DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Transfagarasan, planetara si ploi

Sony
post 22 Jul 2005, 12:35
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Poate ai noroc ca jeep-ul sa aiba viteza suficient de mare incat faza sa fie cat mai scurta.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 22 Jul 2005, 14:17
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




E buna chestia cu timpul. biggrin.gif
Dar mie numai de ras nu imi ardea cand vedeam cetateanul cu masina cum se indreapta spre mine cu Warp9. Pana a pus el frana si a oprit cred ca m-am rugat sa se opreasca de mai multe ori de cat se roaga un popa la o nunta sau botez.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 22 Jul 2005, 16:07
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




la mine bat de 10mii de km..dar..

de 6000k batea daca mai dadeam in ea la plecari bruste de pe loc,in curbe daca acceleram,si in continuare merg asa,dar m-am obisnuit sa conduc ca sa nu bata..
calc ambreiaju in curbe,scot din viteza(asta ma refer in general in oras curbe de 90 de grade cu tr-2..maxim tr-3 pe la 20-30km/h..)nu acclerez puternic in curbe,nu fac frana de motor in curbe,etc

si asa nu bat..


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 22 Jul 2005, 16:12
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




corect asta-i metoda;
si la mine (SLZ) fac la fel
pina la urma insa tot trebuie sa o schimbi


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
to_the_limit
post 22 Jul 2005, 16:25
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 233
Joined: 25 March 04




eventual rectificat...
mai nou,cand iau maxim stanga pe loc sa zicem si dau sa plec,scoate un zgomot metalic puternc cu vibratie in volan,cred ca tot de acolo se trage..
drept urmare m-am obisnuit sa numai iau maxim-maxim stanga de volan tongue.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lexy
post 22 Jul 2005, 17:38
Post #36


Just ME


Group: Members
Posts: 531
Joined: 9 December 04
From: Bucuresti




Baieti cred ca ati omis "esentialul" din postul meu...
1.Nu's convinsa ca mi-a schimbat planetara.
2.Daca au schimbat-o nu's convinsa ca era ea de vina din moment ce am pus una noua si tot bate....

Morala:
Cumpara tu personal planetara si stai acolo dupa ei no matter what it takes ca sa te convingi ca chiar fac treaba ptr care te taxeaza....asta dupa ce te-ai asigurat din 3 parti ca n-are ce sa fie altceva decat planetara!

In alta oridine de idei mi se stricase aeroterma la dacie facea ca toti dragii de nu te mai auzeai in maisna m cu om.Au zis:costa 700mii reparatul, una noua 1 milion...am schimbat-o..guest what peste 2 luni a inceput sa faca la fel(decat au uns-o nu au schimbat-o cu una noua).....astea s-au intamplat cand au fost ai mei cu masina in service..usually cand ma duceam eu stateam pe astfaltul ala rece dupa ei sa-si faca treaba si inghetam de frig...de aia mi-e asa lehamite si va stafuiesc sa n-aveti incredere....(decat daca e al vostru de hat ani ca popa biggrin.gif )

Slava Domnului ca acum am Toyota wub.gif


--------------------
Toyota Corolla 1,6 VVTI / SOL - B-01-LEXY
Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 22 Jul 2005, 20:42
Post #37


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(Lexy @ 22 Jul 2005, 18:38)
Slava Domnului ca acum am Toyota wub.gif
*



O sa plangi tu cu nostalgie dupa vremurile cu Dacia.... laugh.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad Georgescu
post 22 Jul 2005, 23:51
Post #38


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




Si eu am aceeasi problema la SLZ: 20000 KM, si cind virez la stinga si accelerez in curba bate...

Mama ei de Dacie! E posibil insa ca defectiunea sa se datoreze si stilului meu de condus original, inspirat din conducerea tactica a tancului pe teren accidentat.

M-am hotarit sa o repar, nu as plecat cu ea asa. Sint programat luni la reparatie la Meridian, dupa care marti sper sa plec in concediu! wub.gif

Cind o sa ma fac mare, o sa-mi iau o masina cu planetare din otel vidia. Nu stiu cine produce asa ceva - poate Maybach-ul lui Jiji sa aiba.

E ciudat.. Dacia Break 1310 Turbo Intercooler modelul clasic din 1989 pe care am avut-o inainte a fost forjata peste 70000 KM pe soselele patriei, si n-a avut nimic la planetare!

This post has been edited by Vlad Georgescu: 22 Jul 2005, 23:54


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
Athos, Porcos si Bairamis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 26 Jul 2005, 17:39
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Salut
Merci pentru sfaturi. Nu m-am dus pe Transfagerasan, doar pana la Timisoara si inapoi. Am prins destule pante nasoale intre Pitesti si Slatina si intre Drobeta TurnuSeverin si Caransebes (la dus) si intre Lugoj- Deva si Ramnicu Valcea- Pitesti. Le-am urcat fara probleme, ba chiat si fata zgomot la planetara, dar nu am accelerat in curbe stranse la stanga, protejand-o astfel.
Eu nu stiu cum e drumul pe Transfagarasan, daca se poate merge in stilul de mai sus. Daca da, atunci ma duc.


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raduboy
post 26 Jul 2005, 20:48
Post #40


Membru


Group: Members
Posts: 161
Joined: 22 July 05
From: Cluj-Napoca




Planetarele la Dacie bat in primul rand datorita calitatii foarte slabe a materialului si in al doilea rand datorita stilului de conducere.Nici cu rectificarea capului de planetara nu se rezolva problema,dupa 10-15 mii km tot o sa bata.Aveam pe "reno"niste planetare ,nu stiu sigur ce sistem,imi zicea mecanicul ca nu sunt cu tripoda,cu care am trecut de 115mii km fara probleme.in schimb la Oltcit(RM),care are planetarele identice cu ale Daciei(difera doar lungimea lor si diametrul surubului cu care se prind de fuzeta,planetarele bat de pe la 30mii km.Nu prea avem ce g=face,doar sa mergem cat mai calm cu putinta,fara porniri sportive si,mai ales,fara accelerari bruste in curbele stranse.


--------------------
Fiat Stilo - 1.8 16V Dynamic - CJ07APZ,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 29 Jul 2005, 00:08
Post #41


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




Daca au inceput sa bata dupa ce a fost demontata tripoda dinspre roata(ca sa schimbe burduful,de exemplu)inseamna ca nu a remontat mecanicu` in aceeasi pozitie piesele tripodei.Situatia asta este posibila numai la Planetarele cu tripode,de ex Glaentzer.Planetarele BED au alt tip de cuplaj.

This post has been edited by Ciumonk: 29 Jul 2005, 23:36


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 29 Jul 2005, 01:04
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Pai care ar fi pozitia de montare? E adevarat ca a fost demontata pentru schimbare burduf. Eu am vazut ca le-a pus [triodele] in antifaza, adica nu varf pe varf, ci varful uneia inte doua ale celeilalte. Asa am intels si eu ca se pon sa nu apara eforturi suplimentare in planetara.
Mai mult cand a demont-o am vazut ca are putin joc in caneluri (acolo unde intr tripoda de la roata in planetara. Ce nu imi dau eu seama, e daca bate datorita acestiu joc.
Pot scapa de probleme cu rectificarea? Daca da, unde se face si cam ce preturi se practica?


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 29 Jul 2005, 01:45
Post #43


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




Acum nu-ti mai poti da seama de pozitia initiala.....tripoda trebuia montata in exacta acceasi pozitie.Trebuia berbecu` sa faca un semn pe galeti(mai exact pe carcasa interioara de fixare a galetilor), si pe carcasa exterioara cand a demontat planetara,ca sa monteze galetii in exact acceasi pozitie fata de carcasa exterioara.

This post has been edited by Ciumonk: 29 Jul 2005, 23:35


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 29 Jul 2005, 11:42
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Pai nu exista o regula de cum se monteaza triodele? Sau se face un fel de echilibrare ca la roti?
Deci "bataia" poare fi de la triode sau de la jocul de pe caneluri?


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 29 Jul 2005, 12:00
Post #45


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Mda .... cam tarzie interventia mea aici dar nu ma pot abtine sa nu fac mici corectii:

1. termenul este TRIPODA (trioda este o piesa electronica).
2. ca sa schimbi planetara din DREAPTA la o DSN/SLZ nu iti trebuie toata lista de unelte descrisa de thunderbird. Ai nevoie doar de un set de chei. Nu este nevoie de nici o presa sau stifturi. Planetara dreapta la dsn/slz pur si simplu sta in angrenaj fara sa fie tintuita cu nimic. Singura legatura fixa este asigurata de piulita cu care se fixeaza de fuzeta.
3. se poate merge cu o planetara care bate numai la VIRAJ MAXIM mult si bine. Eu am schimbat la DSN planetara dreapta inainte de a vinde masina dar am cu bataie la viraj maxim stanga cam 50.000 Km. E adevarat ca in ultimele 2 saptamani prinsese un fel de huruit la accelerare. In conditiile astea, cand am dat planetara jos de pe masina am observat un joc infim atat in tripoda cat si in articulatie (cruce). Cu alte cuvinte, din punct de vedere mecanic, daca planetara nu are defecte de fabricatie (gen fisuri) poate fi utilizata chiar daca are un oarecare grad de uzura (manifestat prin acea bataie).


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 29 Jul 2005, 12:13
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Merci Liviu. Sti cumva cum se monteaza TRIPODELE alea? exista vreo regula?
Eu am joc la canelul unde intra tripoda pe planetara. Nu vad cum s-ar putea rupe din cauza asta, dar in cazul unor eforturi mari (vezi urcat Transfagarasan), de poate "da peste cap", adica stiftui complit. Si atunci "mielu" tractiune.


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 29 Jul 2005, 12:17
Post #47


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




TRIPODA,am gresit.

This post has been edited by Ciumonk: 29 Jul 2005, 23:37


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 29 Jul 2005, 12:36
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(tuneam @ 29 Jul 2005, 11:13)
Merci Liviu. Sti cumva cum se monteaza TRIPODELE alea? exista vreo regula?
Eu am joc la canelul unde intra tripoda pe planetara. Nu vad cum s-ar putea rupe din cauza asta, dar in cazul unor eforturi mari (vezi urcat Transfagarasan), de poate "da peste cap", adica stiftui complit. Si atunci "mielu" tractiune.
*



Ca sa lamurim odata toate problemele:
- TRIPODA ( asa se zice corect) este reprezentata de 3 "cilindrii" pe care sunt montate 3 articulatii sferice. Acestea, articulatiile tripodei, intra in articulatiile lalelei, care sunt tot 3 la numar, si sunt sub forma unor canale practicate in lalea.
- bataia de care ziceti voi apare la articulatia dinspre CV din cauza uzurii canelurilor, uzura care duce la forfecarea acestora, ruperea stiftului si punerea pe "liber" a diferentialului => mocca tractiune.
- huruitul, sau senzatia de frecare puternica de metal pe metal apare la articulatia dinspre roata din cauza lipsei ungerii corespunzatoare rezultand o uzura profunda a mecanismului si in timp blocarea articulatiei.

Ptr "tuneam"
Daca te intereseaza cum se monteaza articulatia formata din lalea-tripoda spune si o sa-ti raspund.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 29 Jul 2005, 12:43
Post #49


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




Si in Mondiru este scris gresit?Spuneti-mi ca habar n-am.


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 29 Jul 2005, 13:14
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Pai daca nu are cartea "erata" atunci probabil ca este greseala de tiparire. Eu asa stiu ca se numeste "TRIPODA". Si daca imi aduc bine aminte si la cursul de mecanisme din facultate tot asa ii zicea.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 29 Jul 2005, 13:53
Post #51


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




Nu,nu are erata si este scris asa peste tot.

This post has been edited by Ciumonk: 29 Jul 2005, 13:54


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 29 Jul 2005, 13:56
Post #52


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




din dex:

TRIÓDĂ, triode, s.f. Tub electronic cu trei electrozi. [Pr.: tri-o-] – Din fr. triode.
Sursa: DEX '98


QED


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 29 Jul 2005, 23:34
Post #53


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




Hei hei,eu nu am sustinut termenul trioda,stiam ca este o componenta electronica.Dar nu stiam de ce scrie asa in Mondiru.Si cu asta-basta.Este TRIPODA,mai gresesc si eu cateodata,nici nu mi-am dat seama ca am scris TRIODA.

This post has been edited by Ciumonk: 29 Jul 2005, 23:35


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 30 Jul 2005, 00:49
Post #54


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




QUOTE(tunderbird @ 20 Jul 2005, 12:40)
Si in plus, daca le mai ai si cu mecanica pune in portbagaj una planetara (fie ea  chiar si reconditionata), un stift de planetara nou, una presa demontat planetara, una presa montat planetara, una presa pivoti, un ciocan, un dorn pentru stiftul de planetara, trusa de chei combinate, una pereche salopeta, un sapun, lavete, un bidon cu apa.
*


Ai uitat de Uleiul Pentru cutia de viteze in cantitate de 2 litri! biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan-s
post 1 Aug 2005, 15:08
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 22 February 05




Ce bine de voi ca faceti si bascalie pe temele astea. Io ma multumesc sa mai invat cate ceva de la voi. Asa ca am si o intrebare.
Vorbeati mai devreme de huruitul planetarelor. E posibil sa se intample acest huruit si la mersul pe traiectorie dreapta (fara viraj) ? Caci posed si eu un huruit doar cand accelerez si doar in treptele 4 si 5 de viteza. Initial era doar in treapta a 5 a dar apoi a aparut si intr-a 4 a. Cand accelerez, de pe la 70 in sus apare acest huruit.
Si am observat ca mai e variabil si de gradul de comprimare al suspensiilor. Cand mentin viteza constanta huruitul dispare dar reapare atunci cand masina se ridica de pe sosea datorita denivelarilor. La fiecare varf de hop huruie pana se aseaza la loc.
Mi-e teama sa nu fie vreo problema in cutie dar cred ca nici cu planetarele n-as scapa mai ieftin. In discutie intra o supernova.
E posibil sa fie uzata articulatia de langa cutie a unei planetare ? Ma gandesc ca de acolo se articuleaza la miscarea din suspensii.


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 1.6 MPI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 1 Aug 2005, 15:28
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




da se poate
asa face si la mine chiar intr-a 3-a daca ii dau talpa
doar pe dreapta unde initial cloncanea doar in curbe
daca nu apas tare acceleratia nu am probleme


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 1 Aug 2005, 15:43
Post #57


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(Andrei @ 30 Jul 2005, 00:49)
Ai uitat de Uleiul Pentru cutia de viteze in cantitate de 2 litri! biggrin.gif
*




Nici vorba...nici macar la berlina cu planetare lungi nu curge uleiul pentru ca masina fiind suspendata pe cric simeringul planetar se afla la o cota ceva mai ridicata fata de sol...totusi, este posibil sa se scurga ceea ce este peste maxim (de obicei mecanicii baga mai mult ulei si-n motor si-n cutie - sa fie acolo) dar nu este nici un pericol sa ramai fara ulei in cutie.


Later edit:

Imi cer scuze pentru greseala sesizata de Liviu.

Procedura mai complexa descrisa de mine era pentru berlina...intr-adevar la DSN/SLZ este ceva mai simplu... nu stiu de ce am am avut impresia tot timpul ca este vorba de o berlina.


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GABY IS BACK !
post 2 Aug 2005, 14:48
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 552
Joined: 15 February 05
From: bucuresti - 4




QUOTE(bogdan-s @ 1 Aug 2005, 16:08)
.....
  E posibil sa fie uzata articulatia de langa cutie a unei planetare ? Ma gandesc ca de acolo se articuleaza la miscarea din suspensii.
*



Exact asta-i raspunsul.
La denivelari, huruie in momentul cand rotile ajung "mai jos" decat stau in mod obisnuit. Acelasi lucru se intampla la accelerare mai puternica, cand exista tendinta de ridicare a botului masinii. In aceste momente "se mareste" unghiul la care lucreaza articulatia si atunci huruie.( La fel ca la articulatia dinspre roata, atunci cand se "ia mult" de volan.)


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 2003
CE TIE NU-TI PLACE, ALTUIA NU-I FACE!
NICI MACAR IN TRAFIC!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 2 Aug 2005, 14:57
Post #59


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




huruiala asta este exact de la tripoda smile.gif .. aia e articulatia de langa cutie.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan-s
post 2 Aug 2005, 15:26
Post #60


Membru incepator


Group: Members
Posts: 32
Joined: 22 February 05




Deci nu mai am nici o sansa sad.gif . Trebuie sa le schimb sad.gif
Am senzatia ca buba asta e de la cea de pe partea dreapta. Credeti ca e mai bine sa le schimb pe ambele sau merita sa incerc sa o schimb intai numai pe cea de pe dreapta ? Ar fi vreo problema sa fie una mai uzata decat cealalta ?


--------------------
Dacia Logan ABS Plus 1.6 MPI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th July 2025 - 18:49
Forum Renault