Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
![]() ![]() ![]() |
Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
IRONICK |
![]()
Post
#1411
|
||
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
||
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|||
clio4edc12 |
![]()
Post
#1412
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Masina scumpa buna poate oricine sa faca. Masina ieftina buna mai greu. De aia si Tesla a inceput cu masini scumpe si acum merge spre tot mai accesibile. Ca devine tot mai greu sa oferi un raport pret calitate cat mai bun.
This post has been edited by clio4edc12: 30 Jun 2019, 22:35 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1413
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(clio4edc12 @ 30 Jun 2019, 23:26) Masina scumpa buna poate oricine sa faca. Masina ieftina la care se incalzeste bateria, doar Renault poate sa faca Total de acord.QUOTE(clio4edc12 @ 30 Jun 2019, 23:26) De aia si Tesla a inceput cu masini scumpe si acum merge spre tot mai accesibile. Ca devine tot mai greu sa oferi un raport pret calitate cat mai bun. Tesla are mai multe modele. Vanzarile la modele scumpe s-au pastrat. Faptul ca intra pe o alta piata, nu inseamna ca merge spre masini mai accesibile. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1414
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 30 Jun 2019, 22:43) Total de acord. Ai citit si tu la Automarket (care pana acum ii injurai cum aveai ocazia) ca la Leaf bateria s-a incalzit si dintr-o data si la ZOE cica se incalzeste. Ai ceva documentatie seriosa in acest sens sau doar hatereala zilnica? QUOTE For example, the 35.8kWh lithium-ion battery is made up of 264 individual cells, co-designed with Panasonic so that they can do without any kind of active cooling system – improving efficiency, extending the range and reducing noise levels in the cabin. Ia uite cum e la preslavitul tau Golf, asta uiti sa spui. Renault suge pentru ca isi raceste activ bateriile cu freon, dar la Golf racirea pasiva nu e nicio problema. Din contra, cica de fapt e invers. ![]() QUOTE(IRONICK @ 30 Jun 2019, 22:43) ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by clio4edc12: 30 Jun 2019, 23:38 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
marksman |
![]()
Post
#1415
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
![]() |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#1416
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(clio4edc12 @ 30 Jun 2019, 22:05) ![]() În orice caz, eu nu înțeleg cum poate Renault să vîndă un Zoe cu 18 mii cu tot cu baterii, și încă să mai facă și profit, în timp ce alții le vînd mult mai scump în pierdere. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
bonzai |
![]()
Post
#1417
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 709 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Cine prinde cu 18k sa ia doua
![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 GT
2017
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1418
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Crezi că nu am incercat-o și pe aia?
IMG_20190630_WA0020.jpg ( Size: 132.41k ) Number of downloads: 276 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1419
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Cei de la FCA au zis ca nu se apuca de electrice pana nu scot profit din ele.
Mda, nici din astea clasice nu scot ei mare profit. Trăiesc din Jeep și Fiat 500. This post has been edited by dizzy: 1 Jul 2019, 07:38 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1420
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(VladSoare @ 1 Jul 2019, 07:48) ![]() În orice caz, eu nu înțeleg cum poate Renault să vîndă un Zoe cu 18 mii cu tot cu baterii, și încă să mai facă și profit, în timp ce alții le vînd mult mai scump în pierdere. ![]() ca 10k vin de la stat ca eco bonus.... dooh. 1 Jul 2019, 09:12: in parcarea firmei vad o gasca de zoe... daca or fi de 40kW cred ca fac buc-mioveni cu un top up mic acolo si retur cu una. 1 Jul 2019, 09:18: QUOTE(r_vlad @ 28 Jun 2019, 17:29) Cam asta am spus si eu. Tot ce se poate ca ei sa fie cei mai profitabili pe segmentul EV. Asta nu le garanteaza succesul pe termen lung sau de acum incolo. nimeni si nimic nu garanteaza succesul, nici macar capacitatea de a inova. tesla inoveaza, ia banii fraierilor pe primisiui si termene de livarare de tipul va sunam noi si tot nu face profit. This post has been edited by einstein1984: 1 Jul 2019, 08:18 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#1421
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Sa o luam contabiliceste...ZOE si Leaf impart cam aceeasi platforma, la Zoe regasim si multe elemente din interior comune cu CLIO 4 sau alte modele ale Renault, adica amortizarea este deja realizata.
Din ce se poate atinge acest cost de vanzare. ca din productie sigur nu este cazul.Nu cred ca o astfel de masina sare in productie de 10000k, restul este clar profit si asa va fi multa vreme pentru ca masina electrica are mult mai putine piese in miscare si multa electronica care a devenit destul de ieftina in zilele noastre. |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#1422
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.346 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Crezi tu că are costul de producție așa mic? Cum crezi că este calculat costul de producție al unui produs?
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1423
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Daca era asa usor sa faci profit, se aruncau multi sa faca electrice. Cine nu vrea bani? Dar nu e asa usor. Da, poate au facut share de costuri si amortizari cu alte modele, dar bateriile costa inca destul de mult sa le faci. Fiind o tehnologie inca la inceput de drum ai multe cheltuieli cu RD, cu garantiile si cu promovarea. Numai prin promotia asta cu drive-test-ul Renault a blocat gen vreo 15 masini in toata tara. Cea pe care am luat-o eu avea 320 km la bord. Iar masina costa de doua ori mai mult decat un clio normal.
Si daca te gandesti ca 15 masini e putini, ei au vandut doar 80 de Zoe in tot anul pana acum. O masina in general are undeva cost de productie cam la 50% din pretul de vanzare. This post has been edited by clio4edc12: 1 Jul 2019, 08:39 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1424
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(meganus_bicorpus @ 1 Jul 2019, 09:19) fals, bateriile nu au nilmc in comun, motoarele nu au nimic in comun, zoe e facuta din platforma de clio. QUOTE(meganus_bicorpus @ 1 Jul 2019, 09:19) wow, si de unde stii tu cat costa? Ai idee cat costa electronica DACA nu o produci cu sutele de mii de bucati? Sau cum difera electronica automotive grade, aia securitara (ASIL B SAU D) de electronica de la tableta ta care nu sta la 80 d egrade sau nu iti pune viata in pericol cand se strica? Ai idee cata testare intra la un produs auto nou, spre deosebire de un televizor? intrebari retroice evident. This post has been edited by einstein1984: 1 Jul 2019, 08:38 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1425
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 1 Jul 2019, 08:38) cum difera electronica automotive grade, aia securitara (ASIL B SAU D) de electronica de la tableta ta care nu sta la 80 d egrade sau nu iti pune viata in pericol cand se strica Eh, sa nu exageram. Citeam in biografia lui Musk, povestea cum la SpaceX la fel se venea cu povesti de genul electronica military grade bla bla. Costa 15 milioane de dolari doar modulul de navigatie al unei rachete, pret neschimbat de zeci de ani. Ei l-au produs cu 7000 de dolari, folosind piese de la magazin, pentru ca au zis ca electronica actuala a evoluat foarte mult. Iti dai seama ce spaga imensa intra in aia 15 milioane de dolari, doar la Romanica oamenii cred ca nu exista coruptie in SUA ![]() In carte vorbeste si de ecranul ala mare de la S. La fel, isi puneau probleme de genul tau. Au zis ca au luat un ecran normal si a mers fara probleme. This post has been edited by clio4edc12: 1 Jul 2019, 08:49 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#1426
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1427
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
si media nav e ecran normal, nu automotive grade.... Dar ia vezi ce buguri mai are sau cata sortare au facut la uzina pe ele.
Dar un ecran nu iti pune viata in pericol, ia fa tu asta la ABS, injectie sau airbag. Rlink nu o sa aiba in veci sub 1 ppm defecte. racheta lu musk nu trebuie sa loveasca ceva, aia militara cam da. Si la 400 de metri de ea ai forte aliate.... A lu musk daca o ia razna se autodistruge, aia militara daca o razna omoara oameni (altii decat aia pe care vrei tu sa-i omoare). This post has been edited by einstein1984: 1 Jul 2019, 09:21 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1428
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
QUOTE(clio4edc12 @ 1 Jul 2019, 09:42) Eh, sa nu exageram. Citeam in biografia lui Musk, povestea cum la SpaceX la fel se venea cu povesti de genul electronica military grade bla bla. Costa 15 milioane de dolari doar modulul de navigatie al unei rachete, pret neschimbat de zeci de ani. Ei l-au produs cu 7000 de dolari, folosind piese de la magazin, pentru ca au zis ca electronica actuala a evoluat foarte mult. Iti dai seama ce spaga imensa intra in aia 15 milioane de dolari, doar la Romanica oamenii cred ca nu exista coruptie in SUA ![]() In carte vorbeste si de ecranul ala mare de la S. La fel, isi puneau probleme de genul tau. Au zis ca au luat un ecran normal si a mers fara probleme. Foarte probabil sa poti face electronica de "racheta" la 7000 USD in loc de 15.000.000 pret neschimbat de zeci de ani , minim 30 de ani. Dar, pe avioane, daca te manca in kwr sa pui vreo piesa fara certificat in spate, belesti tot catargul. E evident pt orice tugulan, ca sculele, proiectate, realizate si testate sa mearga de la -40..+80 vor costa mai mult decat cele -10..+ 40C sau 0..40C. Daca iti implementezi tu o tableta in bord, e fix treaba ta daca iti bubuie aia in ochi. Daca bubuie tableta din bordul de Dacia, e treaba Daciei! This post has been edited by dizzy: 1 Jul 2019, 09:21 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1429
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Automotive e o industrie mamut, lenta ca naiba. De aia, pe electrice, Tesla i-a matrasit pe toti, pentru ca greii abia se misca la schimbari.
Argumentul care se aduce in carte, chiar de catre Musk, e urmatorul: da, acum 40 de ani, era diferenta in electronica. Si era nevoie de calitate mai buna. Insa lucrurile au evoluat in domeniul electronicii destul de mult in 40 de ani si acum cam orice componenta electronica se descurca foarte bine. La fel era si discutia la ecran. Producatorii!! spuneau ca domle, ecranul nostru e facut sa mearga intre 5 si 40 de grade gen. Si Tesla a zis, ok, pai ia sa-l testam noi intre -40 si 80. Si a mers foarte bine si acolo. QUOTE(einstein1984 @ 1 Jul 2019, 09:10) racheta lu musk nu trebuie sa loveasca ceva, aia militara cam da. Nu, trebuie doar sa aterizeze la punct fix pe o barja in miscare in mijlocul marii. ![]() This post has been edited by clio4edc12: 1 Jul 2019, 09:31 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1430
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Aham, sigur, si marmota....
Ia si tu o tableta, bag-o in congelator de face -20C... sa vezi ce plangi dupa aia dupa dansa. Sa vezi tu, cand din cauza caldurii, ti-o lua vreun controler valori gresite sau s-o bloca. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1431
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Am folosit cu totii telefoane mobile iarna la -20 de grade, nu au fost probleme
![]() This post has been edited by clio4edc12: 1 Jul 2019, 09:34 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1432
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
a matrasit o laie, daca se apuca si renault sau VW sa arda bani ca tesla, da, faceau marea cu sarea. Dar industria auto incearca sa faca bani... sau sa nu pirada prea multi, dupa caz.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1433
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Asa se spunea si de industria de motoare pe abur la aparitia motoarelor cu combustie interna. Stii vreun producator de masini celebru care producea inaintea motoare pe abur? Exact
![]() PS. Uite diferenta de testare. Tesla mergea la teste la cercul polar. Ieseau pe circuit, gaseau o problema, se intorceau in garaj, lucrau 2-3 ore la o piesa sau la un soft, inlocuiau, ieseau iar pe circuit. Producatorii traditionali, aveau o problema, trimiteau la sediu, asteptau ca Valeo sa le fabrice o piesa noua si aia venea dupa 2 saptamani si incepeau iar testarea. Cam asta e diferenta ![]() This post has been edited by clio4edc12: 1 Jul 2019, 09:42 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1434
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
tesla facea un PCB nou in 2-3 zile? Intr-un garaj suedez? Da o fi buna metoda Agile... dar nu prea merge cand ai X activitati interdependete care converg.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1435
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Stiu pe cineva care a lucrat la fabrica lor din NV, zicea ca fix de asta a renuntat la colaborarea cu ei, prea mult outsourcing (si el la randul lui era contractor pe bucata lui), nu se mai intelege nimeni cu nimeni acolo.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1436
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Poate nu facea un PCB nou. Dar poate avea un electronist care stia circuitul din PCV pentru ca participase la crearea lui si stia sa schimbe un condesator amarat.
Incearca asta la BMW care a externalizat realizarea PCB-ului catre o firma din China si care desi are de 10 ori mai multi oameni in Suedia, nu stie niciunul mai mult decat sa schimbe piesa cu totul. Cam cum sunt si mecanicii din Romania de la concesiuni. |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
dizzy |
![]()
Post
#1437
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Producatorii de motoare cu abur erau in principal destinate tractiunii grele, gen locomotive, sau stationare gen pompe, etc.
Alea au mers pana prin anii 1980 fara greturi, si cica mai gasesti locomotive cu aburi prin Nord Korea. Paralelele tale sunt atat, paralele. Producatorul traditional nu vrea schimbare, face ceva numai cand e obligat de lege sau de piata. Tesla a facut o masina mare gen Sklasse, asambalata cam ca un Logan, calitate tot cam ca Logan, pret de Sklasse. Mie imi place aventura Tesla. Dar cand iti vor veni pe piata Mercedes, BMW, Jaguar, cu produse cu adevarat performante, o sa-si mai cumpere lulea Tesla. Si creatorul lui Jaguar, tot asa le facea, din tabla, fara schite, proiecte, etc. This post has been edited by dizzy: 1 Jul 2019, 10:19 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#1438
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Pai au venit deja. Si tot nu se vand. Vezi Jaguar I-Pace. In SUA Tesla 3 se vinde mai bine decat Seria 3/C/Class.
|
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1439
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pai se vinde de 3 ani, ca a deschis comenzile, acum au inceput sa livreze....
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#1440
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 03:42 |