DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> LOGAN-Orga de lumini

klaus
post 22 Feb 2012, 12:32
Post #31


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




In targ in vitan sunt niste cetateni care au mufe electrice si pini pentru ele.
Trebuie doar un drum, in general duminica.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Feb 2012, 12:37
Post #32


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




Dar acolo sunt doua mufe (astia le intituleaza R2). Care dintre ele?

R2.jpg ( Size: 51.92k ) Number of downloads: 732


This post has been edited by IRONICK: 22 Feb 2012, 12:49


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 22 Feb 2012, 14:22
Post #33


Doar membru


Group: Members
Posts: 930
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Pune pentru ambele ca mai departe ne descurcam noi! worship.gif


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mk2
post 22 Feb 2012, 15:17
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 5 August 06
From: Bucuresti




Hai ca m-ati ingrijorat. Totusi, pana la urma unde este aceasta mufa? Am cautat si prin manualul de service dar tot nu m-am dumirit, iar descrierile de pe aici sunt lacunare.

Sa inteleg ca dai scaunul soferului jos de pe masina, dupa care dai si mocheta (asta cum naiba se mai face, ca sa zic ca e clipsata pe lateral), si mufa minune unde e?


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006 Laureate - BxxXXX
Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Feb 2012, 15:19
Post #35


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




Nu dai mai nimic jos, doar scoti chedereul (portiunea orizontala) si tragi de mocheta. O sa gasesti acolo mufele pe prag.

This post has been edited by IRONICK: 22 Feb 2012, 15:20


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 22 Feb 2012, 16:50
Post #36


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




IRONICK - mufa cu belele este cea din spate.
Pentru mufa din fata nu este necesar sa dai scaunul jos. La cea din spate nu prea ai acces fara demontarea scaunului. Este situata exact in dreptul sistemului de prindere al centurii. Mufele sunt atasate la prag printr-un sistem pe care culiseaza.

QUOTE
Hai ca m-ati ingrijorat. Totusi, pana la urma unde este aceasta mufa? Am cautat si prin manualul de service dar tot nu m-am dumirit, iar descrierile de pe aici sunt lacunare.


Nu ai de ce sa te ingrijorezi. Intr-un regim de exploatare "umana"...nu cred ca apar probleme la acel nivel. Dar cand bagi zapada "cu lopata" in masina, e normal sa ajunga umezeala acolo.
Am avut 3 ani covorase tip tavita, cu marginile inalte, dar pentru ca mi-a iesit calcaiul drept prin cel de la sofer, a trbuit sa le schimb. Si din comoditate am luat primele covorase care mi-au picat in mana prin Metro. Tot tip tavita, dar cu marginea mica. Se pare ca nu au facut fata. Da' las' ca vine ea vara.
La mine, cu ocazia acestei manopere, a trebuit sa scot (si sa arunc) toata pasla de sub mocheta stanga fata, si polistirenul ala expandat de sub pedale. Erau fleasca.
Ma gandesc sa le inlocuiesc (in cazul in care nu gasesc reperele originale) cu vata minerala cu aluminiu pe ea. Am observat ca tabla e in conditii perfecte. Antifonul si vopseaua par intacte la suprafata, nu se cojeste nimic pe acolo.

This post has been edited by vet: 22 Feb 2012, 17:00


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Feb 2012, 16:59
Post #37


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




Intradevar mufa este intre cele doua prinderi ale scaunului. Distanta dintre ea si podea este de nici 1cm, iar acolo podeaua este inclinata spre exterior (spre mufa). Dar nu in dreptul prinderii, ci mai in fata exact unde face unghiul. In dreptul ei este un clips care duce cablul la contactorul usii.

This post has been edited by IRONICK: 22 Feb 2012, 17:06


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
memyselfandI
post 22 Feb 2012, 22:31
Post #38


m


Group: Members
Posts: 191
Joined: 8 March 05
From: Bucuresti




pana la urma am rezolvat pe genu "tiganie", scos mufa, cositorit si inadit firele samd.
tin pe aceasta cale sa le umplu frigideru'chinezilor de la dacia pt dovada de ""profesionalism'" de care au dat dovada in cazul instalatiei electrice.

bafta tuturor,




--------------------
Logan 1.6 2006 - 7727
"la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Feb 2012, 23:30
Post #39


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si totusi ai desfacut fata de usa si nu ai pus masticul la loc?
Dar covorase "tavita" ai, care retin apa, foarte bune in special acum pe perioada de iarna cu multa zapada?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Feb 2012, 23:39
Post #40


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(memyselfandI @ 22 Feb 2012, 22:31)
tin pe aceasta cale sa le umplu frigideru'chinezilor de la dacia pt dovada de ""profesionalism'" de care au dat dovada in cazul instalatiei electrice
Sunt alte lucruri pentru care putem sa le umplem frigiderul (ca de exemplu tripla stanga spate cu probleme de contact la masa), dar in cazul de fata tu esti de vina. Masina nu are nici o vina, poate doar maimutele din service, care nu au legatura Dacia.
Am atras atentia din 2007 (pe topicul intitulat sugestiv Apa in Logan si probleme conexe, Ploua in ea si nu merge degivrarea, dar evident ca nimeni nu baga la cap. Si nu doar o data.
QUOTE(IRONICK @ 29 Oct 2007, 15:38)
Vezi ca acel cordon de mastic trebuie refacut cat mai bine. Pe acolo intra si zgomot, nu doar apa.
*


This post has been edited by IRONICK: 23 Feb 2012, 00:00


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
memyselfandI
post 23 Feb 2012, 07:33
Post #41


m


Group: Members
Posts: 191
Joined: 8 March 05
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 22 Feb 2012, 23:30)
Si totusi ai desfacut fata de usa si nu ai pus masticul la loc?
Dar covorase "tavita" ai, care retin apa, foarte bune in special acum pe perioada de iarna cu multa zapada?
*



am covorase tavita si nu-s chiar ultimul nesimtit ( ma scutur de zapada cand intru in masina), doar ca nestiind de aceasta pb, n-am dat foarte mare atentie acestui aspect.
repet, pe langa " apa de picioare"e si foarte multa umezeala in masina.
mai ales in portbagaj, unde sigur nu s-a urcat nimeni cu zapada pe picioare radmasa.gif


ata ete, inca sunt fericit cu loganu, desi mai face pe nebunu din cand in cand

cheers.gif

<span class='edit'>23 Feb 2012, 07:35:</span>
QUOTE(IRONICK @ 22 Feb 2012, 23:39)
Sunt alte lucruri pentru care putem sa le umplem frigiderul (ca de exemplu tripla stanga spate cu probleme de contact la masa), dar in cazul de fata tu esti de vina. Masina nu are nici o vina, poate doar maimutele din service, care nu au legatura Dacia. 
Am atras atentia din 2007 (pe topicul intitulat sugestiv Apa in Logan si probleme conexe, Ploua in ea si nu merge degivrarea, dar evident ca nimeni nu baga la cap. Si nu doar o data.
*



din pacate habar n-aveam despre topicul respectiv.
ma gandesc ca daca am fost rechemat in service pt probleme la aripile spate, nu ar fi stricat o rechemare si pt celebra mufa R2.

bafta,

LE: klaus, n-am verificat inca usa dreapta si masticul aferent, dar respectiva intervenitie s-a desfasurat in service Dacia, nu la nea gica in garaj.
am sa verific zilele astea, ca tare sunt curios.

multam'tuturor,

This post has been edited by memyselfandI: 23 Feb 2012, 07:36


--------------------
Logan 1.6 2006 - 7727
"la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 23 Feb 2012, 08:18
Post #42


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Ete fas si ce daca s-a desfasurat in service dacia sau tu ai o impresie foarte buna despre acestea...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DMP
post 23 Feb 2012, 09:38
Post #43


Mumu' padurii


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 4 September 06
From: Bucuresti




QUOTE(memyselfandI @ 23 Feb 2012, 08:33)
...
e si foarte multa umezeala in masina.
mai ales in portbagaj,
...
*



verifica daca nu ai apa si in lateralele portbagajului (cele doua "gauri" din lateral. in una dintre ele este pus cricul).


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 23 Feb 2012, 10:17
Post #44


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




O intrebare simpla: este folosita recircularea?


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 23 Feb 2012, 10:59
Post #45


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




Te referi la recircularea aerului prin sistemul de climatizare?
Eu unul nu o folosesc decat extrem de rar (doar vara cand este ff cald in masina, pentru a raci mai repede aerul din interior sau atunci cand ma gazeaza unul din fata) si pentru perioade f scurte. In rest merg doar pe admisia aerului din exterior, in general pe parbriz sau parbriz+picioare.


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 23 Feb 2012, 11:06
Post #46


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




Da, se aduna umezeala la greu in habitaclu. Si am vazut foarte multi care merg asa, in perioada asta aburiti la greu.

This post has been edited by IRONICK: 23 Feb 2012, 11:07


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
memyselfandI
post 23 Feb 2012, 18:02
Post #47


m


Group: Members
Posts: 191
Joined: 8 March 05
From: Bucuresti




QUOTE(IRONICK @ 23 Feb 2012, 10:17)
O intrebare simpla: este folosita recircularea?
*





folosesc recircularea cand trec pe la glina, cam odata la 5 ani radmasa.gif


23 Feb 2012, 18:03:
QUOTE(DMP @ 23 Feb 2012, 09:38)
verifica daca nu ai apa si in lateralele portbagajului (cele doua "gauri" din lateral. in una dintre ele este pus cricul).
*




da am verificat, nu era apa stransa, umezeala la care ma refer e localizata pe aripile spate de sus pana jos, in spatele mochetei.






23 Feb 2012, 18:05:
QUOTE(bobo77 @ 23 Feb 2012, 08:18)
Ete fas si ce daca s-a desfasurat in service dacia sau tu ai o impresie foarte buna despre acestea...
*



vroiam sa spun ca in mod normal, ar fi trebuit sa puna masticul ala la loc, acum daca n-au facut-o sa-i ftuta cainii.

apropo de incredere, n-am avut probleme in service-urile dacia de cand am masina ( 5 ani, 80.000 ).




This post has been edited by memyselfandI: 23 Feb 2012, 18:05


--------------------
Logan 1.6 2006 - 7727
"la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 24 Feb 2012, 01:54
Post #48


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




Apropo. n-am avut incredere in serviceurile Dacia de cand am masina (4 ani 191.000km). Am fost acolo de 2 ori....la primele revizii. E drept., nici mari belele nu am avut.


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
memyselfandI
post 24 Feb 2012, 09:25
Post #49


m


Group: Members
Posts: 191
Joined: 8 March 05
From: Bucuresti




QUOTE(vet @ 24 Feb 2012, 01:54)
Apropo. n-am avut incredere in serviceurile Dacia de cand am masina (4 ani 191.000km). Am fost acolo de 2 ori....la primele revizii. E drept., nici mari belele nu am avut.
*



ai pedalat ceva km in 4 ani smile.gif


--------------------
Logan 1.6 2006 - 7727
"la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
janos
post 25 Feb 2012, 09:24
Post #50


User


Group: Members
Posts: 613
Joined: 24 January 11
From: Tg Mures




QUOTE(Bujor Stefan @ 20 Feb 2012, 18:27)
...
Tai din firele afectate pana intr-o zona sanatoasa, se lipeste cu cositor si se pun papuci rezistenti.
Se inchid toate firele la sfarsit in varnis termocontractibil si gata....
*




QUOTE(memyselfandI @ 22 Feb 2012, 22:31)
pana la urma am rezolvat pe genu "tiganie", scos mufa, cositorit si inadit firele samd.....
*



La Dacia (Renault) nu am citit (e drept ca nici nu am acces la documentatia de specialitate a lor) insa la un alt producator este scris alb pe negru ca nu se foloseste cositor la repararea firelor. Exista kit de reparatie fire (unele cu mufele pregatite, altele fara) care se "croseteaza" - innadeaza si se izoleaza. Atat. Motivul invocat: vibratiile vor distruge firul adica se va rupe exact dupa portiunea cositorita. Sper sa nu va intalniti foarte repede cu aceasta problema (eu personal am patit-o la Dacia veche si nu stiam de ce ... acum dupa 10 ani STIU si nu ma mai hazardez la astfel de activitati biggrin.gif ).


--------------------
CMF-C/D Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance 2015 - MS 2 cifre 3 litere
Life is a bitch. Arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 25 Feb 2012, 14:09
Post #51


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Depinde si de pozitia firului si de cat de "vibratoare" e masina.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 25 Feb 2012, 14:52
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Legatura mai sigura intre doua conductoare multifilare decat cositorirea nu exista.
Asa ca lasa, ca nu se rupe nimic, ceea ce ai citit tu este marketing de prost gust, ca oamenii sa cumpere mufele si firele lor, sa dea o caruta de bani pe ele si pe montajul lor. Doar nu sunt prosti sa spuna: Cositoriti-le oameni buni, ca nu e nici o problema!
Pe de alta parte sunt si tot felul de neaveniti care habar n-au sa lipeasca cum trebuie 2 fire, fara sa foloseasca sacaz, fara sa verifice daca a intrat cositorul peste tot, iar producatorul masinii, pentru a se asigura impotriva unor astfel de probleme ivite spune ca ridica garantia masinii iar reparatiile sa se faca la ei, pe o carca de bani.
La o lipitura buna, cu sacaz, nu cu pasta decapanta (pentru ca in timp corodeaza cuprul), cositorul intra prin capilaritate pe firele de cupru si dupa izolatia de plastic, fiind realizata o trecere graduala intre partea cu cositor si conductorul de cupru.
Deci nu exista o bariera clara unde se termina cositorul si incepe conductorul de cupru. Chiar si asa, la o prindere mecanica, pe un papuc electric exista o trecere mult mai rapida de la o prindere fixa la partea mobila a conductorului, deci mai expusa la ruperi datorita vibratiilor.

Si pentru ca ai spus si tu de Dacia veche, iti spun si eu ca lipiturile care mi-au facut probleme (nu numai la masina) au fost cele efecutate cu pasta decapanta sau fara nici un decapant.
La cele efectuate cu sacaz nu am avut niciodata probleme, bineinteles conteaza ca si aliajul de lipit sa fie bine facut. Am intalnit aliaje de lipit care dupa racire deveneau mate la aspect si casante. Un aliaj bun arata dupa lipiere perfect lucios.

This post has been edited by Bujor Stefan: 25 Feb 2012, 14:57


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 26 Feb 2012, 12:56
Post #53


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Din ce spune janos, problema apare de la vibratii si e adevarat ca un fir lipit devine rigid in zona aia si va tinde sa se rupa imediat dupa, unde cuprul nu mai e sustinut de plastic.

Daca lipesti papucii si prinzi in cleme si izolatia, nu ai de ce sa te mai temi de asta, doar ca multi nu fac asa.

http://www.basicxandrobotics.com/tutorials...pins/index.html

This post has been edited by LuluMOB: 26 Feb 2012, 13:01


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 26 Feb 2012, 13:27
Post #54


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Bujor Stefan @ 25 Feb 2012, 14:52)
La o lipitura buna, cu sacaz, nu cu pasta decapanta (pentru ca in timp corodeaza cuprul), cositorul intra prin capilaritate pe firele de cupru

Si totusi de ce nu se foloseste sacaz la lipiturile de pe tevile de cupru, daca pasta decapanta e asa periculoasa pentru cupru?

QUOTE(Bujor Stefan @ 25 Feb 2012, 14:52)
Un aliaj bun arata dupa lipiere perfect lucios.
*

Care e motivatia acestui lucru? De ce un aliaj necorespunzator e mat si unul bun lasa in urma o lipitura lucioasa neaparat?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 26 Feb 2012, 21:18
Post #55


-


Group: Members
Posts: 22.684
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(klaus @ 26 Feb 2012, 13:27)
Care e motivatia acestui lucru? De ce un aliaj necorespunzator e mat si unul bun lasa in urma o lipitura lucioasa neaparat?
*
cantitatea de plumb


26 Feb 2012, 21:23:
QUOTE(janos @ 25 Feb 2012, 09:24)
la un alt producator este scris alb pe negru ca nu se foloseste cositor la repararea firelor
*
Un producator trebuie sa gandeasca si ce se intampla intr-un service. Timpi de manopera, calitatea lucrarii (nu toata lumea stie sa cositoreasca un fir, in schimb cu un cleste special o face si un gigel), demontare. Niciodata nu o sa recomande cositorirea.


This post has been edited by IRONICK: 26 Feb 2012, 21:23


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 26 Feb 2012, 22:05
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 26 Feb 2012, 13:27)
Si totusi de ce nu se foloseste sacaz la lipiturile de pe tevile de cupru, daca pasta decapanta e asa periculoasa pentru cupru?
Care e motivatia acestui lucru? De ce un aliaj necorespunzator e mat si unul bun lasa in urma o lipitura lucioasa neaparat?
*



Nu ai cum sa dai cu sacaz pe teava de cupru, pentru ca nu e lichid, iar chiar daca il aplici pe teava nu ai cum sa mai faci imbinarea datorita faptului ca se intareste imediat.

Am incercat sa decapez odata niste tevi de cupru cu pasta decapanta pentru lucrari de electrotehnica (trebuia sa termin o instalatie si nu mai aveam pasta dedicata acelui scop), dar a fost un fiasco total, nu e gandita pentru asa ceva si nu-si face treaba.
E adevarat ca exista si pentru lipiturile efectuate la tevile de cupru pasta decapanta, dar ea este foarte acida si in caz de contact arde hainele, pielea. De asemenea, teava trebuie stearsa in locul respectiv dupa ce s-a efectuat lipitura, altfel face niste oxizi verzi de toata frumusetea.
Pe interior nu este problema pentru ca dupa ce se introduce apa pe circuit, substanta respectiva este spalata, fiind solubila in apa.

Tot pentru decaparea zonelor ce urmeaza a fi lipite, exista o pasta pentru tevile de cupru ce spre deosebire de cea de mai sus are metal in forma coloidala (staniu, cupru, uneori argint) in proportie de 60%, restul fiind apa, diverse substante decapante.
Lipitura este mult mai buna, metalul aflat in suspensie topindu-se in momentul incalzirii tevii si efectuand contact intre cele doua componente.
Dupa lipire nu raman oxizi, este putin agresiva cu pielea, dar eu nu am avut nici o problema, oricum, incomparabil mai buna decat prima solutie de mai sus.

Referitor la aliajele de lipit pentru electrotehnica, am lipit mai demult cu un aliaj Staniu/Plumb 50/50% de care am fost foarte nemultumit, ori poate aliajul era facut in tuciuri, pe vapor, avand in compozitie impuritati, alti constituenti ce nu aveau ce cauta acolo etc. Dupa lipire, aliajul facea pori in toata masa si devenea friabil, deasemenea devenea mat la aspect, datorita porilor.
Din aliajele Staniu/Plumb 60/40% pe care le-am folosit, toate au dat rezulate bune.

Foarte important, pentru o lipitura electrica buna este sa nu miscati firele in timpul in care aliajul este in curs de intarire. Daca sunt miscate, apar zone slabe in masa aliajului unde este foarte posibil sa se produca ulterior ruperi. De asemenea conteaza foarte mult cum se face dezizolarea conductorului. Daca in momentul sectionarii camasii izolatoare se atinge si conductorul de cupru, in zona respectiva este foarte probabil sa produca ulterior o rupere datorita miscarilor repetate.

"un fir lipit devine rigid in zona aia si va tinde sa se rupa imediat dupa, unde cuprul nu mai e sustinut de plastic."

Exact asta spuneam mai sus, la o lipitura facuta bine, aliajul de lipit intra mai departe de zona in care a fost facuta dezizolarea, iar cablul este sustinut si de camasa de plastic si de aliajul de lipit, plus ca am spus ca se face o tranzitie treptata, pe parcursul a catorva mm.
lipitura.jpg ( Size: 9.32k ) Number of downloads: 320


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Feb 2012, 23:08
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




de obicei aliajul de lipit in electronica are 40% pb si 60%sn , proportia poate fi mai mare la sn


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 27 Feb 2012, 10:34
Post #58


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




Nu e mai simplu sa inlocuim direct mufa, cu o alta?


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabylzr
post 27 Feb 2012, 10:57
Post #59


membru autentic


Group: Members
Posts: 598
Joined: 7 October 06
From: MANGALIA




O cumperi tu si faci o donatie?


--------------------
Skoda Octavia 2, ex logan laureate 1,5 dci/2006 1,6/2005 - CT------
Forza Steaua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 27 Feb 2012, 12:33
Post #60


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




Nu pricep.


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th July 2025 - 04:29
Forum Renault