DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme supraincalzire, Probleme supraincalzire

80kln
post 2 Aug 2005, 13:42
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 2 August 05




Salut,
Am o Dacie 1310Li si am si eu o problema: cand merg in oras, daca prind un 2 semafoare deja indicatorul de la temperatura e in zona rosie. La drum lung nu sunt probleme in sensul ca nu ajung pe rosu, dar am fost in tara zilele astea si cand reuseam sa prind peste 110-120 kmh observam ca temperatura creste incetisor. Termostat nu am iar ventilatorul e mecanic.
Am fost sfatuit sa iau un radiator din cupru.
Intrebarea mea este cam cat costa si daca merita? Totodata as vrea sa stiu daca credeti ca merita sa pun un electroventilator (fara a-l pastra pe acesta mecanic pt ca am inteles ca trebuie facute unele modificari si nu vreau) La fel si in acest caz, cam cat credeti ca m-ar costa si ce alte piese mai implica aceasta schimbare?
Multumesc


--------------------
Dacia 1310Li - 80kln
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 Aug 2005, 13:45
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




E bun radiatorul de cupru, dar nu o sa-ti rezolve problema..dc sa incalzeste cu Aluminiu, o sa se incalzeasca si cu cupru(eventual mai putin cu 2-3 grade)


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 2 Aug 2005, 13:50
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




In cazul tau cred ca radiatorul trebuie spalat (pe interior) si nu neaparat schimbat. DFa aasta mai intii si mai vorbim.
Poti schimba si antigelul cu ocazia asta


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 2 Aug 2005, 13:51
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Un coleg avea radiator mic, de aluminiu. Dacia Berlina cu injectie. Avea aceeasi problema, la stopuri ajungea acul de temperatura in zona rosie. A schimbat cu radiator mare de cupru si nu a mai avut probleme.
Subliniez, initial avea de aluminiu si MIC. Acum are de cupru si MARE.
Evident, pot fi si probleme de infundare.

This post has been edited by roland: 2 Aug 2005, 13:54


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lacaru
post 2 Aug 2005, 13:53
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 20 August 04
From: Brasov




O prima solutie ar fi sa-ti iei un radiator mare (nu stiu Dacia Li ce tip de radiator are). Un electroventilator este o idee buna, in sensul ca vei avea aceiasi turatie a ventilatorului indiferent de turatia motorului. Pentru electroventilator ai nevoi fie de un buton prin care sa-l pornesti fie de un termocuplu montat pe radiator.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
80kln
post 2 Aug 2005, 14:12
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 2 August 05




QUOTE(sandman @ 2 Aug 2005, 13:45)
E bun radiatorul de cupru, dar nu o sa-ti rezolve problema..dc sa incalzeste cu Aluminiu, o sa se incalzeasca si cu cupru(eventual mai putin cu 2-3 grade)
*



S-ar putea sa fie infundat din cate am inteles eu si nu se poate desfunda ca nu stiu pe ce sistem cu conductele in cerc e facut. Sunt incepator in ceea ce priveste partea tehnica la masina, scuze pt limbajul de lemn.
Ulei nu 'scuipa' pe nicaieri si nici apa.
In iarna am avut o chestie de mi s-a stricat capacul de la pompa de apa. Atunci zicea mecanicul asta la care am fost ca ceva suport pe care este ventilatorul avea diametrul mic, ca la nova si ca se invartea prea tare si ca ala a stricat capacul la pompa de apa. Asa ca acum am suportul respectiv de la o 1300/1310 mai veche. Nu cumva asta este standardul la Li si trebuia tot un suport cu diametru mic?


--------------------
Dacia 1310Li - 80kln
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 2 Aug 2005, 16:01
Post #7


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da a fost schimbata sonda de temperatura cumva?asa a patit un otv de-al meu i s-a schimbat sonda si instrumentul ii arata o temp mai mare


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 2 Aug 2005, 18:04
Post #8


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




ai o problema. Berlina pe injectie nu ar trebui sa se incalzeasca pt ca are fulia de la elice mai mica (rezulta o turatie mai mare a elicei). Si io am tot radiator de aluminiu (btw, toate berlinele din 90 si ceva in coace au radiatoare mari) si nu am nici o pb cu racirea. Sa vedem sambata cand o cocot pe transfagarasan ce-o sa zica smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 2 Aug 2005, 20:50
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(80kln @ 2 Aug 2005, 14:12)
S-ar putea sa fie infundat din cate am inteles eu si nu se poate desfunda ca nu stiu pe ce sistem cu conductele in cerc e facut. Sunt incepator in ceea ce priveste partea tehnica la masina, scuze pt limbajul de lemn.
Ulei nu 'scuipa' pe nicaieri si nici apa.
In iarna am avut o chestie de mi s-a stricat capacul de la pompa de apa. Atunci zicea mecanicul asta la care am fost ca ceva suport pe care este ventilatorul avea diametrul mic, ca la nova si ca se invartea prea tare si ca ala a stricat capacul la pompa de apa. Asa ca acum am suportul respectiv de la o 1300/1310 mai veche. Nu cumva asta este standardul la Li si trebuia tot un suport cu diametru mic?
*



Asta a zis si el ca a avut fulie mica dar ca a fost inlocuita de mecanic cu fulie mare.
Poate asta e problema lui, fulia mare.


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 2 Aug 2005, 20:56
Post #10


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




mai pune un elv, pune apa in loc de antigel-vara si monteaza un termostat.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
80kln
post 3 Aug 2005, 08:35
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 2 August 05




Va multumesc pt sugestii.
Azi imi imprumuta cineva un radiator, sa vad cum se descurca. Cu ocazia asta o sa schimb si fulia de la elice. Sper sa fie bine, va anunt de rezultate smile.gif


--------------------
Dacia 1310Li - 80kln
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 11:09
Forum Renault