DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme cauzate de gpl, ardere garnitura chiulasa

sorin.andrei82
post 4 Dec 2011, 19:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 26 October 11




cu ceva vreme in urma s-a spart un furtun care mergea la calorifer( turul cred), l-am schimbat dupa o saptamana ptk in targoviste nu am gasit nici la mavexim, aduceau in vreo 3 saptamani, in sfarsit, am gasit p la un tip la cluj (apropo, tipul foarte spontan a fost, in 22 de ore eveam furtunul, daca cineva are nevoie de ceva piese poate apela le el, va spun cum il cheama daca sunteti interesati), l-am pus si intr-o saptamana s-a spart radiatorul, am mers la service si l-am schimbat, mesterii aia mari mi-au zis k se face presiune in vasul de expansiune dar nu stiu cauza! a doua zi am mers vreo 400 km prin munte si am tras tare pe ea! a doua zi era balta de apa sub ea, vasul era spart de atata presiune, am intrebat p alt mecanic mai istet si mi-a zis k s-a ars garnitura la chiulasa si baga gazele compresie in lichidul de racire! am dat comanda la tipul ala la cluj de toate cele pt motor, acu astept sa ajunga dar vreau sa-i pun si alte bujii si nu stiu acre merg la gpl mai bine! are cineva SN cu gpl, sa-mi spuna c bujii sa-i pun?



--------------------
dacia supernova 2003/clima - db06xjh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IbizA
post 4 Dec 2011, 19:41
Post #2


Membru renault-ist


Group: Members
Posts: 46
Joined: 2 December 11
From: R U M A N I A




Dupa mine,pune-i bujii normale.


--------------------
Renault Twingo RS 2009 - Nu dau
[COLOR=red]Hai CFR!:D:D[COLOR=red]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v-king
post 5 Dec 2011, 08:27
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 8 March 10
From: Hunedoara - HD




Mie baietii de la GPL imi recomanda NGK normale, cu un electrod. Intrebi la magazin de NGK pt supernova. La benzina nu prea se simte diferenta intre bujiile de origine si NGK, dar la gaz e alta poveste. Motorul merge mai lin, fara trepidatii si urca in ture mai repede. Bafta!


--------------------
Ex: Dacia SuperNova 2002/Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin.andrei82
post 5 Dec 2011, 12:47
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 26 October 11




ok, ms baieti


--------------------
dacia supernova 2003/clima - db06xjh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 5 Dec 2011, 20:39
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Eu nu prea am inteles titlul. Ce vrei sa spui? Ca de la gaz ti s-a ars garnitura? Ia mai documenteaza-te! Eu am dat pe forum un buletin de analiza a unei probe, facuta chiar in combinat. Nu mai prostilumea, asemenea desteptilor de la servisuri, care, unde nu se pricep, baga cate-o perla, sa scape de un client nevinovat (nu si pentru ca nu stie). Un motor care merge pe GPL, e mult mai fiabil ca pe benzina. Compara tu doua motoare, unul pe gaz si altul pe benzina. Ia uleiul si vezi ce are unul, si ce n-are celalalt. Vezi pistoane, chiulasa la camera de ardere, dupa sa zicem 30 000 km, si-ti garantez ca cel pe benzina e plin de smoala, iar cel pe gaz, poti gati in camera de ardere, asa de curat e. Uzura nici nu mai vorbesc. Asa ca revizuieste-ti atitudinea, ca te-a mintit cineva, si asa transmiti si tu. Eu am desfacut zeci de motoare, si nu pot spune c-am gasit undeva vina in gaz. Aha, ca cine ti-a lucrat si n-a facut treaga buna, e normal sa se disculpe prin gaz!. Singura problema care afecteaza in cazul arderii garniturii, in afara de cum tragi tu de ea, fara apa, si ce-o mai fi, este coroziunea din vina antigelului. Asta face gauri in chiulasa pana strapunge doua camere, cea de ardere cu cea de racire. Si aici, eu incarc chiulasa, o rectific si e ca noua. Asa ca, atentie la cum se strange chiulasa (nu cu dinamometru), cum se regleaza culbutorii ( nu dupa carte,ca iar spui ca de la gaz s-au ars scaunele si supapele), si ce antigel folosesti.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v-king
post 6 Dec 2011, 08:37
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 8 March 10
From: Hunedoara - HD




De acord in totalitate cu ce spune PH-06-BOA. M-am saturat de specialistii de la service, pe care la inceput i-am luat in serios, ca deh, sunt de la reprezentanta si "stie" ei, care ma tot abureau cum distruge GPL motorul. Am imediat 200.000 km si motorul se prezinta impecabil: nu consuma strop de ulei si am vazut cum arata la culbutori - nici un strop de depunere neagra, totul e brun-auriu, ca se minunau mecanicii cand le-am zis cati km are. Astea sunt mituri pentru cine nu cunoaste. Daca ai grija si schimbi consumabilele la timp cu lucruri de calitate, GPL in sine nu are nici un efect negativ asupra motorului, ci poate din contra.


--------------------
Ex: Dacia SuperNova 2002/Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 10 Dec 2011, 02:57
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




v-king deci sa inteleg ca la DSN nu se ard scaunele-le supapelor din cauza gpl-ului cum se ard la berline?? Eu am schimbat chiulasa fiindca nu am gasit scaunele de cumparat la 80.000 km parcursi pe GPL.. asta a fost si singura problema cauzata de gaz .. ce-i drept.. pe o dacie 1310 Li, iar acum ma intereseaza la DSN daca mai exista problema asta deoarece as vrea sa imi iau si eu un exemplar cu AC icon_mrgreen.gif

This post has been edited by panter1: 10 Dec 2011, 03:07


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v-king
post 10 Dec 2011, 07:35
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 8 March 10
From: Hunedoara - HD




Nu are absolut nimic motorul din cauza GPL. Daca ii dai la timp toate consumabilele si nu iti bati joc de ea, te tine fara probleme. Repet: am aproape 200000km si masina are gaz de noua si nu am patit nimic din ce spuneau toti asa zisii experti. In cazul meu toate au fost MYTH BUSTED.


--------------------
Ex: Dacia SuperNova 2002/Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 10 Dec 2011, 11:00
Post #9


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




v-king cu gazu de acum DA merge ok motoru,dar inainte de 89 lumea,,buna,, folosea gaz de la butelia de aragaz si daia se distrugeau motoarele,asta de azi este gaz butan si ala era gaz metan sau invers nu mai stiu sigur


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Dec 2011, 16:51
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




e un amestec de 40% propan si 60%butan , vara , iarna se inverseaza proportiile


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 10 Dec 2011, 20:39
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




se inverseaza teoretic.. eu bag numai de la luck oil.. anul trecut bagam GPL de la pompele acelea stradale si iesam la pretul benzinei.. distinsii domni de la crimbogaz sau carbogaz uitase sa schimbe proportia de propan-butan pentru iarna si imi consuma cat locomotiva si mergea prost.. dadeam vina pe masina pana m-am intalnit cu un prieten care lucreaza la GPL si mi-a spus care e treaba.. Iar dupa ce am alimentat de la luck-oil fugea masina bine si consuma putin..

si in plus butelia mea are 48L utilizatbili iar de multe ori cand am facut plinul au intrat 55L + ce mai aveam in butelie la acele statii GPL stradale..

This post has been edited by panter1: 10 Dec 2011, 20:40


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v-king
post 13 Dec 2011, 09:49
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 8 March 10
From: Hunedoara - HD




Stie cineva cum trebuie reglati culbutorii pentru GPL? Stiam ca nu sunt aceleasi cote ca la benzina. Vorbim de motorul supernovei.


--------------------
Ex: Dacia SuperNova 2002/Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 15:33
Forum Renault