Ulei prea mult, mecanici nenorociti si alte specimene
![]() ![]() ![]() |
Ulei prea mult, mecanici nenorociti si alte specimene
Lexy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|||
maxiK |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 346 Joined: 10 May 05 ![]() |
asa cum am mai spus pe un alt topic, o metoda simpla ar fi:
o seringa + un tub/furtun subtire (eu l-am luat de la un pulverizator de spalat geamurile). ei, cu furtunul pus pe seringa, pe la orificiul unde sta joja, se scoate uleiul atat cat sa ajunga la nivelul optim. p.s. eu asa am facut la vechea mea daciuta. |
--------------------
dacia
logan laureate1.6
- B 37 KNH
|
|
Lexy |
![]()
Post
#3
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Aha mercic....da cred ca tre sa scoti destule sirigi...
|
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
maxiK |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 346 Joined: 10 May 05 ![]() |
cat-un pic pic, cat-un pic pic dar nu pana n-o mai ramanea nimic
![]() ![]() |
--------------------
dacia
logan laureate1.6
- B 37 KNH
|
|
gabrielv |
![]()
Post
#5
|
g.a.b.i. Group: Members Posts: 26 Joined: 13 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(maxiK @ 11 Jul 2005, 14:02) o seringa + un tub/furtun subtire .... pe la orificiul unde sta joja, se scoate uleiul atat cat sa ajunga la nivelul optim. Asa am facut si eu saptamana trecuta (a tb sa scot 300 mL de ulei). Un sfat: luati o seringa din aceea de refill (de 40mL de exemplu) sau daca aveti veterinara de 100...200mL si trageti mai putin de piston. ![]() Eu am avut si un robinet cu 3 cai (pt seringi - tehnica medicala) si nu scoteam seringa cu furtunu' din canalul jojei, doar mutam comutatorul (tot de 10x). Acum am nivelul unde trebuie. P.S. Multumesc (maxiK) pt ideea initiala (seringa cu furtun) ... |
--------------------
Dacia
1310
1983 TX
- B-23-HSO
|
|
BGV |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 4 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gabrielv @ 19 Jul 2005, 13:19) Asa am facut si eu saptamana trecuta (a tb sa scot 300 mL de ulei). Un sfat: luati o seringa din aceea de refill (de 40mL de exemplu) sau daca aveti veterinara de 100...200mL si trageti mai putin de piston. ![]() Eu am avut si un robinet cu 3 cai (pt seringi - tehnica medicala) si nu scoteam seringa cu furtunu' din canalul jojei, doar mutam comutatorul (tot de 10x). Acum am nivelul unde trebuie. P.S. Multumesc (maxiK) pt ideea initiala (seringa cu furtun) ... Ce se poate intampla daca este mai mult ulei ? ![]() |
--------------------
DACIA
LOGAN
2012,laureate
- GVB RENAULT GRAND SCENIC,2005,AUTOMAT
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#7
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
cred ca la dsn nu merge cu furtunas si seringa (trebuie un furtunas prea lung). Si la mine e putin mai mult ulei, cam cu 150 ml in +
Cred ca nu pateste nimic grav, dar sa nu devina obisnuinta |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
northwood |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 19 Jul 2005, 23:11) cred ca la dsn nu merge cu furtunas si seringa (trebuie un furtunas prea lung). Si la mine e putin mai mult ulei, cam cu 150 ml in + Cred ca nu pateste nimic grav, dar sa nu devina obisnuinta Trebuie sa mearga si la DSN, furtunasul din setul de spalare parbriz pentru berline are mai mult de 1 m, este arhisuficient pentru orice motor ( nu stiu cum o sta treaba pentru camioane totusi). 150 de ml e o nimica toata, nici macar nu imi dau seama cum ai aproximat cantitatea asta. Pentru cei care pun in practica operatiunea asta, intr-adevar, cu cat e mai voluminoasa seringa, cu atat e mai bine. |
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
maxiK |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 346 Joined: 10 May 05 ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 19 Jul 2005, 23:11) cred ca la dsn nu merge cu furtunas si seringa (trebuie un furtunas prea lung). Si la mine e putin mai mult ulei, cam cu 150 ml in + pai, cam cat de lunga este joja cam atat trebuie sa fie si furtunul, nu!!! ca doar joja masoara cantitatea de ulei deci ajunge pana la ulei. ![]() |
--------------------
dacia
logan laureate1.6
- B 37 KNH
|
|
marianrec |
![]()
Post
#10
|
![]() membru drept Group: Members Posts: 330 Joined: 30 March 04 From: Galati ![]() |
As vrea sa stiu si eu, daca stie cineva, ce se intampla daca pui prea mult ulei.
Eu tin minte ca intr-ocarte de la dacia scria: "nu completati cu ulei peste nivelul maxim deoarece se consuma inutil uleiul" Ce inseamna asta? |
--------------------
Dacia
1310
1990, 1994
- GL03WWT & GL07NAT bau
|
|
Wolfman |
![]()
Post
#11
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
Circuitul de ungere fiind presurizat, uleiul in exces creeaza suprapresiune, ceea ce duce la uzarea unor garnituri, semeringuri, etc.
Eu le spun sa puna mai putin cu 0.5 l decat scrie in carte si mai completez eu dupa ce ajung acasa... |
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
Andy_ACS |
![]() ![]()
Post
#12
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
@northwood - mi-am dat seama ca e vorba de 150 ml in + pt ca la service mi-au pus aia dintr-un bidon de 4 L si acasa cand m-am uitat in ce ramasese in bidon erau aprox 850 ml
stiu ca trebuie un furtunas cat joja de lung. eu insa l-am lasat asa, e diferenta prea mica. merg asa de 7000 km fara nici o problema. Data viitoare imi fac singur schimbul si pun eu cat trebuie Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#13
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Ultima oara cand am avut probleme la dacie mi se aprindeau cele trei beculete magice la bord..si dupa multe variante analizate am schimbat garnitura de chiuloasa..ei bine nenorocitii aia de mecanici nu stiu ce au facut chestia este ca eu m-am trezit fara ulei la motor...deloc!!!! Nu inteleg totusi de ce ti-au schimbat garnitura de chiulasa... daca ti s-au aprins toate becurile inseamna ca nu ai avut presiune de ulei si nu vad legatura cu garnitura de chiulasa. Daca se aprindea numai becul de temperatura apa, atunci ar fi fost posibil ca datorita unei supraincalziri a motorului sa se arda garnitura de chiulasa si de aici necesitatea de a fi inlocuita. Imi este teama ca berbecii aia, deliberat sau nu, n-au verificat de la bun inceput nivelul uleiului si s-au repezit sa schimbe ganitura de chiulasa. Dupa ce-au schimbat-o si au vazut ca becurile se aprind in continuare, abia atunci si-au dat seama ca trebuie sa verifice nivelul uleiului...probabil au constatat ca nu este ulei suficient si au completat cu ce-au mai gasit pe fundul unui bidon pana s-au stins becurile. Tu cand ai luat masina din service, ai verificat nivelul uleiului? QUOTE Nu se pune problema ca ar consuma maisna asa de mult si nici nu curge pe undeva... De ce esti asa sigura? Cand si cum ti-ai dat seama ca nu mai ai ulei in motor? Este posibil ca nivelul sa fi fost la minim si dupa un oarecare rulaj sa fi scazut bine de tot, din cauza geometriei baii de ulei. QUOTE Ei am cumparat imediat alt ulei-eu aveam mobil 1 care abia fusese pus inainte sa ma duc in serviceul ala nenorocit ![]() Imediat dupa ce ai turnat cei 3 l de ulei, ai verificat nivelul uleiului? Pentru ca daca ai verificat mai tarziu (x km parcursi) este foarte posibil sa ai scurgeri de antigel in baie datorita montajului prost al garniturii de chiulasa. Acum nu te speria si tu, s-ar putea sa nu fie dracul chiar asa de negru...dar ar fi bine sa iei in considerare si cele de mai sus. Oricum surplusul de ulei nu face bine...exista o intreaga teorie in motoristica, despre pomparea surplusului de ulei in camera de ardere care poate conduce la cocsarea segmentilor...cat s-a ridicat nivelul peste marcajul de maxim? This post has been edited by tunderbird: 21 Jul 2005, 17:41 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Lexy |
![]()
Post
#14
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Merci thunderbird ptr raspunsul elaborat....
Mai garnitura aia de chiuloasa nu am schimbat-o ca mi s-a nazarit mie..in amplele discutii de pe aici s-a ajuns la concluzia ca ar putea fi asta dupa cum alte teorii picau.... Binenteles ca nu am verificat uleiul cand am scos-o din service... Am zis ca nu curge/pica ulei pe undeva ca ar fi observat cineva din familie in caz ca se intampla asa ceva .... Am avut surpriza la 150 km de Bucuresti sa ne uitam la motor si sa vedem ca inauntru nu e pic de ulei...si joja era aproape curata ca sa zic asa..am completat cu 3 l de ulei si cel putin atunci depasea nivelul cu vreo 6-7mm..ceea ce e destul de mult...si mi-e asa de SCARBA de service-uri de nu va pot explica....plus ca acum mi-a cazut si indicatorul de la baterie..deci as avea ce sa fac in service da nu ma duc ca e bataie de joc si mi-e lehamite.... La ulei n-am mai apucat sa ma uit...dar o s-o fac sa vad ce mai e pe acolo.... |
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
b64chr |
![]()
Post
#15
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Lexy, n-ar fi rau sa-ti treci si dacia in profil ca m-am tot mirat cum se poate asa ceva la o Corrolla noua, pana m-am lamurit ca de fapt vorbesti de vechea dacie.
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
Lexy |
![]()
Post
#16
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Ei cum sa-mi faca printesa mea asa ceva
![]() plus iti dai seama ca nu ma apucam sa cer sfaturi pe forum despre ce sa fac la o Toyota noua....plus ca toyota nu ajunge in service decat ptr un control de rutina ![]() ![]() This post has been edited by Lexy: 22 Jul 2005, 08:41 |
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Lexy, uleiul se verifica dupa cel putin 2-3 ore de stationare, ca daca nu tot timpul o sa fie spre minim sau deloc pe joja...
Cel mai bine se verifica dimineata, dupa ce masina a stat o noapte. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Lexy |
![]()
Post
#18
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Stiu asta draga sandman dar mercic de informatia binevoita-din fericire cam de un an si jumatate am devenit un mecanic tare bun ca sa zic...comparabil cu alte fete si cu destui baieti
![]() |
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Vezi ce bine e sa fi avut odata Dacie...devi mecanic de voie de nevoie, dar acum ca ai Toyota sa nu-ti iesi din mana..ca am un unchi in Germania care avea un Audi de vreo 2-3 ani si nu stia de unde se deschide capota..Pe bune, i-am aratat eu.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
maxiK |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 346 Joined: 10 May 05 ![]() |
|
--------------------
dacia
logan laureate1.6
- B 37 KNH
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#21
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Lexy, am vazut ca ai postat pe alt topic ca becurile ti se aprindeau cand puneai frana.
Acest lucru se intampla daca si numai daca ai nivelul uleiului sub minim. Deci in toata presupunerea mea exista un sambure de adevar. Nu cumva tija metalica a jojei de ulei culiseaza in opritorul de plastic care se sprijina pe teava din blocul motor? Daca tija s-a dus mai in jos, ai ocazia sa te pacalesti: atunci cand ai ulei insuficient, joja sa-ti indice bine dar becurile se aprind iar atunci cand ai 3 l de ulei sa-ti arate peste maxim. Cel mai simplu ar fi sa compari joja cu alta de la alta masina cu acelasi tip de motor. Insist in continuare pe ideea de a verifica daca nu cumva se scurge antigel in baie. This post has been edited by tunderbird: 22 Jul 2005, 12:52 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Lexy |
![]()
Post
#22
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Da, thunderbird am ajuns si eu la aceeasi concluzie ..daca ti se parind toate 3 becurile cand pui frana (at leasta la dacia mea) atunci da e de la ulei....Din pacate data trecuta am aruncat banii aiurea si am schimbat garnitura de chiuloasa...[n-am schimbat-o de capul meu iti dai seama au fost niste simptome..eronate cred dar nah..ghinion]
In baia de ulei nu se scurge nimic ca daca da dupa ce as fi pus ulei mie mi s-ar fi aprins in continuare becurile..logic,nu? ![]() Tu thunderbird vorbesti de 2 chestii diferite..unu ca joja se stege de opritorul de plastic si 2 ca s-a dus mai jos..Cum sa se duca mai jos asa de nebuna?ca aia are opritor adica o bagi cat intra..corect....?Imi scapa ceva? This post has been edited by Lexy: 23 Jul 2005, 15:33 |
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
andu911 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
In Dacie intra 3,25 litri ulei cu tot cu filtru. Asa arata unele aiurea, probabil sta motoru aiurea pe tampoane, probabil e mai masina mai stramba, adica sta mai ridicata dintr-o parte...de la amortizoare, arcuri, cauciucuri....etc
Nu e nici o problema, mergi linistita, eu abia am facut motoru si am schimbat uleiu, la fel imi arata...si tot 3 litri i-am bagat. Iar becurile ti se aprind/aprindeau fiindca aveai gunoaie in ulei care la franare, ajungeau pe sorbul pompei de ulei. This post has been edited by andu911: 23 Jul 2005, 16:25 |
--------------------
-
-
-
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#24
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Lexy @ 23 Jul 2005, 15:29) Tu thunderbird vorbesti de 2 chestii diferite..unu ca joja se stege de opritorul de plastic si 2 ca s-a dus mai jos..Cum sa se duca mai jos asa de nebuna?ca aia are opritor adica o bagi cat intra..corect....?Imi scapa ceva? Opritorul este o bucsa de plastic...este foarte posibil ca tija sa se fi dezlipit si sa se duca mai in jos. Este chiar atat de greu sa-l rogi pe vecinu' sa-ti dea 3 minute joja lui, ca sa verifici cu ea nivelul uleiului la motorul tau? Tot ce-am postat aici se bazeaza oarecum, pe experienta mea in reparatii motoare (nu neaparat de DACIA) si pe relatia mea cu reparatorii de motoare (in mod special de DACIA). Nu am incercat decat sa te ajut, dar am impresia ca ma cam iei in balon...succes in continuare! |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Lexy |
![]()
Post
#25
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:09 |