DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pierderi in cutia de viteze, Split din "Cati CP are dacia in realitate?"

dizzy
post 22 Dec 2011, 16:16
Post #31


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 11 February 04




O cutie de viteze are dupa cunostintele mele o pierdere ochiometrica de peste 10%. Daca masina are tractiune 4x4, aceste pierderi se pot duce si spre 20-25% deci nu e ceva de speriat procentul ala de 25% pierderi.
Oricum o masina de curse nu este proiectata sa aiba eficienta maxima ci performante maxime. Din ce am gasit pe net, masina lui Paul Andronic are la 545CP la roata, ceea ce da la volanta sub 700cp si nu 800cp.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 22 Dec 2011, 16:54
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




QUOTE(dizzy @ 22 Dec 2011, 16:16)
Din ce am gasit pe net, masina lui Paul Andronic are la 545CP la roata, ceea ce da la volanta sub 700cp si nu 800cp.
*


Gresit. La ultima verificare si reglare pentru campionatul de anul viitor, la roti ajungeau 640 CP. Deci, mai cauta, si ai sa vezi ca are peste 800 la volanta.


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yhattori
post 22 Dec 2011, 17:12
Post #33


*


Group: Members
Posts: 522
Joined: 18 August 09




mai cauta, mai citeste, mai documenteaza-te.

puneti mina pe carte!

si daca nu stiti, nu va amestecati!


--------------------
* * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 22 Dec 2011, 23:40
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Mai stiu eu unul, care s-a amendat singur, pentru o greseala... Daca ne referim la principiul de transmisie al masinii, exemplul cu cele doua discuri de diametre diferite pe acelasi ax, e invers. Axul e invartit de motor. Mai greu va invarti un disc mai mare, decat unul mai mic. Daca invarti de disc, mai usor vei invarti axul, aplicand o forta tangentiala discului mai mare (brat mare), decat celui mai mic. Asta se intampla in cutiile de viteze, pe langa frecarile intre flancurile danturii pinioanelor, a rulmentilor si alte lagare (vezi in grup), apar pierderi mari in rapoartele de transmisie. Asa ca, se etie unde se pierde puterea.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 23 Dec 2011, 15:25
Post #35


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Teoria chibritului.


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu92
post 24 Dec 2011, 23:05
Post #36


Noua generatie Pro


Group: Members
Posts: 63
Joined: 28 October 11
From: Targoviste




in cutia de viteze nu se pierde nimic!!!
cutia de viteze amplifica cuplul!!!
Cutia de viteze este un ansamblu de roți dințate care servește la transformarea forței și transmiterea mișcării de rotație la diferite agregate sau vehicule.

Ea este o componentă din lanțul cinematic al transmisiei care permite lărgirea gamei de turații și de momente la roata motrică. Se montează, de obicei, între ambreiaj și transmisia longitudinală. La autovehiculele construite după soluția „totul în fața sau „totul în spate” transmisia longitudinală dispare, astfel încât cutia de viteze se dispune între ambreiaj și transmisia centrală.

Cutia de viteze în cadrul sistemului de transmisie al autovehiculelor îndeplineste un rol multiplu: de amplificare a cuplului motor și de lărgire a domeniului de turației a roților motrice, peste cel acordat de limitele de turație a motorului,precum si acordare a posibilitații de mers înapoi și de intrerupere a lanțului cinematic al mecanismului de transmisie,pentru staționarea autovehiculului timp îndelungat cu motorul in funcțiune.

Cutia de viteze realizează, prin valori diferite ale rapoartelor de transmisie numite trepte de viteză, acordarea posibilitaților energetice ale motorului la cerințele energetice ale autovehiculului in mișcare cu asigurarea unor performanțe dinamice, de consum de combustibil și de poluare cât mai bune.


--------------------
Dacia 1310 fabricata in 1999 august are Casco - nu-l-stiu-pe-derost
Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 24 Dec 2011, 23:07
Post #37


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




Deci... da !


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 25 Dec 2011, 02:37
Post #38


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Imi cer scuze pentru postul anterior!
Abia acum avea cu adevarat sens.


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 25 Dec 2011, 09:42
Post #39


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.088
Joined: 11 February 04




Cat esti de sigur ca in cutia de viteze nu se pierde nimic?
Turatia e constanta prin dansa deci se pierde din cuplu.
Daca nu se pierde nimic, din ce se incalzeste?
Daca nu se pierde nimic, de ce are ulei?
Aproape orice conversie se face cu pierderi.
In cazul cutiei de viteze, fiecare transformare are pierderea ei.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu92
post 25 Dec 2011, 10:05
Post #40


Noua generatie Pro


Group: Members
Posts: 63
Joined: 28 October 11
From: Targoviste




Are pierdere dar in nici un caz fata de motor!explica cum ar putea sa se miste o masina fara cutie de viteze fie ea si de 800 CP ?ar fi egala cu 0!

This post has been edited by silviu92: 25 Dec 2011, 10:06


--------------------
Dacia 1310 fabricata in 1999 august are Casco - nu-l-stiu-pe-derost
Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 25 Dec 2011, 14:06
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




Ma baiatule, tu nu intelegi conceptul de "cutie de viteze".


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 25 Dec 2011, 14:18
Post #42


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




El nu intelege de ce "Domnilor, inchide-ti telefoanele, va rog!" este scris gresit acum si vrei sa inteleaga ce se intampla in cutia viteze? laugh.gif

This post has been edited by SiloS: 25 Dec 2011, 14:19


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 25 Dec 2011, 15:14
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




Sati sa vezi, mi-a trimis un PM in care ma injura in toate felurile, dar a trebuit sa-mi pun eu logica la munca ca sa inteleg ce a vrut sa zica. Nu m-am suparat, doar m-am amuzat de cat de afoni sunt unii si totusi se cred profesori de lb. Romana.

This post has been edited by aditza579: 25 Dec 2011, 15:15


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu92
post 26 Dec 2011, 01:44
Post #44


Noua generatie Pro


Group: Members
Posts: 63
Joined: 28 October 11
From: Targoviste




pierderile sunt foarte mici....voi credeti ca astia au facut cutia de viteza pe post de frana? biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 fabricata in 1999 august are Casco - nu-l-stiu-pe-derost
Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian MC
post 26 Dec 2011, 09:57
Post #45


Mandru Posesor De Dacie Sport


Group: Members
Posts: 628
Joined: 17 May 09
From: Iasi




Pierderile sunt destul de mari,cam 20% se pierd la orice transformare pe lumea asta,si avand in vedere ca orice mecanism produce frecare .... scuzatima ca o zic dar pierderile sunt destul de mari si nu sunt neglijabile,oricum masinile care le avem noi acum nu dau randament decat maxim 45% deci ce va mirA? si aici ma refer la noile generatii de masini diesel..... deci la ce va mai asteptati. Asta e o polemica aiurea. Luati si cititi o carte inainte de a vorbi,boa stie destul de multe din cate vad si nu m-ar mira daca ar avea o diploma de inginer pe acasa. Eu inca nu o posed ca mai am 2 ani in fata la facultatea de mecanica pana termin dar asta e. Daca vreti ceva concret cei ce nu cred luati frumos o carte de mecanica, si bagati putin la citit. in teorie nimeni nu crede ca exista pierderi in orice transformare dar in realitate exista.


--------------------
Dacia Un sport si un break 1989 1410 si 1995 1410 - IS-60-GVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 26 Dec 2011, 12:28
Post #46


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Din cate-mi aduc eu aminte, transmisia ideala are randament de 98%.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian MC
post 26 Dec 2011, 12:31
Post #47


Mandru Posesor De Dacie Sport


Group: Members
Posts: 628
Joined: 17 May 09
From: Iasi




Mda si unde ai vazut tu ceva ideal pe pamantul asta?


--------------------
Dacia Un sport si un break 1989 1410 si 1995 1410 - IS-60-GVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 27 Dec 2011, 12:58
Post #48


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.487
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(silviu92 @ 24 Dec 2011, 23:05)
in cutia de viteze nu se pierde nimic!!!
cutia de viteze amplifica cuplul!!!
*



Da, in perfecta concordanta cu vechiul dicton ingineresco-comunist, "Nimic nu se pierde, totul se transforma".

Da, transmisia poate amplifica cuplul, in detrimentul turatiei. Cu pierderi.
Sau poate amplifica turatia, in detrimentul cuplului. Tot cu pierderi.

Cand doua bucati de fier se freaca intre ele pentru a transmite o miscare, oricat le-am unge, apare o pierdere. Iar intr-o cutie de viteze sunt muuuuuulte bucati de fier. Si inca n-a aparut in calcul faptul ca in cutie mai exista si mecanismul diferential, care mai adauga un rand de pierderi si el. Da' il suportam, ca altfel ar fi foarte neplacut comportamentul in curbe.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 6 Jan 2012, 02:12
Post #49


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




Daca e sa aruncam din nou niste valori din astea cvasiempirice dar care au un sambure de adevar:

rulmenti - 0.99
angrenaj cilindric exterior - 0.98
angrenaj cilindric interior - 0.99
angrenaj conic exterior - 0.97

randamentul global = produsul randamentelor.

Sa vedem succint pentru un SV in 2 arbori cu transmisie principala cilindrica:
randament total= 1 (ambreiaj)*0.99*0.99(2rulmenti pe arborele principal)*0.98(o angrenare exterioara)*0.99*0.99(2rulmenti pe arborele secundar)*0.98(transmisia principala) = 0.9225...
Adica dupa cum spuneam .. cam atat are un sv mecanic in 2 arbori.

Si sa bulversez complet topicul.. schimbatoarele de viteze planetare au randament mai bun decat cele mecanice cu axe fixe! Totusi este adevarata si faza si ca pierderile sunt mai mari (atata ca nu sunt in schimbatorul de viteze ci in hidrotranformator, ca alfel luate separat automata sta mult mai bine fata de una mecanica)


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nalodaniel
post 6 Jan 2012, 17:43
Post #50


a3a oara scriu corect


Group: Members
Posts: 361
Joined: 24 March 08
From: suceava




forumul asta are nevoie de o sectiune de teorie si filozofie


--------------------
dacia 1310 1986 - -- -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anghelcatalin1992@yahoo.com
post 6 Mar 2012, 21:00
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 17 January 11




QUOTE(C a t a l i n @ 18 Dec 2011, 11:59)
Cam de când cutia de viteze produce cai putere?
*


cutia de viteze nu produce cai , dar modifica puterea la roata . la dacie cu cutie de fuga ( viteza mai mare la turatie mica ) in treapta a 3 la 2500 rpm puterea la roata este mai mica decat la aceias dacie daca ar avea cutie de tractiune sau scurta ( turatie mai mate la viteza mai mica )


--------------------
dacia 1300 1982 - ph07bgy
catalin-alexandru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 13:13
Forum Renault