turometru, ...
![]() ![]() ![]() |
turometru, ...
razvanalexa |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 17 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2004 Scala
- NT 06 KDL
|
|||
free_fiber |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai...
1. Deschide cutia aia neagra de langa baterie (cea care sta pe aripa) si ai sa vezi o mufa mare. Ii stergi marginile de praf si ai sa vezi A B C D pe o latura si 1 2 3 4 5 6 7 pe alta. Acesti indici reprezinta pozitiile firelor. Eh, pe B3 e semnalu de turometru. Tu trebuie sa verifici daca pe acel fir vine semnal (pe el circula impulsuri cand motorul e pornit). Impulsurile se masoara cu osciloscopul, dar tu, cum nu ai asa ceva, poti masura cu un voltmetru normal. Daca vine semnal, iti va indica 1-2volti; daca nu vine semnal, va arata 0. Vine semnal? Vezi pasul 2. Nu vine? Vezi 3. 2. Acum verificam daca acel semnal mai ajunge in tabloul de bord (poate nu ajunge, e vreun fir rupt). Urmeaza munca nasoala... dai partea de sus a bordului jos ca sa ajungi la tabloul de bord (vezi ca e un tutorial pe forum despre cum sa desfaci bordu). Desfaci cele 2 suruburi situate in stanga si in dreapta bordului (le vezi cu usile deschise). Desfaci cochilia volanului (e in 3 suruburi prinsa) si ai sa mai vezi inca 2 suruburi care tin partea de sus a bordului ascunse chiar sub tablou. Le desfaci si pe alea. Acum, ori dai casetofonu jos, ori scoti bordu si ii scoti mufa din spate. Scoti carapacea... ajungi la tabloul de bord care e prins in 4 suruburi; le desfaci. In spatele tabloului vei vedea 4 mufe urate (una alba, una maro, una neagra si una gri). O scoti pe aia maro si te uiti bine la ea; vei vedea 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10. Eh, 2 e turometru. Verifici cu ohmmetrul daca nu e intrerupt firul intre B3 din cutia neagra si 2-ul asta. E intrerupt? Remediaza situatia. E bun? Inlocuieste tabloul de bord. 3. Desfaci capacul de la UCE injectie (ala lipit de baterie). El e prins in 2 suruburi, dintre care doar la unul din ele ai acces; il slabesti putin. Tragi de capac ferm, va iesi. Daca vrei sa lucrezi elegant si sa nu fortezi, desfaci bateria si ai acces si la al doilea surub. Orice metoda ai alege, trebuie sa ajungi la firele de la UCE-Injectie. Stergi frumos cu degetu pe margini ca sa vezi numerotarea pinilor (de la 1 la 85). La 70 se gaseste "semnal turometru". Mufa are o tija in fata, tragi de ea si o scoti. Localizezi pinu 70 si verifici cu ohmmetrul continuitatea acestuia in B3 din cutia neagra (ti-am zis sa scoti mufa ca sa bagi pe dedesubt in 70 un brat de la aparatu de masura). E intrerupt? Remediezi situatia. E bun? Nasol.... nu mai iese din injectie semnal turometru, ai pus-o. Vad ca am scris cam mult... si cam complicat (la prima vedere). Am o vaga banuiala ca nu vei face ce ti-am zis, ci te vei duce in service ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
razvanalexa |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 17 October 06 ![]() |
Multumesc de raspuns. Complicat n-ar fi, e atat de detaliat raspunsul ca ar intelege si bunica. Problema e ca nu am timp (sunt in curatenie
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2004 Scala
- NT 06 KDL
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Aceasi chestie am patit si eu azi ,dimineata la 4 plec cu masina ,ajung in peco bag benzina ,plec mai departe si vad ca turometru e mort ,la testu de ace functioneaza ,maine ma uit la mufa
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Pareri? Azi nu am avut timp sa ma uit
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce pareri mai vrei , dupa ce a scris omu atat de detaliat si nimeni nu a folosit acea informatie ... meritati batuti . Vreti sa va repare altii masina in timp ce voi stati la caldurica ?
Daca la testul de ace iti functioneaza , dar in mers NU functioneaza e clar ca nu primeste semnal . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Azi a inceput sa functioneze dinou ,cred ca sa oxidat pini la mufa
Nu astept sa imi repare nimeni masina ,de cand am masina o sigura data am duso in service ,dar chiar nu aveam timp sa ma uit la ea |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
alexux |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 12 February 11 From: Pitesti ![]() |
te-ai uitat si la snezorul de turatie, l-ai curatat?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003/Confort
- AG 66 VLI
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
senzoru de turatie e curat ,altfel nu ar porni, nu a mai facut figuri ,am dat mufa cu sprey ,nu erau oxidate firele
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 00:47 |