problema nou aparuta, probleme pornire/dupa pornire
![]() ![]() ![]() |
problema nou aparuta, probleme pornire/dupa pornire
tataia |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|||
dacia_amg |
![]()
Post
#2
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
tataita, scapa de cazan si ia-ti un bimmer mai de Doamne-ajuta. Bujiile o sa i le schimbi din 5 in 5 ani.
![]() PS: de ce te dai cu cazanu' cand ai mertanu'? (Am devenit poet?! ![]() This post has been edited by dacia_amg: 11 Feb 2012, 10:10 |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
tataia |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Eh...eu intreb una si mi se raspund altele...de ce te dai cu cazanu cind ai mertanu? Poate pentru ca imi e draga dacia...sau poate pentru ca are consumul aproape la jumatate...in fond ce conteaza? Aici era vorba de o problema tehnica.
|
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#4
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
Scuze de off-topic (impertinenta?!
![]() ![]() Pune un gotronic cu senzor, masoara bobina, vezi ce-i prin carburator. Dupa ce le pui p-astea in ordine si inca nu merge, te poti gandi la ghidusii gen distributie sarita, supape rupte etc. |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
Kiraly |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
daca tii turata cum merge? eu zic ca e din carburator, scoate si furtunul ce vine din carter si se duce la galerie si sufla prin el sa vezi daca nu e plin cu muci.scoate si diuza de relanti din carburator sa vezi daca nu e infundata. Fisele le-ai pus corect? daca ai verificat si fiecare bujie da scanteie atunci e din alimentare zic si eu..bafta
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
christyanx |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 17 June 10 ![]() |
Sal.Am avut si eu aceleasi simptome la Daciuta mea tot 1998 si pe furtunul de la capac culbutori spre carburator era plin de muci.Daca ai diuza pe furtun scoate-o si mergi fara,uita-te si in carburator daca sunt muci.Daca tot nu merge uitate cum a zis colegul mai sus la distributie si supape.
|
--------------------
DACIA 1310L
BERLINA
1997
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#7
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
tataita?! ce-ai mai facut cu daciuta draga? A pornit? Ori ba?
|
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
tataia |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Nu am investigat mai departe deocamdata. Miine ma voi apuca sa verific ce e prin carburatorul ala. Oricum peste noapte a stat intr-un loc cu temperaturi pozitive. M-a intrebat cineva si daca am pus fisele la bujii corect. Pai hai sa vedem. Eu stiu ca la dacie se pun in felul urmator. Cum stau eu aplecat peste aripa stinga si ma uit la motor plotul cel mai apropiat de mine al delcoului vine la cilindrul 1 (linga volanta, linga parbriz), plotul din partea dreapta vine la urmatorul cilindru si anume cilindrul 2, plotul din partea stinga la cilindrul 3 iar plotul cel mai indepartat de mine la cilindrul 4 (cel de linga radiator). Daca asta e ordinea corecta atunci le-am pus bine. O sa ma uit miine si in carburatorul ala sa vad ce gasesc. Poate nu er strica sa il iau jos de tot si sa ii fac o curatare ca la carte desi imi este cam lene...Azi nu am avut timp de ea doarece am fost plecat din capitala intr-o zona "sinistrata" de ninsori si viscol, si am fost plecat cu benzul
![]() |
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#9
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
Fisele le-ai pus bine. Sper sa nu-ti para rau ca investeti atata timp, efort, cunostinte si indemanre in reparatia daciutei... astaaaa din cauza benzului...
|
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
tataia |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Diagnoza incheiata. N-am avut ce lucra si m-am dus in noaptea asta sa vad ce mai e pe la masina aia. Am desfacut capacul carburatorului, nu am gasit muci, nu era infundat cu nimic, am suflat jicloarele..totul degeaba. Porneste foarte greu merge ca toti dracii. Este sarita distributia lucru constatat prin urmatoarea metoda: rotind manual motorul cu ajutorul elicei de ventilator se simte compresia crescind intr-un oarecare cilindru pina la un moment dat cind compresia se pierde si fisiie in carburator. Daca imi aduc aminte ultima data caind am mers cu ea si mergea "bine" se auzea un zgomot nou..pe care nu l-am luat in seama atunci. Zgomotul semana cu un tiriit de greiere si inca de pe atunci intuitia mea mi-a spus ca asemenea zgomot il poate face doar lantul de distributie uzat sau slabit din cauza intinzatorului.
Acum am de lucru nenicule nu gluma. Demontat radiator, baie de ulei, schimbat si antigelul si uleiul...lant nou, intinzator nou si ce o mai trebui...garnituri..etc. |
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#11
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
tataie, numai sa nu te grabesti. Fa-o asaaaa, batraneste, mai incet. Dar bineee!
Sa ne zici mai multe despre benz cand termini daciuta. ![]() 12 Feb 2012, 03:31: PS: Succes! This post has been edited by dacia_amg: 12 Feb 2012, 03:31 |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
inainte de a te apuca de distributie eu zic sa verifici atent , aduci motorul la semn , ala de pe volanta si vezi daca scinteia este pozitionata pe cilindrul 1 , luleaua sa fie pe plotul corespunzator cilindrului 1
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cine ti-a spus tie, ca motorul de Dacie, sare de la punct? Fa intai un control amanuntit si uita-te si in alte topicuri recente, pe unde am descris , nu numai eu, ce si cum sa faci. Nu lua in seama toti scrantitii, si revizuieste cu atentie, inainte de a demonta. Daca pui pistonul 1 in compresie ( semn la punctul de pe cutie), luleaua din delcou, trebuie sa fie exact in dreptul plotului fisei acelui cilindru, adica 1, asa cum spune si Bygy. Numai daca nu-i asa, dai jos capacul la distributie. Ca auzi fasaind, asa trebuie, dar nu in carburator sau in toba, ci un zgomot inchis, dupa care, e normal ca pistonul cand e sus(cele doua, 1 si 4), iar celelalte jos, sa mearga usor, pentru ca manetonul bielei, se deplaseaza lateral, pna incepe urcarea sau coborarea pistoanelor.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
r3d |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
bygy007 si BOA au dreptate.la fel am patit si io nu mai vrut sa mearga dau jos capacu la delcou pun motoru la semnu dupa volanta,si cand observ luleaua era deplasata mult fata de puntul ei:(. dau jos delcou si cu un surub mai mare invart acel ax din motor pana imi pun luleaus unde trebuie:) din cateva incercari mia iesit
![]() |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
tataia |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Baieti ati avut dreptate, distributia nu e sarita. Am verificat prin metodele indicate de voi, desi am cautat de am innebunit semnul ala pe volanta, dar pina la urma tot aici pe forum am gasit cum ca e in spatele surubului de la electromotor, iar cind semnul de pe volanta este in dreptul ferestrei "luleaua" delcoului este fie la cilindrul 1, fie la cilindrul 4 (Evident datorita faptului ca axa cu came are turatia egala cu jumatate din turatia arborelui cotit, deci la doua rotatii complete ale arborelui cotit delcoul va face o singura rotatie). Mai mult, cind volanta e la semn, iar luleaua delcoului la cil 1 atit la cil 1 (PMS la compresie maxima) cit si la 4 (PMS sfirsit de evacuare) nu este deschisa nici o supapa, invirtind mai departe de acel semn, in sensul normal de rotatie a motorului (sens orar) se observa ca la cil 1 inca nu se deschide nimic, iar la cil 4 imediat se deschide admisia. Asta ca o verificare suplimentara deoarece a fost pe aici cineva care spunea ca i s-ar fi deplasat pozitia delcoului in raport cu axa cu came...desi nu stiu cum ar fi posibil asa ceva.
Deci in concluzie distributia nu este deloc sarita...alte idei? Deja am luat carburatorul jos de pe masina si am facut "ciorba de carburator". Am fost dezamagit de rezultate, nu s-a luat nici un sfert din mizeria care era pe exteriorul carburatorului. Pe dinafara era super jegos...pe dinauntru nu prea parea se aiba multa mizerie...desi jiclorul de aer l-am gasit infundat. Asa ca am cumparat 2 flacoane de carburol din ala si l-am facut luna. Problema este ca acum, inainte de a-l reasambla la loc si a-l monta pe masina sa vad ce naiba mai zice as avea nevoie de urmatoarele piese pe care colegii forumisti au spus ca le inlocuiesc la fiecare curatare generala de carburator: garnitura de la talpa carburatorului, bucsele de teflon de la axul clapetei acceleratiei si sita filtrului de benzina, acela incorporat in carburator. Aveti idee unde le mai pot gasi pe acestea? |
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
recinalcol |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru : Amputat Group: Members Posts: 686 Joined: 19 November 09 ![]() |
La un magazin de piese auto?
![]() Ar trebui sa sufli bine,bine cu un compresor in toate gaurelele carburatorului sa fii sigur ca nu e nimic infundat. |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- VS-22-REC
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
inainte de a monta carburatorul vereifica garniturile de acolo , de sub pata calda si sandwichul ala , vezi ca distantierul ala sa fie de textolit , ala de plastic se topeste , apoi verifica furtunul de la galerie la carburator sa nu fie fisurat rupt si sa aiba neaparat dosa aia in el , mai verifica si servofrina , supapa si furtunul daca ai
This post has been edited by bygy007: 16 Feb 2012, 22:47 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tataia |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Evident ca de la piese auto, ca doar nu o sa le iau de la aprozar, dar in mare parte tutorialele de reparatii si reglaje de pe acest forum sint topicuri vechi, de prin 2005, 2006. Pe atunci o dacie inca avea valoare si se gaseau piese peste tot pentru dacie. Acum sintem in 2012 iar aici la noi in Bucuresti numarul daciilor a scazut sub 1-2% din intregul parc auto. Drept urmare au ramas foarte putine magazine de piese auto de dacie si chiar si la acelea nu mai exista decit piesele extrem de importante, pentru care inca exista cerere reala. Ma temeam ca nu voi mai gasi aceste piese marunte, dar le-am cumparat azi pe toate. Din pacate a trebuit sa merg pina in Pantelimon dupa ele. Total piese 8 lei. Benzina consumata pina acolo si inapoi aproximativ 30 de lei (cu benzul).
Sa vedem ce mai zice si dupa ce ii pun la loc carbul curatat si refacut. Nu am cum sa suflu cu aer comprimat toate gaurelele carburatorului deoarece nu detin compresor dar am spreiat in ele cu un sprei de curatat carburatorul si am urmarit ca solutia introdusa prin canal sa si iasa prin partea cealalta confirmindu-mi in acest fel ca respectivul canal nu e infundat. This post has been edited by tataia: 17 Feb 2012, 17:04 |
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
tataia |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Fratilor eu nu mai suport! Ii dau foc! Am montat in seara asta carburatorul curatat luna. Face la fel. Motorul nu sta pornit decit cu socul tras la maxim..si parca merge in doi cilindri. Daca bag socul la loc oricit de ambalat as tine motorul moare in maxim 4-5 secunde si apoi urmeaza o pufnitura in carburator. Ce draci are pe ea?
Dupa parerea mea de nespecialist simptomul ar fi de aer fals...daca merge doar cu socul tras la maxim. Dar din cite am examinat eu toata furtunaraia la dacie aer fals poate trage doar prin doua locuri: Furtunul de la galeria de admisie, cel care intra in teul din carburator si are drept rol recircularea gazelor de carter, sau furtunul de la servofrina. Le-am examinat atent nu au crapaturi sau rupturi. Si din nou imi vin ginduri sinistre in cap...daca problema a aparut dupa ce masina a fost trasa pe dreapta cind au dat gerurile alea mari, ar fi posibil sa se fi fisurat chiulasa? blocul motor? de la antigelul prost desigur. Sau totusi toata problema poate fi si din aprindere? reintorcindu-ne la aprindere sa tinem cont de faptul ca singurele repere ale aprinderii pe care nu le-am schimbat sint bobina de inductie si condensatorul. Poate avea aceste simptome de la condensator? Am scos condensatorul in seara asta si am incercat sa il verific incarcindu-l la 12 V si apoi descarcindu-l..dar nu se intimpla nimic. Nici cea mai mica scinteie. Este normal? Sau condensatorul nu se poate verifica asa empiric decit incarcindu-l la o tensiune mai mare? Mentionez ca in ultima vreme bobina de inductie incepuse sa piarda ulei. Foarte putin dar era umeda la imbinarea dintre capac si restul carcasei. This post has been edited by tataia: 20 Feb 2012, 04:26 |
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
N E S |
![]()
Post
#20
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Vezi sa nu iti traga aer fals pe la talpa carburatorului. inainte de a-l monta pe masina cu acele garnituri ai verificat planeitatea talpii? Sau mai poate trage aer pe la capac, la imbinarea acestuia cu, corpul carbului.
Bujiile? Fisele? Cum stai? Dupa montarea carbului pe masina se incalzeste motorul dupa care se trece la reglarea acestuia. Vezi si avansul sa nu fie dereglat. Spor! |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
recinalcol |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru : Amputat Group: Members Posts: 686 Joined: 19 November 09 ![]() |
O problema asemanatoare am avut si eu la vechea masina.
O aprindere tranzistoriala face toti banii si nici nu e asa scumpa. Dar strict la problema ta,eu zic inainte sa mai faci vreo ceva,imprumuta o bobina care stii sigur ca e buna si vezi ce se intampla. Eu aveam rateuri in carburator (la pornire in rest era ok) dar cand am schimbat bobina totul a revenit la normal. This post has been edited by recinalcol: 20 Feb 2012, 09:37 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- VS-22-REC
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
Ai diuza in furtunul care vine de la galerie? Sufla prin el sa vezi cum trece aerul. Da poate si fie condensatorul e 5lei unul nou. Incearca si cu alta bobina
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
tataia |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 29 June 05 ![]() |
Am schimbat si condensatorul. Am masurat si bobina de inductie si valorile au iesit destul de normale. Cel putin dupa ce spun colegii forumisti. Avansul era cit se poate de bine reglat..cu lampa strobo. Evident ca acum de cind nu merge am invirtit de el in toate partile de mi s-a facut rau si imbunatatire nu am observat ci doar inrautatire. Fie nu mai porneste, se infrineaza insasi electromotorul (avans mare) fie nu mai porneste fara a infrina electromotorul insa (avans mic). Cred ca putem elimina aprinderea din discutie...Am scinteie foarte puternica la toate bujiile da scinteie de la mai mult de 1 cm. Aprindere tranzistorizata nu imi trebuie...daca asa a fost dacia facuta de la mama ei cu aprindere clasica asa o las. Eventual daca fac un lucru il fac ca lumea...aprindere complet electronica cu senzor pe volanta si cu modificarea curbelor de avans prin soft...nu umblam cu jumatati de masura...am inteles de pe forum ca se poate...desi daca ma gindesc mai bine parca nu merita investitia..imi trecuse prin gind sa o vind. Evident ca in starea in care este e exclus...Daca aprinderea o putem elimina din calcul cred ca ne reintoarcem iar la aerul fals...Talpa carburatorul nu este perfect plana...e curbata. Nu m-am chinuit sa o rectific ca tot cu talpa aia a mers si inainte...si mergea f bine, pornea usor, se infigea, avea putere, prindea viteza maxima constructiva nu am auzit de la ea nici un rateu etc. Iar talpa era la fel de curbata si inainte nu era nici mai mult nici mai putin decit acum. Am pus garnitura noua sub talpa carburatorului, banuiesc ca ar trebui sa compenseze garnitura neregularitatile talpii carburatorului. Capacul carburatorului de asemenea nu se etanseaza bine dar si acela a fost strimb de dinainte...si in fond nu cred ca are importanta ca trage aer si pe sub capacul carburatorului. Aerul fals este doar ce trage pe sub clapeta de acceleratie. Furtunul acela cu duza in el nu l-am putut scoate din pata calda...daca trageam mai tare de el se rupea asa ca nu am putut verifica daca are duza si in ce stare este aceasta. Evident ca daca inainte a functionat masina banuiesc ca avea duza...si mai pot afirma cu tarie ca nu mi-a furat-o nimeni peste noapte. La examinarea exterioara furtunul nu prezenta crapaturi, fisuri etc. Am verificat nivelul uleiului si nu are apa in el dar am cel putin cu un litru in plus...am zis ca s-o fi spart membrana pompei de benzina si am demontat si acolo dar nu era nici o problema. Asa ca surplusul de ulei este probabil benzina care a patruns in baia de ulei pentru ca a mers foarte inecata. Mi-a promis un meserias ca vine astazi si mi-o face...dar faza este ca oricum i-am terminat si benzina acum si azi nu mai am bani sa cumpar...eventual miine.
Zau ca asta este o problema de te faci sa iti smulgi parul din cap. Sau sa dai foc la masina. |
--------------------
Dacia, Mercedes-benz
CN3, W201
1998 1310L, 1992 190
|
|
dacia_amg |
![]()
Post
#24
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
Gresesti amarnic, tataie. Daca nu etanseaza ca lumea capacul carburatorului pe carburator, face ca toti dracii. Vezi ce garnituri gasesti prin magazine. Daca gasesti d'alea subtiri si pui numai una, tot iti va trage aer fals. Asa ca mai bine pui 2-3, asa, cu simt. Sa nu fie nici prea multe, ci numai atat cat sa etanseze capacul pe corp.
Daca gasesti garnituri d'alelalte, mai de doamne-ajuta si mai groase, te-ai scos. E suficienta una. Bafta. N-am citit toate postarile tale. Ti-ai luat gotronic cu senzor? This post has been edited by dacia_amg: 20 Feb 2012, 15:47 |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:08 |