garnitura chiulasa arsa?, un mecanic zice ca da, altul ca ba
![]() ![]() ![]() |
garnitura chiulasa arsa?, un mecanic zice ca da, altul ca ba
johny77 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 December 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1999, berlina
- ms-76-luc
|
|||
mirceas |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
ai verificat furtunele, se incalzeste tot circuitul? sa nu fie ceva infundat si de aia nu iti dispare apa din borcan.
spuma in capacul de la culbutori imi face si mie de cand am schimbat uleiul toamna trecuta, daca nu e exagerat de multa si nu iti ajunge in carburator nu e nici o problema. si eu cred ca nu e garnitura de chiuloasa dusa. poate ca ti-ar fi ajuns si ulei in borcan atunci... spuma si apa care ai vazut-o la culbutori e rezultat al condensului, dar asta ar trebui sa faca numai daca e rece afara. in alta ordine de idei, fa niste masuratori, poate ca iti scapa si compresie cam tare. |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
johny77 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 December 06 ![]() |
se incalzeste tot circuitul, baga caldura inauntru bine de tot, in mod normal.
spuma am si cand e cald si cand e rece afara. si am si cand e cald si cand e rece motorul. nush daca imi scapa compresie, dar am putin gaze de carter, nu prea mult, cum am vazut la altele, iar motorul trage bine de tot, are putere. si daca asta nu ar fi problema, atunci care? am vorbit cu un mecanic pe care il stiu de cand eram mic, la care mergea tata, care stie tot ca in palma, si mi-a zis ca as schimba degeaba garnitura, ca garnitura nu are nimic, pentru ca culoarea la ulei e normala, nu e cafeniu uleiul. alti soferi cu experienta si batrani mi-au zis sa o schimb de urgenta ca daca nu e bai mare. dar motorul nu se incalzeste, si nici nu bolboroseste in vasul de expansiune |
--------------------
dacia
1310
1999, berlina
- ms-76-luc
|
|
mirceas |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
daca nu iti dispare apa (antigelul) atunci nu poate fi de la garnitura. cine iti zice sa o schimbi nu e neaparat bine intentionat, poate ca vrea sa faca nu ban de pe urma ta.
cand ai schimbat uleiul, cu ce, si ce ai avut inainte? spuma poate rezulta si ca reactie din cauza amestecului a doua tipuri de ulei... |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
iulian.bisty |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 24 March 07 From: Braila ![]() |
cand inelele de etasare cilindru se "ciupesc" nivelul de ulei iti creste pt ca se amesteca cu apa
cand garnitura de chiloasa se arde iti bolboreseste apa in borcan trage singur concluzii |
--------------------
Renault
Megane 3 2015
Kadjar 2017 zxcxzcz
|
|
PaulT |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu scade nivelul in borcan,nu bolboroseste nimic si baga si caldura,nu are nimic garnitura de chiuloasa.Totusi,ce tip de ulei folosesti?Ca uleiurile mai slabe cam au obiceiul sa faca spume.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Interesant ca motorul are putere. Un test de compresie probabil ca ar fi cel mai bun sa te linistesti. Garniturile de la baza cilindrilor sunt intr-adevar usor de deranjat daca cineva umbla neatent la chiulasa, dar daca compresia e buna, poate nu se merita sa te agiti. Pe de alta parte, orice mic defect e posibil sa se faca mai rau si sa te deranjeze cind ai mai putin chef?
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
johny77 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 December 06 ![]() |
acum 2 schimburi am avut 20W40 romanesc din ala ieftin
apoi fratemio cred ca a facut o greseala: a schimbat uleiul cu hexol 15 W40 si nu a schimbat filtrul, si acolo on mod normal mai ramane 200 ml de ulei. si la 2000 de km dupa ce a facut schimbul a venit si iarna si a inceput cu spuma la greu, care s-a transformat intr-o pasta cu venirea timpului cald. apoi acum 700 de km am schimbat eu uleiul, am bagat si motor flush, am schimbat filtrul si am bagat din nou 20W40 romanesc. imi face spume, dar nu asa multe ca inainte si sunt la culoare mai albe decat cum erau inainte. iulian.bitsy, nu imi bolboroseste apa in borcan si nici nu a crescut nivelul la ulei, ce vrei sa spui? cei care mi-au spus sa o schimb nu ar fi avut nici un castig , scopuri ascunse, deoarece nu ei mi-ar fi schimbat-o. inca ceva, pana acun 1000 de km nu am avut spuma pe joja doar pe capac, dar acuma mi-a aparut si pe joja |
--------------------
dacia
1310
1999, berlina
- ms-76-luc
|
|
mirceas |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
hmm... pai vezi, probabil ca de la ulei a pornit toata problema. iti recomand un schimb cu exact acelasi ulei pus de tine ultima oara, fara motor flush, chiar daca nu ai facut prea mult cu el. teoretic ar trebui sa scapi de spume. si ca regula generala: schimba filtrul mereu.
daca ti-a ramas ceva ulei de la ultima schimbare, dupa ce ai golit baia, pune inapoi busonul, toarna ce ti-a mai ramas in motor (daca e mai mult de juma' de litru) apoi lasa-l la relanti nu foarte mult (30 sec. - 1 min.) dupa care scurge-l. lasa-l un sfert de ora sa se scurga ca sa fi sigur ca a iesit cat mai mult posibil. apoi schimba filtrul si pun ulei nou. indicator de presiune ulei ai? daca da, ce zice? |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
BoghyMarK |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 15 April 07 ![]() |
In mod sigur nu este de la garnitura.Poate fi din combinatia a 2 uleiuri dar in mod sigur este de la condens.
|
--------------------
Dacia
1310E
1995
- CT-44-YRY
|
|
iulian.bisty |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 24 March 07 From: Braila ![]() |
JOHNY
![]() pune 3 litri de motorina , o pornesti o accelerezi de max 10 ori ,o opresti si mai faci aceasta operatie de 2-3 ori dai drumu la motorina .Acum o sa ai motorul curat pui ulei si filtru nou.Dupa ceva timp o sa vezi daca a fost de la ulei sau nu succes |
--------------------
Renault
Megane 3 2015
Kadjar 2017 zxcxzcz
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Daca tot vrei sa o speli si sa scapi de orice reziduu, poti folosi un ulei pentur motoare diesel caci acestea contin detergenti in formula lor si iti curata motorul inclusiv de motorina pe care ti se recomanda mai sus sa o folosesti (!?). Dar nu vad cum ar rezolva asta o garnitura de chiulasa cu probleme, sau cum ar ajuta sa intelegi unde e problema.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
alex-mun |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.115 Joined: 14 October 06 ![]() |
este posibil sa fie si de la inele. am vazut eu aici la mine un caz asemanator. baga putin apa in ulei, si era acea spuma alba
|
--------------------
DACIA
1300
1976
- CT 84 MUN
|
|
skija |
![]()
Post
#14
|
![]() proud not to be american Group: Members Posts: 513 Joined: 5 January 05 From: Bucharest/Buzau ![]() |
Apa se incalzeste mai mult cand sta la RELANTI?
daca da, combinata cu spuma din ulei => garnitura arsa... uita-te in borcan.. sunt semne de ulei? |
--------------------
LOGAN
MCV 1.5dci
2007
- BZ 80 SKJ decat o viata Cioran, mai bine o zi Van-Damme...
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Eu as zice ca spalatul motorului cu motorina si pornirea lui cu motorina in loc de ulei e foarte nasoala.
Daca nu-ti dispare apa din borcan, nu cred ca e ars nimic. Uleiul ieftin e foarte prost si probabil combinata treaba cu o benzina proasta (multa apa) a iesit ce zici tu. Stiu ca la Daciile pe injectie dupa 2000 era o problema cu garnitura de chiulasa care se ardea relativ repede (la taica-miu s-a dus la 38.000km). E posibil sa fie un inceput de bagat apa in motor. deocamdata mergi cu ea asa si daca incepe sa-ti dispara vizibil apa din borcan atunci e dusa garnitura de chiulasa. Oricum daca o schimbi mare grija la camasi, ca daca le misca cu motorul desfacut la revedere, trebuiesc schimbate si alea. Ca o recomandare incearca sa pui un ulei mai bun gen Aral si sa-l schimbi mai rar (8000km). Tot 20W40 sau 15W40. Si foloseste antigel in motor, nu apa chioara. (apa distruge pompa de apa). |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
johny77 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 December 06 ![]() |
apa nu mi se incalzeste mult la relanti, si folosesc antigel, nu apa chioara:), iar semne de ulei in vasul de expansiune nu sunt. benzina bag numai de la lukoil, si nu cred ca e naspa benzina. deci apa scade cam200ml la 1000 de km, dar cand desfac busonul de umplere cu ulei se vede picaturi de apa in varful tachetilor. un meserias care lucreaza la dacia service(dar nu imi lucreaza cu factura, ci asa la negru, caci il stiu prin cineva) mi-a spus ca sigur e de la inele.
|
--------------------
dacia
1310
1999, berlina
- ms-76-luc
|
|
sobolan |
![]()
Post
#17
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(johny77 @ 14 Apr 2007, 07:26) si mie imi face spuma in motor, capacul de la motor e plin, dar apa nu prea scade, poate doar 200ml la 1000 de km. am schimbat si uleiul, crezand ca e din cauza uleiului, dar acuma doar ca face spuma mai albicioasa, atata tot, dar tot face. si mi se pare ca pe varful tachetilor ramane putina apa cand e rece motorul. acuma fara caterinca.....las-o ca nu are nimic....si a mea facea spuma la ulei si numai valvoline si elf foloseam...pana am trecut pe elv.....de atunci sa vezi ce treaba ,ca nu mai face..... spuma aia se face pe timp de iarna de la parcurgerea a distante scurte...pornit...oprit ...pornit...oprit....... nu dati banii pe motor flush ca nu e de acolo....o chiulasa fara joc in ghiduri si cu simeringurile de supapa bune si cu elice(nu elv) nu face spuma de aia.....asa cred io.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
johny77 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 December 06 ![]() |
da, dar acum e vara si e cald afara si tot face
|
--------------------
dacia
1310
1999, berlina
- ms-76-luc
|
|
johny77 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 December 06 ![]() |
si ce ulei e ala elv? eu n-am auzit inca de el, doar de elf
|
--------------------
dacia
1310
1999, berlina
- ms-76-luc
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu e ulei, e electroventilator.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#21
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
johny77 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 December 06 ![]() |
nu-i multa, dar totusi e
|
--------------------
dacia
1310
1999, berlina
- ms-76-luc
|
|
sobolan |
![]()
Post
#23
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
pune in uleiu ,care il ai acuma in motor , un flacon de engineflush(sau cum dracu ii spune)...mergi un kilometru(nu mai mult) si da uleiu jos......schimba si filtrul de ulei si pune 3 L de ulei de acelasi fel......TRE SA DISPARA MUCII !!!!
apropo.....ce culoare are uleiul tau acuma ? cenusiu cumva ?scoate joja si vezi.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
mirceas |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
aloooo, nu prosti oamenii sa mearga atata cu motorflush-ul. de obicei acesta se foloseste numai la relanti (intre 1-3 minute, scrie exact pe cutie). cine stie ce mai pateste dupa aia...
daca ai muci indiferent de anotimp, motorul scapa compresie. asa are si taica-meu si stiu sigur ca motorul lui asteapta set nou. daca mai ai si apa pe capac sau/si pe culbutori, asta e... |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
sobolan |
![]()
Post
#25
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(mirceas @ 3 May 2007, 06:36) aloooo, nu prosti oamenii sa mearga atata cu motorflush-ul. de obicei acesta se foloseste numai la relanti (intre 1-3 minute, scrie exact pe cutie). cine stie ce mai pateste dupa aia... in primul rand: nu prostesc pe nimeni! asa ti se parea tie ? poate am exagerat un pic....oricum nu patea nimic.......cum ai zis tu 3 min la ralanti e bine......nu am citit eticheta ca nu folosesc asa ceva ![]() ce culoare are uleiul tau acuma ? daca e cenusiu nu e de bine ! ai apa in ulei..... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
johny77 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 11 December 06 ![]() |
nu e cenusiu
are culoare normala, doar ca pe capac se depune spuma. are culoare de ulei nou:D, ca doar nu are decat 1500 de km mirceas, cum adica daca am apa pe culbutori asta e? stii care e cauza la picaturile alea de apa? |
--------------------
dacia
1310
1999, berlina
- ms-76-luc
|
|
mirceas |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
"mergi un kilometru" la asta m-am referit cand am zis ca prostesti omul. sorrym nu am vrut sa sune chiar asa... regimul la relanti e unul, cel in mers (accelerat) e altul, te poti trezi ca motorflush-ul ala ii va face mai mult rau decat bine. gandeste-te ca va subtia uleiul in asa hal incat ungerea nu mai are loc cum trebuie si poate afecta motorul. poate nu iti dai seama pe termen scurt, dar pe termen lung...
daca era sa ai probleme cu chiuloasa, nu apucai 1500 km cu ea, de aia e uleiul ok. viziteaza totusi un mecanic care iti poate masura compresia, asa scapi de griji. mai poti trage temporar un furtun lung cu gazele de carter sub masina sa vezi la ce rezultat ajungi, dar nu e frumos... |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
Paollo |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 4 December 06 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310 - 1397 cmc
1989 tlx Standard
|
|
Costy2000 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
salut, am si eu o problema, mi sa ars garnitura de chiulasa(imi baga apa in motor si in vasul de expansiune sa facuse o mazga, ciulama
![]() A si inca ceva apa in motor nu imi baga, nu se vede la ulei ca sa fie amestecat cu apa, ca acuma am apa deocamdata ![]() ![]() Va salut ! |
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Categoric ai ulei in instalatia de racire care nu pleaca cu una cu doua de acolo (mai ales din radiator). In aceasta situatie, motorul avand in cicuitul de racire piese din aluminiu, este EXCLUSA folosirea substantelor puternic bazice (soda caustica, trifosfatul de sodiu = calgon sau chiar soda calcinata). De obicei se practica cateva schimburi de apa incalzita in functionarea motorului (cu robinetul de climatizare deschis NUMAI daca a fost si acesta poluat cu ulei !), apa ca atare sau cu adaos de bicarbonat 1-2 linguri (care este greu solubil in apa rece dar foarte solubil in apa calda). Se mai poate folosi, ca alternativa, putin ( max. 5 ml) detergent lichid pt. spalat rufe la masina (automat, ca sa nu spumeze excesiv !). Urmeaza cateva clatiri cu apa inainte de introducerea lichidului antigel.
Poate fi si termostatul, dar daca inainte de necaz functiona bine este posibil sa existe dopuri de ulei cu viscozitate mare la rece care, in plus, impiedica si aerisirea satisfacatoare a circuitului. This post has been edited by B17XGG: 25 Aug 2012, 15:51 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 11:48 |