Geometrie, blocare volan pe capete de cursa stg-dr
![]() ![]() ![]() |
Geometrie, blocare volan pe capete de cursa stg-dr
yon |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 2 February 08 From: slatina ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310/Supernova
1995/2003
|
|||
Leo0608 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
QUOTE(yon @ 3 Sep 2013, 16:58) Se dau urmatorele date ale problemei, schimbat articulatii fata mai exact capete de bara, bielete directie si pivoti, astazi am facut geometria si masina se misca ok, singura problema fiind nerevenirea volanului pe pozitia de mers inainte la virarea pe maxim de curse atat pe stanga cat si pe dreapta. Mentionez ca geometria am facuto chiar eu in service pe stand cu laser, caseta a fost impartita volanul pus pe pozitia 0 grade. Am desfacut dopul de pe mijlocul casetei si sa pozititionat caseta la semn. problema cu virajul pe maximul de cursa ma sacaie de cand am masina si nu am gasit inca o rezolvare. salut, cauta postarile lui PH-06-BOA, el explica cum sa ne reglam singuri si sa ne facem singuri geometria eventual lasa-i PM unde ai nelamuriri Probabil la tine sa fie o problema cu bracarea rotilor. |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
yon |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 2 February 08 From: slatina ![]() |
Unghiurile de bracare sunt perfect egale, doua ture si un sfert stg, doua ture si un sfert dreapta, problema este din altceva. Geometria a fost reglata de mine, imagineazati ca am facuto cu atentie de 100% tocmai in ideea de a rezolva problema asta de pe capetele de cursa, problema cu care repet, am cumparat masina si nu reusesc sa o rezolv in niciun fel. Daca a mai intalnit cineva aceasta problema orice sfat sau parere este binevenita. Va multumesc!
This post has been edited by yon: 3 Sep 2013, 19:34 |
--------------------
Dacia
1310/Supernova
1995/2003
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#4
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Zic si eu, nu dau cu parul: sa fie ceva prin caseta de directie?
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Masina a fost lovita? problema cu revenirea volanului apare de la unghiul de fuga reglat incorect , care de fapt la solenza supernova nu se regleaza , el se auto regleaza singur , dar daca masina e lovita si rotile sunt deplasate , el nu se mai poate fi corect , la super nova oficial se regleaza doar semi convergenta , si neoficial si unghiul de cadere
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
yon |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 2 February 08 From: slatina ![]() |
Caseta are putin joc dar nimic grav, axul volan este bun, la caseta sa reglat acum vreo doi ani tachetul ala pt ca un "mecanic " a considerat ca are joc desii era ok, oricum simptomele astea sunt de inainte de a umbla acolo. Masina a suferit o lovitura pe partea dreapta dar unghiurile de fuga sunt ok in sensul ca sunt egale stanga si dreapta dar putin mai in spate decat ar fi normal.Din exeperienta stiu ca unghiurile de fuga si cadere se remediaza odata cu inlocuirea basculelor plus amortizoare si flanse, la mine basculele sunt mai mult decat ok, mai raman de schimbat flansele si amortizoarele, la urmatoarele economii sunt primele pe lista. Apropo de problema mea, am intalnit in service si multe loganuri cu aceiasi problema ca la mine si dupa spusele propietarilor nu erau lovite. In alta ordine de ideii nici macar o masina la care sa inlocuit articulatii fata, insemnand flanse, bascule, amortizoare nu am gasit mai apoi cadere sau fuga care sa nu fie in valori sau care sa mai manifeste o oarecare problema de geometrie
This post has been edited by yon: 3 Sep 2013, 21:09 |
--------------------
Dacia
1310/Supernova
1995/2003
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Unghiurile sunt egale, dar daca spui ca sunt cam in spate, inseamna ca sunt aproape de zero. Cand unghiurile de fuga sunt zero, oricum ai pune volanul, el acolo incremeneste. Imagineaza-ti roata de bicicleta, pe fata. Furca e inclinata catre in fata, deci axul ghidonului e mai in urma decat axul rotii, facand ca greutatea ei si a celui ce-o conduce, sa apese pe o axa inclinata catre in fata la partea de jos (axa rotii). Daca roata ar avea axa sub axa ghidonului, s-ar roti liber in oricare sens, fara a se putea tine chiar usor, directia. Asa si la masina, daca amortizorul este vertical (unghi de fuga zero), roata se vireaza in jurul axei acestuia, si ramane in orice loc as fi lasat-o. Daca amortizorul are o inclinatie cu partea de jos catre in fata, greutatea masinii apasa pe roata (care e in laterala lui), tinzand s-o vireze catre interiorul directiei de mers a masinii. Deci, roata de stanga are tendinta de virare catre dreapta, si cea de dreapta catre stanga. Unghiurile fiind egale, masina va merge drept, fara sa traga in vre-o parte (doua forte egale si de sens opus, au rezultanta zero). Cu cat unghiurile de fuga vor fi mai mari, cu atat se va vira mai greu, va fi mai stabila, si vor reveni mai violent la zero (mers inainte), rotile. O contributie la revenirea rotilor, o are si unghiul de cadere. O alta cauza in nerevenirea rotilor pe mers inainte, e si rulmentul de sub arc, care poate fi colmatat cu praf sau namol, rugina, completata de pivotii prea stransi (daca spui ca-s noi).
Faceti un test: virati rotile la maxim, in timp ce urmariti pragul masinii, sa vedeti cu cat se ridica. Revenind catre zero, pragul coboara, si virand invers, continua sa coboare. This post has been edited by PH-06-BOA: 4 Sep 2013, 21:14 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
yon |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 2 February 08 From: slatina ![]() |
Rulmentii si pivotii se exclud, desii pivotii sunt noi problema este veche de cand am masina asta, unghiul de cadere este in valori si stanga si dreapta, ramane unghiul de fuga care dupa o analiza cred ca se poate modifica putin si din bucsile de bascula, modidficand astfel pozitia rotii fata de amortizor mai in fata sau mai in spate, regret ca am omis sa mai printez fisa de geometrie pt ca era edificatoare. Oricum, pt moment astept sa fac rost de bani pt amortizoare, flanase si rulmeti si apoi mai vad ce optiuni am.
|
--------------------
Dacia
1310/Supernova
1995/2003
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pentru a modifica putin unghiul de fuga (tragea dreapta , putin), eu am ovalizat una din gaurile de pe bascula, cea de la varful basculei, si am dus pivotul mai in fata cu o jumatate de diametru de surub, deci aproape 5-6mm. In golul ramas, am bagat ceva de otel, sa nu revina vreodata inapoi, si strans bine. Asa am marit unghiul de fuga pe dreapta, si merge perfect. La bascula, doar sa modifici urechile de prindere, sa le lungesti putin, si regaurite. Tu, avand aparatele, poti afla sigur, si cu cat. Nu strica daca sunt mai mari, dar nu in afara limitei...bunului simt.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
yon |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 2 February 08 From: slatina ![]() |
Planul meu este altul, nu stiu cat de bun sau rau este dar...ma rog, ideea in sine era sa masor centrea bucsilor de la basculele de pe masina si sa pregatesc alte doua bascule pe care sa mut bucsile cu 3-4 mm mai in spate rezultant astfel o alta asezare a rotii deci alt unchi de fuga, nu stiu cat de corecta poate fi o astfel de metoda dar cred ca merita incercat.
Referitor la aparate, dispun de ele si nu chiar, politica service-ului in care lucrez este ca angajatii sa plateasca 50% din orice executa la masina personala, echiparea basculelor o pot face fara mari batai de cap dar montajul si verificare ulterioara pe aparatul de geometrie ma vor costa ceva bani ![]() |
--------------------
Dacia
1310/Supernova
1995/2003
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ideea e buna, dar nu cred ca ai atata spatiu, sa duci bascula mai in fata. Bine era, sa ai excentrice la bucsi, ca una s-o departezi si alta s-o apropii de cadru. Asa e la masinile care se respecta. Cea cu ovalizarea gaurii, e buna. Daca faci ovalizare sa te duci mai in fata cu pivotul, de la gaura dinspre capatul basculei doar, si aceasta gaura e la jumatate intre cealalta si pivot, 5mm daca faci, se duce cu 10 pivotul, ceea ce e ceva. Din bucsi, nu cred ca ai unde, att de mult. Dar de ce eviti asta? ti-e teama de rezistenta? Stai fara grija, la berlina se dadeau alte gauri sau se prelungea bascula si apoi se regaurea, astupand gaurile vechi. Sau vrei sa faci ceva care sa fie altfel, ceva nou?
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
yon |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 2 February 08 From: slatina ![]() |
Nu neaparat ca imi este teama, chiar vreau sa incerc si varianta asta sa vad ce iese, mare lucru nu am de pierdut, o bascula o am deja, mai fac rost de inca una din dezmembrari si la pierderi as putea sa pun doar 4 bucsi de bascula.
This post has been edited by yon: 10 Sep 2013, 22:42 |
--------------------
Dacia
1310/Supernova
1995/2003
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Fa-ti un instrument de masura, asa cum am facut si eu si l-am dat si p-aici, cu care sa vezi ce unghi ai acum, si ce obti dupa interventie. Pe un cadran, o placa de plastic sau placaj, De inaltime aproape cat roata, si de latime cam pe jumatate din inaltime. La partea de jos trasezi un arc de cerc, cu centrul aproape de partea de sus, unde va fi si axul acului indicator. Arcul il imparti in grade, de-o parte si de alta a unei linii de centru care imparte placa in daua, din punctul de centru al arcului, in jos. Pe una din laturile mari, fixezi doua piese distantiere, una la un capat si alta la celalalt, din care sa reglezi ca acul sa stea la zero, cand varfurile celor doua piese sunt asezate pe un plan perfect vertical. E un instrument ca o nivela, boloboc sau cum s-o mai spune. Masina asezata cu rotile de fata pe o suprafata perfect orizontala (pregatita inainte), dar nici cele de spate nu trebuie sa le neglijezi, si asezand acest instrument pe roata, acul va indica inclinatia (unghiul de cadere). Unghiul de fuga, il deduci prin luarea unor repere, masurand inainte de modificare, notat, si masurat dupa. Poti lua ca punct de reper, inclinatia amortizorului, sau daca ai loc sau inventezi ceva, direct intre pivot si axul amortizorului.
Attached thumbnail(s) nivela.JPG ( Size: 30.1k ) Number of downloads: 394 1.jpg ( Size: 170.89k ) Number of downloads: 438 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
alinn28 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 16 July 08 From: Giurgiu ![]() |
Salut, am si o intrebare legata de geometrie si nu as vrea sa deschid un topic nou asa ca o pun aici.Stie cineva daca aceasa fisa de geometrie 3d este ok.Am schimbat amortizoarele si din vina mea am uitat sa fac si geometria ajungand ca in 3-4 luni sa-mi distruga ambele cauciucuri de pe fata pe interior.Dupa ce am facut geometria pt a nu pati acelasi lucru si cu cele de iarna care sunt noi, a reiesit ceea ce se vede in atasament, si nu stiu daca e ok sau nu.Preciez ca masina nu a mai avut facuta geometria de 4 ani, iar in tot acest timp a mers perfect si fara sa am probleme cu uzura cauciucurilor oricare ar fi ele, fata sau spate.
Attached thumbnail(s) geometrie.jpg ( Size: 1.54mb ) Number of downloads: 294 |
--------------------
dacia
super nova
2001
- gr-03-xtc
|
|
yon |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 2 February 08 From: slatina ![]() |
Ce se vede pe fisa pare ok ca valori finale, tot ce pot sa spun este ca o geometrie bine reglata se simte la tinuta de drum a respectivului vehicul, urmareste sa ai volanul pe pozitia drept sa nu traga stanga sau dreapta si sa fie cat mai stabila, astea sunt principalele idicii dupa care sa te ghidezi, respectiva fisa poate fi pacalita foarte usor, dupa cum vezi la valori finale pe unghi de fuga nici nu mai ai valori trecute. La tine din ce vad acolo sa umblat la cadere si convergenta si din fisa pare ok.
|
--------------------
Dacia
1310/Supernova
1995/2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 17:16 |