DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sfat planetare Dacia 1310 1998, sfaturi planetare

vladlazar90
post 9 Feb 2012, 21:14
Post #1


Vlad Lazar


Group: Members
Posts: 11
Joined: 10 September 11
From: Bucuresti




Salutare!

De cam un an doi am observat ca bat planetarele in curba, nu e o problema grava, mai ales ca nu obisnuiesc sa plec nervos de la stopuri sau sa accelerez puternic in curbe si nici nu merg mult cu masina (student biggrin.gif ). Totusi nu pot sa nu ma nelinistesc mai ales ca nu stiu cum poate evolua situatia. Masina are in jur de 70000 de kilometri iar planetarele sunt originalele.
Pentru lunile care urmeaza, cum se mai incalzeste, am planuri mari, cred ca voi face in jur de cateva mii de kilometri. O idee ar fi sa le inversez, nu s-a mai facut asta pana acum.

Ce parere aveti, sa le mai las un timp asa, sa ma duc la un mecanic sa le inverseze (se merita banii pe care ii dai pentru kilometrii pe care ii mai salvezi) sau sa cumpar un set nou de planetare de uzina si sa stiu barem ca am facut o treaba pana la capat?

Multumesc,
Vlad


--------------------
Dacia 1310 1998 L - B 34 LCD
Dacia 1310 L (1.4) 1998, Dacia Logan Laureate (1.6, 16V) 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRK
post 9 Feb 2012, 21:58
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 451
Joined: 30 April 10
From: Constanta




Parerea mea e sa le lasi asa... nu are nimic daca bate, si ale mele bat si merg asa cu elede mai bine de 40.000 de km. Le-am schimbat intre ele si bateau mai rau, le-am pus inapoi cum erau. Nu stiu daca "te tine" sa iei planetare de uzina, eu stiam ca e in jur de 700 de lei una. Daca vrei sa ii faci ceva sa mai "lungesti boala" incarcale pe astea sau cumpara unele mai ieftine, gasesti undeva la 200-250 lei bucata. Eu intetionez sa le incarc pe ale mele, dar mai la primavara.


--------------------
ex DACIA 1310 Li 2004/ OPEL ASTRA G-CC 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axll
post 10 Feb 2012, 08:46
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 11 December 05




daca vrei o solutie ieftina si mai fara bataie de cap...mergi cu masina la un atelier de reconditionat planetare, cumperi si tu burdufele noi, si ai rezolvat problema. daca mergi "batrineste" , asa reconditionate, te mai tin 70000 km.


--------------------
dacia 1300 - BZ 04 BJL
am vrut mai mult...decit normal...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lde 2100
post 10 Feb 2012, 13:11
Post #4


CFR-ist


Group: Members
Posts: 391
Joined: 17 November 10
From: Slanic




Repara-le pe astea,crezi ca merita sa-i dublezi valoarea cu doua planetare noi?Te-ai interesat numa cat costa una de uzina? wacko.gif

This post has been edited by Lde 2100: 10 Feb 2012, 13:13


--------------------
Dacia 1310 TLX 1989/Dacia 1300 1977/Dacia 1307 2001/Nissan Xtrail
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 10 Feb 2012, 13:14
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




noua cand ma intrebat anu trecut era 750 roni bucata , eu am de 3 ani de autospeed(miez gros) luate cu 180 roni bucata si nu am probleme


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladlazar90
post 10 Feb 2012, 18:04
Post #6


Vlad Lazar


Group: Members
Posts: 11
Joined: 10 September 11
From: Bucuresti




Multumesc de sfaturi! Am sa o mai tin asa un timp, momentan nu ma deranjeaza si daca ati zis ca mai tine, am sa o mai las asa iar cand o sa fie chiar o problema am sa le mesteresc sau am sa pun unele mai ieftine, in fuctie de cum voi sta atunci cu banii.


--------------------
Dacia 1310 1998 L - B 34 LCD
Dacia 1310 L (1.4) 1998, Dacia Logan Laureate (1.6, 16V) 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIZMARU
post 11 Feb 2012, 13:13
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 11 January 12




Eu iti recomand sa ai una la tine in portbagaj pentru orice eventualitate Si la mine tot batea in curba cand am avut berlina si mi sa rupt la 35 km de casa tot in curba Am avut noroc ca am, avut una la mine de rezerva si un mecanic de prin zona mi-a schimbat-o in 45 min pe un pachet de tigari altfel ma pastea o tractare care ma cam ustura la buzunar
P.S. vezi ca planetarele sant.....LUNGI si SCURTE...asta conteaza mult


--------------------
Dacia Sandero 2015 - BH-72-DSG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 11 Feb 2012, 16:10
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




QUOTE(Axll @ 10 Feb 2012, 08:46)
mergi cu masina la un atelier de reconditionat planetare

Mai exista asa ceva?


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 11 Feb 2012, 16:42
Post #9


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




o planetara reconditionata costa acum un an 110 lei si aia veche la schimb. Erau facute destul de bine insa e un risc. Mie mi s-a rupt una cand sa intru in curte. S-a rupt carcasa, chiar langa tija care intra in fuzeta. Aici depinde de noroc, dar ca si reconditionare erau facute foarte bine. Acum le-am schimbat cu o pereche de papuc biggrin.gif.


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 11 Feb 2012, 16:46
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




Ai dat-o pe-a ta la schimb?
Hmmm...Nu-mi convine!! mad.gif


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian MC
post 11 Feb 2012, 16:54
Post #11


Mandru Posesor De Dacie Sport


Group: Members
Posts: 628
Joined: 17 May 09
From: Iasi




Am eu 2 planetare de rezerva scurte daca doresti impecabile,Trebuie schimbate doar burdufele cu toate ca numai unul din 2 ii spart de la o planetara dar mai bine sa fii sigur... Eu le-am scos de pe masina ca miam gasit glaentzer la remat....


--------------------
Dacia Un sport si un break 1989 1410 si 1995 1410 - IS-60-GVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladlazar90
post 12 Feb 2012, 15:09
Post #12


Vlad Lazar


Group: Members
Posts: 11
Joined: 10 September 11
From: Bucuresti




Nu, multumesc de intentie smile.gif Am sa vad eu ce fac atunci cand va fi momentul sa le schimb...


--------------------
Dacia 1310 1998 L - B 34 LCD
Dacia 1310 L (1.4) 1998, Dacia Logan Laureate (1.6, 16V) 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 12 Feb 2012, 15:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




sau ai mai putea sa le desfaci si sa bagi o vaselina mai buna,presupun ca aia e facuta praf.la fel aveam si io o bataie mica la o planetara leam spalat bine cu benzina si dupa am bagat vaselina si gata biggrin.gif.


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pojarel18
post 23 Jul 2012, 15:39
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 29 April 08




A venit vremea sa imi schimb si eu planetarele. Cum oameni care le reconditioneaza bine nu se prea gasesc am zis sa imi achizitionez unele noi. Am gasit pe www.bestautovest.ro planetare scurte la pretul de 226 de RON dar nu stiu daca sunt bune sau nu. Ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi?

Multumesc anticipat.

http://www.bestautovest.ro/planetara-scurta-dacia.html


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 29 Jul 2012, 21:20
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Chiar si asa, e o juma' de masina, pentru ceva care, nu e asa de periculos pe cat va imaginati. Voi motiva aici, de ce nu e riscant, poate chiar desene si film, care e postat pe youtube.
Faptu ca s-a rupt la intrare in curte, a fost in incident, care nu tine de modul de rectificare. Cand bate in curbe, se datoreaza unui canal creat pe calea de rulare a "lalelei" , de rola de pe triaxa (de la roata), atunci cand se porneste fortat de pe loc. Rola fiind mai tare, se imprima mereu in acelasi loc, pe calea de rulare, creind o adancime de cateva zecimi de mm. La mersul inainte, rolele stau in acel sant creat, pe cand in curbe, trec de o parte si de alta, prin el, ca o bila intr-un rulment fisurat . Aceeasi bataie se produce si cand masina e incarcata mult pe spate, dar e continua (axa cutie-planetara-roata, fiind o linie franta). In desen am prezentat cu rosu, urma creata de rola, care prin alungire, lustruire cu o piatra de biax, se poate inlatura zgomotul produs, dar ramane putin joc. Dar ce planetara nu are joc? Daca se incarca locul marcat cu rosu, si se rectifica (chiar si cu biax), se inlatura problema bataii in curba, dar si jocul. Daca uzura nu e si la partea de jos (am prezentat doar una din trei segmente ale "lalelei"), planetara e buna de intors, si se inlatura bataia.

Eu va arat o rectificare la indemana oricui, fara risc in functionare, mai ales ca nu se umbla la structura materialului de baza, prin incarcare. Nu oricine poate aduce piesa dupa incarcare. la aceeasi duritate care o avea inainte de prelucrare, decat cu aparate de incercat duritatea, care nu stiu cine le mai are. Chiar in spatele casei mele, o intreaga uzina a disparut (prelucrari pentru foraje), care avea asa ceva. O piulita n-am reusit sa prind!

This post has been edited by PH-06-BOA: 29 Jul 2012, 21:33

Attached thumbnail(s)
uzura_lalea.JPG ( Size: 23.04k ) Number of downloads: 1090


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 15 Jul 2013, 20:20
Post #16


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




nea Nelu ! O explicatie mai concreta cum se schimba niturile triaxei ?
Triaxa are joc in carcasa de la roata, bine ar fi fost daca erau de dacie planetarele dar nu sunt ,sunt de A 10.


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 16 Jul 2013, 20:57
Post #17


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




Am rezolvat astazi, gaurire cu M8 a nitului,a 2a etapa gaurie cu M16 M18, confectionate alte nituri M8 cu floare si sudate usor fara supraincalzirea triaxei.
Multumesc nea Nelu pentru explicatia din videoclip!

Attached thumbnail(s)
IMG_0207.JPG ( Size: 1.74mb ) Number of downloads: 596


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 19:50
Forum Renault