptele pe la 2800-3000 ture si motorul va merge bine. Zic eu. consumul in oras depinde de trafic. eu am avut surpriza sa imi ia si 10 ![]() ![]() This post has been edited by AndreiMel92: 21 Nov 2011, 21:34 |
--------------------
Dacia
1310 Li
Noiembrie 2003
- DB 08 TBO
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(4x4 @ 21 Nov 2011, 20:45) +1 Puncte perfect valide. Eu intrade-var ma gandeam la injectie, dar totusi la o cutie de viteze, daca este conectata la motor, nu se invarte arborele primar? Astfel se pune in miscare uleiul si se incalzeste. Aici, la faza cu incalzitul uleiului in cutia de viteze, iti dau dreptate. Arborele primar se invarte, si se invart pinioanele in gol pe arborele secundar. Acestea din urma antreneaza uleiul si il arunca, agitandu-se, el se incalzeste. Se incalzeste mai greu ca cel din motor, dar se incalzeste. This post has been edited by aditza579: 21 Nov 2011, 21:41 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
nalodaniel |
![]()
Post
#85
|
![]() a3a oara scriu corect Group: Members Posts: 361 Joined: 24 March 08 From: suceava ![]() |
QUOTE(4x4 @ 21 Nov 2011, 20:45) +1 Puncte perfect valide. Eu intrade-var ma gandeam la injectie, dar totusi la o cutie de viteze, daca este conectata la motor, nu se invarte arborele primar? Astfel se pune in miscare uleiul si se incalzeste. Se invarte doar primarul, nu totul din cutie. Din experienta stiu ca se incalzeste mai repede in mers, n-am plecat niciodata dimineata de pe loc cu uleiul cald in cutie, se poate sa fie si forta de frecare mai mare din cauza sarcinei ![]() LE: ai dreptate cu motoarele turbo benzinare.La turbo diesel nu se incinge asa tare uleiul si turbina sta mai rece, nu e nevoie de relanti prelungit inainte de oprire ![]() ontopic: Daciile pornesc greu din cauza aprinderii. Rabla mea mergea ca dracu' pana intr-o duminica cand nu pornea deloc deloc si sub nici o forma. Atunci am schimbat axul delcoului si ca prin miracol nu a mai facut niciodata nici o problema desi compresia era catastrofala (scotea fum negru pe teava cand avea socul tras). This post has been edited by nalodaniel: 22 Nov 2011, 14:29 |
--------------------
dacia
1310
1986
- -- -- ---
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(aditza579 @ 21 Nov 2011, 16:25) [...] 6. Sarcina nu este ceva fizic, cum este cantitatea de combustibil, asa ca eu nu vad cum sarcina (ea) ar putea in vre-un fel afecta cantitatea de benzina care intra in motor. [...] La o sarcina mare depresiunea in galerie e mare, ca atare va afecta cantitatea de benzina aspirata si avansul la aprindere. QUOTE(nalodaniel @ 21 Nov 2011, 18:48) A.[...]sarcina exista doar la injectate si n-are relevanta aici,[...] B. cutia nu se incalzeste decat mergand cu ea [...] A. Exista si la carburate, vezi mai sus. B. cutia se incalzeste si pe loc, angrenajele sint permanent cuplate, ca atare uleiul viscos se va incalzi. Ce nu e permanent, roata condusa pe arborele secundar... Practic nu ai nevoie de o incalzire excesiva sau totala a intregii cutii ci doar de una de fluidificare a uleiului. QUOTE(nalodaniel @ 22 Nov 2011, 14:25) Se invarte doar primarul, nu totul din cutie. [...] Vezi mai sus, se invirt angrenajele.. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Leo0608 |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
QUOTE(nalodaniel @ 22 Nov 2011, 14:25) ontopic: Daciile pornesc greu din cauza aprinderii. Rabla mea mergea ca dracu' pana intr-o duminica cand nu pornea deloc deloc si sub nici o forma. Atunci am schimbat axul delcoului si ca prin miracol nu a mai facut niciodata nici o problema desi compresia era catastrofala (scotea fum negru pe teava cand avea socul tras). shefule fum negru pe esapament e din cauza amestecului bogat aer-benzina din carburator n-are treaba cu compresia ![]() |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
nalodaniel |
![]()
Post
#88
|
![]() a3a oara scriu corect Group: Members Posts: 361 Joined: 24 March 08 From: suceava ![]() |
e de la benzina nearsa, ce intr-adevar poate veni de la amestec bogat sau de la ardere incompleta
![]() |
--------------------
dacia
1310
1986
- -- -- ---
|
|
silviu92 |
![]()
Post
#89
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
am rezolvat am schimbat condensator si platina...
cu motorul cald la relanti cum trebuie sa fie presiunea de ulei la mine sta putin peste jumate acum? |
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#90
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Hai ca o luaram noi offtopic dar..o lua oftopic de tot..
1. Nu prea e de imbunatatiri, ca nu imbunatateste nimic. 2. Avem, intr-adevar, oftopic pe teoria motoarelor.. Un moderator, se poate un split si mutari prin alte parti? E doar sugestie.. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th July 2025 - 22:30 |