pornirea, nu vrea sa porneasca
![]() ![]() ![]() |
pornirea, nu vrea sa porneasca
stanciu_scm |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|||
1310CL |
![]()
Post
#2
|
![]() 1310 DRIVER Group: Members Posts: 1.232 Joined: 25 January 10 From: Arad ![]() |
Fi mai detaliat....pornirea o faci fara soc?atunci este si normal sa nu porneasca....socul de aia ii pus acolo sa fie tras..mai ales cand e rece.
Nu iti porneste din mai multe cauze,poate ai probleme la sistemul de pornire,instalatia de aprindere ori cea de alimentare,baterie slaba,etc. This post has been edited by 1310CL: 5 Dec 2010, 12:33 |
--------------------
Dacia 1310
TLX
- AR06GKI
1990 CREM 427
|
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
QUOTE(1310CL @ 5 Dec 2010, 12:29) Fi mai detaliat....pornirea o faci fara soc?atunci este si normal sa nu porneasca....socul de aia ii pus acolo sa fie tras..mai ales cand e rece. Nu iti porneste din mai multe cauze,poate ai probleme la sistemul de pornire,instalatia de aprindere ori cea de alimentare,baterie slaba,etc. o fac cu socul da semne de pornire dar nu porneste se aude ca, porneste dar nu prea mult si se opreste |
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
schimba capacul delcou verifica fisele platina si bujiile...
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- BH 90 PUP
2004 sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
hai ca incerc si asta stie cineva cum desfac o bujie care e blocata
|
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
ai aprindere electronica? daca nu, poate a murit condensatorul! daca da, poate e de la avans, pot fi multe la mijloc!
|
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
daca nu stii sa scoti bujia...cine stie ce e acolo.dute la strungar cu masina sigur trebe filet nou la tine
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- BH 90 PUP
2004 sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
am scos bujia greu era prea stransa am pornito dar mia dat un rateu in tobe d mia spart toba centrala si nu am aprindere electronica vreau sa imi iau
|
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
TXzamora88 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 21 March 10 ![]() |
dimineata eu pornesc astfel:trag socul nu mult si dau de cheie si o ia imediat si o tin pana ajung la 40 de acoalea o las la relanti.....apropo am si eu o intrebare nu este legata de aprindere este normal urmatoarea::am mers cu masina cam 90-100km nici o problema nam intampinat dar temperatura sta intre 80 - 83 grade ..am mers constant 100-105 km era drum lung.este problema?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
|
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
QUOTE(TXzamora88 @ 5 Dec 2010, 17:06) dimineata eu pornesc astfel:trag socul nu mult si dau de cheie si o ia imediat si o tin pana ajung la 40 de acoalea o las la relanti.....apropo am si eu o intrebare nu este legata de aprindere este normal urmatoarea::am mers cu masina cam 90-100km nici o problema nam intampinat dar temperatura sta intre 80 - 83 grade ..am mers constant 100-105 km era drum lung.este problema? nu este deoarece asta este temperatura optima motorului |
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
TXzamora88 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 21 March 10 ![]() |
mersi ca miai zis.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1989
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
stanciu era infundat motorul tau de aia a dat rateu.scoate bujiile curata-le verifica distanta intre electrozi.si eu zic sa incerci cu un al capac delcou.verifica si fisele cum am zis.si nu apasa acceleratia la pornire ca de aia infunda motorul si nu o sa pornesti in veci
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- BH 90 PUP
2004 sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cum adica, infundat? Plin cu pamant? Eu am inteles din final, ca ai vrut sa spui ca e "inecat". Asta-i termenul uzual. Asa e , una din variante e, motor inecat (bujii ude, stropi de benzina depusi peste tot), datorita reglajului defectuos al cursei clapetei de soc. La tragere a socului, trebuie mai intai sa se miste clapeta de acceleratie, dupa care clapeta de soc, pentru a se tura intai motorul si apoi sa obtureze treptat aerul. Nu intai sa obtureze aerul si apoi sa se deschida clapeta de acceleratie. Asta se face din acea tija de sarma in forma de Z, dintre cele doua parghii care actioneaza cele doua clapete. Ajungand cu sarma aproape dreapta, se va actiona intai acceleratia, asa fel in cat sa nu depaseasca 1500 de ture, apoi se va inchide socul. Motorul nu se va mai tura, ca i se ia aerul. Cu socul tras la maxim, sa fie clapeta inchisa (cea de soc) fara sa inceapa arcul ei sa se intinda. Asa, datorita rezervei din arc, socul se va deschide cat are nevoie motorul, pentru cele 1500 de ture.
A doua varianta a exploziei in toba, e curentul slab. Undeva se pierde cand dai la cheie, si ramane bobina slab alimentata. Pune un fir de la plus baterie, direct la plus bobina, si dai la cheie repede, pentru a nu se incalzi platina si bobina. Sau poti sa pui un bec de semnalizare intre masa si bobina-plus, sa vezi cu ce intensitate se aprinde. |
--------------------
Dacia
1310
- ph-99-aob
1988
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
asa...inecat..scuze mia fost somn:P
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- BH 90 PUP
2004 sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
1310CL |
![]()
Post
#15
|
![]() 1310 DRIVER Group: Members Posts: 1.232 Joined: 25 January 10 From: Arad ![]() |
Masina,dupa cum spun si ceilalti useri cel mai probabil a fost inecata ,daca ai curatat bujiile nu ar trebuii sa mai ai probleme cu pornirea,o mica imbunatatire a pornirii o poti face prin a monta o aprindere tranzistorizata care costa aprox 30 de lei insa merita:)
This post has been edited by 1310CL: 5 Dec 2010, 20:57 |
--------------------
Dacia 1310
TLX
- AR06GKI
1990 CREM 427
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
inainte sa reuseasca bietul de om sa porneasca:P
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- BH 90 PUP
2004 sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
de pornit am pornito greuu dar a mers dar dak opresc mot am puso ca poneste greu trebuie sa dau bujiile afara sa le curat si asa mai departe
|
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#18
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Prietene,tu ai probleme ori legate de amestec bogat, socu prost reglat cum spunea BOA ori aprindere deficitara,de aia ti se ineaca motorul.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
dandee |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 13 January 09 ![]() |
cand ai schimbat bujiile ultima oara? de la ele poate fi, la mine asa se intampla mereu, cred ca ele sunt buba schimba-le si mai vb dupa
This post has been edited by dandee: 6 Dec 2010, 10:43 |
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#20
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
pai ba omcul spune clar si daca o porneste si o opreste calda..tot ii porneste greu..deci e clar ca masina ramane inecata..bujiile umede..tot va legati de soc...doar nu o porneste la cald tot cu socul..
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#21
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
In postul 1 spune ca-i porneste bine la cald
![]() This post has been edited by Paulorossi: 6 Dec 2010, 11:19 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Kiraly |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
la mine capacul delcou a facut multe figuri.schimba-l mai ales daca ai de la metaplast.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
- BH 90 PUP
2004 sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
inainte imi pornea asa duminica nu avrut nici cald nici rece
6 Dec 2010, 18:52: azi mam hotarat sa scap de aceasta aprindere clasica si sa imi iau una tranzistoriala cu senzor sa vad ce o iesi This post has been edited by stanciu_scm: 6 Dec 2010, 18:52 |
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
calin_pirotehnistul |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 9 February 09 From: Arad ![]() |
QUOTE(stanciu_scm @ 6 Dec 2010, 19:23) inainte imi pornea asa duminica nu avrut nici cald nici rece <span class='edit'>6 Dec 2010, 18:52:</span> azi mam hotarat sa scap de aceasta aprindere clasica si sa imi iau una tranzistoriala cu senzor sa vad ce o iesi De curiozitate, cat ai dat pe aprindere? Si mie mi-a facut figuri la pornire intr-o dimineata, am verificat daca benzineste, am suflat jiclor jelanti(care la cate filtre am era si culmea sa fie murdar), am curatat putin su smirghel foarte fin contactele din delcou, luleaua, am verificat distanta la platina si am curatat si acolo putin cu smirghel. Am montat la loc si am scos o bujie afara sa vad daca scanteieste, am dat la cheie si a vrut sa o ia in 3, avea o scanteie de paralizai o vaca la bujia care am scos-o afara. O mai apuca toanele din cand in cand, da nu las dupa ea. Anul trecut, am schimbat bujii, fise(am pus Bosh si nu am avut treaba cu ele, nu se intaresc deloc la frig - le recomand, si nu imi aduc aminte sa fi fost piperate la pret), capac delcou, platina, reglat aprindere, curatat carburator, pus filtru decantor inainte de pompa si un filtru de hartie intre popma si carburator. De atunci odata mi s-a infundat conducta de benzina care vine din rezervor si nu se alimenta suficient, dar am suflat cu pompa si s-a desfundat si odata a s-a oprit la precarea de pe loc, cu motorul cald si nu a mai vrut sa porneasca, am curatat la aprindere si a luat-o la sfert, in rest nu am avut probleme. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- AR 01 C N A
1986
|
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
QUOTE(calin_pirotehnistul @ 6 Dec 2010, 20:33) De curiozitate, cat ai dat pe aprindere? Si mie mi-a facut figuri la pornire intr-o dimineata, am verificat daca benzineste, am suflat jiclor jelanti(care la cate filtre am era si culmea sa fie murdar), am curatat putin su smirghel foarte fin contactele din delcou, luleaua, am verificat distanta la platina si am curatat si acolo putin cu smirghel. Am montat la loc si am scos o bujie afara sa vad daca scanteieste, am dat la cheie si a vrut sa o ia in 3, avea o scanteie de paralizai o vaca la bujia care am scos-o afara. O mai apuca toanele din cand in cand, da nu las dupa ea. Anul trecut, am schimbat bujii, fise(am pus Bosh si nu am avut treaba cu ele, nu se intaresc deloc la frig - le recomand, si nu imi aduc aminte sa fi fost piperate la pret), capac delcou, platina, reglat aprindere, curatat carburator, pus filtru decantor inainte de pompa si un filtru de hartie intre popma si carburator. De atunci odata mi s-a infundat conducta de benzina care vine din rezervor si nu se alimenta suficient, dar am suflat cu pompa si s-a desfundat si odata a s-a oprit la precarea de pe loc, cu motorul cald si nu a mai vrut sa porneasca, am curatat la aprindere si a luat-o la sfert, in rest nu am avut probleme. in jur d 85 d lei gotronic cu denzor d la un magazin distribuitor p comanda |
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
andy_car |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 9 August 10 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Ai montat aprinderea electronica? Ma intereseaza daca ai scanteie mai buna.
|
--------------------
Dacia
1310
1995 Sarbatori fericite!
|
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
andy_car |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 9 August 10 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca e problema de la bujii. Cand le scoti sa le cureti sunt cumva afumate sau umede?
|
--------------------
Dacia
1310
1995 Sarbatori fericite!
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
regleaza si culbutorii... si ai sa vezi ce o iasa..am patit si eu ca tine partial am rezolvat cu aprinderea dar lucrurile s-au imbunatatit dupa reglarea culbutorilor ...
|
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
- IS 01882
1999
|
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
sunt si afumate si umede chiar dak le curat si merg 2 km le afuma
|
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th August 2025 - 10:40 |