releu avertizor limita viteza
![]() ![]() ![]() |
releu avertizor limita viteza
Mihai B |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 25 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Marty |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
S-a mai discutat de treaba asta! SLZ-urile fabricate dupa 1 Ian 2004 nu mai au UCE, au UCH! Acel UCH a preluat mai multe dintre functiile releelor asociate cu UCE (spre exemplu semnalizarea) si are sifunctii noi precum tiuitul in cazul depasirii unei naumite viteze.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Mihai B |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 25 May 03 From: Bucuresti ![]() |
a mea e fabricata in 2003, deci conform cu ce zici tu ca nu are UCH ci UCE. iar releul respectiv + chestiile conexe lui (daca exista) se pare ca lipsesc si nu stiu de unde sa le scot
|
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#4
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mihai, tu ai traductor de viteza Toate SLZ au, la fel si DSN. Tabloul de bord are 4 conectori. Conectorul care te intereseaza pe tine e cel maro. Pinul 1 al acestui conector este semnal viteza. Deci tu ar trebui sa tragi un fr de la acest pin pana a pinul din spatele cass-ului si ai rezolvat problema. In cass, mufa in care ar trebui sa vina acest fir cu semnalul de viteza este cea neagra, dar din pacate nu stiu exact in dreptul carui pin se fac legaturile. Are 8 ini, dintre cae 4 sunt deja ocup[ati. Mai raman de incercat inca 4 (asta daca nu faci rost de pin-out-ul RCD-ului).
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Ant |
![]()
Post
#5
|
![]() Utilizator resuscitat Group: Members Posts: 358 Joined: 21 June 04 From: Bucuresti ![]() |
@ Marty - "si are sifunctii noi precum tiuitul in cazul depasirii unei naumite viteze."
- de curiozitate, banuiesc ca si eu am UCH (mai2004), cum suna tiuitul ala ?Sau mai exact dupa ce viteza incepe ? si ca fapt divers, eu tot n-am reusit sa inteleg de ce face o singura data din avarii in timpul mersului.A facut la aproape toate turatiile si vitezele posibile si sincer sa fiu nu mi-am dat seama din ce motiv.Initial am vazut ca facea cand saream de 110km/h, dupa am vazut ca a facut si la 150 dar si la 70 , asa ca nu mai inteleg nimic. |
--------------------
Opel
Vectra
2005 cu remorca
- B .. AIT Daca nu merge cu ciocanul din prima, incercati un ciocan mai mare
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu, pinul care se ocupa de viteza este pinul 1 (mufa cass), pe care trebuie sa vina semnal de la traductorul de viteza (care este un smenal in impulsuri).
Nici o SLZ/DSN nu are montata aceasta facilitate, desi cassul are acest 'feature" |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
insolenzu |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 15 September 04 From: Bucuresti ![]() |
eu am printre primele serii , din mai 2003, dar la anumite viteze (intre 120-130) imi tziue urat pe langa volan apoi inceteaza (cand trec de 130 !).
am ajuns deunazi pentru un test scurt (pe noul A2) chiar si la 170 (!!) dar nu a tiuit nimic cum ma asteptam (desi la 120 tiuie insa nici acolo tot timpul... nu stiu nici eu ce sa mai cred decat ca....nu e de vreun traductor sau senzor cum ar fi fost logic si sanatos sa bage astia din proiect ci pur si simplu vreo deformatie de garnituri parbriz, aerisiri etc care sa fluiere aiurea functie si de vantul din fata... oricum insa sunt interesat sa bag vreun trigger bistabil cu ceva bipuri sa mai previn cu radarul prin oras unde a mea inca zbarnaie si sare mereu la peste 80 fara sa am habar intotdeauna (deh...cu ochii la gropi e destul de greu sa ma uit la vitezometru..) daca stie careva de unde sa iau semnalul ala de traductor viteza sau macar turatie (continuu, masurabil ca voltzi) sa zica aici ca face un mare bine si va promit si o schema ca sunt pornit s-o fac cum iese din garantie (f.curand!!) si s-o postez aici spre pomenire... Daca nu gasiti unde e semnalul ala minune, o sa ma dau peste cap pe sub masina sa-l scot direct din vreo mufa de sub tabloul de bord de la vitezometru sau turometru ca sper ca nu e doar semnal mecanic, cable rotative etc.... :shock: |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#8
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Uite un link cu ce a gasit Aviasol pt Twingo. Desi nu stiu o boaba nemteste, pinul al trebui sa fie cum a spus si Klaus numarul 1 (adica ala SCV), ca restul le-am luat prin eliminare si nu au cum.
http://daciaclub.ro/download.php?id=3339 Ca idee, functia este interesanta si nu ar fi fost mare lucru s-o implementeze standard din fabrica. Traductor exista, cass-ul are feature-ul, ce mai trebuia era un singur fir. De ce nu au facut-o, habar nu am, ca nu e chirurgie pe creier sa mai tragi un fir. Dar daca ei au luat aeroterma de pe Clio si au pus-o ca atare, fara sa stie macar ca exista filtru de polen, de ce ma mir. Later edit. Insolenzu, citeste postul meu anterior si ai sa vezi ca am explicat de unde poti sa iei semnal pentru viteza. E pinul 1 din mufa maro care intre in tabloul de bord. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Mihai B |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 25 May 03 From: Bucuresti ![]() |
ma gandesc ca poate totusi mai e ceva la mijloc daca ei nu au facut chestia asta direct din fabrica. semnalul ala de viteza e generat intr-o anumita plaja - acceptata evident de tabloul de bord; insa acuma ramane de vazut daca si RCD-ul accepta un semnal in aceeasi plaja sau nu. poate mai e necesar la mijloc un traductor shi din economie nu l-au mai montat.
de asemeni, RCD mai are inca 2 conectori - despre care nu am gasit nici o informatie. sunt poate pentru a lega un hands free? in ceea ce priveshte cei 2 conectori stas, in manualul de electrica de la solenza ei nu s-au obosit sa dea detalii - 4 din pinii conectorului negru sunt trecuti ca "liberi". pana una alta insa, a facut cineva chestia asta? |
-------------------- |
|
sod |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
mai oameni, solenza mea e din mai 2004 si nu are nici o forma de avertizare viteza. Am mers si cu 180 (pe bord) si nu a tipat nimic. Si e clar ca am UCH.
|
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
Mihai B |
![]()
Post
#11
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 25 May 03 From: Bucuresti ![]() |
vezi ca pe net este un PDF de la Dacia cu toate chestiile legate de electrica la solenza. gasesti acolo cate in luna si in stele. are vre-o 18M. descrie binishor cam tot ce vrei sa stii. |
||
-------------------- |
|||
bogdan_o |
![]()
Post
#12
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mihai, uite aici ce a gasit Aviasol referitor la pin out-ul RCD-ului. E drept ca nu de pe SLZ ci de pe Clio, dar se poate sa se potriveasca. Cass-ul nu ar avea de ce sa aibe nevoie de un alt traductor. O sa incerc si eu sa trag un fir de la semnalul vitezometrului pana la cass sa vad ce sa intampla.
http://daciaclub.ro/download.php?id=3339 |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
klaus |
![]()
Post
#13
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
scv = speed controlled volume
Deci acela este pin-ul (nr. 1) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Vlad |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 June 03 From: Iasi ![]() |
Am facut conexiunea Pin1 radiocass - pin 1 mufa maro bord si .... nimic... .
Cred ca semnalele sant incompatibile. Inainte de a le conecta, am observat ca , plimbandu-ma cu "pin-ul 1" pe carcasa rcs-ului (masa) printr-o lampa de control cu LED (vreo 1K rezistenta) apareau ceva cresteri de volum, in timp ce, pe aceeasi lampa de control conectata intre pinul 1 bord si masa apreau ceva impulsuri (aprox 2/sec) daca ma deplasam cu 5 km-h (atat am putut pt ca eram singur). Ma gandesc ca ar trebui interpus ceva, !! Un amic de al meu vorbea de un oarece integrator (o dioda si un condensator!!). O sa incerc si asa (asta in ideea ca informatia despre viteza ar trebui sa ajunga la rcs sub forma de tensiune continua si nu impulsuri, caz in care cresterea de volum, corespunzatoare vitezei maxime s-ar realiza atunci cand tensiunea pe pinul 1 rcs ar fi zero) Daca aveti vreo parere referitoare la ce am incercat sa fac, eventual inainte de a arde vreo ceva ![]() |
--------------------
opel, toyota
Astra H, Corolla
Enjoy-plus-2007, SOL 2006
|
|
joey |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 9 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Solenza mea Clim este din Mai 2004, si deci ar trebui sa aiba UCH. Pina acum nu am mers cu mai mult de 140 km/h dar nu am auzit nici un semnal de avertizare a depasirii unei viteze. Se pare ca aceasta avertizare a fost pusa aleator sau dupa o regula stiuta doar de cei de la uzina.
Pentru cei care au aceasta avertizare: cum se aude ?, ca la avertizarea luminii lasate aprinse la deschiderea usii sau altfel. |
--------------------
RENAULT
CLIO 3
DYNAMIQUE 1,6 16v CVA Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
|
|
johnsws |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
si a mea tiuia uneori imediat ce depaseam 120km/h si ma si speriasem. credeam ca are motorul ceva ca incepea tiuiala imediat dupa 120, dar incepuse sa tiuie dintr-o data. toata povestea se intampla datorita faptului ca dadusem aerul pe recirculare. incercati sa depasiti 120km/h cu aerul pe recirculare si vedeti daca tiuie la fel cu "avertizorul de viteza", (nu am aer conditionat). ma si intrebam unde naiba are solenza speaker ca sa tiuie asa. poate asa se lamureste povestea cu tiuitul la unele masini.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#17
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(joey @ 7 Oct 2004, 07:46) Solenza mea Clim este din Mai 2004, si deci ar trebui sa aiba UCH. Pina acum nu am mers cu mai mult de 140 km/h dar nu am auzit nici un semnal de avertizare a depasirii unei viteze. Ceea ce vrei tu se numeste tempomat sau cruise control si costa citeva sute de euro montatul lui. Dar nu e sigur ca poate fi montat pe Solenza. Intreaba la WC... oops ![]() ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
joey |
![]() ![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 241 Joined: 9 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MoneyTalks @ 7 Oct 2004, 10:34) Ceea ce vrei tu se numeste tempomat sau cruise control si costa citeva sute de euro montatul lui. Dar nu e sigur ca poate fi montat pe Solenza. Intreaba la WC... oops ![]() ![]() Eu nu vreau asa ceva desi ar fi util. Eu doar am spus ca la mine nu se aude vreo avertizare pina la 140km/h. La altii am inteles ca exista. ![]() |
--------------------
RENAULT
CLIO 3
DYNAMIQUE 1,6 16v CVA Singurul loc in care Banii vin inaintea Muncii este in dictionar.
|
|
toto |
![]()
Post
#19
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
nici eu nu am nici un fel de avertizare la depasirea vitezei...si e din februarie anul asta
vorba cuiva de aici...sunt puse la intamplare...pesemne |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
Vlad |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 June 03 From: Iasi ![]() |
Are cineva idee despre cum se comanda cresterea volumului cass-ului la cresterea vitezei (sau cum ar trebui??) adica ce modificare (sub ce forma) ajunge la pin-ul 1 (scv) ?!
Eu am incercat in curent continuu (0 - 12 v ) si nimic, am incercat in impulsuri (cum ar fi cele care intra in bord de la traductorul de viteza) si iarasi nimic, mai am de incercat ceva relativ complicat (comanda de crestere a volumului prin modificarea amplitudinii unui semnal functie de viteza, frecventa ramanand constanta, undeva la 1 hz)si nu as vrea sa complic lucrurile daca ar exista o solutie mai simpla . Daca am luat-o putin pe "acostament" va rog sa nu strigati prea tare dar ma dispera ideea ca nu pot realiza aceasta chestie!!! ![]() |
--------------------
opel, toyota
Astra H, Corolla
Enjoy-plus-2007, SOL 2006
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#21
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Parerea mea e ca ai prea mult timp liber...
![]() Si ca sa fiu rau... Faci asa: sub pedala de acceleratie pui un buton.. Si cu cat apesi mai tare pedala , merge mai tare si MC Hammer ![]() Bafta! |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
Vlad |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 3 June 03 From: Iasi ![]() |
Timp liber prea mult nu am, dar cu astea ma relaxez din cand in cand (imi amintesc de copilarie!!!).
Interesanta chestia cu un potentiometru legat la acceleratie!!!! Dar asta pt masina unui amic (misto o farsa!!!) . Sper sa rezolv cumva aceasta neliniste si va dau de stire(inainte de a ma apuca de alte nazbatii care imi mai trec prin cap)!!! OFFTOPIC : Am montata o alarma care are doua canale auxiliare. Pe unul dintre ele am montat actuatorul de la hayon si vreau sa montez pe celelalt un timer care sa-mi aprinda pt cateva minute luminile de pozitie (am constata ca mi-ar fi de mare ajutor chestia asta noaptea in zone intunecoase cand vin spre sau dinspre masina). Ce parere aveti de chestia asta? This post has been edited by Vlad: 17 Oct 2004, 09:46 |
--------------------
opel, toyota
Astra H, Corolla
Enjoy-plus-2007, SOL 2006
|
|
Dsign |
![]()
Post
#23
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
in cartea de logan scrie ca ar avea o avertizare sonora timp de 10 sec la interval de 30 sec atunci cind se depaseste vit de 120 km/h
|
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
dragosdia |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 3 December 04 From: Bucharest ![]() |
|
--------------------
Fluence
Privilege
2015
|
|
toto |
![]()
Post
#25
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(johnsws @ 7 Oct 2004, 11:01) si a mea tiuia uneori imediat ce depaseam 120km/h si ma si speriasem. credeam ca are motorul ceva ca incepea tiuiala imediat dupa 120, dar incepuse sa tiuie dintr-o data. toata povestea se intampla datorita faptului ca dadusem aerul pe recirculare. incercati sa depasiti 120km/h cu aerul pe recirculare si vedeti daca tiuie la fel cu "avertizorul de viteza", (nu am aer conditionat). ma si intrebam unde naiba are solenza speaker ca sa tiuie asa. poate asa se lamureste povestea cu tiuitul la unele masini. nu ai aer conditionat si ai dat pe recirculare? cum vine asta? cred ca te-ai exprimat gresit noi nu putem sa recirculam aerul (nu am inteles de au facut chestia asta) ci doar sa-l oprim sa mai intre in masina sunt curios daca asa e si la SN |
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#26
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu ma insel Aviasol spunea ca a incercat cass-ul de pe SLZ pe un Fiat care avea fir de semnal viteza tras pana la mufa si ca a mers, adica volumul cass-ului crestea proportional cu turatia. Acum, treaba asta ma face sa cred ca (,) cass-ul poate. Acum, ar trebui tras un fir de la traductrul de viteza pana la mufa cass-ului si incercat si asa. Eu am o banuiala ca merge. Cel putin daca as avea timp si nu ar fi atat de frig afara eu as face faza asta. Pe urma as incerca altele, dar ar fi pacat sa te complici cand poate exista o rezolvare atat de simpla.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
b64chr |
![]()
Post
#27
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
A mai incercat cineva cu succes sa mearga variatia volumului functie de viteza la SLZ? Poate cine are acces la un LGN sa vada ce semnal si de unde vine.
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
cristyyy2003 |
![]()
Post
#28
|
![]() R.I.P. Marli Group: Members Posts: 736 Joined: 19 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Aseara am fost in jud. Vrancea sa duc niste produse pentru sinistrati si am descoperit cat de enervant este sunetul, tiuitul, care se aude la mine atunci cand mergi cu muzica incet.
Sa va explic cum se manifesta: La dus, pe E85, viteza cu care am mers a fost 120 km/h cu variatii, dar nu mai mari de 40 km/h in minus. Toate bune si frumoase. La intors, a inceput sa se auda un tiuit suparator, chiar daca era vb de accelerare ori invers. Am tinut'o constant la 100 km/h sa vad daca face mult timp si am descoperit cu stupoare ca face. De la ce naiba este? NU ma pot duce cu ea la service pentru ca nu face tot timpul, deci nu le pot demonstra nimic si or sa zica ca's nebun eu si ca masina nu are nimic. Ce nu imi pot explica eu este cum naiba de nu face tot timpu'....de exemplu atunci cand am fost la BV nu a facut absolut deloc....cand am fost la Pitesti sa imi ionizez geamurile nu a facut, cand am fost la Roman a facut, cand am fost acu' 3 saptamani la Focsani n'a facut. OARE CE ARE??!! SPOR!! |
--------------------
Suzuki
SX4
2008
- B 67 TMK "Greierii" ma innebunesc!
|
|
i96nds |
![]()
Post
#29
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
cristyyy2003, sigur nu ai uitat recircularea pornita din greseala ? Daca ai recircularea pe ON si mergi peste 80-90 km/h atunci se aude acest tzauit de care zici tu. Eu zic ca de la asta e si nu e motiv de ingrijorare.
Si mie mi se mai intampla sa merg pe E85 si sa nimeresc vreun camion intr-un sat. Sa vezi fum... atunci dau pe recirculare. Dupa depasire uneori uit sa scot recircularea si atunci.... tzauitul cu pricina. Acum stiu de unde e. Eu zic ca asa se explica si de ce face doar uneori. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
cristyyy2003 |
![]()
Post
#30
|
![]() R.I.P. Marli Group: Members Posts: 736 Joined: 19 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(i96nds @ 11 Aug 2005, 11:37) cristyyy2003, sigur nu ai uitat recircularea pornita din greseala ? Daca ai recircularea pe ON si mergi peste 80-90 km/h atunci se aude acest tzauit de care zici tu. Eu zic ca de la asta e si nu e motiv de ingrijorare. Sigur nu am uitat'o......pentru ca nu am asa ceva ![]() Ma seaca rau de tot chestia asta si nu imi dau seama de la ce ar putea fi ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Suzuki
SX4
2008
- B 67 TMK "Greierii" ma innebunesc!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 04:05 |