Aprindere proiectoare la viraje
![]() ![]() ![]() |
Aprindere proiectoare la viraje
Ming |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Irlandez Group: Members Posts: 445 Joined: 2 July 10 From: Alba Iulia ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Avantage
- B-40-FJB I'd rather lose by a mile because I built my own car, then win by a inch because someone built it for me.
|
|||
anecula_08 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Si eu as vrea asa ceva
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
cris06 |
![]()
Post
#3
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Stiu sistemul si mi se pare util in orase la viraje pe stradute neiluminate sau slab iluminate. Intr-adevar imbunatateste vizibilitatea si creste gradul de siguranta.
Problema de adaptat asa ceva la masinile clasice, consta in: - circuite distincte pe fiecare proiector in parte (majoritatea masinilor au un singur circuit); - adaptarea unui sistem de comanda pe bieletele de directie (o solutie ar fi un magnet si doi senzori Hall sau relee reed impreuna cu un bistabil pt ca cursa bieletei e destul de lunga) in compartimentul motorului pt. ca in pasajul rotilor expunerea la noroi, apa etc e maxima; - posibilitatea de deconectare usoara a sistemului (la nevoie) pt ca nu are omologare. - sa functioneze doar pe intuneric. This post has been edited by cris06: 12 Jan 2012, 09:59 |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E prea complicat de adaptat senzori pe coloana de direcție.
Mai bine te legi la maneta de semnalizare, sau montezi un accelerometru. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 12 Jan 2012, 10:09) Multe din curbele in care ar fi alea nevoie, nu cred ca ar "trezi" un accelerometru. Ca si nota pentru ala care n-are ce face, si se pune sa faca asa ceva. La masinile care au asa ceva in dotare, proiectoarele se aprind / sting treptat, banui ca pe teme de protejare a becurilor. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
cris06 |
![]()
Post
#6
|
![]() Mester Group: Members Posts: 597 Joined: 7 October 08 From: Iasi ![]() |
Nu m-am referit la coloana de directie ci la bielete.
La semnalizare se complica: - e nevoie de un cititor de impulsuri; - la schimbarea benzii sau depasire nu ajuta dracovenia; Cum depisteaza accelerometrul ca faci viraj? |
--------------------
Daewoo
TF19Y Cielo Exe Plus, E3/ GPL BRC 24-11 SEQ/
2006
- IS.06.---
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#7
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Maneta de semnalizare e de tip contact on / off. O legi la un releu și apoi la proiector.
Impulsuri ai după releul de semnalizare. Referitor la accelerometru, la mașinile cu sistemul de care se vorbește aici implementat din fabrică, se aprind proiectoarele și la o simplă depășire, așa că varianta cu accelerometru nu e cu nimic mai prejos. Cel mai simplu e, cum am zis, pe maneta de semnalizare. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
La VAG-uri, se aprind si cand invarti volanul stand pe loc. Sau cand manevrezi la viteza mica, de-aia ziceam ca n-ar trezi un accelerometru. Si nu se aprind pana nu tragi binisor de volan.
Sincer, la viteze de-astea mi se pare mai util asa ceva pe la noi, ca mai vezi una-alta cand intri pe cate-o strada laturalnica, un stalpisor undercover prin parcare, prostii de-astea. Un proiector aprins in depasiri, nu cred ca ajuta asa mult. Daca era vorba de-un sistem cum aveau Citroen DS-urile acum 50 de ani, ala era un sistem mult mai apreciabil, dupa parerea mea. Da' nu-i cazul aici... This post has been edited by bucatzel: 12 Jan 2012, 12:01 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dacă ar veni mașina cu așa ceva din fabrică n-aș refuza. Dar să bricolez eu așa ceva nu cred... Utilitatea e prea mică. Până acum n-am lovit nimic la niciun viraj, iar dacă aș avea nevoie de lumina aia în lateral, o pot aprinde manual.
Dar vorba ta, pt cine n-are ce face, ideile cred că sunt bine venite. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Ming |
![]() ![]()
Post
#10
|
![]() Membru Irlandez Group: Members Posts: 445 Joined: 2 July 10 From: Alba Iulia ![]() |
Prima parte a montajului (aprinderea la semnalizari) se poate face relativ usor...
Partea a 2a (adica aprinderea la viraje) este unpic mai greu de facut, sincer nu as pune magneti si senzori hull sau relee reed deoarece la viraje mai stranse magnetul va trece peste senzor si se vor stinge. Cel mai avantajos ar fi cu 2 microlimitatoare (bine izolate sau imbracate in silicon) ca si cele din poza, puse undeva pe la capetele de bara sau bielete. La varianta cu microlimitatoare, pricat de strans ar fi virajul contactele tot vor ramane inchise. Daca trebuie neaparat aprindere progresiva, se face si aia ![]() This post has been edited by Ming: 12 Jan 2012, 13:11 Attached thumbnail(s) microlimitatori_LOW.jpg ( Size: 21.74k ) Number of downloads: 1589 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Avantage
- B-40-FJB I'd rather lose by a mile because I built my own car, then win by a inch because someone built it for me.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
intrebare : oare farul de ceata / proiectorul nu deranjeaza pe cel de pe contra-sens cand se aprinde ? Cand ai nevoie de vizibilitate nu poti aprinde tu si proiectoarele ?
Eu stiam ca te asiguri dinainte de a intra in curba de viteza / loc si nu in timpul ... Ce legatura are semnalizarea cu directia ? La masinile care au implementat asa ceva , VAG se exemplu , se aprinde numai cand tragi de volan peste 15' intr-o directie . Intr-o curba in timp ce mergi si nu schimbi banda , nu dai semnal , iar intr-o depasire in linie dreapta nu ai nevoie de proiector aprins . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Ming |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Irlandez Group: Members Posts: 445 Joined: 2 July 10 From: Alba Iulia ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 17 Jan 2012, 10:49) intrebare : oare farul de ceata / proiectorul nu deranjeaza pe cel de pe contra-sens cand se aprinde ? Daca aprind proiectoarele manual nu ii va deranja pe toti cand merg pe drum drept? (asa ala se aprinde doar la viraje si se va aprinde doar unu. nu se va aprinde la depasiri sau cand stau la semafor si semnalizez) QUOTE(marius80_eugen @ 17 Jan 2012, 10:49) Ba da le pot aprinde, dar se aprind aman2 si uzez butonul degeaba asa se va aprinde doar cel de pe partea in care virezi. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Avantage
- B-40-FJB I'd rather lose by a mile because I built my own car, then win by a inch because someone built it for me.
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai inteles ce vreau eu sa spun . Un bun sofer stie cum sa ia curba si ce traiectorie va avea inainte sa intre in ea , din portiunea dreapta sau exact in clipa DINAINTE sa ia de volan . Daca tie ti se aprinde abia din momentul in care iei curba de peste 15 grade , este deja prea tarziu .
Curbele unde este problema de vizibilitate sunt curbele in care iei mai mult de 45' volanul , cu viteze sub 60 km/h , iar in acele curbe este bine sa ai de mult proiectorele aprinse . Alt aspect este cel al puterii de aprindere al proiectoarelor . Eu am avut impresia ca proiectoarele masinilor care au acest sistem de cornering se aprind cu o intensitate mai mica la miscarile de volan si mai puternic cand ai proiectoarele aprinse . Daca reusesti sa faci faza cu proiectoarele sa se aprinda odata ce iei de volan peste o anumita valoare a unghiului ar fi super , dar tare mi-e ca totul va fi o improvizatie . Cred ca cel mai usor este cu un contact pe coloana de directie , care sa nu aiba treaba cu nici un alt sistem al masinii , fara servo-directie sau altceva . Dar trebuie sa faci releu de aprindere pentru fiecare parte si o protectie pentru atunci cand vei dori sa mearga ceata normal . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Ming |
![]() ![]()
Post
#14
|
![]() Membru Irlandez Group: Members Posts: 445 Joined: 2 July 10 From: Alba Iulia ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 17 Jan 2012, 15:22) Asta e foarte adevarat, dar nu sti niciodata ce poate fi in acea curba (mai ales in zona in care stau eu ca tot timpul apare cate o groapa noua si cate un prost care parcheaza in asa fel incat o mascheaza) QUOTE(marius80_eugen @ 17 Jan 2012, 15:22) Cred ca cel mai usor este cu un contact pe coloana de directie , care sa nu aiba treaba cu nici un alt sistem al masinii , fara servo-directie sau altceva Acel contact se mai poate pune si la amortizoare, cat despre releu, voi inlocui releul de la proiectoare (cel care e acum) cu un releu flash (cel care aprinde avariile la blocare si deblocare) ca sa fie ce canale separate (stiu ca va trebui sa duc eu alte fire) This post has been edited by Ming: 17 Jan 2012, 15:34 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Avantage
- B-40-FJB I'd rather lose by a mile because I built my own car, then win by a inch because someone built it for me.
|
|
Han Solo |
![]()
Post
#15
|
![]() Potiphar Breen Group: Members Posts: 355 Joined: 8 June 11 From: Arstotzka ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 17 Jan 2012, 10:49) Ce legatura are semnalizarea cu directia ? La masinile care au implementat asa ceva , VAG se exemplu , se aprinde numai cand tragi de volan peste 15' intr-o directie . se aprind si doar cand semnalizezi. si cand bagi in marche arrière se aprind amandoua. bineinteles, cu conditia ca macar pozitiile sa fie deja aprinse (sau pe auto, si senzorul sa dea drumul la faruri). |
--------------------
White Star
Titanic
1912 - un an bun sa fii iceberg
- 131428 Maidanezii ajung in bordelurile zoofililor europeni!
N-am nimic cu tine, va urasc pe toti :) Rage against the dying of the light. |
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
daca tu stii asta sigur , atunci cu siguranta acea functie este implementata in UCH-ul /UCE-ul lor . De semnalizare nu stiam ...
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Han Solo |
![]()
Post
#17
|
![]() Potiphar Breen Group: Members Posts: 355 Joined: 8 June 11 From: Arstotzka ![]() |
stiu sigur.
|
--------------------
White Star
Titanic
1912 - un an bun sa fii iceberg
- 131428 Maidanezii ajung in bordelurile zoofililor europeni!
N-am nimic cu tine, va urasc pe toti :) Rage against the dying of the light. |
|
IRONICK |
![]()
Post
#18
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
shake |
![]()
Post
#19
|
![]() Crap Group: Members Posts: 1.589 Joined: 11 August 06 From: Bucuresti , Militari Squad ![]() |
le putem astupa gaura si sa le montam pe curbura sa bata in lateral . Corect?
![]() ![]() |
--------------------
D
S
2003 Montez kit Xenon (Bucuresti).
|
|
Han Solo |
![]()
Post
#20
|
![]() Potiphar Breen Group: Members Posts: 355 Joined: 8 June 11 From: Arstotzka ![]() |
|
--------------------
White Star
Titanic
1912 - un an bun sa fii iceberg
- 131428 Maidanezii ajung in bordelurile zoofililor europeni!
N-am nimic cu tine, va urasc pe toti :) Rage against the dying of the light. |
|
IRONICK |
![]()
Post
#21
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(Han Solo @ 17 Jan 2012, 16:49) daca te intereseaza: Omul trebuie ajutat, nici gugle nu stie sa foloseasca ca se documenteze. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Ming |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Membru Irlandez Group: Members Posts: 445 Joined: 2 July 10 From: Alba Iulia ![]() |
Han, nu uita ca astea totusi sunt Dacii, UCE-ul comanda doar inchiderea centralizata, citirea cipului din cheie si cam atat.
Pentru functia cornering trebuie facuta instalatia (fire, microlimitatoare sau senzori, relee si tot ce e nevoie) si separate proiectoarele unul de celalalt (dpdv electric) |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Avantage
- B-40-FJB I'd rather lose by a mile because I built my own car, then win by a inch because someone built it for me.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai daca stau sa ma gindesc merge cu ambele variante ( volan si caseta directie ) cu microcontacti ca cei pusi de Ming
cind volanul este drept contactul este actionat ,rola este apasata , cum s-a deplasat un pic cama elibereaza si se face contactu This post has been edited by bygy007: 17 Jan 2012, 22:58 Attached thumbnail(s) Untitled.jpg ( Size: 14.59k ) Number of downloads: 1406 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Ming |
![]() ![]()
Post
#24
|
![]() Membru Irlandez Group: Members Posts: 445 Joined: 2 July 10 From: Alba Iulia ![]() |
bygy, cam asa ceva aveam si eu in gand
![]() adica sa apese pe microlimitatorcand virezi si in repaus sa fie liberi dar e aceeasi chestie:) |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Avantage
- B-40-FJB I'd rather lose by a mile because I built my own car, then win by a inch because someone built it for me.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu zic ca e mai bine invers poti face cit sa fie stins din forma si dimensiunile discului , invers eu zic ca e un pic mai complicat pentri ca chestia aia , discul o sa fie mai mare , cea mai buna ar fi la volan , o chestie ca niste aripioare sau semicerc
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#26
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
La prima vedere ar parea sa fie un proiect interesant, insa fizic vorbind, mai ales implementat pe o masina ca solenza, ar prezenta multe lacune.
Ma gandesc in primul rand cand ploua sau ninge, sau pur si simplu mai sare o fleasca de noroi pe la bielete, credeti ca va mai functiona corect? Este nevoie de un sistem gandit bine si impotriva intemperiilor. Drept urmare nu cred ca ar merita atata bataie de cap. Oricum proiectoarele solenzei, chiar si super novei, nu prea lumineaza cine stie ce, astfel incat sa zici ca intra-adevar ar ajuta la luminarea coltului drumului. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#27
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Nu stiu cum e la SupeRNova, nu am mers nici macar o data cu SN, nici ca pasager, nici sofer, dar te asigur ca Solenza lumineaza mai mult decat ok in "parti" cu proiectoarele
![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
Ming |
![]() ![]()
Post
#28
|
![]() Membru Irlandez Group: Members Posts: 445 Joined: 2 July 10 From: Alba Iulia ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 18 Jan 2012, 00:12) la volan nu as pune pt ca la un viraj mai strans ,adica o invartire de volan la 360 de grade cama iar va ajunge cu "punctu' mort" pe contact si se sting m-am gandit ca ar merge bine puse la amortizoare.. acolo sunt mai protejate decat pe caseta de directie, dar oricum contactele vor fi "imbracate" in silicon This post has been edited by Ming: 18 Jan 2012, 13:42 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Avantage
- B-40-FJB I'd rather lose by a mile because I built my own car, then win by a inch because someone built it for me.
|
|
mcr_razvy |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 22 December 10 ![]() |
merge facut dar asa de show nu prea ar fi un atu
dupa parerea mea o shema nu prea complicata ar fi montarea pe casetei de directie la iesire unde se infileteaza bieletele (se poate monta si sub burduf ca sa elimine umezeala si altele) doua micrcontacte care sa comande 2 relee, unul pentru fiecare proiector. Problema ar fi la aprinderea de la bord ca trebuiesc montate inca 2 relee independent cu comanda de la bord pentru a nu se aprinde ulterior intre ele. Deci nimic nu este imposibil ![]() untitled.jpg ( Size: 19.17k ) Number of downloads: 1707 |
--------------------
dacia
solenza
avantaje 2004
|
|
Ming |
![]() ![]()
Post
#30
|
![]() Membru Irlandez Group: Members Posts: 445 Joined: 2 July 10 From: Alba Iulia ![]() |
QUOTE(mcr_razvy @ 18 Jan 2012, 18:14) Problema ar fi la aprinderea de la bord ca trebuiesc montate inca 2 relee independent cu comanda de la bord pentru a nu se aprinde ulterior intre ele. eu voi pune un releu flash (ala care aprinde avaria la blocare/deblocare, se gasesc de cumpara,t da' un puc mai greu) se poate face si cu 2 relee, dar deja ar fi multe relee ![]() This post has been edited by Ming: 18 Jan 2012, 19:52 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Avantage
- B-40-FJB I'd rather lose by a mile because I built my own car, then win by a inch because someone built it for me.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:46 |