probleme pornire cu uleiul, becuri aprinse
![]() ![]() ![]() |
probleme pornire cu uleiul, becuri aprinse
fal_nessus |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 19 July 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 l
- sv 04 vtc
|
|||
lar |
![]()
Post
#2
|
![]() Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Ulei necorespunzator, prea subtire. Ce indicativ are ?
|
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
rtulea |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Uleiurile recomandate pentru dacie sunt urmatoarele:
- ulei de vara 20W50 -ulei de iarna 15W40 Primele cifre sunt importante, acestea reprezinta vascozitatea uleiului. Vara este nevoie de un ulei mai vascos deoarece temperatura de functionare a motorului este mai mare si ca atare uleiul trebuie sa-si pastreze caracteristicile de fluiditate si vascozitate la o temp mai mare. Uleiul de iarna este toxcmai invers, adica iarna ai nevoie de o vascozitate mai mica deoarece din cauza temperaturii exterioare scazute uleiul se ingroasa si astfel isi pastreaza caracteristicile de ungere. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Dau dreptate la Rtulea, uleiul de vara bun e 20w50, nu 20w40 cum spune producatorul, deoarece nu face fata. (nu fatza.).
Am folosit si eu vara 20w40 si 20w50, si nu se compara, se comporta mult mai bine al doilea. Iarna merge mult mai bine un 10w30. PS:Aral nu e pt Dacie..parerea mea, ca la Cielo nu se baga Ro3 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
fal_nessus |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 19 July 05 ![]() |
e aral 20w50 cu sigla de rar
creca e original si dupa cum va ziceam nu pare sa aiba benzina sau sa pape ulei iar tot uleiul din asta l-am folosit si la o dacie mai veche de a mea care a decedat si nu erau probleme This post has been edited by fal_nessus: 19 Jul 2005, 12:22 |
--------------------
dacia
1310 l
- sv 04 vtc
|
|
lar |
![]()
Post
#6
|
![]() Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca trebuie sa schimbi pompa de ulei. Sau ar fi bine de verificat inainte presiunea de ulei cu un manometru. Poate ai sonda busita. Ca uleiul este corespunzator ca indicativ.
|
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
fal_nessus |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 19 July 05 ![]() |
daca e motorul pornit si scot busonul de la ulei[de la culbutori] imi arunca ulei deci cre ca are ungere--->pompa buna
|
--------------------
dacia
1310 l
- sv 04 vtc
|
|
rtulea |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
cosmin206 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 20 July 05 ![]() |
La DACIA mea veche ce o am pe mana cateva luni,folosesc ulei RO3,posirca de la Petrom,ca la cat de veche este...
Fiind din '87,are bordul cu cele doua ceasuri de masurare a temperaturii apei si presiunii la ulei situate in partea dreapta a bordului.Dupa ce motorul s-a incalzit,presiunea la ulei scade in regim de ralanti aproape la limita admisa 1,8 Kp/cm3 datorita vascozitatii reduse pe timp de vara.Mai,mai ca s-ar aprinde becurile rosii.Si asa mananca ulei,600g la 1000Km,dar la cat o mai folosesc si eu si varul meu care a luat-o de la mine in decembrie anul trecut,folosesc refrenul Las-o...mai las-o.... Las-o mai ca merge-asa,ne-am obisnuit cu ea... ![]() Acum am masina de care sunt incantat,insa berlinuta asta si-a facut datoria si inca mai merge. This post has been edited by cosmin206: 20 Jul 2005, 12:27 |
--------------------
Peugeot 206 X-Design
1,4l,gri-cedre
- PH 16 MAB
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
La a mea cand foloseam 20w40 scadea la relanti pana se aprindeau becurile cateodata, si numai pe canicula, si motorul e super, in 6000 km nu consuma picatura, pe cand cu 20w50 mai de calitate(nu ro3) la relanti cald sta la jumate acul, si turata tot timpul la maxim, incearca un flush, face minuni, desfunda canalele colmatate, dar nu cumva sa turezi motorul cu flushul inauntru ca distrugi motorul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
torvalds |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 11 February 05 ![]() |
la mine s-a intamplat tot ceva de genul asta , am schimbat uleiul care il avrea cu un elf 20 50 si imediat dupa ce o pornesc stau mai mult becurile aprinse , Nu ma deranjeaza ca in mers incepand de la 1500 rot/min acul de la ulei tinde spre maxim deci presiune este destula iar cand e incalzita la relanti acul este pe la jumatatea grilei, iarasi bine!
Parerea mea este ca merge si asa , asta sa fie singura problema a daciei ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Hyundai
1500
2007
|
|
Radduu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o intrebare..cum schimb filtrul de ulei ? cum il fac sa iasa de acolo? 3 L intra in motorul de 1300 nu?
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Filtru i-l desurubi cu cheia de filtre, daca nu ai merge perfect cu o curea de alternator veche, daca nu te pricepi roaga pe cineva, la destrans merge, dar la strangere trebuie oarecare experienta..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Dyda |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(sandman @ 22 Jul 2005, 09:15) Filtru i-l desurubi cu cheia de filtre, daca nu ai merge perfect cu o curea de alternator veche, daca nu te pricepi roaga pe cineva, la destrans merge, dar la strangere trebuie oarecare experienta.. Foarte bine merge atit la demontat cit si la montat cureau din PIELE de la pantalon. Se infasoara o data si jumatate si se roteste tinind strins stg sau dr. (DAR atentie si la pantaloni ) |
-------------------- Kox
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
e veche asta cu cureaua, dar am patit-o odata ca nu am curatat-o dupa si mi-am murdarit pantalonii...si de atunci nu mai fac, am cumparat o cheie speciala de filtre, e 100 de mii si merita ultimul Leulo-cent...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
daca auzi si niste batai pana se incalzeste...e de la cuzineti
|
--------------------
-
-
-
|
|
Lexy |
![]()
Post
#17
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
fal nessus da-i un search ca am avut si eu problema asta cu becurile..ce-i drept eu pateam asta cand puneam frana..sunt si acolo niste sugestii ce le-ai putea verifica ...
|
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
tunderbird |
![]()
Post
#18
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Schimba filtrul de ulei.
Simptomul asta era foarte frecvent pe vremea lu' Ceasca. Cauza:supapa din filtrul de ulei, proasta - motorul fiind oprit, se scurgea tot uleiul din rampa. This post has been edited by tunderbird: 22 Jul 2005, 12:04 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
"Uleiurile recomandate pentru dacie sunt urmatoarele:
- ulei de vara 20W50 -ulei de iarna 15W40" Rtulea, cine ti-a recomandat uleiurile astea pt dacie? Dacia recomanda iarna de la 5w30 la 10w40, si vara 15w40-20w50, ca sa va convingeti luati instructiunile de utilizare a Daciei 1310. Uitati-va la Piese auto la "cel mai bun ulei pt Dacie", am pus si scanari. This post has been edited by sandman: 22 Jul 2005, 12:20 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
rtulea |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(sandman @ 22 Jul 2005, 11:20) "Uleiurile recomandate pentru dacie sunt urmatoarele: - ulei de vara 20W50 -ulei de iarna 15W40" Rtulea, cine ti-a recomandat uleiurile astea pt dacie? Dacia recomanda iarna de la 5w30 la 10w40, si vara 15w40-20w50, ca sa va convingeti luati instructiunile de utilizare a Daciei 1310. Uitati-va la Piese auto la "cel mai bun ulei pt Dacie", am pus si scanari. Cum poti observa eu am scris asa: - vara 20W50 - tu ai scris 15W40-20W50 - iarna 15W40 - tu ai scris 5W30 - 10W40 Eu stiu ca prima cifra reprezinta vascozitatea uleiului iat a doua dradul de sintetice din el. Asadar vara ulei mai vascos si iarna mai fluid. Cred ca 5W30 este prea fluid si prea sintetic. Alte diferente nu vad. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
northwood |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sandman @ 22 Jul 2005, 12:20) "Uleiurile recomandate pentru dacie sunt urmatoarele: - ulei de vara 20W50 -ulei de iarna 15W40" Rtulea, cine ti-a recomandat uleiurile astea pt dacie? Dacia recomanda iarna de la 5w30 la 10w40, si vara 15w40-20w50, ca sa va convingeti luati instructiunile de utilizare a Daciei 1310. Uitati-va la Piese auto la "cel mai bun ulei pt Dacie", am pus si scanari. Pentru Dacia 1310 Mondiru specifica 10W30 iarna si 20W40 vara. |
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#22
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Primul numar insotit de W (winter) reprezinta un indice de viscozitate masurat in conditiile simulate pornirii de iarna (temperaturi joase), iar al doilea numar reprezinta un indice de viscozitate masurat in conditii de functionare (temperaturi ridicate).
Este de preferat ca diferenta dintre cele doua numere sa fie cat mai mare ceea ce inseamna ca uleiul isi pastreaza viscozitatea intr-un camp de toleranta acceptabil, intr-un domeniu mai mare al temperaturii ambiante. Cu cat primul numar este mai mic (uleiurile sintetice ajung pana la 0), cu atat uleiul ramane fluid la temperaturi mai joase (rezistenta la congelare) si cu cat al doilea numar este mai mare, cu atat rezistenta la fluidizare (subtiere) este mai mare. De obicei producatorii de motoare, in recomandarile lor prevad doua elemente: 1. norma ce trebuie respectata (API CF-4, API CG-4 etc) care exprima caracteristicile uleiului de baza si pachetul de aditivi continut...trebuie respectata cu strictete, mai ales in perioada de garantie. 2.viscozitatea (10w30, 20w40 etc) care nu este batuta in cuie...de obicei se da un tabel cu domenii de temperaturi ale mediului ambiant avand codul de viscozitate aferent...utilizatorul este cel care alege acest cod in functie de domeniul de temperatura din tara respectiva. Chestia cu ulei de vara/iarna nu isi are locul aici pentru toata discutia aceasta se refera numai la uleiuri multigrade. Este adevarat ca unele uleiuri multigrade acopera un domeniu mai mic de temperaturi (10w30 si 20w40) de aici probabil a aparut si aceasta idee...uleiurile de vara/iarna sunt numai cele monograde. De obicei uleiurile minerale se opresc la 10W, dupa care apar cele semisintetice cu 5w, si mai in jos 0w sunt cele sintetice. Ca idee, uleiurile sintetice prezinta doua avantajei importante in fata celor minerale: 1. rezistenta mare la congelare 2. stabilitate fizico-chimica mare la regimuri termice dure ale motorului lucru care conduce la o durata de utilizare mai mare. This post has been edited by tunderbird: 22 Jul 2005, 16:42 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th July 2025 - 19:56 |