Termometru de 1,5V alimentat la baterie - CUM?
![]() ![]() ![]() |
Termometru de 1,5V alimentat la baterie - CUM?
stroe adrian |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 February 04 From: Mangalia ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
nelu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Poti lega 2 diode cu siliciu (1N4001, 1N4002, 1N4004, 1N4005, 1N4007, 1N4148 etc) in serie, printr-o rezistenta de 2,2kohm-3,3kohm la +12V.
Diodele se conecteaza astfel: catodul primei se conecteaza la masa, anodul ei cu catodul celei de a doua, anodul celei de a doua se leaga la rezistenta, rezistenta la +12V permanent-nu prin contact. Caderea de tensiune pe o dioda cu siliciu este de 0,65-0,7V, functie de curentul care circula prin ea. Intre masa si anodul celei de a doua se leaga firele de alimentare pentru termometru. Catodul, pentru tipurile de diode mentionate mai sus este marcat printr-un inel la capatul diodei. Tipurile 1N400x au capsula din plastic iar 1N4148 din sticla. Este de preferat sa verifici cu un voltmetru tensiunea la capetele celor doua diode dupa ce ai realizat circuitul. Daca nu sunt conectate corect o sa ai +12V si risti sa defectezi termometrul. Conecteaza pe diode si un condensator electrolitic de 100uF/ 16V. Daca tensiunea este mai mica de 1,3V (masurata cu termometrul conectat), micsoreaza progresiv valoarea rezistentei pana spre 1kohm. Succes! |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
northwood |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Nelu, nu ar putea sa foloseasca doar o dioda zenner de 1,5 volti?
|
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
AC |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
northwood, diodele zenner de tensiuni mici sunt rare, plus ca 2 diode inseriate au putere de disipatie mai mare decat una singura.
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
northwood |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Ok, am inteles avantajele montajului mai complicat. In orice caz, daca cesuletul ala consuma extrem de putin (15-20 miliamperi), cred ca e safe si cu o singura dioda. Nu stiu cat costa si daca se gaseste, dar probabil ca nu e un capat de tara.
|
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
MoGas |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Cel mai simplu: iei 2 rezitente, una de 20Ohm, una de 180 Ohm (ambele de 1W), le inseriezi si le legi la 12V. Apoi, "culegi" tensiune de pe aia de 20 Ohm, unde vei avea 1,5V fix. Atentie, montajul asta nu permite alimentarea consumatorilor mai mari de ~0,5W, fara abateri de la tensiunea prescrisa, dar aici nu e cazul.
Nota: Montajul consuma si in gol, fara ceas, cca 1W (~72 mA), deci daca merge non stop, in 100 ore papa 7,2 Ah. Propun alimentare doar pe contact (a puntii de rezistente). |
-------------------- |
|
OCEBE |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
cu conditia ca cea de 20 ohmi sa fie legata la masa iar cea de 180 la +; cei 1,5V se culeg de la masa(-) si legatura intre rezistenta de 20 ohmi si cea de180 ohmi (+)
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
stroe adrian |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 February 04 From: Mangalia ![]() |
Merci pentru idei.
Nu prea le am cu electronica, dar din cate am inteles eu am facut o mica schema cu legaturile la acele rezistente. Va rog confirmati-mi daca e corecta schema, sa nu fi inteles eu gresit cumva. Nu am nici aparat de masura, deci daca le-am legat gresit, adio 370.000 cat am dat pe termometru. Attached thumbnail(s) legare termometru.jpg ( Size: 12.88k ) Number of downloads: 317 |
-------------------- |
|
MoGas |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 2 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Corect. Succes.
|
-------------------- |
|
Gusti |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 4 March 04 From: Iasi ![]() |
Daca tot ai optat pt aceasta varianta iti recomand ca plusul acestui montaj sa il pui dupa cheia de contact (asta daca nu ai facut-o deja)
Nu are nici un rost sa mearga cind masina este oprita. |
-------------------- 0745535292
0722256825 |
|
SiloS |
![]()
Post
#11
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.292 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
cum arata respectivul turometru , ca deh , ma intereseaza
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
stroe adrian |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 21 February 04 From: Mangalia ![]() |
SiloS,
Nu e turometru, e TERMOMETRU. L-am luat de la Adelaida (vezi www.adelaida.ro) La rubrica kituri acolo au si 2 modele de turometru, unul cu leduri iar unul cu afisaj digital. Nu stiu cam cat ar costa. |
-------------------- |
|
SiloS |
![]()
Post
#13
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.292 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
lol , am uitat literele . Scuze .
ps : eu stau cam la juma de metru de monitoru de 15 inch si nu vad intotdeauna perfect . De aia mi se mai intampla sa bat la tastatura gresit . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
tyka |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
io cred ca voi naveti ce facee.
![]() |
-------------------- |
|
vicoli |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 January 12 ![]() |
Salut. Vad ca este veche postarea, dar dupa ce iei contactul nu se duce memoria termometrului? Eu am unul cu ceas. Pot lasa la el si un acumulator de 1.5? Sau risc sa prajesc termometrul sau acumulatorul. Acumulatorul sa il las pus in termometru sau sa il pun punte intre rezistente si termometru? Adica eventual sa treaca plusul sau minusul prin el?
|
--------------------
Opel
Vectra B
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce acumulator este , o poza cu el daca se poate
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vicoli |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 January 12 ![]() |
Nu am poza. Un acumulator oarecare format r6 de 1400mah sau mai mic.
|
--------------------
Opel
Vectra B
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
merge pus , dar sa pui rezistenta de putere si sa o pui undeva unde se poate raci minim 5W
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vicoli |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 January 12 ![]() |
Detaliaza te rog. Nu ma pricep. De care pun si unde?
|
--------------------
Opel
Vectra B
1997
|
|
paul_p |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Stai linistit ca doar glumea.
|
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
lasa-l cu bateria normala ca si asa tine un an...
|
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
domnu inginer este vorba de schema de la postul 8 pune mina pe creion si calculeaza daca nu crezi
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vicoli |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 January 12 ![]() |
Cred ca o sa il las cu baterie normala. Nu stiu cat de repede o va consuma. Afiseaza temp. Exterioara/interioara si ceas. Problema e ca l-am montat in bord si pare de fabrica. Pt a schimba bateria trebuie desfacuta consola. Daca pun fire si bateria in alta parte, se va consuma mai repede? Am facut legatura conform schitei, dar...
1. Nu am gasit rezistenta de 200 ohm si am luat si de 220 si de 180. Mai intai, impreuna cu cea de 20 ohm am montat rezistenta de 220, dar abia se vad cifrele. 2. Am inlocuit rezistenta de 220 cu cea de 180. Cifrele se vad foarte bine. Probleme: 1. Chiar daca las rezistenta de 220 ohm, chiar daca o pun pe cea de 180, in cateva secunde se incalzeste incat nupoti pune mana pe ea. Este normal? Cea de 20 ramane rece. 2. Dupa montare a functionat bine, dar dupa ce am pornit motorul si am plecat, a inceput sa se reseteze, sa apara numai cifra 8, sa se auda in difuzorul lui sunet ca de detector radar. intrebare: -este posibil sa faca asa din cauza ca acea rezistenta nu este de 200 ohm conform schitei sau alimentarea facuta de mine nu este bine realizata? |
--------------------
Opel
Vectra B
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
rezistenta este de 20 ohmi nu 200
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vicoli |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 January 12 ![]() |
Da am pus una de 20 si una de 180. Cea de 180 se incalzeste foarte rau.
|
--------------------
Opel
Vectra B
1997
|
|
cris06 |
![]()
Post
#26
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Cat consuma dracia aia de termometru? De ce nu-l alimentati printr-un sabilizator LM 317 sau chiar 338 setat pe 1,5V la iesire?
|
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
vicoli |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 January 12 ![]() |
Sincer nu ma pricep. Am facut conform schitei. Pana la urma pun o baterie de 1.5.
22 Apr 2016, 10:28: Multumesc pentru sfaturi. This post has been edited by vicoli: 22 Apr 2016, 10:28 |
--------------------
Opel
Vectra B
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai este normal sa se incalzeasca , trebuia sa iei de putere , asta iti spuneam mai sus 5-10W
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
vicoli |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 January 12 ![]() |
Am luat un soclu pt baterie r6. L-am montat intr-un loc accesibil. Nu ma deranjeaza sa potrivesc ceasul. Multumesc inca o data. Atasez o poza finala. Este vorba de cel din stanga sus.
|
--------------------
Opel
Vectra B
1997
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd May 2025 - 04:11 |