La ce turatie schimbati?ma refer la dacie si atat!, Nu mers sportiv mers normal!
![]() ![]() ![]() |
La ce turatie schimbati?ma refer la dacie si atat!, Nu mers sportiv mers normal!
silviu92 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|||
dacia_amg |
![]()
Post
#2
|
![]() Un neanderthal ejaculat din beci. Group: Members Posts: 237 Joined: 24 November 10 ![]() |
![]() ![]() ![]() This post has been edited by dacia_amg: 13 Dec 2011, 19:03 |
--------------------
24 valves black e34
bimmer
touring Ai furat bara de striptease?!
Du-o inapoi urgent, La martorii lu' Ebola (no comment). |
|
sebymesteru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
schimba undeva intre 3000-4000,acolo ai cel mai bun cuplu si se simte motorul cel mai bine. Nu schimba la 2000 ca te vei trezi cu motorul plin de calamina si bujiile afumate.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
MADendY |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 9 December 10 ![]() |
nu prea exista o turatie fixa la care sa schimbi viteza. de exemplu eu mai dau a 5 a la 60 la ora cand sunt la vale si nu apas deloc accereratia, il las in frana de motor. cand merg la deal cu a 3 a ajung pe la 3000-3200 de rotatii pe minut si abia atuncea schimb a 4 a.
la rece accererez progresiv si schimb cam pe la 2500 de ture iar cand se incalzeste motorul schimb pe la 2500-2700 de ture dar sunt si cazuri cand schimb din 3-4 cand turometru este putin peste 2000 de ture asta numai la pante viteza se schimba dupa necesitate, dacai rampa prea mare retrogradezi, daca panta e lunga si vrei sa faci putina economie poti sa schimbi si la 2000 de ture vitezele,practic se mere mai mult dupa cum cere motorul pe portiunea respectiva de drum. |
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
- NR de sibiu
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MADendY @ 13 Dec 2011, 14:48) Nu faci deloc bine. Chiar atunci cand motorul este in cea mai mare sarcina se depune cea mai multa calamina, pentru ca la Dacie golul dintre a 3-a si a 4-a este imens. Atunci, cand esti in rampa, si esti intr-a 3-a, schimbi pe la 4000, si turatia o sa-ti cada pe la 2500-3000, unde sa zicem ca cuplul este destul de avantajos si nu o sa se faca asa multe depozite. |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
MADendY |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 9 December 10 ![]() |
niet la mine la 3200 in a 3 a am spre 60 si cand schimb a 4 a scade spre 2000 de rotatii tinand cont ca cuplul maxim la mine e la 2500 de ture, daca nu trage ca am subestimat rampa retrogradez in a 3 a si urc pana la 3500~3700 de rotatii.
acuma daca sunt 4 insi da intradevar turez si la 3500 sau 4000, cand ma apuca si sunt singur in masina ajunge si pana in limitare ![]() in plus e diferenta de cuplu intre motor de 1,6 pe injectie si 1,4 pe carburatie si de cai putere de asta spuneam ca vitezele se schimba dupa necesitate nu dupa turatie. acuma pot urca o rampa normala, nu zic de transfagraseanu zic o rampa cu o inclinatie de 7% urc cu a 4 a la 60 nui bai dar daca am un tir in fata nu apas pedala la fund ca nu rezolv nimica retrogradez in a 3 a si gata. |
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
- NR de sibiu
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Acum m-am uitat la profilul tau si am vazut ca ai Nova. La nova e alta treaba. Eu ceea ce am spus am spus strict pentru Berline. Da, la tine ai cuplul la 2500, si acolo trage cum trebuie motorul de 1.6. Pe canf la berlinele 1.4 e la 3500, si cam la acea turatie e indicat sa se urce o panta cu inclinatie mai mare de 5-6 grade. Acum, daca masina are grupul final, sa zicem, 8x33, de papuc, ala mareste cuplul la roata, si scurteaza toate treptele. Pentru o berlina cu acest grup, o sa ai cuplul maxim la roata pe la 3000 RPM ale motorului, deci e alta treaba. Acest grup scurt, are beneficii la urcarea pantelor. La Nova e cu totul alta poveste, dar daca se poate discuta, discutam si despre asta.
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
maho |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.228 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
aditza579 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
E simplu, iei intr-a 5-a piciorul de pe acceleratie, si daca esti la vale usor, aia se numeste frana de motor, deoarece masina nu o sa mearga mai repede deoarece motorul nu se mai tureaza mai mult decat la ralanti. Tot frana de motor se numeste si asta. Si mai e frana de motor cu retrogradare. Eu cred ca tu pe asta o stiai ca frana de motor propriu-zisa.
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
maho |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.228 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Evident ca pe-aia o stiu (cu retrogradare), pt. ca la vit. 4-a (eu am in 4) la vale, chiar daca nu apas acceleratia, masina tot accelereaza pe masura ce "valea" se lungeste.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
MADendY |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 9 December 10 ![]() |
@maho: sunt pante la care nu pot mere cu a 5a la 60 ca ma incetinesc si trebe sa apas putin de tot accereratia dar mai sunt cazuri de poti ajunge de la 60 la 80km/h fara sa te atingi de accereratie.
@aditza579: intradevar motorul de pe nova gti e altfel fata de o berlina dar cu toate astea depinde de cat de bine iti cunosti masina ta personala. am condus vara asta o dacie 1410 cu 5 trepte si am facut greseala sa schimb din 1-2 prea repede ![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
- NR de sibiu
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Da, asta-i problema cutiilor de viteze de Dacia Berlina, etajarea facut prost. Si normal ca trebuie sa-ti cunosti masina. Nu merge sa schimbi din auzite ci din experienta, pe probate. Ca pe aici pe forum se pot vehicula prostii, si daca se vehiculeaza prostii aia creduli le iau ca atare.
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
silviu92 |
![]() ![]()
Post
#13
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
fratilor!
voi vorbiti aici de turatii astronomice pt dacie....eu ma referea la un mers normal la drum lung ....eu zic ca un 2100 2200 e suficient....sincer sa fiu eu schimbam la 2000 pana acum....in afara de faptul ca ii mai dadeam in ''gusa'' cand imi veneau mie ''nebuniile'' ![]() dar 3500 4000...la mine deja dupa 3800 intra motorul in rezonanta (forja) ![]() si de consum numai vorbesc la turatile alea.....mie pana acum nu imi sarea de 6 7 mediu ![]() This post has been edited by silviu92: 13 Dec 2011, 18:45 |
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Doar pentru ca tu nu i-ai dat, asta nu inseamna ca nu poate, teoretic, acel motor este capabil sa urce la +5500 RPM in orice treapta, excluzand a -5-a, care-i pentru consum, si in care mai mult de 4000 RPM motorul de Dacie stock nu poate.
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
silviu92 |
![]()
Post
#15
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
nu am ca nu i-am dat frate....i-am dat si 6000 in fiecare treapta pana in a treia(5500 acolo e puterea maxima) se poate si mai mult dar nu are rost....dar ma refer dc sa urc in rampa cu a treia cu 4000 (si sa ii fac consum de bmw m6 si sa se auda ca un avion la decolare) cand pot sa urc cu a patra cu 2500 fara sa se ''gatuie''
This post has been edited by silviu92: 13 Dec 2011, 19:08 |
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Urca tu fiecare panta cu a 4-a cu 2000 de turatii (in panta sarcina e maxima) decat sa urci fiecare panta intr-a 3-a cu 3500 RPM, si cand desfaci motorul, o sa fii nevoit sa faci reparatie capitala chiulasei. Si o sa regreti ca n-ai mai aruncat cativa ml de benzina la urcarea fiecarei pante, decat sa faci reparatie capitala chiulasei. Intelege ca in sarcina maxima la turatie joasa calamina se dupune peste tot si calamina este ceva rau, nu e de glumit cu ea, daca se rupe si iti raman agatata intre supapa si scaun ai nenorocit supapa si lista de lucruri rele poate continua. Gandeste asa, ca e mai bine.
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
MADendY |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 9 December 10 ![]() |
@silviu92: daca intrebi pe oricine de pe la blocuri ce inseamna subturare iti va raspunde ( pai daca scazi sub 2000 de ture e subturat) adica daca eu urc cu a 5 a la 80km/h o rampa nui subturat ca am cam 2000 de ture ce conteaza ca am pedala la podea
![]() de asta spuneam ca nu te poti lua dupa turatie, il poti subtura si la 2500 de ture si sa nu fie subturat la 1500 cum e in cazul meu la panta cu a 5 a la 60 la ora sau a 5 a la rampa cu pedaa la podea la 80km/h. acuma logica e asa urci cu a 3 a la 3500 de ture da porma cobori cu a 5 a la 1700 de ture si cand tragi linia ai un consum mediu normal si un motor sanatos. acuma eu nam condus masina ta nu pot sati spun (silviu schimba treptele la 3500 ca altfel nu urci nici o rampa) tu iti cunosti mai bine masina ta si tu sti cand cere o retrogradare. normal ca daca tot meri pe la 4000 de ture nu face bine motorului aditza579 se referea sa schimbi la turatia aia vitezele la rampe mari cum ar fi serpentine, pe transfagarasean nu poti schimba la 2500 am incercat eu anul asta ziceai ca am motorul praf. acuma consumul e dat de cat de tare apesi pe pedala , sunt n cazuri in care iti consuma mai putin la rampa cu a 3 a decat cu a 4 a. turatia optima pentru un motor de dacie e intre 2000-3000 de rotatii pe minut dar asta nu inseamna ca nai voie sa depasesti 3000. numai sa nu faci ca altii care tin motoarele la 5-6000 de ture zeci de minute bune ca nui face bine la fel cum nui face bine sa meri subturat. |
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
- NR de sibiu
|
|
silviu92 |
![]()
Post
#18
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
MADendY multumesc frumos acum am inteles perfect ce vrei sa spui!
imi cer scuze ca tot ma-m contrazis pe aici dar na,sunt si eu incepator si in soferie si in mecanica ![]() This post has been edited by silviu92: 13 Dec 2011, 20:25 |
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MADendY @ 13 Dec 2011, 20:10) @silviu92: daca intrebi pe oricine de pe la blocuri ce inseamna subturare iti va raspunde ( pai daca scazi sub 2000 de ture e subturat) adica daca eu urc cu a 5 a la 80km/h o rampa nui subturat ca am cam 2000 de ture ce conteaza ca am pedala la podea ![]() Ai pus punctul pe I. Crede-ma (vorbesc cu Silviu), daca urci o panta cu a 4-a, si simti ca te-ai afundat cu piciorul in podea, inseamna ca motorul nu mai poate urca in turatii (sa zicem ca a ramas intepenit la 2000 sau accelereaza, dar foarte greu) deoarece acolo are el cuplul maxim pe care il poate da in acea treapta (si in acele conditii la care supui intregul vehicul). Deci, daca ai piciorul infipt in podea, inseamna ca clapeta de acceleratie este la maxim deschisa si inseamna ca pe acolo curg siroaie de benzina. Ori daca, la turatia aia iti curge benzina care ti-ar ajunge in gol sa turezi motorul la 6000 RPM, inseamna ca amestecul este de 3 ori mai bogat decat daca ai fi mers exact in aceleasi conditii fara sa apesi pedala mai mult, crezand ca vei depasi 2000 RPM, dar tu defapt nu le-ai depasit chiar daca ai apasat mai mult acceleratia. Asta inseamna ca merge motorul innecat (cred ca stii ce inseamna asta, si daca merge innecat nu are viata, exact ce ti-a zis si MADendY, ca a experimentat si el pe Transfagarasan) si mai inseamna ca se formeaza depozite de calamina. Acele depozite de calamina sunt formate din benzina nearsa, exact de acea cantitate in plus de benzina pe care tu ai administrat-o apasand pedala de acceleratie, tu crezand ca motorul va urca in ture. Defapt calamina este formata din benzina nearsa, inca in stare de vapori, care se depune pe toate locurile posibile in care nu exista frecare (nu se poate depunde pe cilindrii pentru ca acestia au contact direct cu pistoanele si ar distruge-o dar se depune exact in camera de ardere, in capul pistonului, pe bujie, facand-o sa nu mai functioneze cum trebuie sau deloc). Deci, ca sa ajungem la o concluzie, tu daca ai merge cu a 3-a la 4000 de turatii aia vea clapeta deschisa, sa zice, 2 treimi, pe cand daca mergi cu a 4-a la 2000 RPM (acolo unde motorul nu mai accelereaza, sau accelereaza extrem de incet), o sa ai clapeta deschisa complet, ceea ce inseamna ca in a doua ipostaza vei introduce cu 33% mai mult carburant in motor decat in prima ipostaza, dar cu toate ca il introduci, acesta nu isi face treaba ci dimpotriva, face mai mult rau decat bine. Sper ca m-am facut complet inteles in tot ce am scris, si sper ca Silviu sa intelegi ca noi vrem ca masina ta sa fie ok, nici sa mergi cu ea turata sa-i sara pistoanele prin cappota dar nici subturata ca sa se intample ceea ce ti-am povestit mai sus. Ideea este sa gasesti un echilibru, si acesta se gaseste din experienta. Silviu, Dacia ta este pe injectie sau pe carburator? This post has been edited by aditza579: 13 Dec 2011, 21:23 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
silviu92 |
![]()
Post
#20
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
da deci daca urc o panta cu a patra la 2000 RTM cu pedala la podea nu am rezovat nimic (consumul este tot mare,se depune calamina din cauza benzinei nearse care face mai mult rau decat daca as tine-o mai turata....
Concluzia mai bine urc cu a treia cu motorul mai turat! imi cer scuze ca ma mam contrazis dar na cum spune-am nu am foarte multa experienta in domeniu acum incep si eu sa invat ![]() Dacie mea este pe carburatie...(ultimele modele) fabricatie septembrie 1999 |
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu am absolut nicio problema. Si eu spun mai departe ceea ce am acaparat sau invatat. In legatura cu carburatia, daca este pe carburatie ai un oarecare castig de putere si cuplu in detrimentul consumului. Dar daca luam aceeasi situatie de mai sus, ar fi cam aceeasi poveste, pentru ca la injectie este un senzor care citeste pozitia clapetei si in functie de asta da cantitatea de carburant, dar totusi asta se bate cap in cap cu sonda lamda, care citeste ca amestecule prea bogat si il saraceste. Intr0un fel sau altul, la injectie o sa fie un pic mai putina calamina depusa iar la consum, cred ca diferenta este insesizabila.
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
BennyORWO |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 403 Joined: 10 June 11 From: Alexandria-TR ![]() |
Va spun cum procedez eu:
Viteza a 2a-1500 rpm Viteza a 3a-2000 rpm Viteza a 4a-2500 rpm Viteza a 5a-maxim 2500 rpm. La vitezele inferioare nu este necesara o turatie ridicata(asta daca conduci linistit),dar de la a 3a a 4a trebe schimate la turatie mai mare pentru a avea demaraj. Eu cu dacia mea,intr-a 5 nu merg mai mult de 2500,si din cauza consumului si din cauza vitezei,nu vreau sa depasesc 80 ca deja masina este turata,stabilitatea scade si sansele sa te adune in pungi este mai mare. |
--------------------
Daewoo
Nubira 3
2003
- TR-09-BEN Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
|
|
silviu92 |
![]()
Post
#23
|
Noua generatie Pro Group: Members Posts: 63 Joined: 28 October 11 From: Targoviste ![]() |
nustiu ce cutie ai tu de spui ca la 80 este turata,eu la 110 am 3000RTM...LA 80 cam 2300 2400 maxim
|
--------------------
Dacia
1310 fabricata in 1999 august
are Casco
- nu-l-stiu-pe-derost Exista o lume mai buna…….. dar este foarte scumpa.
|
|
iulica89 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.265 Joined: 6 August 08 ![]() |
Salut!
Pentru a conduce eficient turatia optima pentru schimbarea vitezelor este intre 2500-3000 RPM... Odata schimbata treapta turatia motorului scade cu 1000 RPM si pentru a avea un pic de "viata" in urmatoarea treapta cuplul incepe pe la 1500 RPM... Schimbarea treptelor se mai face si in functie de necesitati...La drum lung schimbi la turatii mai joase=>scaderea consumului ,pe cand in oras trebuie adoptat un condus mai agresiv ,dar adaptat pentru conditiile de drum adica daca pleci de la semafor nu te apuci sa schimbi la 4500 ca apoi sa franezi in nici 200 de metrii la alt semafor ... |
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
BennyORWO |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 403 Joined: 10 June 11 From: Alexandria-TR ![]() |
Nu tata,m-am referit ca dupa 80 incepe sa urle motorul,nu ca am cutia proasta.
Pana la urma fiercare sofer isi creeza stilul lui de condus in functie de masina. Eu am stil de condus foarte linistit,genu ala de pensionar ![]() ![]() |
--------------------
Daewoo
Nubira 3
2003
- TR-09-BEN Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.487 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(silviu92 @ 13 Dec 2011, 18:44) Da-o naibii de treaba, nici cand conduc diesel-uri nu schimb la 2000. Cu motorul rece, schimbam si eu mai pe la 2500 primele 2 minute. Dupa aia, minim 3000. Voi uitati un lucru minor. Cand ai 2000 rpm si schimbi in treapta superioara, ramai pe la cat? Pe langa 1500 rpm? Pai ce ungere credeti ca mai face pompa aia de ulei la turatii de-astea de adormit copii? Face, nu ca nu face deloc, dar mai incolo o face ceva mai bine. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
argon |
![]()
Post
#27
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca turatia e scazuta ungerea e in consecinta, deci face cata ungere trebuie, de ce ai impresia ca la 1500 rpm trebuie debitul de ulei ca la 4000? Si la ralanti daca o lasi, ungerea e suficienta pentru turatia aia.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.487 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
In rest da. Mai putin sus in rampa unde uleiul nu se duce chiar cu aceeasi agilitate.
Si amu' imi aduc aminte ca rampa aia e destul de pacatoasa de felul ei, si se infunda la multi din cei care mergeau "batraneste". Bine, asta combinat si cu uleiuri de calitate indoielnica, da' oricum. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
arborelui nu-i face de loc bine sa urci subturat , ungerea nu e suficientapt ca ii ceri cuplu f mare, sa nu uitam ca multi folosesc ulei prost la dacii
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BennyORWO @ 13 Dec 2011, 23:16) Va spun cum procedez eu: Viteza a 2a-1500 rpm Viteza a 3a-2000 rpm Viteza a 4a-2500 rpm Viteza a 5a-maxim 2500 rpm. La vitezele inferioare nu este necesara o turatie ridicata(asta daca conduci linistit),dar de la a 3a a 4a trebe schimate la turatie mai mare pentru a avea demaraj. Eu cu dacia mea,intr-a 5 nu merg mai mult de 2500,si din cauza consumului si din cauza vitezei,nu vreau sa depasesc 80 ca deja masina este turata,stabilitatea scade si sansele sa te adune in pungi este mai mare. NU-i deloc relevant ceea ce spui tu aici, Chestia cu consumul este o conceptie pur romaneasca si este cea mai mare prostie. De ce credeti ca nemtii tin cateva sute de mii un motor fara sa intervina asupra lor decat cu consumabile si pe deaspura mai merg si bine? petru ca nu le pasa de consum, sa mai scoata un litru la suta de km. QUOTE(iulica89 @ 13 Dec 2011, 23:44) Salut! Pentru a conduce eficient turatia optima pentru schimbarea vitezelor este intre 2500-3000 RPM... Odata schimbata treapta turatia motorului scade cu 1000 RPM si pentru a avea un pic de "viata" in urmatoarea treapta cuplul incepe pe la 1500 RPM... Schimbarea treptelor se mai face si in functie de necesitati...La drum lung schimbi la turatii mai joase=>scaderea consumului ,pe cand in oras trebuie adoptat un condus mai agresiv ,dar adaptat pentru conditiile de drum adica daca pleci de la semafor nu te apuci sa schimbi la 4500 ca apoi sa franezi in nici 200 de metrii la alt semafor ... Iarasi conceptul de consum? Dar la ungere deficitara nu te gandesti si la calamina, ca-ti afecteaza motorul? Vezi ca la Dacie cuplul se simte de la 2000+ turatii, la 1500 e aproape ralanti si inseamna 0. Iar chestia ca treapta scade 1000 RPM, e total neadevarat. Ia schimba tu treptele la 4000 pe toate si ai sa vezi ca-s alte diferente, pentru ca, cutia de Dacie e renumita pentru a fi etajata execrabil. QUOTE(krapcarasu @ 14 Dec 2011, 14:40) arborelui nu-i face de loc bine sa urci subturat , ungerea nu e suficientapt ca ii ceri cuplu f mare, sa nu uitam ca multi folosesc ulei prost la dacii Ai pus punctul pe I. Se vrea cuplu la turatii joase dintr-un motor care dezvolta un cuplu modest pe la 3500 RPM, dar ungere nema la acea turatie (ma refer la turatia joasa la care se vrea cuplu mare). This post has been edited by aditza579: 14 Dec 2011, 19:54 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th June 2025 - 17:16 |