DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme pornire cu uleiul, becuri aprinse

fal_nessus
post 19 Jul 2005, 11:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 19 July 05




am cumparat o dacie din 98,la care dupa ce am schimbat uleiul vechi cu unul nou de marca bunisoara:ARAL,dupa pornire becurile de la ulei raman destul de mult timp pornite;nivelul in baie e bun si nu are miros a benzina!!ce are nene?da ti o mana de ajutor!!!! ph34r.gif


--------------------
dacia 1310 l - sv 04 vtc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lar
post 19 Jul 2005, 11:31
Post #2


Agent Smith


Group: Members
Posts: 456
Joined: 27 September 04
From: Bucuresti




Ulei necorespunzator, prea subtire. Ce indicativ are ?


--------------------
Seat Leon 1P 2009 Sport Pack - B xx xxx
Curiozitatea omoara pisica !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 19 Jul 2005, 11:53
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Uleiurile recomandate pentru dacie sunt urmatoarele:
- ulei de vara 20W50
-ulei de iarna 15W40

Primele cifre sunt importante, acestea reprezinta vascozitatea uleiului. Vara este nevoie de un ulei mai vascos deoarece temperatura de functionare a motorului este mai mare si ca atare uleiul trebuie sa-si pastreze caracteristicile de fluiditate si vascozitate la o temp mai mare. Uleiul de iarna este toxcmai invers, adica iarna ai nevoie de o vascozitate mai mica deoarece din cauza temperaturii exterioare scazute uleiul se ingroasa si astfel isi pastreaza caracteristicile de ungere.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Jul 2005, 12:14
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Dau dreptate la Rtulea, uleiul de vara bun e 20w50, nu 20w40 cum spune producatorul, deoarece nu face fata. (nu fatza.).
Am folosit si eu vara 20w40 si 20w50, si nu se compara, se comporta mult mai bine al doilea.
Iarna merge mult mai bine un 10w30.

PS:Aral nu e pt Dacie..parerea mea, ca la Cielo nu se baga Ro3


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fal_nessus
post 19 Jul 2005, 12:20
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 19 July 05




e aral 20w50 cu sigla de rar
creca e original si dupa cum va ziceam nu pare sa aiba benzina sau sa pape ulei iar tot uleiul din asta l-am folosit si la o dacie mai veche de a mea care a decedat si nu erau probleme

This post has been edited by fal_nessus: 19 Jul 2005, 12:22


--------------------
dacia 1310 l - sv 04 vtc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lar
post 19 Jul 2005, 12:23
Post #6


Agent Smith


Group: Members
Posts: 456
Joined: 27 September 04
From: Bucuresti




Cred ca trebuie sa schimbi pompa de ulei. Sau ar fi bine de verificat inainte presiunea de ulei cu un manometru. Poate ai sonda busita. Ca uleiul este corespunzator ca indicativ.


--------------------
Seat Leon 1P 2009 Sport Pack - B xx xxx
Curiozitatea omoara pisica !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fal_nessus
post 19 Jul 2005, 12:40
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 19 July 05




daca e motorul pornit si scot busonul de la ulei[de la culbutori] imi arunca ulei deci cre ca are ungere--->pompa buna


--------------------
dacia 1310 l - sv 04 vtc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 20 Jul 2005, 08:42
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(fal_nessus @ 19 Jul 2005, 11:40)
daca e motorul pornit si scot busonul de la ulei[de la culbutori] imi arunca ulei deci cre ca are ungere--->pompa buna
*



Vezi ca ungerea motorului se mai realizeaza si prin barbotare, asa ca nu fi prea sigur ca pompa baga ulei cum trebuie.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin206
post 20 Jul 2005, 12:24
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 20 July 05




La DACIA mea veche ce o am pe mana cateva luni,folosesc ulei RO3,posirca de la Petrom,ca la cat de veche este...
Fiind din '87,are bordul cu cele doua ceasuri de masurare a temperaturii apei si presiunii la ulei situate in partea dreapta a bordului.Dupa ce motorul s-a incalzit,presiunea la ulei scade in regim de ralanti aproape la limita admisa 1,8 Kp/cm3 datorita vascozitatii reduse pe timp de vara.Mai,mai ca s-ar aprinde becurile rosii.Si asa mananca ulei,600g la 1000Km,dar la cat o mai folosesc si eu si varul meu care a luat-o de la mine in decembrie anul trecut,folosesc refrenul
Las-o...mai las-o....
Las-o mai ca merge-asa,ne-am obisnuit cu ea... biggrin.gif ...are totusi 93.000 Km si nu s-a umblat niciodata la motor!
Acum am masina de care sunt incantat,insa berlinuta asta si-a facut datoria si inca mai merge.

This post has been edited by cosmin206: 20 Jul 2005, 12:27


--------------------
Peugeot 206 X-Design 1,4l,gri-cedre - PH 16 MAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jul 2005, 19:45
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La a mea cand foloseam 20w40 scadea la relanti pana se aprindeau becurile cateodata, si numai pe canicula, si motorul e super, in 6000 km nu consuma picatura, pe cand cu 20w50 mai de calitate(nu ro3) la relanti cald sta la jumate acul, si turata tot timpul la maxim, incearca un flush, face minuni, desfunda canalele colmatate, dar nu cumva sa turezi motorul cu flushul inauntru ca distrugi motorul.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torvalds
post 20 Jul 2005, 22:12
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 11 February 05




la mine s-a intamplat tot ceva de genul asta , am schimbat uleiul care il avrea cu un elf 20 50 si imediat dupa ce o pornesc stau mai mult becurile aprinse , Nu ma deranjeaza ca in mers incepand de la 1500 rot/min acul de la ulei tinde spre maxim deci presiune este destula iar cand e incalzita la relanti acul este pe la jumatatea grilei, iarasi bine!
Parerea mea este ca merge si asa , asta sa fie singura problema a daciei smile.gif smile.gif smile.gif


--------------------
Hyundai 1500 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radduu
post 22 Jul 2005, 10:06
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 526
Joined: 16 April 04
From: Bucuresti




am si eu o intrebare..cum schimb filtrul de ulei ? cum il fac sa iasa de acolo? 3 L intra in motorul de 1300 nu?


--------------------
Dacia 1300 /1310 1983 - B
If you can't find something to live for, Then you best find something to die for


User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Jul 2005, 10:15
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Filtru i-l desurubi cu cheia de filtre, daca nu ai merge perfect cu o curea de alternator veche, daca nu te pricepi roaga pe cineva, la destrans merge, dar la strangere trebuie oarecare experienta..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 22 Jul 2005, 10:56
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(sandman @ 22 Jul 2005, 09:15)
Filtru i-l desurubi cu cheia de filtre, daca nu ai merge perfect cu o curea de alternator veche, daca nu te pricepi roaga pe cineva, la destrans merge, dar la strangere trebuie oarecare experienta..
*



Foarte bine merge atit la demontat cit si la montat cureau din PIELE de la pantalon.
Se infasoara o data si jumatate si se roteste tinind strins stg sau dr.
(DAR atentie si la pantaloni )


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Jul 2005, 11:09
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




e veche asta cu cureaua, dar am patit-o odata ca nu am curatat-o dupa si mi-am murdarit pantalonii...si de atunci nu mai fac, am cumparat o cheie speciala de filtre, e 100 de mii si merita ultimul Leulo-cent...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 22 Jul 2005, 11:15
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




daca auzi si niste batai pana se incalzeste...e de la cuzineti


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lexy
post 22 Jul 2005, 11:58
Post #17


Just ME


Group: Members
Posts: 531
Joined: 9 December 04
From: Bucuresti




fal nessus da-i un search ca am avut si eu problema asta cu becurile..ce-i drept eu pateam asta cand puneam frana..sunt si acolo niste sugestii ce le-ai putea verifica ...


--------------------
Toyota Corolla 1,6 VVTI / SOL - B-01-LEXY
Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 22 Jul 2005, 12:03
Post #18


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Schimba filtrul de ulei.

Simptomul asta era foarte frecvent pe vremea lu' Ceasca. Cauza:supapa din filtrul de ulei, proasta - motorul fiind oprit, se scurgea tot uleiul din rampa.

This post has been edited by tunderbird: 22 Jul 2005, 12:04


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Jul 2005, 12:20
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




"Uleiurile recomandate pentru dacie sunt urmatoarele:
- ulei de vara 20W50
-ulei de iarna 15W40"

Rtulea, cine ti-a recomandat uleiurile astea pt dacie?
Dacia recomanda iarna de la 5w30 la 10w40, si vara 15w40-20w50,
ca sa va convingeti luati instructiunile de utilizare a Daciei 1310.

Uitati-va la Piese auto la "cel mai bun ulei pt Dacie", am pus si scanari.

This post has been edited by sandman: 22 Jul 2005, 12:20


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 22 Jul 2005, 13:45
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(sandman @ 22 Jul 2005, 11:20)
"Uleiurile recomandate pentru dacie sunt urmatoarele:
- ulei de vara 20W50
-ulei de iarna 15W40"

Rtulea, cine ti-a recomandat uleiurile astea pt dacie?
Dacia recomanda iarna de la 5w30 la 10w40, si vara 15w40-20w50,
ca sa va convingeti luati instructiunile de utilizare a Daciei 1310.

Uitati-va la Piese auto la "cel mai bun ulei pt Dacie", am pus si scanari.
*



Cum poti observa eu am scris asa:
- vara 20W50 - tu ai scris 15W40-20W50
- iarna 15W40 - tu ai scris 5W30 - 10W40

Eu stiu ca prima cifra reprezinta vascozitatea uleiului iat a doua dradul de sintetice din el. Asadar vara ulei mai vascos si iarna mai fluid. Cred ca 5W30 este prea fluid si prea sintetic. Alte diferente nu vad.



--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
northwood
post 22 Jul 2005, 14:52
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 26 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(sandman @ 22 Jul 2005, 12:20)
"Uleiurile recomandate pentru dacie sunt urmatoarele:
- ulei de vara 20W50
-ulei de iarna 15W40"

Rtulea, cine ti-a recomandat uleiurile astea pt dacie?
Dacia recomanda iarna de la 5w30 la 10w40, si vara 15w40-20w50,
ca sa va convingeti luati instructiunile de utilizare a Daciei 1310.

Uitati-va la Piese auto la "cel mai bun ulei pt Dacie", am pus si scanari.
*



Pentru Dacia 1310 Mondiru specifica 10W30 iarna si 20W40 vara.


--------------------
SKARPEA MTB Galben_Gri 2009
Maxon CM 10 - Midland ML 145
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 22 Jul 2005, 15:47
Post #22


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Primul numar insotit de W (winter) reprezinta un indice de viscozitate masurat in conditiile simulate pornirii de iarna (temperaturi joase), iar al doilea numar reprezinta un indice de viscozitate masurat in conditii de functionare (temperaturi ridicate).

Este de preferat ca diferenta dintre cele doua numere sa fie cat mai mare ceea ce inseamna ca uleiul isi pastreaza viscozitatea intr-un camp de toleranta acceptabil, intr-un domeniu mai mare al temperaturii ambiante.

Cu cat primul numar este mai mic (uleiurile sintetice ajung pana la 0), cu atat uleiul ramane fluid la temperaturi mai joase (rezistenta la congelare) si cu cat al doilea numar este mai mare, cu atat rezistenta la fluidizare (subtiere) este mai mare.

De obicei producatorii de motoare, in recomandarile lor prevad doua elemente:

1. norma ce trebuie respectata (API CF-4, API CG-4 etc) care exprima caracteristicile uleiului de baza si pachetul de aditivi continut...trebuie respectata cu strictete, mai ales in perioada de garantie.

2.viscozitatea (10w30, 20w40 etc) care nu este batuta in cuie...de obicei se da un tabel cu domenii de temperaturi ale mediului ambiant avand codul de viscozitate aferent...utilizatorul este cel care alege acest cod in functie de domeniul de temperatura din tara respectiva.

Chestia cu ulei de vara/iarna nu isi are locul aici pentru toata discutia aceasta se refera numai la uleiuri multigrade.

Este adevarat ca unele uleiuri multigrade acopera un domeniu mai mic de temperaturi (10w30 si 20w40) de aici probabil a aparut si aceasta idee...uleiurile de vara/iarna sunt numai cele monograde.

De obicei uleiurile minerale se opresc la 10W, dupa care apar cele semisintetice cu 5w, si mai in jos 0w sunt cele sintetice.


Ca idee, uleiurile sintetice prezinta doua avantajei importante in fata celor minerale:

1. rezistenta mare la congelare
2. stabilitate fizico-chimica mare la regimuri termice dure ale motorului lucru care conduce la o durata de utilizare mai mare.

This post has been edited by tunderbird: 22 Jul 2005, 16:42


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 19:56
Forum Renault