DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> La ce ajuta turarea motorului din cand in cand?, La ce ajuta turarea motorului din cand in cand?

kog
post 18 Nov 2011, 23:43
Post #61


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




voi vedeti ce ati inceput sa discutati?

ON: Din experienta mea am observat ca un regim de turatie crescut pentru o scurta perioada de timp, nu doua trei pedale in blana ci pe sosea 2-3 minute si nu cat duce ci un 4000 de ture; curata bujiile si camera de ardere. Asta nu din cauza turatiei ci din cauza temperaturii. Se ard lacurile si ce mizerii mai intra in componenta calaminei.


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 19 Nov 2011, 15:33
Post #62


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Si turati motorul dupa ce s-a incalzit. Eu nu trec de 2000 de ture pana nu am acul de la temperatura la jumate.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 19 Nov 2011, 15:37
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




Eu zic ca, defapt, incalzirea este o consecinta a turarii. Ceea ce ai spus chiar nu este valabil. Nu tura motorul pana nu ai presiune la ulei. Asta e alta treaba dar cea cu incalzitul mi se par prostii.


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 21 Nov 2011, 12:40
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




poate nu e chiar prostie incalzirea motorului, daca nu e cald nu arde tot carburantul si atunci nu cureti ci dimpotriva poate cauzezi depuneri plus uzura de la benzina nearsa ramasa pe camasi, plus posibile deteriorari sau uzuri neuniforme cauzate de tensiunile interne aparute in plus intre componentele motorului in urma dilatarii neuniforme (incalzire rapida => zone cu diferente de temperatura mai mari)


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 21 Nov 2011, 13:45
Post #65


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Tureaza un motor rece si poti uza prin frecare peretii cilindrului, inelele pistoanelor si pistoanele. Un exces de benzina se poate aprinde in esapament si iti poate strica convertorul catalitic. La rece piesele au dimensiuni usor diferite fata de un motor cald, asta deoarece diferite aliaje se contracta si expanda in rapoarte diferite. Unele parti sa incing mai tare si se expanda mai repede chiar daca sunt din acelasi material. (aceste diferente trebuie acomodate prin design (bloc, chiulasa). Pentru ca de obicei un motor se rodeaza la cald, atunci cand e rece piesele nu vor mai prezenta aceleasi tolerante, asta e un motiv pentru care trebuie sa fii gentil cu acceleratia, sa lasi toate piesele sa ating o temperatura stabila, si sa atinga tolerantele la care au fost rodate.

1. Lubrifiere insuficienta, uleiul sa scurs jos, lasand doar o pelicula foarte subtire pe piese, uleiul rece e mai dificil de pompat, si curge mai greu prin canale. Sunt sanse mai mari ca pelicula ramasa sa se consume inainte ca uleiul de jos sa poate fi pompat pana sus, pentru a preveni contact metal-metal.

2. Incearca sa mentii turatia mica si sarcina mare. Turatia mica va reduce viteza pieselor, si va reduce incalzirea prin frecare si eliminarea peliculei. Sarcina mare va mari cantitatea de combustibil folosit, implicit producerea de caldura pentru a incalzi uleiul mai rapid. Evitati mersul pe "autostrada" pana cand motorul nu a mers cateva minute, turatia mare si sarcina mica nu sunt favorabile pentru incalzirea uleiului. Evident totul in limite, eu personal merg cu 2000-3000, vitezele 1, 2 si cateodata 3.

3. Pornesti motorul... si pleci, nu il lasa la ralanti prea mult si cat timp il lasati nu apasati ambreiajul, si uleiul din cutie trebui incalzit, un termostat bun elimina cartonul pus in fata radiatorului, nu puneti caldura la maxim cand plecati, astfel risipiti caldura motorului.

Nu mai vorbim de turarea excesiva la rece, acolo se poate termina cu un motor nefunctional in cateva secunde.
Si retineti, toate astea ii se par prostii lui aditza579.

This post has been edited by 4x4: 21 Nov 2011, 15:54


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMel92
post 21 Nov 2011, 15:50
Post #66


http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html


Group: Members
Posts: 241
Joined: 3 August 11




am si eu o intrebare : daca merg din cand in cand cu o turatie mai mare la o sarcina mai mica , de exemplu pe autostrada 4-5 km cu 150km in tr a 5 a. motorul incalzit bine, desigur. Dauneaza mult?


--------------------
Dacia 1310 Li Noiembrie 2003 - DB 08 TBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 21 Nov 2011, 15:53
Post #67


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Dupa ce sa incalzit nu are cum sa dauneze. Ideea era sa nu te urci cu el rece pe autostrada.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMel92
post 21 Nov 2011, 15:55
Post #68


http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html


Group: Members
Posts: 241
Joined: 3 August 11




ma apuca si pe mn. le demonstrez micilor proprietari de masini autohtone ca poate si dacia tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 Li Noiembrie 2003 - DB 08 TBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 21 Nov 2011, 15:59
Post #69


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Sfaturile astea sunt general valabile, eu la fel fac la toate masinile mele.
Iar la motoarele turbo, e indicat sa lasam motorul sa functioneze cateva minute inainte de a il inchide, astfel racim turbina si prevenim multe probleme scumpe.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 21 Nov 2011, 16:03
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




Tu chiar nu ai inteles ce am spus eu, ai facut un post lung doar ca sa demonstrezi ca stii mai mult ca mine, dar ceea ce ai demonstrat tu este ca nu stii ceva ce se invata in clasa I, intelegerea unei propozitii. Cred ca ai avut cateva greseli in postul de mai sus, pe care o sa le corectez, chiar daca am sa mi te pun in cap.

This post has been edited by aditza579: 21 Nov 2011, 17:08


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 21 Nov 2011, 16:22
Post #71


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




QUOTE(AndreiMel92 @ 21 Nov 2011, 15:55)
ma apuca si pe mn. le demonstrez micilor proprietari de masini autohtone ca poate si dacia  tongue.gif
*


aplauze.gif Ce coteş racheta! mandru.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 21 Nov 2011, 16:25
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




QUOTE(4x4 @ 21 Nov 2011, 13:45)
Tureaza un motor rece si poti uza prin frecare peretii cilindrului,(1) inelele pistoanelor si pistoanele. Un exces de benzina se poate aprinde in esapament si iti poate strica convertorul catalitic. La rece piesele au dimensiuni usor diferite fata de un motor cald, asta deoarece diferite aliaje se contracta si expanda in rapoarte diferite. (2)Unele parti sa incing mai tare si se expanda mai repede chiar daca sunt din acelasi material. (aceste diferente trebuie acomodate prin design (bloc, chiulasa). (3)Pentru ca de obicei un motor se rodeaza la cald, atunci cand e rece piesele nu vor mai prezenta aceleasi tolerante, asta e un motiv pentru care trebuie sa fii gentil cu acceleratia, sa lasi toate piesele sa ating o temperatura stabila, si sa atinga tolerantele la care au fost rodate.

(4)1. Lubrifiere insuficienta, uleiul sa scurs jos, lasand doar o pelicula foarte subtire pe piese, uleiul rece e mai dificil de pompat, si curge mai greu prin canale. Sunt sanse mai mari ca pelicula ramasa sa se consume inainte ca uleiul de jos sa poate fi pompat pana sus, pentru a preveni contact metal-metal.

2. Incearca sa mentii turatia mica si sarcina mare. Turatia mica va reduce viteza pieselor, si (5) va reduce incalzirea prin frecare si eliminarea peliculei. (6) Sarcina mare va mari cantitatea de combustibil folosit, implicit producerea de caldura pentru a incalzi uleiul mai rapid. Evitati mersul pe "autostrada" pana cand motorul nu a mers cateva minute, turatia mare si sarcina mica nu sunt favorabile pentru incalzirea uleiului. Evident totul in limite, eu personal merg cu 2000-3000, vitezele 1, 2 si cateodata 3.

3. Pornesti motorul... si pleci, nu il lasa la ralanti prea mult si cat timp il lasati nu apasati ambreiajul, si uleiul din cutie trebui incalzit, (7) un termostat bun elimina cartonul pus in fata radiatorului, nu puneti caldura la maxim cand plecati, astfel risipiti caldura motorului.

Nu mai vorbim de turarea excesiva la rece, acolo se poate termina cu un motor nefunctional in cateva secunde.
(8)Si retineti, toate astea ii se par prostii lui [b]aditza579.
*


1. Cred ca se numesc segmenti.
2. Doar daca sunt supuse unor temperaturi mult mai ridicate, pentru ca la o variatie usoara, dilatarea este tolerabila, aproape inexistenta.
3. Ai foarte mare dreptate.
4. Daca citeai atent ce am zis mai sus, vedeai ca am scris ca turatia trebuie sa ramana constanta (ralanti) pana presiunea la ulei capata valorile recomandata, pana uleiul se fluidizeaza si si recapata caracteristicile de ungere prescrise de fabricant (nu toate ueliurile au vascozitatea stabila atunci cand temperatura scade foarte mult [aici vorbim de sub 15*C]).
5. E zic ca daca pompa de ulei este in toate mintile, nu ar trebui sa existe fluctuatii ale peliculei de ulei, de aceea presiunea creste direct proportional cu turatia, pentru a nu exista goluri in ungere. Dar daca sarcina este mare si turatia foarte mica s-ar putea sa existe goluri in ungere si pe deasupra la sarcina amre si turatie mica se formeaza depuneri foarte multe.
6. Sarcina nu este ceva fizic, cum este cantitatea de combustibil, asa ca eu nu vad cum sarcina (ea) ar putea in vre-un fel afecta cantitatea de benzina care intra in motor.
7. Da, ai foarte mare dreptate, dar nu vad rostul acestei idei aici.
8. Aici este valabil ce am zis cu cateva minute in urma si ma citez singur: "Tu chiar nu ai inteles ce am spus eu, ai facut un post lung doar ca sa demonstrezi ca stii mai mult ca mine, dar ceea ce ai demonstrat tu este ca nu stii ceva ce se invata in clasa I, intelegerea unei propozitii."

This post has been edited by aditza579: 21 Nov 2011, 16:27


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 21 Nov 2011, 16:34
Post #73


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




QUOTE(aditza579 @ 21 Nov 2011, 16:03)
Cred ca ai avut cateva greaeli in postul de mai sus, pe care o sa le corectez
*



Ce am avut ? radmasa.gif

Poti sa ai presiune la ulei de-ti tasneste prin barometru, motorul tot trebuie incalzit inainte de ai da pedala. Iar din ce ai scris tu rezulta fix contrariul. Mai mult de 30-60 de secunde nu are sens sa stai la ralanti. Iar cand sunt multe grade cu minu afara, 5 minute sunt arhisuficiente inainte de a sa pleci. Masina se incalzeste mult mai repede circuland, si dupa cum au spus si altii, daca stai la ralanti prea mult in final ai sa faci depuneri pe peretii cilindrului, si ai sa omori catalizatorul.

This post has been edited by 4x4: 21 Nov 2011, 16:52


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nalodaniel
post 21 Nov 2011, 18:48
Post #74


a3a oara scriu corect


Group: Members
Posts: 361
Joined: 24 March 08
From: suceava




@4x4

expandarea se cheama dilatare cand vorbesti de metale, sarcina exista doar la injectate si n-are relevanta aici, excesul de benzina tre' sa fie a dracului de mare sa se aprinda in esapament, cutia nu se incalzeste decat mergand cu ea si singurul lucru pe care-l poti face s-o ajuti e sa schimbi mai bland vitezele si sa calci de doua ori ambreiajul cand nu coopereaza.


ontopic: ajuta turatul periodic in cazul in care masina merge foarte mult subturata. Atunci se intampla cateva lucruri minunate mai sus descrise si-si da drumul.
Cred personal ca efectul acesta apare de la depunerile de muci veniti din carter, care in forja intra in motor apoi ies arse pe esapament.


--------------------
dacia 1310 1986 - -- -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu92
post 21 Nov 2011, 20:15
Post #75


Noua generatie Pro


Group: Members
Posts: 63
Joined: 28 October 11
From: Targoviste




De doza zile cum a dat gerul nu am mai reusit sa o pornesc...a trebuit sa plec cu maxi taxi mad.gif iam terminat si bateria acum e la incarcat...cred ca am si inecat-o....vreau sa spun ca orcum pornea cam greu la rece dar acum nu a mai vrut deloc...ceva sfaturi? mad.gif


--------------------
Dacia 1310 fabricata in 1999 august are Casco - nu-l-stiu-pe-derost
Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
N E S
post 21 Nov 2011, 20:22
Post #76


Big Daddy


Group: Members
Posts: 672
Joined: 11 April 09
From: Constanta




In primul rand sa ai bateria buna. In al doilea rand verifica ce tine de aprindere; bujii, fise, platini, vezi avansul sa fie reglat cum trebuie pentru ca la frig sunt probleme cu pornirea din cauza lui, apoi uita-te la nivelul CNC, si amestecul sa fie facut cum trebuie, sa nu cumva sa il ai mai sarac, ceea ce iarasi duce la dificultati in pornirea masinii la rece.

Spor!


--------------------
Dacia 1310L 1999
I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 21 Nov 2011, 20:45
Post #77


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




QUOTE(nalodaniel @ 21 Nov 2011, 18:48)
@4x4

expandarea se cheama dilatare cand vorbesti de metale, sarcina exista doar la injectate si n-are relevanta aici, excesul de benzina tre' sa fie a dracului de mare sa se aprinda in esapament, cutia nu se incalzeste decat mergand cu ea si singurul lucru pe care-l poti face s-o ajuti e sa schimbi mai bland vitezele si sa calci de doua ori ambreiajul cand nu coopereaza.
ontopic: ajuta turatul periodic in cazul in care masina merge foarte mult subturata. Atunci se intampla cateva lucruri minunate mai sus descrise si-si da drumul. 
Cred personal ca efectul acesta apare de la depunerile de muci veniti din carter, care in forja intra in motor apoi ies arse pe esapament.
*



+1 Puncte perfect valide. Eu intrade-var ma gandeam la injectie, dar totusi la o cutie de viteze, daca este conectata la motor, nu se invarte arborele primar? Astfel se pune in miscare uleiul si se incalzeste.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu92
post 21 Nov 2011, 20:52
Post #78


Noua generatie Pro


Group: Members
Posts: 63
Joined: 28 October 11
From: Targoviste




o intrebare cand tin bateria la incarcat se aude un fasait usor la bateria....ce sa insemne asta?
blink.gif


--------------------
Dacia 1310 fabricata in 1999 august are Casco - nu-l-stiu-pe-derost
Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bella
post 21 Nov 2011, 21:15
Post #79


TRACTORIST INCEPATOR


Group: Members
Posts: 322
Joined: 9 June 06




QUOTE(4x4 @ 21 Nov 2011, 16:59)
Iar la motoarele turbo, e indicat sa lasam motorul sa functioneze cateva minute inainte de a il inchide, astfel racim turbina si prevenim multe probleme scumpe.
*


Ca o completare...Cand te intorci de la un drum lung nu asa la fiecare oprire prin oras.
L.E.Exact...am facut referire la drum lung deoarece, la noi, in conditii de om normal la cap nu stiu cat de des/usor ai putea sa obtii in oras un regim de turatii/viteza care sa necesite la oprire un ajutor la racirea turbinei.
Dar, totul e posibil la noi.

This post has been edited by bella: 21 Nov 2011, 21:22


--------------------
Logan Laureate 1.5dCi-75Cp 2011 - PH-xx-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4x4
post 21 Nov 2011, 21:17
Post #80


Übermensch


Group: Members
Posts: 3.394
Joined: 24 March 07




Exact, sau dupa o repriza intensa de condus.


--------------------
W S S
Attere Dominatum!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMel92
post 21 Nov 2011, 21:22
Post #81


http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html


Group: Members
Posts: 241
Joined: 3 August 11




QUOTE(silviu92 @ 21 Nov 2011, 21:52)
o intrebare cand tin bateria la incarcat se aude un fasait usor la bateria....ce sa insemne asta?
blink.gif
*


e perfect normal. inseamna ca e buna bateria. normal se lasa 12 ore la incarcat . am vazut si eu o berlina care nu pornea..nu i-am dat de cap. nu dadea scanteie la fise, dar la iesirea din bobina dadea. platina era buna...:-/ intrucat nu ma pricep , nu m-am bagat. a tractat-o omul


--------------------
Dacia 1310 Li Noiembrie 2003 - DB 08 TBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danut 88
post 21 Nov 2011, 21:24
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 26 February 11
From: Popesti-Leordeni




Eu merg cu masina din semnatura-C.V. 365-11 mai mult prin Bucuresti, rar ies cu ea in afara, cam de doua, trei ori pe an si nu se shimba absolut deloc. Am facut ceva experimente daca pot spune asa. Am mers prin Bucuresti cu treptele III, IV si V. Cu treapta a III-a la 50Km/h aveam vreo 2500-2600 Rpm, consum undeva la 9%; cu treapta a V-a la 60km?h aveam vreo 1800 Rpm si consum vreo 10%; cu treapta a IV-a se schimba situatia, merg cu 2000-2200 cu 50-60km/h, motorul se aude bine si daca vreau sa depesesc nici nu stau la discutii,apas acceleratia si ma duc, Consumul este de 8-9%. Treaba asta cu turatul la 5000+ Rpm si datul de talpa, m-i se pare o tampenie. Eu zic sa nu o luati in seama. Scimba-ti si voi treptele pe la 2800-3000 ture si motorul va merge bine. Zic eu.

This post has been edited by Danut 88: 21 Nov 2011, 21:30


--------------------
Dacia Logan /exSolenza /ex1310 2007 /2003 Scala/1999 L - IF __ PTR/IF 05 SYZ/
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMel92
post 21 Nov 2011, 21:32
Post #83


http://www.daciaclub.ro/Dacia-1310-Db-08-TBO-t234431.html


Group: Members
Posts: 241
Joined: 3 August 11




QUOTE(Danut 88 @ 21 Nov 2011, 22:24)
Eu merg cu masina din semnatura-C.V. 365-11 mai mult prin Bucuresti, rar ies cu ea in afara, cam de doua, trei ori pe an si nu se shimba absolut deloc. Am facut ceva experimente daca pot spune asa. Am mers prin Bucuresti cu treptele III, IV si V. Cu treapta a III-a la 50Km/h aveam vreo 2500-2600 Rpm, consum undeva la 9%; cu treapta a V-a la 60km?h aveam vreo 1800 Rpm si consum vreo 10%; cu treapta a IV-a se schimba situatia, merg cu 2000-2200 cu 50-60km/h, motorul se aude bine si daca vreau sa depesesc nici nu stau la discutii,apas acceleratia si ma duc, Consumul este de 8-9%. Treaba asta cu turatul la 5000+ Rpm si datul de talpa, m-i se pare o tampenie. Eu zic sa nu o luati in seama. Scimba-ti si voi treptele pe la 2800-3000 ture si motorul va merge bine. Zic eu.
*


consumul in oras depinde de trafic. eu am avut surpriza sa imi ia si 10 biggrin.gif si afara imi ia 5-6 biggrin.gif

This post has been edited by AndreiMel92: 21 Nov 2011, 21:34


--------------------
Dacia 1310 Li Noiembrie 2003 - DB 08 TBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 21 Nov 2011, 21:41
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




QUOTE(4x4 @ 21 Nov 2011, 20:45)
+1 Puncte perfect valide. Eu intrade-var ma gandeam la injectie, dar totusi la o cutie de viteze, daca este conectata la motor, nu se invarte arborele primar? Astfel se pune in miscare uleiul si se incalzeste.
*


Aici, la faza cu incalzitul uleiului in cutia de viteze, iti dau dreptate. Arborele primar se invarte, si se invart pinioanele in gol pe arborele secundar. Acestea din urma antreneaza uleiul si il arunca, agitandu-se, el se incalzeste. Se incalzeste mai greu ca cel din motor, dar se incalzeste.

This post has been edited by aditza579: 21 Nov 2011, 21:41


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nalodaniel
post 22 Nov 2011, 14:25
Post #85


a3a oara scriu corect


Group: Members
Posts: 361
Joined: 24 March 08
From: suceava




QUOTE(4x4 @ 21 Nov 2011, 20:45)
+1 Puncte perfect valide. Eu intrade-var ma gandeam la injectie, dar totusi la o cutie de viteze, daca este conectata la motor, nu se invarte arborele primar? Astfel se pune in miscare uleiul si se incalzeste.
*



Se invarte doar primarul, nu totul din cutie. Din experienta stiu ca se incalzeste mai repede in mers, n-am plecat niciodata dimineata de pe loc cu uleiul cald in cutie, se poate sa fie si forta de frecare mai mare din cauza sarcinei smile.gif
LE: ai dreptate cu motoarele turbo benzinare.La turbo diesel nu se incinge asa tare uleiul si turbina sta mai rece, nu e nevoie de relanti prelungit inainte de oprire smile.gif

ontopic: Daciile pornesc greu din cauza aprinderii. Rabla mea mergea ca dracu' pana intr-o duminica cand nu pornea deloc deloc si sub nici o forma. Atunci am schimbat axul delcoului si ca prin miracol nu a mai facut niciodata nici o problema desi compresia era catastrofala (scotea fum negru pe teava cand avea socul tras).

This post has been edited by nalodaniel: 22 Nov 2011, 14:29


--------------------
dacia 1310 1986 - -- -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 23 Nov 2011, 11:39
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(aditza579 @ 21 Nov 2011, 16:25)
[...]
6. Sarcina nu este ceva fizic, cum este cantitatea de combustibil, asa ca eu nu vad cum sarcina (ea) ar putea in vre-un fel afecta cantitatea de benzina care intra in motor.
[...]


La o sarcina mare depresiunea in galerie e mare, ca atare va afecta cantitatea de benzina aspirata si avansul la aprindere.

QUOTE(nalodaniel @ 21 Nov 2011, 18:48)
A.[...]sarcina exista doar la injectate si n-are relevanta aici,[...]
B. cutia nu se incalzeste decat mergand cu ea [...]

A. Exista si la carburate, vezi mai sus.
B. cutia se incalzeste si pe loc, angrenajele sint permanent cuplate, ca atare uleiul viscos se va incalzi. Ce nu e permanent, roata condusa pe arborele secundar...
Practic nu ai nevoie de o incalzire excesiva sau totala a intregii cutii ci doar de una de fluidificare a uleiului.


QUOTE(nalodaniel @ 22 Nov 2011, 14:25)
Se invarte doar primarul, nu totul din cutie. [...]


Vezi mai sus, se invirt angrenajele..


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo0608
post 23 Nov 2011, 12:20
Post #87


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 13 September 08




QUOTE(nalodaniel @ 22 Nov 2011, 14:25)
ontopic: Daciile pornesc greu din cauza aprinderii. Rabla mea mergea ca dracu' pana intr-o duminica cand nu pornea deloc deloc si sub nici o forma. Atunci am schimbat axul delcoului si ca prin miracol nu a mai facut niciodata nici o problema desi compresia era catastrofala (scotea fum negru pe teava cand avea socul tras).
*



shefule fum negru pe esapament e din cauza amestecului bogat aer-benzina din carburator
n-are treaba cu compresia biggrin.gif


--------------------
logan pentru? 200x - X XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nalodaniel
post 23 Nov 2011, 15:57
Post #88


a3a oara scriu corect


Group: Members
Posts: 361
Joined: 24 March 08
From: suceava




e de la benzina nearsa, ce intr-adevar poate veni de la amestec bogat sau de la ardere incompleta smile.gif


--------------------
dacia 1310 1986 - -- -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu92
post 23 Nov 2011, 22:30
Post #89


Noua generatie Pro


Group: Members
Posts: 63
Joined: 28 October 11
From: Targoviste




am rezolvat am schimbat condensator si platina...
cu motorul cald la relanti cum trebuie sa fie presiunea de ulei la mine sta putin peste jumate acum?


--------------------
Dacia 1310 fabricata in 1999 august are Casco - nu-l-stiu-pe-derost
Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 24 Nov 2011, 12:10
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Hai ca o luaram noi offtopic dar..o lua oftopic de tot..

1. Nu prea e de imbunatatiri, ca nu imbunatateste nimic.
2. Avem, intr-adevar, oftopic pe teoria motoarelor..

Un moderator, se poate un split si mutari prin alte parti?
E doar sugestie..


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th July 2025 - 22:30
Forum Renault