motor angrenare stergator luneta - break, doua configuratii - cum ajungem la echivalenta?
![]() ![]() ![]() |
motor angrenare stergator luneta - break, doua configuratii - cum ajungem la echivalenta?
bobu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 1 May 07 ![]() |
Attached thumbnail(s) DSCF0484.JPG ( Size: 352.33k ) Number of downloads: 1474 DSCF0485.JPG ( Size: 394.17k ) Number of downloads: 1642 DSC00474.JPG ( Size: 454.63k ) Number of downloads: 1696 |
||
--------------------
dacia
1310 break
1999
|
|||
mecanick_maverick |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Salut ! Chestia aia neagrä e o diodä . Îmi amintesc faptul cä pe unul din modele îl conectam cu releu de temporizare dar nu mai stiu care - cred cä 123-ul , cau schema si o postez .
|
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
SB04AKI |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 302 Joined: 18 May 08 From: Sibiu/Romania ![]() |
mecanick_maverick si eu is interesat de schema pt motoras stergator hayon daca ai ceva, eu am montat motorasul la-m pornit a mers 5 min sa oprit si nu mai merge, dacia mea nu avea stergator pe hayon inainte, cablajul e original nou cumparat anul trecut si schimbat in toata masina.
ce asi mai putea sa ii fac, ca e rau la drumuri lungi pe vreme proasta fara stergator de luneta hayon. mersi anticipat |
--------------------
Dacia
Logan/1310
2005/2000
- SB 99 OOO
|
|
bobu |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 1 May 07 ![]() |
Salutare,
asta seara am demontat motorul sa vad care sunt conexiunile in interior. Ajutat si de explicatiile gasite aici: http://niqro.3x.ro/stergator/stergator.htm am ajuns la urmatoarele concluzii legate de cele 2 circuite: 1. Circuitul cel mai recent, gasit pe EML - 123 (am tastat gresit de 2 ori in postul precedent) se prezinta in felul urmator: - fir albastru legat la +12V cat timp este apasat butonul din bord (directie: instalatie catre motor). - fir negru cu papuc legat si la carcasa motorului si la instalatie = masa. - fir alb legat la +12V in permanenta (directie: instalatie catre motor). - Dioda care face legatura intre contactul central si firul albastru cu aceeasi directie de conductie (contact central = anod -> fir albastru = catod). Mod functionare: Rotita neagra prezinta 2 zone de contact: - una lunga in care face legatura electrica intre contactul din mijloc (plus dioda) si cel alb (+12V). - una foarte scurta in care face legatura electrica intre contactul din mijloc (plus dioda) si masa (firul negru cu papuc la carcasa). Deoarece motorul se invarte intr-o singura directie, rotita va imprima o miscare de rotatie, in ambele sensuri, axului stergatorului datorita sistemului cu parghie. Atata timp cat butonul din bord este apasat (prezenta +12V pe firul albastru), motorul merge, dioda facand legatura intre firul alb (+12V permanent) si cel albastru(+12V de la buton bord) pe portiunea lunga de contact (fara nici un efect asupra functionarii) si polarizandu-se invers (circuit intrerupt al diodei) cand trece prin portiunea de contact scurta (plusul diodei este pus la masa, minusul conectat la firul albastru, tot fara nici un efect asupra functionarii). Rolul acestui montaj este de a asigura revenirea stergatorului in pozitia initiala dupa comutarea butonului din bord pe pozitia 'oprit': in cazul in care se intrerupe alimentarea pe firul albastru (se comuta butonul din bord pe pozitia 'oprit') si rotita se afla cu contactele pe portiunea lunga, firul albastru care tocmai a fost intrerupt de la alimentare de +12V, primeste in continuare tensiune prin intermediul diodei de la firul alb (permanent +12V). Acest contact este mentinut pana la revenirea in pozitia de contact scurt unde dioda va primi potential de masa la intrare si motorul se va opri. Motorul se va pune in miscare doar la apasarea butonului din bord (prezenta +12V pe firul albastru si polarizare inversa dioda). In cazul circuitului cu 4 fire (EML-122): - firul albastru primeste +12V de la butonul din bord - firul negru cu papuc este conectat la masa - firul negru este conectat la +12V permanent (are rolul firului alb de la EML-123) - firul alb primeste cei +12V prin intermediul contactului pe portiunea lunga si ii transmite firului albastru prin intermediul instalatiei electrice (foarte posibil printr-o dioda exact ca la EML-123). Firul alb are directia de la motor catre instalatia electrica a masinii. Imbunatatirea circuitului de la versiunea EML-122 la EML-123 este foarte posibil sa fie doar mutarea diodei din instalatie, direct pe motor, renuntand la un fir. In final, cred ca motorul se conecteaza dupa tipul instalatiei masinii, motoarele fiind identice ca si constructie. POZE: This post has been edited by bobu: 2 Feb 2010, 01:12 Attached thumbnail(s) Resize_of_DSCF0486.JPG ( Size: 208.46k ) Number of downloads: 1566 Resize_of_DSCF0488.JPG ( Size: 218.73k ) Number of downloads: 1375 Resize_of_DSCF0490.JPG ( Size: 194.85k ) Number of downloads: 418 DSCF0484.JPG ( Size: 352.33k ) Number of downloads: 414 DSCF0485.JPG ( Size: 394.17k ) Number of downloads: 400 |
--------------------
dacia
1310 break
1999
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
salut,
daca are cineva o poza sau daca imi poate explica ref la butonul din bord pentru actionarea stergatorului de la hayon ce fire se conecteaza? butonul de la mine (bord scoica) are 3 mufe mari si una mica, probabil se numesc altfel dar asa am considerat. am desfacut capacul de sub volan dar nu este nici o mufa nimic sa o pot conecta la acel buton multumesc de ajutor |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:04 |