DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Condens in capacul de delco, Cauza??????

DeXteR_G
post 30 Mar 2006, 10:29
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 6 January 06
From: Baile-Felix




Nu zilnic dar de multe ori mi se face condens in capacul de delco si nu mai porneste nici sa o f.... .
Spre norocul meu nu crapa sa trebuiasca sa il schimb de fiecare data.
Iau o carpa il sterg,cheie,si am plecat in rest nimic
As vrea sa imi spuna cineva cauza acestei probleme!!


--------------------
DACIA 1310 - BH-03-LPX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catastyle
post 30 Mar 2006, 10:38
Post #2


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 40
Joined: 19 March 06
From: Bucuresti




si mie mi se intampla fenomenu asta....yo am incercat sa`l fixez mai bine capacu de delco pe delco... si eu astept niste raspunsuri..de la cineva carew stie


--------------------
dacia 1310 - B-05-HKS
[B] In frane si in femei..sa nu ai niciodata incredere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
egif2001
post 30 Mar 2006, 10:43
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 24 February 06
From: Galati




QUOTE(DeXteR_G @ 30 Mar 2006, 10:29)
Nu zilnic dar de multe ori mi se face condens in capacul de delco si nu mai porneste nici sa o f.... .
Spre norocul meu nu crapa sa trebuiasca sa il schimb de fiecare data.
Iau o carpa il sterg,cheie,si am plecat in rest nimic
As vrea sa imi spuna cineva cauza acestei probleme!!
*


Pune si tu o carpa decuseara pe el si poate nu mai face



--------------------
Dacia 1410 Berlina 1999 L - GL-06-EGU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Mar 2006, 10:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(DeXteR_G @ 30 Mar 2006, 10:29)
Nu zilnic dar de multe ori mi se face condens in capacul de delco si nu mai porneste[...]


Vii acasa seara? destul de tirziu? Si tii masina afara?
Aerul acum este destul de umed. Mai sint si balti... In capac, ca dealtfel in tot habitaclul motor este cald si umed, dupa care peste noapte se raceste. Efectul este condensul.
Eu gasesc motorul umed dimineata, nu am garaj.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Mar 2006, 11:02
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Capacul trebuie sa aiba o gaurica mica, astea din comert majoritatea nu o au.
Am luat un capac Bosch acu cativa ani, cu gaura, si nu a facut condens niciodata.
La noi se gasesc numa de SRL-uri, transparente/netransparenta, facute DIN PLASTIC simplu. Capacul Delco trebuie nu sa fie de Plastic in nici un caz..asa ca faceti in continuare vanzare tuturos SRL-urilor infecte, dar nu va mirati ca face condens excl.gif

MAterialul din care trebuie sa fie confectionat un capac este ebonita sau textolit. Bosch-ul meu este din textolit, alea clasice negre de Dacie de Electroprecizia sunt de ebonita..ca si dulia de bec.

This post has been edited by argon: 30 Mar 2006, 11:09


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 30 Mar 2006, 11:05
Post #6


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Observatia naiva: capacul ar trebui sa aiba o gaura laterala (circa 1 mm in diametru). Rolul acesteia este tocmai sa impiedice formarea condensului. Aceasta gaura trebuie sa existe si sa nu fie infundata/obturata.

Eu am condus berlina mai bine de 10 ani (nu mai stiu datele exacte) si in acest timp mi s-a intimplat singura data fenomenul descris de tine (in conditii meteo cu totul speciale: schimbarea brusca a vremii de la ger la o ploaie relativ calda; aici brusc inseamna poate o ora).


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Mar 2006, 11:17
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Mai patesc si eu cu gaura cu tot. Deci, mai poate fi altceva care imi/ ne scapa.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Mar 2006, 11:22
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(diaconuliviu @ 30 Mar 2006, 11:17)
Mai patesc si eu cu gaura cu tot. Deci, mai poate fi altceva care imi/ ne scapa.
*




Ce capac ai? (marca/material)


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Mar 2006, 11:26
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Cafeniu-Metaplast.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Mar 2006, 11:35
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(diaconuliviu @ 30 Mar 2006, 11:26)
Cafeniu-Metaplast.
*




e clar..plastic, arunca-l firar mama lui de capac, si pune un capac adevarat.

This post has been edited by argon: 30 Mar 2006, 11:37


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 30 Mar 2006, 12:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nu am de ce, nu crapa. Doar condenseaza.
Asa, ala negru are negru de fum care in timp s-ar transforma in ceva grafit, care e conducator, etc. Asta e cafeniu si dur, nu plastic, ebonita.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 30 Mar 2006, 14:39
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Eu am capac Duduco si are doua gauri diametral opuse.


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlinREHAU
post 1 Apr 2006, 00:57
Post #13


membru incepator


Group: Members
Posts: 718
Joined: 21 March 06




pe capacul delcoului ar avea cum sa ajunga prin delcou aburi din motor ?
ma refer la mucii pe care ii trage carburatorul din capacul culbutorilor care sunt in mare parte vapori de ulei sau ceva de genu ,nu s-ar putea face un condens pe capac ,pt ca el se raceste mai repede decat restul motorului. Nu stiu daca ar avea loc pe langa axul delcoului .


--------------------
Dacia break 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
torvalds
post 1 Apr 2006, 16:58
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 11 February 05




Pai daca nu are gaura , fa tu una, pune mana pe bormasina si dai sa zaca...
In alta ordine de idei, o chestiune care m-a invatzat bunicu-meu este ca atunci cand crapa capacu se da o gaura in locul unde se vede fisura si s-ar putea sa mearga, cica el asa facea pe vremuri...


--------------------
Hyundai 1500 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nnaaee
post 6 Apr 2006, 11:48
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 February 04




Am sesizat ca la breakul meu se abureste capacul delco (si chiar si motorul) cand il parchez pe iarba uda sau pe o balta in special primavara si toamna. Am rezolvat-o prin pulverizarea unui spray antiumezeala.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.5 dci 2007 - B-91-AJ-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 5 May 2006, 08:04
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(AlinREHAU @ 1 Apr 2006, 11:57)
pe capacul delcoului ar avea cum sa ajunga prin delcou aburi din motor ?
ma refer la mucii pe care ii trage carburatorul din capacul culbutorilor care sunt in mare parte vapori de ulei sau ceva de genu ,nu s-ar putea face un condens pe capac ,pt ca el se raceste mai repede decat restul motorului.  Nu stiu daca ar avea loc pe langa axul delcoului .
*



In principiu, gaura/gaurile din lateralul capacului distribuitorului de inalta tensiune ( na, c-am zis-o si p-asta!) au rolul de a-l ventila. Si mie mi-a condensat odata, si iata cum: masina lui socru-miu statuse in garaj (umed) vreo 3-4 luni. Era primavara A pornit (toata era la aceeasi temperatura) a mers pana la el acasa (ma rugase pe mine sa i-o aduc ca se grabea si garajul era la vreo 2 Km de la el de-acasa) Motorul s-a incalzit, dar subansamblul ruptor-distribuitor a ramas mai rece. Umezeala din ulei s-a ridicat - cred eu - prin interior, pe langa axul care invarte cama si a condensat in capacul rece. Rezultat: nu mai voia sa porneasca neam. Apeluri disperate, omu' se grabea. Nu stiu cum mi-a venit inspiratia si am ridicat capacul, care era plin de broboane pe interior; sters, pus, mers. Vedeti ca in afara de gaurile din capac, mai exista si o piesa (un fel de capac) intre compartimentul inferior, unde e platina, si capac. Verificati sa existe (merge si fara el) si sa fie cat mai etans.
In fine, dar nu in ultimul rand, atentie sa nu fie umezeala excesiva in ulei (sa nu patrunda apa in ulei ) si sa functioneze ventilatia carterului (reaspirarea vaporilor in carburator ventileaza mai energic decat furtunul ala pe care-l pun unii "sa nu se murdareasca carburatorul" si care atarna pe sub motor (sa nu-i vada politistul)
Si, desigur conteaza si climatul (ploi, balti ) ca daca era seceta, nu prea aveam probleme de-astea.


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 16 Jun 2006, 02:39
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 10 April 05




intreb aici, ca tot despre capac e vorba. am patit una interesanta. dupa un drum de 80km, am verificat capacul de delco (nou-cumparat de 3 zile). surpriza: 3 contacte erau oxidate (verzui adica) iar unul era curat. care o fi explicatia?
precizez ca m-am uitat la capac, pt.ca imi puscase platina, pusa si ea de vreo sapt. sa fie bujiile de vina? dupa ce am smirgheluit platinile, a pornit masina, ok. maine cumpar o platina noua. totusi, care e explicatia cu contactele la capac? de ce unul era curat? si-apoi, e normal sa se oxideze contactele alea in citiva km? la mine intotdeauna asa a fost.
precizez ca am apridere electronica de-aia rosie, de Tg.Mures si n-am probleme cu ea.


--------------------
Renault Espace IV 2004 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Jun 2006, 07:38
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(gti98 @ 5 May 2006, 09:04)
[...] Vedeti ca in afara de gaurile din capac, mai exista si o piesa (un fel de capac) intre compartimentul inferior, unde e platina, si capac. Verificati sa existe (merge si fara el) si sa fie cat mai etans.
[...]


Da, ai dreptate.
Numai ca, din nefericire, majoritatea "electricienilor auto cu experienta" recomanda eliminarea ei, tocmai pentru ca ar produce condens. radmasa.gif

@c.c faptul ca acele ploturi apar cu un pic de "arsura" e ceva relativ normal, inalta tensiune si mica descarcare din acel "eclator ad-hoc" provoaca o oarecare oxidare. Faptul ca la tine se inverzesc, arata ca ai oarece umezeala, probabil in locul in care tii masina cel mai mult, pe care oxizii uscati o absorb, avind loc si o reactie care transforma oxizii aia negri in verzui (ceva de chimie, cu valente, formare de sulfati, etc). Daca unul dintre ploturi e curat, dar si fara urma de "arsura", as banui ca acolo ori nu se produce scinteie (fix in cazul acelei fise), ori e mult mai slaba sau, poate axul tau are joc incit in pozitia aia lama "lulelei" atinge sau e foarte aproape de plot, impiedicind acea descarcare, deci si formarea de oxizi.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C.C.
post 16 Jun 2006, 10:58
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 10 April 05




cred ca ai dreptate. asa m-am gandit si eu..
probabil ca are joc, pt.ca de mers, merge in toti cilindrii- deci are scanteie si la cel "curat". totusi, de ce nu fac astia contactele alea mai groase, ca distanta sa fie mai mica? nu s-ar mai produce scanteie acolo si.. nu s-ar mai oxida, nu?
sal


--------------------
Renault Espace IV 2004 - abxxxx
scopul NU scuza mijloacele!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 19 Jun 2006, 06:56
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere





Daca ar fi acel "luft" mai mic, la cea mai mica uzura a axului ar aparea bataia radiala, luleaua ar lovi in ploturi, etc. In plus, acea distanta formeaza un eclator, stiu ei de ce.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tozlovanuvlad
post 28 Dec 2012, 22:08
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 8 March 09




Cred ca in partea inferioara a delcoului (pe fundul carcasei metalice) exista una sau doua orificii pentru ventilatie. E posibil sa fie obturate cu mizerie si de asta sa nu se faca "curent" cu gaura din capac.
Ideea asta mi-a venit de curind, nu am apucat sa verific pentru ca a venit frigul si oricum nu prea mai circul cu masina. Pina acum am folosit WD40, aplicat pe interiorul capacului in pelicula fina, dar fara prea mare succes.


--------------------
Dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Black%Snake
post 29 Dec 2012, 17:13
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.717
Joined: 13 June 08
From: Resita




QUOTE(tozlovanuvlad @ 28 Dec 2012, 23:08)
Cred ca in partea inferioara a delcoului (pe fundul carcasei metalice) exista una sau doua orificii pentru ventilatie. E posibil sa fie obturate cu mizerie si de asta sa nu se faca "curent" cu gaura din capac.
Ideea asta mi-a venit de curind, nu am apucat sa verific pentru ca a venit frigul si oricum nu prea mai circul cu masina. Pina acum am folosit WD40, aplicat pe interiorul capacului in pelicula fina, dar fara prea mare succes.
*



ce rost are sa dai un replay la un topic din 2006 ? ma mir cum de l-ai gasit totusi. capacul de delcou are o gaura in el in partea de sus pentru ventilatie asa ca nu se face nici un condens.


--------------------
Dacia 1300 1973/Alpine 1.6 - Cs-02-LEL
Ni se maresc pupilele cand se zdruncina tabla
Stie dracu daca o sa ne tina rabla.... :D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tozlovanuvlad
post 29 Dec 2012, 22:14
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 8 March 09




Subiectul e vechi dar problemele mereu actuale. Dupa cum scriu si altii inaintea mea, cu tot cu acea gaura pentru ventilatie, condensul se formeaza. Probat pe "propria piele".

This post has been edited by tozlovanuvlad: 30 Dec 2012, 19:57


--------------------
Dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 30 Dec 2012, 10:21
Post #24


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.237
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Se formeaza, mai ales in conditii de umezeala mare (ceața umeda), mai ales toamna, in zone umede, am patit-o si eu; iarna mai greu... eventual se mai poate fisura capacul delco, din cauza gerului.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tozlovanuvlad
post 2 Jan 2013, 16:59
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 8 March 09




Am reusit sa desfund cu o scobitoare orificiul acela de sub delcou de care va spuneam. Cred ca inauntru e un strat gros de ulei imbibat cu praf pentru ca a opus o oarecare rezistenta. Nu a mai facut condens dupa, dar nu consider inca problema rezolvata. Va trebui sa desfac delcoul sa curat bine pe acolo si cu ocazia asta voi face si fotografii. Ma astept sa gasesc multa mizerie avind in vedere ca nimeni nu a mai umblat pe acolo de peste 30 de ani smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th July 2025 - 12:27
Forum Renault