Pierderi in cutia de viteze, Split din "Cati CP are dacia in realitate?"
![]() ![]() ![]() |
Pierderi in cutia de viteze, Split din "Cati CP are dacia in realitate?"
dizzy |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.088 Joined: 11 February 04 ![]() |
|
||
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|||
aditza579 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dizzy @ 22 Dec 2011, 16:16) Din ce am gasit pe net, masina lui Paul Andronic are la 545CP la roata, ceea ce da la volanta sub 700cp si nu 800cp. Gresit. La ultima verificare si reglare pentru campionatul de anul viitor, la roti ajungeau 640 CP. Deci, mai cauta, si ai sa vezi ca are peste 800 la volanta. |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
yhattori |
![]()
Post
#33
|
![]() * Group: Members Posts: 522 Joined: 18 August 09 ![]() |
mai cauta, mai citeste, mai documenteaza-te.
puneti mina pe carte! si daca nu stiti, nu va amestecati! |
--------------------
*
*
*
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Mai stiu eu unul, care s-a amendat singur, pentru o greseala... Daca ne referim la principiul de transmisie al masinii, exemplul cu cele doua discuri de diametre diferite pe acelasi ax, e invers. Axul e invartit de motor. Mai greu va invarti un disc mai mare, decat unul mai mic. Daca invarti de disc, mai usor vei invarti axul, aplicand o forta tangentiala discului mai mare (brat mare), decat celui mai mic. Asta se intampla in cutiile de viteze, pe langa frecarile intre flancurile danturii pinioanelor, a rulmentilor si alte lagare (vezi in grup), apar pierderi mari in rapoartele de transmisie. Asa ca, se etie unde se pierde puterea.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
SiloS |
![]()
Post
#35
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Teoria chibritului.
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
silviu92 |
![]() ![]()
Post
#36
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
in cutia de viteze nu se pierde nimic!!!
cutia de viteze amplifica cuplul!!! Cutia de viteze este un ansamblu de roți dințate care servește la transformarea forței și transmiterea mișcării de rotație la diferite agregate sau vehicule. Ea este o componentă din lanțul cinematic al transmisiei care permite lărgirea gamei de turații și de momente la roata motrică. Se montează, de obicei, între ambreiaj și transmisia longitudinală. La autovehiculele construite după soluția „totul în fața sau „totul în spate” transmisia longitudinală dispare, astfel încât cutia de viteze se dispune între ambreiaj și transmisia centrală. Cutia de viteze în cadrul sistemului de transmisie al autovehiculelor îndeplineste un rol multiplu: de amplificare a cuplului motor și de lărgire a domeniului de turației a roților motrice, peste cel acordat de limitele de turație a motorului,precum si acordare a posibilitații de mers înapoi și de intrerupere a lanțului cinematic al mecanismului de transmisie,pentru staționarea autovehiculului timp îndelungat cu motorul in funcțiune. Cutia de viteze realizează, prin valori diferite ale rapoartelor de transmisie numite trepte de viteză, acordarea posibilitaților energetice ale motorului la cerințele energetice ale autovehiculului in mișcare cu asigurarea unor performanțe dinamice, de consum de combustibil și de poluare cât mai bune. |
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#37
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Deci... da !
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
SiloS |
![]()
Post
#38
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Imi cer scuze pentru postul anterior!
Abia acum avea cu adevarat sens. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
dizzy |
![]()
Post
#39
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.088 Joined: 11 February 04 ![]() |
Cat esti de sigur ca in cutia de viteze nu se pierde nimic?
Turatia e constanta prin dansa deci se pierde din cuplu. Daca nu se pierde nimic, din ce se incalzeste? Daca nu se pierde nimic, de ce are ulei? Aproape orice conversie se face cu pierderi. In cazul cutiei de viteze, fiecare transformare are pierderea ei. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
silviu92 |
![]()
Post
#40
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
Are pierdere dar in nici un caz fata de motor!explica cum ar putea sa se miste o masina fara cutie de viteze fie ea si de 800 CP ?ar fi egala cu 0!
This post has been edited by silviu92: 25 Dec 2011, 10:06 |
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Ma baiatule, tu nu intelegi conceptul de "cutie de viteze".
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
SiloS |
![]()
Post
#42
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
El nu intelege de ce "Domnilor, inchide-ti telefoanele, va rog!" este scris gresit acum si vrei sa inteleaga ce se intampla in cutia viteze?
![]() This post has been edited by SiloS: 25 Dec 2011, 14:19 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
aditza579 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Sati sa vezi, mi-a trimis un PM in care ma injura in toate felurile, dar a trebuit sa-mi pun eu logica la munca ca sa inteleg ce a vrut sa zica. Nu m-am suparat, doar m-am amuzat de cat de afoni sunt unii si totusi se cred profesori de lb. Romana.
This post has been edited by aditza579: 25 Dec 2011, 15:15 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
silviu92 |
![]()
Post
#44
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
pierderile sunt foarte mici....voi credeti ca astia au facut cutia de viteza pe post de frana?
![]() |
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#45
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Pierderile sunt destul de mari,cam 20% se pierd la orice transformare pe lumea asta,si avand in vedere ca orice mecanism produce frecare .... scuzatima ca o zic dar pierderile sunt destul de mari si nu sunt neglijabile,oricum masinile care le avem noi acum nu dau randament decat maxim 45% deci ce va mirA? si aici ma refer la noile generatii de masini diesel..... deci la ce va mai asteptati. Asta e o polemica aiurea. Luati si cititi o carte inainte de a vorbi,boa stie destul de multe din cate vad si nu m-ar mira daca ar avea o diploma de inginer pe acasa. Eu inca nu o posed ca mai am 2 ani in fata la facultatea de mecanica pana termin dar asta e. Daca vreti ceva concret cei ce nu cred luati frumos o carte de mecanica, si bagati putin la citit. in teorie nimeni nu crede ca exista pierderi in orice transformare dar in realitate exista.
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#46
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Din cate-mi aduc eu aminte, transmisia ideala are randament de 98%.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Lucian MC |
![]()
Post
#47
|
![]() Mandru Posesor De Dacie Sport Group: Members Posts: 628 Joined: 17 May 09 From: Iasi ![]() |
Mda si unde ai vazut tu ceva ideal pe pamantul asta?
|
--------------------
Dacia
Un sport si un break
1989 1410 si 1995 1410
- IS-60-GVE
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.487 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(silviu92 @ 24 Dec 2011, 23:05) Da, in perfecta concordanta cu vechiul dicton ingineresco-comunist, "Nimic nu se pierde, totul se transforma". Da, transmisia poate amplifica cuplul, in detrimentul turatiei. Cu pierderi. Sau poate amplifica turatia, in detrimentul cuplului. Tot cu pierderi. Cand doua bucati de fier se freaca intre ele pentru a transmite o miscare, oricat le-am unge, apare o pierdere. Iar intr-o cutie de viteze sunt muuuuuulte bucati de fier. Si inca n-a aparut in calcul faptul ca in cutie mai exista si mecanismul diferential, care mai adauga un rand de pierderi si el. Da' il suportam, ca altfel ar fi foarte neplacut comportamentul in curbe. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Asi |
![]()
Post
#49
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca e sa aruncam din nou niste valori din astea cvasiempirice dar care au un sambure de adevar:
rulmenti - 0.99 angrenaj cilindric exterior - 0.98 angrenaj cilindric interior - 0.99 angrenaj conic exterior - 0.97 randamentul global = produsul randamentelor. Sa vedem succint pentru un SV in 2 arbori cu transmisie principala cilindrica: randament total= 1 (ambreiaj)*0.99*0.99(2rulmenti pe arborele principal)*0.98(o angrenare exterioara)*0.99*0.99(2rulmenti pe arborele secundar)*0.98(transmisia principala) = 0.9225... Adica dupa cum spuneam .. cam atat are un sv mecanic in 2 arbori. Si sa bulversez complet topicul.. schimbatoarele de viteze planetare au randament mai bun decat cele mecanice cu axe fixe! Totusi este adevarata si faza si ca pierderile sunt mai mari (atata ca nu sunt in schimbatorul de viteze ci in hidrotranformator, ca alfel luate separat automata sta mult mai bine fata de una mecanica) |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
nalodaniel |
![]()
Post
#50
|
![]() a3a oara scriu corect Group: Members Posts: 361 Joined: 24 March 08 From: suceava ![]() |
forumul asta are nevoie de o sectiune de teorie si filozofie
|
--------------------
dacia
1310
1986
- -- -- ---
|
|
anghelcatalin1992@yahoo.com |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 17 January 11 ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 18 Dec 2011, 11:59) cutia de viteze nu produce cai , dar modifica puterea la roata . la dacie cu cutie de fuga ( viteza mai mare la turatie mica ) in treapta a 3 la 2500 rpm puterea la roata este mai mica decat la aceias dacie daca ar avea cutie de tractiune sau scurta ( turatie mai mate la viteza mai mica ) |
--------------------
dacia
1300
1982
- ph07bgy catalin-alexandru
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 13:13 |